Yleinen Motocross keskustelu

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Yleinen Motocross keskustelu

Viesti HepeX 27 Syys 2009 18:51

Yleistä keskustelua motocrossista, pitäähän tälle maailman toisiksi suurimmale moottoriurheilulajille tehdä oma aiheensa.
Käyttäjän avatar
HepeX

Re: Yleinen Motocross keskustelu

Viesti Villex 27 Syys 2009 19:46

Mulla on tollanen Kawasaki kx 80 jossa mukavat 19 heppaa. Normaalisti vedän tossa hiekkatiellä mutta pari kertaa mennyt radalle. Kävin tuolla siuntion radalla tai no siis miniradalla joka on silleen 100m pitkä sellanen pieni. En oikeen isolle radalle mene kun siinä on puoli metriä hiekkaa ja pikkurenkailla kun sinne menee niin varmasti kaatuu heti.
Eikä ole mitään varusteitakaan paitsi crossisaappaat mutta niillä on mahdotonta ajaa koska en saa niillä vaihdettua kolmoselle ja takajarrua ei tunne ollenkaan joten se menee aina lukkoon kun painaa koska en oikeasti tunne kun sitä painaa. Ei ole mitään suojuksia muita joten käytän jotain vanhoja skeitti suojia polvissa ja käänärpäissä.
Kiinnostaisi toi motocross jos ostaisi vähän isomman pyörän ja kunnon varusteet mutta jos joku voisi vipata sellaset 2 tonnia kiitos.
Käyttäjän avatar
Villex

Viesti CookieMonster 27 Syys 2009 20:39

Joo tuu sinne Pihlajakadun S-Markettiin siihe Pajatso pelin vieree niin voin vipata
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
CookieMonster

Viesti Tatti1234 27 Syys 2009 21:05

Motocrossia aloittelin 6-vuotiaana iskän pihassa ajamaan (Yamaha 50cc). Sen jälkeen tuli KTM 50cc, vain lainaan, mutta tossa 2007, ostettiin 2006 vuoden Honda CRF 80cc ja sillä on tultu ajeltuu ain välil (nyt ei oo ollu mahollista mennä iskälle/radoille)... Joutsassa olen ajellu yli vuos sitten, mutta viimeks ajoin tiellä tossa 3-4vk sitten... Hyvä peli on! JA HYVÄ LAJI!
Tatti1234's Official Site, on nyt avattu! Tulkaa katsomaan sivujani: http://www.tatinsivut.tk (Osoite muuttunu)
Datis-Kamera, Chilled Guy ja muut ovat nyt historiaa ->
Kehitän parhaillaan uutta ohjelmaa... Linkin saatte sivuille pian!

Youtube Channelini, jossa on rumpuvideoita: http://www.youtube.com/user/Sukkaneekeri
Käyttäjän avatar
Tatti1234

Viesti Burn 27 Syys 2009 21:24

Itselläni on Suzuki TS 125cc joka ei ole mikään motocross pyörä mutta montulla ajelen jossa on hyppyreitä :D
|PS1|PS2|X360|PSP|Suzuki PV 50cc|Suzuki TS 125cc|Nokia 3300 classic|Logitech MX518|GeForce 8600gt|AMD athlon 2x +6000|SR 1 & 2|BF2 CE|
[piilotettu kuva][piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Burn

Viesti oppa 03 Loka 2009 19:43

ajatuksissa pyörii yamaha yz 80cc tai kawasaki kx 80cc pyörän osto tai vaihtoehtoisesti minicross :)
oppa

Viesti |NorthStar| 03 Loka 2009 20:37

Juu mulla on Yamaha Yz 85 07 ja en oo paljo päässy käymää radal mut maalla ku asuu nii metsis ja montuilla ajelen. :D
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!! 1337 VIESTIÄ 30.5.09!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti Super gt 04 Loka 2009 19:47

oppa kirjoitti:ajatuksissa pyörii yamaha yz 80cc tai kawasaki kx 80cc pyörän osto tai vaihtoehtoisesti minicross :)

Miksei honda cr?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Super gt

Viesti oppa 11 Loka 2009 11:41

unohtu vaihtoehdoista, varmaan ensi kesäksi siirtyy pyörän osto rahatilanteen vuoksi.
oppa

Viesti minä_itse 12 Loka 2009 13:29

itse en harasta vaikka haluasinkin mutta hasukaltahan se näyttää ainakin freestyle motocross...
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
minä_itse

Viesti Pow3rslav3 27 Loka 2009 18:35

Motocrossia oon harrastanu kuutisen vuotta. Alotin joskus 8-9 vuotiaana yamaha yz 80cc vuosimalli 1995 ajelin sillä jonkun parisen vuotta. Sit ostin Honda cr 80cc vuosimalli 2001 se oli mulla vissiin jonkun vuoden. Sit tuli ostettua Honda 85cc vuosimalli 2005 ajoin sillä parivuotta ja ensimmäisen kisa kauden. Sitten pyörä kävi pieneksi ja ostettiin suzuki rm 125cc vuosimalli 2006 mut se leikkas kiinni viime kesänä turun kisoissa joten myytiin se ja palattiin vanhaan tuttuun Hondaan. Nyt on Honda crf 250cc vuosimalli 2008 pyörä alla ja sillä tultu pari kisaa jo ajettua. :D
92% Nuorisosta on siirtynyt räppiin. Jos kuulut näihin 8% prosenttiin jotka kuuntelevat OIKEETA musaa niin laita tää sigiisi.

[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Pow3rslav3

Viesti SaW_ 27 Loka 2009 18:42

Lasketaanko se jos on käynyt muuten vaan crossiradalla ajamassa? :P
Parina päivänä ollaan käyty, ja hyvin ainakin Rieju vetää. :)
Käyttäjän avatar
SaW_

Viesti Super gt 31 Loka 2009 01:18

Mitenkäs tämmönen harrastus aloitetaan? Maksaako kuinka paljon?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Super gt

Viesti isolohko 31 Loka 2009 10:52

Super gt kirjoitti:Mitenkäs tämmönen harrastus aloitetaan? Maksaako kuinka paljon?

Ostat alkuun vaikka 125cc 2t crossin. Hyvinpidetyn, huolletun ym. Hintaa ehkä ~1500e ja päälle. (hinta miten sattuu, vain esimerkki toi 1500)
Sitten vaa jos jollain tutullas on metsää/maata niin eikun ajelemaan.

Crossin ostossa kannattaa kysyä milloin mäntä, sylinteri, laakerit ja muut kulutusosat on vaihdettu.

Sitten jos meinaat oikeelle radalle kunnon pyörällä niin voi joku osaavampi sanoa paremmin. Tuo minun laittamani oli vain esimerkki.
Korppi on OIKEUS! Liity sinäkin kansalliseen korppipuolueeseen!
Suzuki PV -88
Kaks tahti ei haise vaan se tuoksuu:D
Käyttäjän avatar
isolohko

Viesti Villex 31 Loka 2009 13:20

isolohko kirjoitti:
Super gt kirjoitti:Mitenkäs tämmönen harrastus aloitetaan? Maksaako kuinka paljon?

Ostat alkuun vaikka 125cc 2t crossin. Hyvinpidetyn, huolletun ym. Hintaa ehkä ~1500e ja päälle. (hinta miten sattuu, vain esimerkki toi 1500)
Sitten vaa jos jollain tutullas on metsää/maata niin eikun ajelemaan.

Crossin ostossa kannattaa kysyä milloin mäntä, sylinteri, laakerit ja muut kulutusosat on vaihdettu.

Sitten jos meinaat oikeelle radalle kunnon pyörällä niin voi joku osaavampi sanoa paremmin. Tuo minun laittamani oli vain esimerkki.

125 2t crossi on aivan liikaa aloittelijalle. Jos on kokemusta vaan vaikka mopoista niin kyllä sellainen 125 lähtee äkisti käsistä. Itselläni on KX80 joka lähtee niin tykisti että en isompaa olisi aluksi halunnutkaan. Esim KX125:ssa on noin 40 heppaa ja kiihtyy nollasta sataan 4.2 sekunttia joten yksi pienikin virhe sellaisella heitää sekunnissa päin puita. Ja jos sattuu joku pieni virhe vaikka kytkimen kanssa tai antaa liikaa kaasua niin sehän keulii heti yli. En todellakaan suosittele jos ei ole kokemusta. Enintään sellaiset 20 heppaa alkuun että saa vähän tuntumaa ja kokemusta. Ja 125 voi olla aika iso ja korkea joten sitä on vielä paljon hankalampi käsitellä kun jotain pienempää ja aina ei pakosti jalat yltäisi maahan ja kun painoakin on. Ja hyvää ja halpaa on aika vaikea löytää riippuen missä asuu.
Käyttäjän avatar
Villex

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset