Esimerkkikokoonpanoja (Päivitetty 6.11.2009)

Keskustelua tietokoneen laitteistosta, ylikellotuksesta ja muusta virittelystä.

Re: Esimerkkikokoonpanoja (Päivitetty 6.11.2009)

Viesti jykä95 07 Marras 2009 13:20

Altair kirjoitti:Haistan tässä nyt ihan fanipojan mutta skipataan nyt sen kohdan yli.
Minkä ihmeen takia pitäisi tunkea pelikoneeseen Inteliä AMD:n sijaan?
AMD:n prosessorit ovat ihan tarpeeksi tehokkaita ja kustannustehokkaita prosessoreja vaativampaankin pelikäyttöön eikä ole mitään järkeä tunkea muutamaa sataa euroa lisää esim. i7 kun AM3-kantaisen prosessorin saa paljon halvemmalla ja siinäkin on tehoja kuin pienessä ydinvoimalassa.

Itselläni vastaavasti käytössä AMD Phenom II X4 940 vakiokelloilla kun ei tällä ruohonleikkurilla uskalla tehdä mitään ja HD 4870, 21,5" 1920x1080 resoinen monitori eikä nyi mikään peli. Crysiksenkin FPS conffeilla very high pysyy yli 20 helposti. Conffeilla en siis tarkoita mitään viritystä joka poistaa puolet puista ja muuttaa tekstuurit Amiga-tasoisiksi vaan CUDAATS-modia joka yksinkertaisesti tekee pelistä vielä hienomman kun se ei oikein muuta ole kuin pelattava 3DMark.

Kossuranta kirjoitti:Pakko kysyä, että mistä tulee kyseinen virtalähde? Onko kokemusta tai tietoa, että se riittää? Syystä tai toisesta itselleni ei tulisi mieleen tämäntasoisten komponenttien kanssa mieleen näin pienehkö poweri. Dual näyttis ja I7 prosessori eivät ole niitä ekologisia vaihtoehtoja loppupeleissä, joten tuota vähän varmistaisin.

En kyllä näe tuossa setissä tuplanäyttistä missään. :)

Ihan oikeasti, jos topiciin tullaan pätemään niillä tiedoilla että ollaan murotettu ja googletettu 5 minuuttia naama perseessä kiinni niin ei mene hyvin.

No en nyt kovin Intel fanipoika ole. AMD ollut käytössä vuodesta 04. Ensimmäinen Intel setti tulee taas kuukauden sisällä ja saatan vaihtaa sen AMD:hen jos AMD julkaisee jotakin tehokkaampaa paremmalla hintasuhteella. Tarkoituksena olisi myös listata eri valmistajien vaihtoehdot, koska muuten tulee aina tätä "fanipoika" valitusta :)

Ja tosiasiahan on se, että Core i5/7 sekä Phenom II ovat kummatkin erittäin tehokkaita prosessoreja.
AMD VS NVidia rintamalla taas NVidiaa ei tällä hetkellä voi suositella kenellekkään muulle kuin fanipojille. AMD tarjoaa tehokkaimmat halpisnäyttikset (HD4450 - HD 4670) eivätkä NVidian vastaavat (GT210, 9600GT ja 9400GT) pärjää kyseisille korteille mitenkään. High End korteissa AMD taas on selvästi johdolla, kun ei se NVidia ole saanut Fermiään julkaistuksi.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
jykä95

Viesti Altair 07 Marras 2009 14:58

Osoitin tuon fanipoika-lausahduksen Kossurannalle ja kaiken muunkin kun tuntui tunkevan Inteliä joka koloon. :P
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Kossuranta 07 Marras 2009 16:04

Altair kirjoitti:Haistan tässä nyt ihan fanipojan mutta skipataan nyt sen kohdan yli.
Minkä ihmeen takia pitäisi tunkea pelikoneeseen Inteliä AMD:n sijaan?
AMD:n prosessorit ovat ihan tarpeeksi tehokkaita ja kustannustehokkaita prosessoreja vaativampaankin pelikäyttöön eikä ole mitään järkeä tunkea muutamaa sataa euroa lisää esim. i7 kun AM3-kantaisen prosessorin saa paljon halvemmalla ja siinäkin on tehoja kuin pienessä ydinvoimalassa.

Itselläni vastaavasti käytössä AMD Phenom II X4 940 vakiokelloilla kun ei tällä ruohonleikkurilla uskalla tehdä mitään ja HD 4870, 21,5" 1920x1080 resoinen monitori eikä nyi mikään peli. Crysiksenkin FPS conffeilla very high pysyy yli 20 helposti. Conffeilla en siis tarkoita mitään viritystä joka poistaa puolet puista ja muuttaa tekstuurit Amiga-tasoisiksi vaan CUDAATS-modia joka yksinkertaisesti tekee pelistä vielä hienomman kun se ei oikein muuta ole kuin pelattava 3DMark.

En nyt tiedä kuinka paljon itse tiedät näistä, mutta linkkaamani prosessori ei ollut montaa euroa kalliimpi. Ei tuon hintaluokan koneeseen mitään I7 prosessoria hankita. Altair kuulosti itse nyt AMD fanipojalta tai sitten siltä, että itsellä on AMD ja se on sen takia paras... AMD:n prosessorit ovat tehokkaampia kuin Intelin tuossa hintaluokassa, mutta edelleenkin Intel pärjää pelaamisessa paremmin kuten jo sanoin. Itselläsi on 4 ydin prossu ja se on aivan eri hintaluokassa kuin tässä keskustelussa olleet joten et voi verrata sitä ja totta kai sillä pärjää kun se on pyöreesti 2x tehokkaampi kuin mitä hänen kokoonpanoon oli tulossa. Itselläsi on sama homma kuin minulla eli prosessori on tehokkaampi kuin näytönohjain. Crysis ei koneellasi pyöri kaikki tapissa fps yli 30 sen takia, että näytönohjain ottaa vastaan ja tuossa paketissa näyttis oli tehokkaampi, mutta prosessori köykäisempi.

Oletkohan miettinyt asian loppuun asti vai pädetkö itse ilman kokemusta. Itselläni on nytkin 2 konetta joissa toisessa Intel ja toisessa AMD eivätkä nämä ole ainoat mitä on tullut kokeiltua ja käytettyä vuosien aikana. Intel vain pärjää paremmin pelien kanssa ja AMD työtehossa.

Lisäksi jos todellakin väität, että FPS 20 ei peli pätki niin myy koneesi ja heti. Peli ei toimi pätkimättä jos FPS ei pysy yli 30 ja se on melko ehdoton raja. Tämä liittyy silmän erottelu kykyyn. Videossa 23FPS ja pelissä 30FPS on rajoina muuten se ilmenee pätkimisenä, jos ihmisen näkö on normaali. Jos et usko niin siinähän pelaat ei se minua haittaa ja jos itselläsi toimii niin hyvä niin, mutta älä muille suosittele.

Altair kirjoitti:
Kossuranta kirjoitti:Pakko kysyä, että mistä tulee kyseinen virtalähde? Onko kokemusta tai tietoa, että se riittää? Syystä tai toisesta itselleni ei tulisi mieleen tämäntasoisten komponenttien kanssa mieleen näin pienehkö poweri. Dual näyttis ja I7 prosessori eivät ole niitä ekologisia vaihtoehtoja loppupeleissä, joten tuota vähän varmistaisin.

Ihan oikeasti, jos topiciin tullaan pätemään niillä tiedoilla että ollaan murotettu ja googletettu 5 minuuttia naama perseessä kiinni niin ei mene hyvin.

Kyseisessä näytönohjaimessa on 2 näytönohjainta yhdessä jonka näkee heti nimestä ( x2 merkintä). Eli siinä yhdessä on kahden näyttiksen osat sisällä. On melkein 2x normaalia tehokkaampi, mutta ei aivan kahden veroinen.
Intel Core2 Quad Q9550 ~2,84GHz | Radeon HD4870 512MB | 8 GB DDR2 800MHz | MSI P45 NEO3 | 750GB + 250GB + 1TB + 320GB | Nexus Clodius | OCZ StealthXStream 600W | Logitech G15 + G9 | Vista Premium 64bit
Tienaa pitämällä konettasi päällä! Rekisteröidy, asenna tuo ohjelma ja anna sen pyöriä taustalla.
Kossuranta

Viesti jaakkimo 07 Marras 2009 16:10

olisi myös hyvä laittaa johonkin listaa minkä osan voi korvata milläkin tehokkaammalla tai erin merkkisellä osalla ja
sitten voisi laittaa myös mitkä erimerkkiset näyttikset on lähes saman tehoisia koska ite en koskaan bonjaa nuista mitään :shock:
Jonnewebin sisäinen ZOH-Puolue!! Zyskowiczin vastaisuus on elinehto! Liity sisäiseen ZOH-Puolueeseen!!

_
jaakkimo

Viesti Joni- 07 Marras 2009 16:38

Kossuranta kirjoitti:
Altair kirjoitti:

Kyseisessä näytönohjaimessa on 2 näytönohjainta yhdessä jonka näkee heti nimestä ( x2 merkintä). Eli siinä yhdessä on kahden näyttiksen osat sisällä. On melkein 2x normaalia tehokkaampi, mutta ei aivan kahden veroinen.

En kyllä näe x2 merkintää kyseisessä näytönohjaimessa. HD5850x2 tuskin on edes julkaistu viel. :roll:
Pöytäkone: E7400 @3,6GHz, P5Q SE Plus, 4G HyperX 1066MHz, 320G WDC, 9800GTX+, Sonata III (+ bitumit) ja Corsair 520HX
Serveri: Intel Pentium 200 MMX @250MHz, GF2, 128M RAM, 2G HDD <3
Käyttäjän avatar
Joni-

Viesti santasonni 07 Marras 2009 16:57

Kossuranta kirjoitti:Kyseisessä näytönohjaimessa on 2 näytönohjainta yhdessä jonka näkee heti nimestä ( x2 merkintä). Eli siinä yhdessä on kahden näyttiksen osat sisällä. On melkein 2x normaalia tehokkaampi, mutta ei aivan kahden veroinen.

Jos puhut tuosta "tehokas pelikone"-paketista, niin siinä ei ole kyllä tuplanäyttistä. Katsos tarkemmin, se ei ole x2, vaan 2x DVI. Siinä on siis vain 2xDVI liitäntä.
Viimeksi muokannut santasonni päivämäärä 07 Marras 2009 17:52, muokattu yhteensä 1 kerran
| AsRock A780XH/128M | AMD Phenom II x2 550 Black edit., 3.10GHz | 4Gb DDR2 800MHz | 320GB SpinPoint F1 | Asus ATI Radeon HD4850 512mb | Antec Sonata III | EarthWatts 500W | WinVistaHomePrem64-bit. SP2|

http://www.komponentti.net | Oppaita, artikkeleita, tiedostoja, kilpailuja, foorumi, chat ja muuta tietokoneisiin liittyvää.
Käyttäjän avatar
santasonni

Viesti Altair 07 Marras 2009 16:59

Kossuranta kirjoitti:Kyseisessä näytönohjaimessa on 2 näytönohjainta yhdessä jonka näkee heti nimestä ( x2 merkintä). Eli siinä yhdessä on kahden näyttiksen osat sisällä. On melkein 2x normaalia tehokkaampi, mutta ei aivan kahden veroinen.

Kiitos tiedosta, en ole tiennytkään tuota kuin muutaman vuoden. Tuossa näytönohjaimessahan on siis 2X DVI-liitännät enkä näe missään paketissa HD5850x2 koska sitä ei yksinkertaisesti ole julkaistu vielä, mutta kiitos kuitenkin siitä tiedosta että miten sinä itse määrittelet tuplanäyttiksen.

Kossuranta kirjoitti:En nyt tiedä kuinka paljon itse tiedät näistä, mutta linkkaamani prosessori ei ollut montaa euroa kalliimpi. Ei tuon hintaluokan koneeseen mitään I7 prosessoria hankita. Altair kuulosti itse nyt AMD fanipojalta tai sitten siltä, että itsellä on AMD ja se on sen takia paras... AMD:n prosessorit ovat tehokkaampia kuin Intelin tuossa hintaluokassa, mutta edelleenkin Intel pärjää pelaamisessa paremmin kuten jo sanoin.

Kyllä, minulla on AMD ja pidän siitä enemmän kuin Intelistä hinta-laatusuhteen takia mutta jos/kun saan rahaa ja i7:t halpenevat hankin sellaisen. Saisiko ihan linkkiä tueksi tuohon väitteeseesi että Intel pärjää pelaamisessa paremmin kuin AMD, kun itsellä pyörii näinkin isolla resolla kaikki pelit ihan vitun hyvin, paitsi Crysis vaikka sitä en niin paljoa olekaan testaillut siitä yksinkertaisesta syystä että se on paska peli, mutta oikein loistava benchmark koneille (= Pelattava 3DMark).

Kossuranta kirjoitti:Lisäksi jos todellakin väität, että FPS 20 ei peli pätki niin myy koneesi ja heti. Peli ei toimi pätkimättä jos FPS ei pysy yli 30 ja se on melko ehdoton raja. Tämä liittyy silmän erottelu kykyyn. Videossa 23FPS ja pelissä 30FPS on rajoina muuten se ilmenee pätkimisenä, jos ihmisen näkö on normaali. Jos et usko niin siinähän pelaat ei se minua haittaa ja jos itselläsi toimii niin hyvä niin, mutta älä muille suosittele.

No eihän se pätki. Voit tunkea rajasi ihan minne haluat, mutta kaikkeen voi tottua, kuten hyvä kaverini todisti joka vanhalla paskakoneellaan pelasi CoD 2 9fps ja väitti että se pyörii oikein hyvin. Minulle 20fps ilmaantui enemmänkin sellaisena että peli pyöri vähän tahmaisesti mutta ei nykinyt sillä on sitä paskemmallakin FPS:llä pelattu pelejä.
Ja miksi ihmeessä minä möisin muutamaa kuukautta vanhan, 1142 euroa maksaneen koneen joka on tähän asti pyörittänyt mitä tahansa peliä ilman mitään ongelmaa.

Minun puolestani tämä "väittely" voipi vaikka jäädä tähän jos ei Mr. Intel siellä ruudun toisessa päässä saa edes taiottua pitäviä todisteita siitä että AMD on ihan paska pelaamiseen ja jos tahtoo pelata kunnolla niin Intel > AMD.
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti jykä95 08 Marras 2009 00:02

Kossuranta kirjoitti:
jykä95 kirjoitti:Perus pelikone/hyötykäyttö kone
Kuva
Lapstore.Net
Eli tässä taas olisi halpa peruspelikäyttöön tehty kone. Pitäisi kevyesti pyörähtää Crysis, Far Cry 2 yms "hittipelit" kunhan asetuksia hiukan viilaa alaspäin. GTA IV pelikokemus ei välttämättä ole paras mahdollinen jos et kellota prosessoria. Tässä en siihen kuitenkaan ohjeita anna.

Optiot: Prosessorin voi päivittää oman budjetin mukaan miksi tahansa AM2+ Phenom/Athlon sarjan prosessoriksi. Eniten suosittelisin Phenom II X3 tai X4 prosessoreita.
PS. DVD-Asema unohtui kuvasta. Suosittelen samaa asemaa kuin "Tehokkaassa pelikoneessa"

En tiedä kuinka paljon jykä95 tiedät prosessoreista, mutta kokoat pelikonetta ja tunget sinne AMD Athlonia? Vaihdappas AMD:stä Inteliin niin pelillinen teho kasvaa vaikka hinta pysyy samana. AMD:n prosessorit ovat hyötykäytössä tehokkaampia, mutta peleissä Intel pyyhkiin AMD:llä lattiat.
Itse laittaisin tuon prosessorin sijaan: http://www.lapstore.net/store/product_i ... s_id=13043

Tiedän, että Intelillä on vähemmän GHz, mutta se ei merkitse kaikkea ei edes lähelle. Jos tämän jälkeen haluat tietää mitä tarkoitan mene googleen ja ala tutkimaan en todellakaan aio selittää niille, jotka eivät tiedä ja ne jotka tietävät tuskin kysyvät :)

Itse olen yleensä ajatellut niin, että työkoneessa AMD ja pelikoneessa Intel. Nykyiset dual core prosessorit ovat jo niin tehokkaita, että niiden tehoa työkäytössä ei tarvitse muut kuin ammattilaiset ja heitä ei minun mielipide kiinnosta pätkääkään, joten itse menisin tämän tiedon mukaan.

Toinen asia tuossa paketissa on sen epätasaisuus. Tuon hintainen prosessori on todellinen pullonkaula kyseiselle näytönohjaimelle. Tuon tasoisen prosessorin kanssa ei kannata hankkia HD4870 1Gt näyttistä parempaa, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Itse hankkisin kevyemmän näytönohjaimen ja nostaisin prosessorin tasoa.

jykä95 kirjoitti:Tehokas pelikone
Kuva
Lapstore.net
Tästä löytyy tehoa jo suhtkoht paljon. Voisin väittää ettei tällähetkellä löydy yhtäkään peliä jota tämä kone ei pyörittäisi siedettävillä ruudunpäivitysnopeuksilla. Edelleen joissakin raskaimmissa peleissä saatetaan joutua asetuksia ruuvaamaan hiukan alaspäin, mutta mukavia pelisessioita on luvassa
Optiot: LGA 1156 kantainen Core i7 tai HD5870

Pakko kysyä, että mistä tulee kyseinen virtalähde? Onko kokemusta tai tietoa, että se riittää? Syystä tai toisesta itselleni ei tulisi mieleen tämäntasoisten komponenttien kanssa mieleen näin pienehkö poweri. Dual näyttis ja I7 prosessori eivät ole niitä ekologisia vaihtoehtoja loppupeleissä, joten tuota vähän varmistaisin.

RAM:ia voisi laittaa 2Gt lisää (riippuen tosin käyttöjärjestelmästä joka tällaisessa pitäisi olla 64bit, koska siihen muistirajaan sisältyy myös näytönohjaimen muisti) ja vielä 500Gt kovemmantason pelaajalle on melko pieni (?). Itselläni on 1TB sisäisenä sekä toinen 1TB ulkoisena kovalevynä ja kyllä terakin täyttyy helposti.

Ja kyllä tämä kone pyörittää jokaista peliä kaikki asetukset tapissa. Itseltäni löytyy Q9550 ja HD4870 eikä vieläkään ole minkään pelin kanssa ollut ongelmia. Huippuja ei pysty ihan jokaisella pitää kuten Far Cry 2:ssa anti-aliasign x2 ja loput tapissa.

jaakkimo kirjoitti:hoksasin just ku luin tuota mb lehtee että eikö siinä ole windows 7 home preriumissa myös 64 bittinen versio? ja tukee 16 gigan muistia. btw mitä eroa noilla 32 ja 64 bittisellä on?

Kyllä Vistassa ja 7:ssa on ollut selvästi esillä tämä 32 ja 64bittisyys.
Eroja joita normaalikäyttäjälle tulee on 2:
1. Yleensä ainut ero jonka käyttäjä tietää/huomaa on muistin määrä
- 32bittinen tukee noin 3,3Gt muistia
- 64bittinen tukee paljon enemmän, mutta määrä vaihtelee versioittain (tietääkseni vähintään juuri tuon 16Gt)
- Tähäm 3,3Gt muistiin tietääkseni lasketaan mukaan myös näytönohjaimen muisti, joten jos sitä on 1Gt jää tietokoneelle enää 2,3Gt käyttömuistia, joka on ainakin pelaajalle vähän.
2. Melko isohko ero, mutta normaali käyttäjä harvemmin tietää tai huomaa sitä ellei ole kahta konetta rinnakkain
- 64bittisessä on isompi data-/osoiteväylä, joka raa'asti sanottuna tarkoittaa, että 64bittinen pystyy laskemaan nopeammin ja on näin tehokkaampi

Jos on ongelmia päättää ottaako 32 vai 64 niin ainut mitä kannattaa miettiä on muistin määrä. Jos koneessa on 4Gt muistia ja näytönohjain jossa on 1Gt ottaisin 64bit, koska muutoin ramista jää melkein puolet käyttämättä.

Tällaiset löytyi googlella:
Suurin ero tulee 64 bit ja 32 bit prosessorissa dataväylän ja osoiteväylän leveydessä, joka vaikuttaa suoraan yhdellä kellopulssilla tapahtuvaan raakaan laskutehoon johtuen väylien leveyden suomasta suuremmasta tietomääränsiirtokapasiteetista. Tosin vanhempia 32bit prossuja voi olla olemassa 64bit väylällä, mutta sen suomaa etua ei saada käyttöön, jos ydin ei ole 64bit.

AFAIK, 64-bittiset sovellukset ovat teoriassa nopeampia kuin 32-bittiset. Käytännössä eroa ei taida useinkaan olla suuntaan tai toiseen mutta ainakin 64-bittinen x264 on 5-20 % nopeampi kuin 32-bittinen.

Oho, huomasin tämän viestin vasta äsken.
Ei tuollaiseen budjetti pelikoneeseen mitään Core i sarjan prosessoria osteta. Core 2 taas on severan vanha, että sitä ei kannata enään ostaa. Mieluummin satsaa edes pieneen päivitettävyyteen.
Ja jos olet hiukan keskusteluani seurannut foorumilla niin voisin sanoa, että todellakin tiedän mitä eroa prosessoreilla on. Todellakin parin minuutin googletuksella ja murosta luetun perusteella ei kannata tulla esittämään tietävänsä kaiken. Itsekkin tunnen pari tämmöistä ihmistä jotka kehuvat ostavansa pian e8600. Ei ne vain tunnu ymmärtävän, että LGA775 on kuolemassa. Severan kova maine niille on aikoinaan tullut.

Kun puhuit tuosta 32 bittisyydestä. Niin siitäkin olisi kannattanut etsiä edes tietoa. 32 Bittinen tukee juuri tuon 4Gb muistia, josta vähennetään järjestelmän muu muisti. Vistalla on mahdollista ainakin kiertää tämä "rajoitus" ja saada täydet 4gb käyttöön. Linuxilla taas onnistuu PAE:lla laajentamaan muistia erittäin paljon, vaikka käyttäisit 32 bittistä järjestelmää.

Niin ja miksi helvetissä sitä ramia pitäisi laittaa 2gb lisää? Huomaa, ettet ole paljoa koneitten sielunelämään tutustunut. Et saa tuohon emolevyyn järkevästi 6gb muistia.. :D Dual Channel tippuu pelistä pois kaikissa muissa paitsi 2x2GB ja 2x1GB setissä ja itse en ainakaan pidä järkevänä pitää erimerkkisiä/mallisia muisteja koneessa. Ja 4gb riittää varmasti kaikille, jotka eivät tee raskasta videon/kuvan käsittelyä.

Lisäksi tuo Corsairhan on laatukamaa, eikä tuo setti vie varmana edes 400w. Oma ennätykseni on 490w, kun koneessa pörräsi 3x HD3870 reiluilla ylikelloilla ja AMD Athlon 5600+ 90nm @ 3.8Ghz.

Core i7 koneetkin vievät tehokkaalla näyttiksellä idlenä alle 200w ja rasituksessa noin 300w pintaan.

Itse olen yleensä ajatellut niin, että työkoneessa AMD ja pelikoneessa Intel. Nykyiset dual core prosessorit ovat jo niin tehokkaita, että niiden tehoa työkäytössä ei tarvitse muut kuin ammattilaiset ja heitä ei minun mielipide kiinnosta pätkääkään, joten itse menisin tämän tiedon mukaan.

Itse olen ajatellut tällätavalla: Halpaan koneeseen jonka HALUAA pitää päivitettävänä tulevaisuudessa Athlon II. Keskiverto pelikoneeseen Core i5 tai AMD Phenom II. Raskaita töitä tekevälle Core i7/Xeon setti. Ja viimeiseksi tyhmälle fanipojalle joka ei ole seurannut kehitystä hetkeen LGA775 prosessori :)

Ja nyt saatana sitten varmaan se viimeinen edit.. Pitäisi lukea viestit täydellisesti läpi ennen postausta.

Eli joo miksi helvetissä tilalle pitäisi vaihtaa HD4870? Tehot asettuvat aika tasoihin ja paketeissa on ideana PÄIVITETTÄVYYS. http://hwbot.org/hardware.compare.do?ty ... &id=1361_1 <- vilkaiseppa huviksesi niin näyttikset ovat suht samantehoiset ja samanhintaiset.

PS :Poistan kaikki nuo E: kohdat, jotta viestini olisi selvempi.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
jykä95

Palaa alueelle Hardware

Samankaltaisia viestiketjuja