Travian opas

Travian opas

Viesti Kenopää 30 Heinä 2009 22:20

Joo, tullut tuota Traviania nyt tahkottua muutaman vuoden, niin ajattelin jakaa tietämystäni muillekkin. Voisitte ehdotella mistä aiheesta tekisin ohjeen, aiheita voisi olla vaikkapa; mikä on hyvä tyyli aloittaa, nyrkin teko, sanastoa, uuden kylän tekeminen etc.

Voisin sitä sanastoa alkaa nyt vääntämään:

Raidata, farmata: Hyökätä pelaajaan monta kertaa päivässä, niin että kaikki resurssit loppuvat
Farmi: Olla hyökkäyksien kohde
Pakitus: Jos kylään on tulossa hyökkäys, niin voi pyytää kavereilta/liitolta joukkoja puolustamaan niitä vastaan
WW: Maailman ihme, silloin kun tämä on tasolla 100 niin peli loppuu
Ware: Varasto
Seinätä: Lähettää joukot varmaan kuolemaan
Lana, Nyrkki: Iso määrä joukkoja, joilla on tarkoitus tuhota vihollisen joukot/kylä.
Simssaus: Tehdä vain paljon asukkaita, esim. Lähetystöä, haarniskapajaa, tallia...

Päivitystä tulee, tähän topicciin voi laittaa kysymyksiä, joihin saat 110% varmuudella kattavan vastauksen.

Aloitusopas vasta-aloittaville pelaajille:

Menet sivulle www.travian.fi ja sitten painat rekisteröidy. Teet ihan normaalin rekisteröitymisen, heimoksi valitset Roomalaiset, niillä on helpoin aloittaa. Ilmansuunnalla ei ole mitään väliä. Sitten kun olet sisällä Travianissa, niin tulee valinta kohta jossa on tällaiset kohdat: Ensimmäiseen tehtävään, Katsele ensin ympärillesi ja Älä pelaa tehtäviä. Paina siitä missä lukee Ensimmäiseen tehtävään. Hän käskee sinun rakentaa puunhakkaajan, eli resurssipelloista sen vihreän, sen kaikki varmaan ymmärtävätkin. Seuraat vain tehtäviä niin pitkälle, että olet tehtävässä 19, jossa saat valita otatko armeijan vai talouden, ota talous. Sitten suoritat tehtävät loppuun. Sen jälkeen voit valita kaksi tapaa.

Tässä on ensimmäinen tapa:
Lähdet simssaamaan, eli et tee joukkoja ja keskityt vain asukaslukuun, suosittelen ensimmäistä kertaa pelaaville. Mikäli sinuun tulee hyökkäyksiä, niin nosta kätkö niin korkealle tasolle, että se peittää koko varaston. Sen jälkeen keskityt tuotantoihin, eli resurssipeltoihin. Kannattaa pitää vilja yhtä korkealla kuin muutkin tuotannot. Eli sitten kun on kaikki tuotannot tasolla kuusi (6), niin tuotantosi ovat: normaalilla 200, speedillä 600. Jos pelaat speedillä, niin suosittelen uuden kylän perustamisen aloittamista nyt. Jos olet normaalilla niin nosta tuotannot tasolle kahdeksan (8). Speedillä kun alat tekemään uutta kylää, niin teet ensin päärakennuksen tasolle 5, ja sitten alat tekemään virka-asuntoa. Sitten kun olet saanut virka-asunnon tasolle 10, niin nostat varaston ja viljasiilon tasolle 8, ja alat kouluttamaan uudisasukkaita virka-asunnossa. Yksi uudisasukas on kallis, noin 6000 kaikkia resursseja. Sitten kun saat toisen kylän, niin olet varmaan jo sen verran hyvä pelaaja, niin voit alkaa tekemään joukkoja kasarmissa ja hyökkäilemään toisiin pelaajiin, jotta saisit resursseja. Normaalilla alat tekemään virka-asuntoa vasta kun tuotannot ovat tasolla kahdeksan (8), sen jälkeen kun olet saanut uuden kylän, niin voit alkaa tekemään joukkoja.

Tässä on toinen tapa:
Heti kun olet tehnyt tehtävät, niin alat tekemään joukkoja, ja hyökkäilemään vastapelureihin.Tehtävien jälkeen teet kokoontumispisteen, jonka jälkeen saat tehtyä kasarmin. Kasarmissa voit koulutta jalkaväkeä. Roomalaisten ensimmäinen yksikkö on legioonalainen. Teet legioonalaisia kaikilla resursseilla mitä sinulla on, mutta muista kuitenkin huolehtia että vilja pysyy tarpeeksi korkealla, ettei se mene miinukselle. Sitten kun sinulla on viisi (5) legioonalaista, niin voit aloittaa hyökkäilemisen. Suosittelen alkuun hyökkäilemään vain 2-40 asukkaisiin kyliin, koska siellä ei todennäköisesti ole joukkoja vastassa. Teet kaikilla resursseillasi legioonalaisia, ja jatkat hyökkäilyä, kunnes legioonalaisia on sata (100). Sen jälkeen teet kasarmin tasolle kolme (3), jotta saat tehtyä akatemian. Teet akatemian tasolle viisi (5) ja asesepän tasolle yksi (1). Sen jälkeen koulutat akatemiasta Imperiaanit. Sitten voit alkaa tekemään kasarmissa legioonalaisten lisäksi myös imperiaaneja, jotka kantavat resursseja paremmin kuin legioonalaiset. Koko tämän imperiaaniprosessin ajan sinun täytyy muistaa hyökkäillä legioonalaisilla. Sitten kun alat tekemään imperiaaneja, niin teet pelkäästää niitä, ja nostelet viljapeltoja. Sitten kun sekä imperiaaneja, että legioonalaisia on sata (100), niin alat nostamaan tuotantoja. Muista silti hyökkäillä kokoajan. Jos pelaat speedillä, niin nosta tuotannot tasolle neljä (4), ja jos pelaat normaalilla, niin nostat tuotannot tasolle kuusi (6). Sen jälkeen nostat päärakennuksen tasolle viisi (5) ja alat tekemään virka-asuntoa kohti tasoa kymmenen (10). Sitten kun se on tasolla kymmenen (10) niin teet uudisasukkaat, ja perustat niillä uuden kylän. Sitten kun olet saanut uuden kylän, niin voit jatkaa ihan miten haluat, koska luulen että osaat pelata jo hyvin. Tärkeintä on vain hyökkäillä kokoajan, ja voit hyökkäillä sitä isompiin kyliin, mitä enemmän joukkoja.

Ennen pelanneet, ja paremmat pelaajat pelaavat eri tyylillä, koska tämä on vain vasta travianin aloittaville pelaajille.
Viimeksi muokannut Kenopää päivämäärä 31 Heinä 2009 12:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Uskallatkos haastaa bruteni?
TheBux.info
[19:36] <@Duracell> tuntuu että ruoka kiehuu hellalle jos en oo keittiössä
[19:36] <@Duracell> sit kun oon keittiössä, tuntuu että irkki leviää pöydälle
Käyttäjän avatar
Kenopää

Re: Travian opas

Viesti ErakkoPapu 30 Heinä 2009 22:35

Olisit tehny jo joistaki ehdottamistasi asioista oppaan ennen julkasua. Ei mitään: Teenpä oppaan ja alotat kirjottamisen vasta viestiä kirjoittaessa. Pitää tehä jonkinlainen alku jo, vaikka notepaddiin. Mutta tee noista kaikista mitä ehdotit niin hyvähän tästä saattaa tulla. Riippuu aivan sinusta miten jaksat kirjottaa.
[piilotettu kuva]
[RebirthRO - Loki - Carronanas] Lisää jos pelaat :]
Käyttäjän avatar
ErakkoPapu

Viesti Teleporter 30 Heinä 2009 22:48

Itse ainakin ensiksi kirjoittaisin,että mikä heimo olisi paras valinta aloittelijalle. Sen jälkeen kannattaisi varmaan kirjoittaa kylän teosta,että mitä kylään kannattaa esim. rakentaa ensimmäiseksi. :roll:
Pelityksessä tällä hetkellä:
Call of Duty 4: Modern Warfare - PÄÄSTY LÄPI
Star Wars : Jedi Knight : Jedi Academy - PÄÄSTY LÄPI
Half-Life 2 - PÄÄSTY LÄPI
Half-Life 2: Episode One - KESKEN
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - KESKEN

Avatarista kiitos Ildarille! ; )
Käyttäjän avatar
Teleporter

Viesti Kenopää 30 Heinä 2009 23:03

ErakkoPapu kirjoitti:Olisit tehny jo joistaki ehdottamistasi asioista oppaan ennen julkasua. Ei mitään: Teenpä oppaan ja alotat kirjottamisen vasta viestiä kirjoittaessa. Pitää tehä jonkinlainen alku jo, vaikka notepaddiin. Mutta tee noista kaikista mitä ehdotit niin hyvähän tästä saattaa tulla. Riippuu aivan sinusta miten jaksat kirjottaa.

No, tota sanastoa minä nyt vähän yritin.

Teleporter kirjoitti:Itse ainakin ensiksi kirjoittaisin,että mikä heimo olisi paras valinta aloittelijalle. Sen jälkeen kannattaisi varmaan kirjoittaa kylän teosta,että mitä kylään kannattaa esim. rakentaa ensimmäiseksi. :roll:

Njoo, tuolla minä aloitan, teen myös noista omista ehdotuksistani ohjeet.
TheBux.info
Käyttäjän avatar
Kenopää

Viesti L2P 31 Heinä 2009 01:08

Opas oli ihan ok, vaikken nyt koko peliin koskisikaan edes pitkällä tikulla. :roll:
Cloaca kirjoitti:
Slippet kirjoitti:...mutta kyllä sitä joskus tulee lattialle perseelleen hypittyä, en sano että se olisi hullua, mutta jotenkin se tuntuu hyvältä. -.-

Uusia ulottuvuuksia masturbointiin...

Jos Maszá on mielestäsi idiootti, kopioi tämä allekirjoitukseesi. Liity jonnewebin sisäiseen Zyskowicz-on-homo -puolueeseen! Kopioi allekirjoitukseni sigiisi!
Käyttäjän avatar
L2P

Viesti h4xor 31 Heinä 2009 02:51

L2P kirjoitti:Opas oli ihan ok, vaikken nyt koko peliin koskisikaan edes pitkällä tikulla. :roll:

Noh,kyllähän sitä haukutaan.Yleensä kukaan pelin haukkujista ei ole edes testannut peliä.
Itse kyllästyin peliin,mutta eihän siinä mitään vikaa ollut.
Varoituksiesi taso: [14]
Mistä näitä varoituksia oikein tulee.
Käyttäjän avatar
h4xor

Viesti Kenopää 31 Heinä 2009 12:17

Päivitin vähän, tein tuon aloitusoppaan. Jos löytyy halukkaita, niin voi lähteä kokeilemaan. Seuraavaa opasta teen varmaan vasta huomenna.
TheBux.info
Käyttäjän avatar
Kenopää

Viesti makkemaan 01 Elo 2009 13:19

Itse olenm pelannut traviania paljon austraaliaisessa uudessa servussa... KANNATTAA KOKEILLA ja muuten gauleilla kantsii tehä hirveesti crannyjä nii kukaa ei saa farmattuu yhtää mitää :D
makkemaan

Viesti Kenopää 01 Elo 2009 13:30

makkemaan kirjoitti:Itse olenm pelannut traviania paljon austraaliaisessa uudessa servussa... KANNATTAA KOKEILLA ja muuten gauleilla kantsii tehä hirveesti crannyjä nii kukaa ei saa farmattuu yhtää mitää :D

Pelasitko Australian speedillä? Itse pelasin siellä noin kuukauden, pysyin kokoajan siel top 200, mutta sitten lopetin kun meni vähän simssailuks koko servu. Nimi oli siellä werty13
TheBux.info
Käyttäjän avatar
Kenopää

Viesti SMusta 07 Syys 2009 07:58

Koska tuota kokemusta on itsellekkin karttunut niin pakko kyl korjata muutama kohta täs tylsyyksissään...

heimoksi valitset Roomalaiset, niillä on helpoin aloittaa.

Joo ei. Roomalaiset on helpoin heimo joutua farmiksi heti alussa. Galleilla aloittamista voisin ennemminkin suositella, koska niillä jo pelkkä ansoittaja riittää pelottamaan osan hyökkääjistä pois.

Teet legioonalaisia kaikilla resursseilla mitä sinulla on, mutta muista kuitenkin huolehtia että vilja pysyy tarpeeksi korkealla, ettei se mene miinukselle. Sitten kun sinulla on viisi (5) legioonalaista, niin voit aloittaa hyökkäilemisen.

Kolme legioonalaista riittää ihan hyvin tuohon hyökkäilyn aloittamiseen. Paitsi jos on tiedossa, että kohteessa ei ole rottaa niin kaksikin riittää ihan hyvin. Ja vilja voi mennä huoletta muutaman miinukselle, koska oletuksena sitä saadaan naapureilta kuitenkin.
Teet kaikilla resursseillasi legioonalaisia, ja jatkat hyökkäilyä, kunnes legioonalaisia on sata (100). Sen jälkeen teet kasarmin tasolle kolme (3), jotta saat tehtyä akatemian. Teet akatemian tasolle viisi (5) ja asesepän tasolle yksi (1). Sen jälkeen koulutat akatemiasta Imperiaanit.

Ei Imperiaaneja missään tapauksessa tässä vaiheessa. Legioonalaiset kantaa samanverran ja ovat vain yhden ruudun hitaampia joten ei imperiaaneista ole mitään hyötyä. Siinä vaiheessa, kun Legioonalaisia on 30-50 koossa niin kannattaa seuraavaksi rakennella tarvittavat rakennukset jotta saa mahdollisimman pikaisesti kehitettyä Equites imperatorikset. Niillä pystyy nopeasti raidaamaan pidemmänkin matkan päästä ja ne kantavatkin ihan mukavasti resursseja.

Ja Virka-Asuntoa kannattaa ruveta kehittelemään siinä vaiheessa, kun Equites Imperatoriksia on noin 10 tehtynä. Resurssikenttiin ei kannata tuhlata aikaa ja resursseja, koska resurssit on tarkoitus hakea naapureilta. Toisen kylän perustamisen jälkeen vasta kannattaa kehitellä aloituskylässä nuo resurssipellot maksimitasoilleen.

Tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon en jaksa edes ottaa kantaa, koska ei ole noin tullut ikinä pelattua. :D
Nova 4 ever
SMusta

Viesti Kenopää 08 Syys 2009 20:34

Ajatellut ollenkaan, että jotkut pelaavat ensimmäistä kertaa, eivätkä ehkä pelaakkaan 10/7 etc.
TheBux.info
Käyttäjän avatar
Kenopää

Viesti SMusta 11 Syys 2009 02:10

Kenopää kirjoitti:Ajatellut ollenkaan, että jotkut pelaavat ensimmäistä kertaa, eivätkä ehkä pelaakkaan 10/7 etc.

Ajatellut ollenkaan, että tuo meikän ehdottama taktiikka aktiivisille pelaajille on kustannustehokkaampi? Ja miksi opettaa huono taktiikka jos parempiakin on tarjolla?
Nova 4 ever
SMusta

Viesti Kenopää 16 Syys 2009 16:44

SMusta kirjoitti:
Kenopää kirjoitti:Ajatellut ollenkaan, että jotkut pelaavat ensimmäistä kertaa, eivätkä ehkä pelaakkaan 10/7 etc.

Ajatellut ollenkaan, että tuo meikän ehdottama taktiikka aktiivisille pelaajille on kustannustehokkaampi? Ja miksi opettaa huono taktiikka jos parempiakin on tarjolla?

Tee sit oma ohje prkl
TheBux.info
Käyttäjän avatar
Kenopää

Viesti SMusta 19 Syys 2009 17:41

Kenopää kirjoitti:
SMusta kirjoitti:

Tee sit oma ohje prkl

Miks tekisin? Vituttaako, kun fiksumpi tulee ja korjaa sun huonoa opasta?
Nova 4 ever
SMusta

Viesti Kenopää 24 Syys 2009 16:09

SMusta kirjoitti:
Kenopää kirjoitti:
SMusta kirjoitti:Ajatellut ollenkaan, että tuo meikän ehdottama taktiikka aktiivisille pelaajille on kustannustehokkaampi? Ja miksi opettaa huono taktiikka jos parempiakin on tarjolla?

Tee sit oma ohje prkl

Miks tekisin? Vituttaako, kun fiksumpi tulee ja korjaa sun huonoa opasta?

Kyllä mä tiedän et sä oot nörtti, tunnen sut irkistäkin. Ei mua vituta yhtään, mua kiinnostaa jonnewebbiin tekemä ohje yhtä paljon kun kilo kiviä.
TheBux.info
Käyttäjän avatar
Kenopää

Palaa alueelle Pelioppaat