Yleinen Motocross keskustelu

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Re: Yleinen Motocross keskustelu

Viesti Super gt 01 Marras 2009 01:22

En näistä pyöristä halunnut tietää kauheasti koska kaverilla honda cr 80 ja olis aika kelpopeli itelle ja omaa maata on aika mukavasti(peltoa ja metsää). Paikkakunnalla on myös rata joten sekään ei ole ongelma. Lähinnä sitä että mitä tulisi maksamaan vuodessa ja mitä varusteita tarvitsee?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Super gt

Viesti isolohko 01 Marras 2009 09:40

Super gt kirjoitti:En näistä pyöristä halunnut tietää kauheasti koska kaverilla honda cr 80 ja olis aika kelpopeli itelle ja omaa maata on aika mukavasti(peltoa ja metsää). Paikkakunnalla on myös rata joten sekään ei ole ongelma. Lähinnä sitä että mitä tulisi maksamaan vuodessa ja mitä varusteita tarvitsee?

Nämä varusteet ainakin: Kypärä, ajotakki-ja housut, hanskat, kyynär- ja olkaapää-polvisuojat.
Kypärä joku 300e, ajotakki päälle 300, housut vähän halvemmat, ja suojienhinnasta ei hajua.

Niin jos otat jonkun vakuutuksen niin voi olla vuodessa ~200e
Korppi on OIKEUS! Liity sinäkin kansalliseen korppipuolueeseen!
Suzuki PV -88
Kaks tahti ei haise vaan se tuoksuu:D
Käyttäjän avatar
isolohko

Viesti Villex 01 Marras 2009 19:02

isolohko kirjoitti:
Super gt kirjoitti:En näistä pyöristä halunnut tietää kauheasti koska kaverilla honda cr 80 ja olis aika kelpopeli itelle ja omaa maata on aika mukavasti(peltoa ja metsää). Paikkakunnalla on myös rata joten sekään ei ole ongelma. Lähinnä sitä että mitä tulisi maksamaan vuodessa ja mitä varusteita tarvitsee?

Nämä varusteet ainakin: Kypärä, ajotakki-ja housut, hanskat, kyynär- ja olkaapää-polvisuojat.
Kypärä joku 300e, ajotakki päälle 300, housut vähän halvemmat, ja suojienhinnasta ei hajua.

Niin jos otat jonkun vakuutuksen niin voi olla vuodessa ~200e

Mitä helvettiä?!?!? Kypärän saa 80e. Ajotakki 300? WAT? Ei mitään ajotakkia ja housuja tarvitse? Mihin? Ihan jotkut roskakamat päälle ja itse käytän jotain vanhoja skettauksen polvi ja kyynärpääsuojia. Jos pelottaa että jotain murtuu niin kannattaisi olla skillz ja olla kaatumatta. Ja ne suojaavat vain iskumurtumilta ja ruhjeilta. Jos vaikka käsi vääntyy niin siihen ei mikään auta. No tietysti jos os rahaa niin osta kaikki kamat ja niskatukea joka maksaa sellaiset 600e jne...
Saappaat kuitenkin kannattaa ostaa mutta kun itse ostin niin niillä oli oikeasi täysin mahdotonta ajaa. Ei saanut kakkosvaihetta ylemmäs vaihettua ja koska jarrupoljinta ei oikeasti tuntenut niiden läpi niin takajarru oli pois päältä tai sitten täysin lukossa aina. Ja muutenkin niillä on paska ajaa. Toisaalta kypärän jälkeen varmaan tärkein suojavaruste.
Rata-hinta riippuu täysin radasta että siitä ota itse selvää. Joillain pienehköllä cr 80 pyörällä niin ei monilla radoilla yksinkertaisesti voi vetää ellei ole täysin hullu. Itse kun testasin isolla radalla mun KX80 niin oli täysin mahdotonta ajaa sellaisessa puolen metrin mudassa ja irtohiekassa. Isojen pyörien jättämät uratkin tappoivat sen ajamisen siihen. Toisaalta jos rata on hieman kova tai vaan hiekkaa niin sitten ei ole mitään ongelmaa.
Käyttäjän avatar
Villex

Viesti HepeX 01 Marras 2009 19:12

Ajokamat ovat kans aika tärkeitä, kannattaa ottaa se 300€ pyörän hinnasta pois, että saat ajokamat.
Käyttäjän avatar
HepeX

Viesti Villex 03 Marras 2009 19:41

Niin ja jos ajat paljon niin pitää vaihdella mäntää ja sellasta että siitäkin tulee hirveästi lisähintaa.
Käyttäjän avatar
Villex

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset