Mikro

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Re: Mikro

Viesti TimeKiller 02 Marras 2009 22:48

Ihan oikeesti, jos täältä pitää tollasia neuvoja kysellä, niin en tarvinne perusteluita sanoessa, että ei tule mitään.
Liian monimutkainen tietotaitoa vaativa homma.
Jossakin netin syövereissä olen kyllä nähny jonki verran näitä "itse rakennettuja" koneita, eli siis nimenomaan tinattuja jne, mutta edelleenhän siinä käytetään valmiita komponentteja.
Siinä missä konetta kasatessa käsissä on esim. emo, prossu, muistit, näyttis jne, konetta "rakentaessa" käsissä on samat osat pilkottuna piirilevyyn, piireihin, konkkiin jne.

Saako tosta nyt muka yhtään iloa jos "rakentaa" tota tolla tapaa...? Samaa konetta samoista valmisosista edelleen liimailen yhteen.
Vertauskuva leikkiauto, pikkulasten legot ja isompien lasten legot. Et silti alusta asti tee itte sitä vehjettä.

Ja jos nyt haluut itte valmistaa piirit ja konkat ja levyt ja kaikki niin.... Joo..... Osta tehdas?
TimeKiller

Viesti Irl 03 Marras 2009 19:07

TimeKiller kirjoitti:Ja jos nyt haluut itte valmistaa piirit ja konkat ja levyt ja kaikki niin.... Joo..... Osta tehdas?

Mitä helvettiä? Oonko noin muka sanonut? Ja tarkoitin muutenkin että käyttäisin valmiita mikropiirejä yms.

Mutta tajutkaa nyt että kokoan itse mikron jolla voi vaikka pelata jotain hirsipuuta, enkä osta tietokoneen osia ja ruuvaile niitä vaan johonkin boksiin.
[piilotettu kuva]

Kiitäjä. kirjoitti:En mastur*oi vaikka mikä olisi

Huoh..
Käyttäjän avatar
Irl

Viesti TimeKiller 03 Marras 2009 20:01

Irl kirjoitti:
TimeKiller kirjoitti:Ja jos nyt haluut itte valmistaa piirit ja konkat ja levyt ja kaikki niin.... Joo..... Osta tehdas?

Mitä helvettiä? Oonko noin muka sanonut? Ja tarkoitin muutenkin että käyttäisin valmiita mikropiirejä yms.

Mutta tajutkaa nyt että kokoan itse mikron jolla voi vaikka pelata jotain hirsipuuta, enkä osta tietokoneen osia ja ruuvaile niitä vaan johonkin boksiin.

No juuri tässä viestissä sanot noin.
Edellisessä viestissä jo selitin, että jos tarkoitit sitä, että käytät valmiita mikropiirejä ja osia, on se täysin sama asia periaatteessa kuin koneen kokoaminen, sillä erolla, että vaatii enemmän aikaa ja tietotaitoa.
Luetun ymmärtäminen jollakin taas näköjää 10+ ja sitä rataa..
TimeKiller

Viesti Joni- 03 Marras 2009 21:02

Irl kirjoitti:Ja en tarkoittanut että tekisin itse laskimen, mutta joku mikro, millä voit vaikka pelata hirsipuuta.

Hommaat vaan jostain esim. Z80 ja kasan muita tarvittavia osia, kasaat koneen ja koodaat käyttiksen/pelin. Tadaa, mikro on valmis...
Pöytäkone: E7400 @3,6GHz, P5Q SE Plus, 4G HyperX 1066MHz, 320G WDC, 9800GTX+, Sonata III (+ bitumit) ja Corsair 520HX
Serveri: Intel Pentium 200 MMX @250MHz, GF2, 128M RAM, 2G HDD <3
Käyttäjän avatar
Joni-

Viesti Matso 08 Marras 2009 21:27

Ei ihan helppo homma ole etes tehdä valmiiseen tietokoneeseen käyttöjärjestelmää ja koodata sen päällä pyörimään hirsipuupeli. Jos haluat tehdä oman käyttiksen, niin keskity sen tekemiseen, jos taas se hardwaren juottaminen on mielekkäämpää, tee se laite, ja asenna siihen valmis käyttöjärjestelmä.

Googlesta varmaan löytyy jotain ohjeita taskulaskin / kämmentietokone tai jotain siltä välitä tasoisen laitteen tekemiseen.

Tietty jos haluat monen vuoden projektin, niin voithan tehdä vaikka molemmat, mutta se tosiaan vaatii melkosesti perehtymistä niin mikropiireihin kuin ohjelmointiinkin.
Tärkeitä linkkejä: Huuto.net ; Kahvi.ws ; matso.info ; KaLinks
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Joni- 19 Marras 2009 00:15

Matso kirjoitti:Ei ihan helppo homma ole etes tehdä valmiiseen tietokoneeseen käyttöjärjestelmää ja koodata sen päällä pyörimään hirsipuupeli. Jos haluat tehdä oman käyttiksen, niin keskity sen tekemiseen, jos taas se hardwaren juottaminen on mielekkäämpää, tee se laite, ja asenna siihen valmis käyttöjärjestelmä.

DIY hardwarelle vaan harvemmin löytyy valmiiksi sopivaa käyttöjärjestelmää...
http://i50.tinypic.com/25073tw.jpg Huonohko kuva mun viritelmästä 8)
Pöytäkone: E7400 @3,6GHz, P5Q SE Plus, 4G HyperX 1066MHz, 320G WDC, 9800GTX+, Sonata III (+ bitumit) ja Corsair 520HX
Serveri: Intel Pentium 200 MMX @250MHz, GF2, 128M RAM, 2G HDD <3
Käyttäjän avatar
Joni-

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet

Samankaltaisia viestiketjuja