Ääniefektien teko

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

Ääniefektien teko

Viesti Pehmolelu 31 Loka 2009 16:12

Etsin ilmaista tai maksullista ohjelmaa jolla voi tehdä suht yksinkertaisia ääniefektejä kun hiiren klikkaus, kellon kilahdus, lasin särkyminen yms. Ei siis mitään musiikkia tai vastaavaa. Onko kenelläkään tiedossa tämän tyyppistä ohjelmaa?
Intel Core 2 E8400 3GHz | ASUS P5Q | ATI Radeon HD 4800 | 4gb RAM | 1200gb | Nexus Clodius
Aikaa ei riitä enää Jonnewebille. Aktiivisuus on pohjalukemissa, trollit ja muut pennut ärsyttää. Joskus vielä voin selailla aiheita, mutta siihen se sitten jääkin. Nähkäämme joskus hamassa tulevaisuudessa! Pehmolelu kuittaa.
Käyttäjän avatar
Pehmolelu

Re: Ääniefektien teko

Viesti ErakkoPapu 31 Loka 2009 16:20

Tekemisestä en tiedä, mutta netti on täynnä ääniefektejä. Nehän tehdään nauhoittamalla hyvällä mikillä. Ei niitä tietääkseni millään ohjelmalla voi tehdä.
Hiiren clikkaus löytyy Wintoosasta itsestääkin. (X):\WINDOWS\system32\oobe\images\clickerx
[piilotettu kuva]
[RebirthRO - Loki - Carronanas] Lisää jos pelaat :]
Käyttäjän avatar
ErakkoPapu

Viesti Henzeh 31 Loka 2009 18:03

Ääniefektejä ei tehdä koneella. Ne muokataan koneella.

Sun pitää siis joko ladata äänet netistä tai tarttua mikrofoniin ja alkaa äänittämään maailmankaikkeuden ääniä.

Äänen muokkaukseen sopii Audacity ohjelma.
Fiksut pärjää aina. Komiat ei.
http://www.youtube.com/user/F1NFreak
Käyttäjän avatar
Henzeh

Viesti Pehmolelu 31 Loka 2009 19:19

Ahaa, uutta tietoa minulle. Olen aina luullut että ne tehdään tietokoneella. Kiitos kumminkin tiedoistanne.
Intel Core 2 E8400 3GHz | ASUS P5Q | ATI Radeon HD 4800 | 4gb RAM | 1200gb | Nexus Clodius
Aikaa ei riitä enää Jonnewebille. Aktiivisuus on pohjalukemissa, trollit ja muut pennut ärsyttää. Joskus vielä voin selailla aiheita, mutta siihen se sitten jääkin. Nähkäämme joskus hamassa tulevaisuudessa! Pehmolelu kuittaa.
Käyttäjän avatar
Pehmolelu

Viesti Pupu 31 Loka 2009 19:54

Kyllähän niitä voi toki erilaisilla äänenmuokkaus-ohjelmillakin tehdä.. Esimerkkeinä FL Studion demo ja vaikkapa Audacity.
Pupu

Viesti Henzeh 01 Marras 2009 01:52

Pehmolelu kirjoitti:Ahaa, uutta tietoa minulle. Olen aina luullut että ne tehdään tietokoneella. Kiitos kumminkin tiedoistanne.

Idiootti. :D Ääniä ei tietenkään tehdä niin että painat nappia a ja b. Toki koneella voi tuottaa bittiääniä ja suhinatehosteita yms.
Fiksut pärjää aina. Komiat ei.
http://www.youtube.com/user/F1NFreak
Käyttäjän avatar
Henzeh

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät