Peliarvostelut

Keskustelua tietokonepeleistä.

Re: Peliarvostelut 2009 [LISTAPÄIVITYKSET]

Viesti tomi132 27 Maalis 2010 17:01

Radiohead kirjoitti:Grand Theft Auto IV

"Juoni oli toki hyvä, muttei loistava." - Mielestäni paras juoni verrattuna muihin Grand Theft Auto:ihin
"- Tehtävissä ei ole samaa jytyä kuin esimerkiksi GTA Vice cityssä." - Mielestäni tehtävissä oli kyllä todella paljon jytyä
"Arvosana: 40/100, odotin peliltä paljoa ja petyin." - Ja taas mun mielestä paras Grand Theft Auto:ista jota olen ikinä pelannut, vaikka huonot musiikit radiossa. Itse arvostelisin 95/100
Käyttäjän avatar
tomi132

Re: Peliarvostelut 2009 [LISTAPÄIVITYKSET]

Viesti Evotin 28 Maalis 2010 01:07

tomi132 kirjoitti:
Radiohead kirjoitti:Grand Theft Auto IV

"Juoni oli toki hyvä, muttei loistava." - Mielestäni paras juoni verrattuna muihin Grand Theft Auto:ihin
"- Tehtävissä ei ole samaa jytyä kuin esimerkiksi GTA Vice cityssä." - Mielestäni tehtävissä oli kyllä todella paljon jytyä
"Arvosana: 40/100, odotin peliltä paljoa ja petyin." - Ja taas mun mielestä paras Grand Theft Auto:ista jota olen ikinä pelannut, vaikka huonot musiikit radiossa. Itse arvostelisin 95/100

Ensinnäkin kaikki arvostelut (ainakin täällä) ovat mielipiteitä, ja se aina riippuu että jos tykkää pelata GTA:n tyylisiä pelejä tai ei.
IMO Tehtävät olivat aluksi hyviä, mutta sitten se on vain sitä että, Mene Paikkaan A, Tapa tyyppi B, sitten Saat 3 tähteä perääsi, tapa kaikki 3812931 vastustavaa poliisia, pakene poliiseilta. Seuraava tehtävä->Mena Paikkaan C tapa tyyppi D, mutta sitten siellä onkin 32183912832 jengiläistä jotka haluavat tappaa sinut, sitten räiskit ne ja jee jee. Juoni oli hyvä, mutta ei loistava.
[piilotettu kuva]
Xbox 360 Slim 250GB | Thomson 32 FullHD LCD-TV
Randomi.fi - Suomenkielinen Omegle
Käyttäjän avatar
Evotin

Re: Peliarvostelut [65]

Viesti Blodir 29 Maalis 2010 22:24

Sori kun en ole tehnyt ton esimerkkis pohjalta kun tein tämän alunperin illioniin.

BattleForge

Kuva

Julkaisija: Electronic Arts
Vuosi: 2009
Luokitus: 12+

EA:n Phenomic pelinkehitys tiimin BattleForge on ollut hieman huonosti arvosteltu, mutta katsomisen arvoinen, ns. mikromaksu MMORTS (Massively multiplayer online real-time strategy) -peli. Itse siis huonoista arvosanoista huolimatta latasin netistä tämän ilmaisen teoksen. Suureksi yllätyksekseni jäin pahasti koukkuun ja ensimmäisen päivän aikana tuli vedettyä viiden tunnin putki.

Peli alkaa melko kankealla tutoriaalilla jossa näkee pelin pahimman heikkouden heti alkuun: dialogi. Dialogi on pahimmillaan kliseistä ja ylinäyteltyä sontaa. Huumoria ei ole vahingossakaan sotkettu sekaan eikä tarinan eeppisyydestä olla tingitty. Yritys on varmasti ollut tehdä pelille Warcraft tyylinen lore, mutta epäuskottavuudet ja esitystapa pilaavat sen.

BattleForgen taistelusysteemi on melko yksinkertainen: erilaisilla "korteilla" saat tehtyä hirviöitä, taikoja ja rakennuksia. Kortit maksavat aina tietyn määrän energiaa, jota saa ympäri karttaa sijaitseviin rakennuspisteisiin rakennettavista generaattoreista. Kortteihin tarvitsee myös tietyn määrän "orbeja", joita voi rakentaa niille varatuille pisteille (niinkuin generaattorejakin). Orbeja on neljää eri tyyppiä: Fire, Nature, Frost ja Shadow. Esim. Fire kortteihin tarvitsee fire orbeja ja nature kortteihin nature orbeja, myös yhdistelmäkortteja ja neutraaleja kortteja löytyy.

Pelimuotoja on normaalit PVE ja PVP. Joitain PVE skenaarioita voi kiintoisasti vetää 12 hengen ryhmissä jolloin pelaajat ovat jaettu eri kartoille. PVP on aikalailla sitä samaa mitä muissa RTS -pelityypin peleissä, eli tavoitteena on omaperäisesti tuhota vastustajan kaikki orbit.

Kuten aiemmin mainittu, BattleForge toimii mikromaksuilla. Pelin ilmaisversiossa tulee mukana 32 korttia eikä yhtään pistettä. Kaupallisessa versiossa taasen saa mukana 64 korttia ja 3000 pistettä. Pisteitä voi hankkia lisää ostamalla joko luottokortilla tai puhelimella. Pisteet on ainoa tapa hankkia lisäkortteja pakkaasi. Kortteja voidaan hankkia korttipeleistä tutuilla booster -seteillä joissa tulee 8 satunnaista korttia. Vaihtoehtoisesti voit ostaa kortteja muilta pelaajilta pelin sisäisestä huutokaupasta.

BattleForge jakaa mielipiteitä, joku rakastaa, joku vihaa, itse kuulun ensimmäiseen ryhmään, joten tunnen velvollisuudekseni julistaa tätä ilosanomaa antamalla pelille 93 pistettä.
Käyttäjän avatar
Blodir

Re: Peliarvostelut [66]

Viesti Evotin 25 Huhti 2010 00:49

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Kuva

Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Ubisoft
Ilmestymisvuosi: 2010
Alusta: PC, X360, iPhone
Genre: Stealth Action
Ikäraja: 18
Pelimuoto: Yksinpeli, Co-Operative, Moninpeli
Hintahaarukka: 40-60€, 60-80€ (CE)

Splinter Cell: Conviction sijoittuu 3 vuotta Splinter Cell: Double Agent:in tapahtuminen jälkeen. Peli alkaa siitä Ex. Navy SEAL Victor Costea pidetään kuulustelussa,
jonka aikana hän kertoo Sam Fisherin tekemisistä pelin aikana yms. Sam Fisher yrittää selvittää pelin aikana hänen lapsen, Sarahin tappajaa, jonka aikana hän joutuu sotkuun moneen kertaan.

Yleinen Pelattavuus
Juoneen on vaikea tarttua mukaan yksinpelin aikana, kuunnella pitää kunnolla että saa selvää että ees missäpäin olet.
Yksinpeli mapit ovat hyvin suunniteltuja, ei liian sokkeloja eikä liian putkijuoksuisia. Pelissä on hyviä aseita, mutta aseita olisi voinut olla vähän enemmän.
Aseiden päivitykset ovat hyödyllisiä, mutta puoliin aseisiin ei saa esim. äänenvaimenninta, kun taas aseissa jossa on äänenvaimennin, sitä ei saa pois, kuten ei saa
muitakaan aseiden päivityksiä. Grafiikat ovat hienot, varjot, valot sun muut näyttävät hienolta. Peliä olisi voitu optimisoida enemmän, koska Last Stand modissa jos parikin tyyppiä tulee ruutuun, ja ammut niitä päin, FPS putoaa todella paljon. Pelin bottien tekoäly on samanlaista samanlaista kuin GRAW2-pelissä, eli botit eivät välillä
kuole mistään, säntäilevät bugisesti minne sattuu ja ampuvat ties miten sattuu. Gadgettejä on mukavasti ja päivittämällä niitä, niistä tulee vielä parempia.

Moninpeli
Moninpeli muotoja ei ole oikeastaan kun yksi, (En laske Co-Operative peli muotoja tähän mukaan.) eli Face-Off. Huonoa on se että tämä on vain 1 vastaan 1, ei enempää. Eli moninpelissä ei ole kunnon pelaaja vastaan pelaaja pelimuotoja. Ja tässäkin pelimuodossa FPS on kokoajan tosi alhaalla.

Co-Operative
Co-Operative pelimuotoja on 4, Last Stand, Hunter, Co-Op Story ja Infiltration (Infiltration pitää hankki uPlayn kautta). Co-Operative on tämän pelin ylpeys
Co-Operative on hauskaa, ja mukavaa. Co-Operativeä voi pelata monta kertaa putkeen, eikä siihen tylsisty.

Lyhyesti
Splinter Cell: Conviction on mukava peli, jota on hauska pelata kaverin kanssa, mutta pelaaja vastaan pelaaja moninpeliksi tästä ei ole.

Plussat:

+Yksinpeli
+Co-Operative
+Grafiikat
+Mapit ovat mukavia
+Gadgetit ja niiden päivitykset

Miinukset:

-Tekoäly
-Ei kunnollisia moninpelimuotoja
-Face-Off
-FPS putoaa liian usein

Arvosana (/100): [85/100]

Järjestelmävaatimukset:
PC: Windows XP/Vista/7
Suoritin: Intel Core 2 DUO @ 1.8 GHz/Athlon X2 64 @ 2.4 GHz
RAM-muisti: 1.5 GB for Windows XP; 2 GB for Windows Vista or 7
Kiintolevy: 10GB Vapaata tilaa
Näytönohjain: 256 MB (NVIDIA GeForce 7800/ATI Radeon X1800)
[piilotettu kuva]
Xbox 360 Slim 250GB | Thomson 32 FullHD LCD-TV
Randomi.fi - Suomenkielinen Omegle
Käyttäjän avatar
Evotin

Re: Peliarvostelut [66]

Viesti Infantry-Nation 25 Huhti 2010 10:49

Mount & Blade Warband

Tuottaja, tekijä, tai levittäjä:Taleworlds, Paradox Interactive
Ilmestymisvuosi:30 maaliskuuta 2010
Alusta:Microsoft Windows
Genre:Toiminta RPG , strategia , Simulaatio
Ikäraja:16
Pelimuoto:Yksinpeli, Moninpeli
Hintahaarukka:29 - 39 €

Arvostelijan kommentit, juoni lyhyesti, muuta tietoa:Vapaasti pelattava Sandbox peli. Ilmaisen trialin voi ladata täältä http://www.taleworlds.com/main.aspx Minun minun mielestä aivan loistava peli. Grafiikat ovat uusittu täysin verrattuna vanhaan Mount & Blade:een.

Plussat:

Nettipeli
Grafiikat
Sandbox

Miinukset:

Yksinpeli on samanlainen kuin modattu Mount & Blade
Bugit
Yksinpelissä on vaikea saada lordit omalle puolelle

Arvosana (98/100): [98]

Järjestelmävaatimukset:
PC:Windows 2000/ME/XP/Vista/Windows 7
Suoritin:Intel CPU - Pentium 4 2.0GHz
RAM-muisti:1 Gt
Näytönohjain:AMD CPU - Athlon XP 2000+
* Nvidia-näytönohjain - Geforce FX 5600 XT * Nvidia Graphics Card - Geforce FX 5600 XT
ATI: n näytönohjain - Radeon X600 sarja ATI Graphics Card - Radeon X600 Series
You can not win without pain
Käyttäjän avatar
Infantry-Nation

Re: Peliarvostelut 2009

Viesti minä_itse 18 Touko 2010 17:26

Artsi kirjoitti:
Spoileri
Kuva
Call of Duty: Modern Warfare 2

Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Infinity Ward, Activision
Ilmestymisvuosi: 2009
Alusta: PS3, Xbox 360, PC
Genre: FPS-peli
Pelimuoto: Yksinpeli, moninpeli
Hintahaarukka: 30-60€

Arvostelijan kommentit, juoni lyhyesti, muuta tietoa:

Pelissä on paljon uutta ja parempaa vrt. CoD4. Itse ainakin tykkään tästä paljon enemmän kuin nelosesta. Servuun on todella vaivaton liittyä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Myös pelimuodot ovat hyviä ja niitä tulee aina sitämukaan kun leveliä tulee, mikä on hyvä asia imo. Aseita on riittävästi joka lähtöön, mappeja on ihan tarpeeksi. Ainut huonopuoli on ettei saa consolea näkyviin niin voisi laittaa FPS:n näkymään ja tarvittaessa rajoittaa se 125. Pelimuodot ovat samat kuin CoD4 joten kaikki varmasti tietää ne. Dominating, CTF, HQ, SD, DM, TDM yms.

Peli toimii konsoleilla ainakin 600p-resoluutiolla.

PC:n vähimmäisvaatimukset ovat:

Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows XP, Windows Vista tai Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 eivät ole tuettuja)

Prosessori: Intel Pentium 4 3.2 GHz tai AMD Athlon 64 3200+ tai parempi

Muisti: 512MB RAM (1GB Windows Vistalle ja Windows 7:lle)

Näytönohjain: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT tai ATI Radeon 1600XT tai parempi

DirectX: Microsoft DirectX(R) 9.0c

Kiintolevy: 12GB vapaata tilaa

Äänikortti: 100% DirectX 9.0c -yhteensopiva

Internet: Laajakaistayhteys moninpeliä varten ja Internet-yhteys aktivointia varten.

Suositeltu laitteisto on luonnollisesti tätä korkeampi, jotta peliä voisi pyörittää paremmilla asetuksilla. Käytännössä koneesta on löydyttävä Intelin tai AMD:n nykytekniikan mukainen prosessori, vähintään 2 gigaa keskusmuistia ja ainakin DirectX 10 -tasoinen näytönohjain. [5]

Plussat:

+ Hyvä grafiikka, suht kevyt
+ Pelattavuus
+ Serverit

Miinukset:

- Serverit
- Koodaajat (joskus näitä tulee vastaan)
- Nuubituupi

Arvosana (/100): [98]

Todellakin kokeilun arvoinen peli, hinta ei ole päätä huimaava näin hyvästä pelistä. Lisä sisältöä on tulossa keväällä.

Pelaatko koneella vai konsolilla?
Ei ole minulla ainakaan ongelmia ollut päästä servuihin(pelaan koneella
Take a last look around, while you’re alive,
I’m an indestructible master of war!
[piilotettu kuva]<-------Kiitos Died:ille sigistä
minä_itse

Viesti distööbd 19 Touko 2010 19:45

minä_itse kirjoitti:
Artsi kirjoitti:
Spoileri
Kuva

Pelissä on paljon uutta ja parempaa vrt. CoD4. Itse ainakin tykkään tästä paljon enemmän kuin nelosesta. Servuun on todella vaivaton liittyä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Myös pelimuodot ovat hyviä ja niitä tulee aina sitämukaan kun leveliä tulee, mikä on hyvä asia imo. Aseita on riittävästi joka lähtöön, mappeja on ihan tarpeeksi. Ainut huonopuoli on ettei saa consolea näkyviin niin voisi laittaa FPS:n näkymään ja tarvittaessa rajoittaa se 125. Pelimuodot ovat samat kuin CoD4 joten kaikki varmasti tietää ne. Dominating, CTF, HQ, SD, DM, TDM yms.

Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows XP, Windows Vista tai Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 eivät ole tuettuja)

Internet: Laajakaistayhteys moninpeliä varten ja Internet-yhteys aktivointia varten.

Suositeltu laitteisto on luonnollisesti tätä korkeampi, jotta peliä voisi pyörittää paremmilla asetuksilla. Käytännössä koneesta on löydyttävä Intelin tai AMD:n nykytekniikan mukainen prosessori, vähintään 2 gigaa keskusmuistia ja ainakin DirectX 10 -tasoinen näytönohjain. [5]

Plussat:

+ Pelattavuus
+ Serverit

Miinukset:

- Serverit
- Nuubituupi

Todellakin kokeilun arvoinen peli, hinta ei ole päätä huimaava näin hyvästä pelistä. Lisä sisältöä on tulossa keväällä.

No tossahan lukee, ettei oo ollu mitään ongelmia päästä servuun.
Gone away.
Käyttäjän avatar
distööbd

Viesti minä_itse 26 Touko 2010 15:36

DisturbedFIN kirjoitti:
minä_itse kirjoitti:
Artsi kirjoitti:
Spoileri
Kuva

Plussat:

+ Pelattavuus
+ Serverit

Miinukset:

- Serverit
- Nuubituupi

No tossahan lukee, ettei oo ollu mitään ongelmia päästä servuun.

Oho... :oops: en huomannu
Take a last look around, while you’re alive,
I’m an indestructible master of war!
[piilotettu kuva]<-------Kiitos Died:ille sigistä
minä_itse

Re: Peliarvostelut [67]

Viesti Teleporter 27 Heinä 2010 19:20

Ei oo kukaan tähänkään topikkiin pariin kuukauteen mitään kirjotellu.. no itse ainakin taidan nyt postata arvostelun ;)

Smod Redux V8
Kuva
Spoileri
Kuva

Spoileri
Kuva

Spoileri
Kuva

Spoileri
Kuva

Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Fanien tekemä laajennus alkuperäiseen Smodiin.
Ilmestymisvuosi: Ei varsinaista ilmestymisvuotta
Alusta: PC
Genre: FPS, TPS
Ikäraja: Ei ikärajaa, mutta en todellakaan suosittele pienimmille pelaajille ..
Pelimuoto: Yksinpeli
Hintahaarukka: Ilmainen, modi

Smod Redux on modi Half-Life 2:teen. Se lisää pääosin Hienon säätövalikon, uusia vihollisia, kymmeniä uusia aseita ja muuttelee karttoja. Mukana tulee myös TPS, Potku, bullettime ja mahdollisuus kurkkia nurkkien takaa.

Smodin päävalikossa voi muuttaa mm. veren paljoutta, aseiden maksikantomäärää, ragdollien tyyppiä, vaikeustasoa sekä itse modin efektien määrää. Kymmenien uusien aseiden mukana tulee mm. uusia haulikkoja, kivääreitä, laaseraseita, lapio, banaanipommi sekä muuta hauskaa sälää.

Vihollisia on myös todella paljon enemmän. Mukana tulee klassikkovihollisia HL1:sestä sekä uusia Combineita sekä jopa läpinäkymättömistä vihollisista aina ninjoihin asti. Hakattava ei siis lopu.

Mukana tulee myös 'Friendly Fire'-vaihtoehto, jonka avulla voit vahingoittaa ketä tahansa pelissä, jopa tehtävälle kriittisiä hahmoja, kuten Alyxin, Barneyn tai Eli Vancen. Tämän vuoksi pelin alkuluvut ovat saaneet roimasti uudelleenpelattavuusarvoa, sillä myös siviilejä pystyy tappamaan.

Karttoja on myös muuteltu. Esimerkiksi pelin loppulukuihin on lisätty paljon enemmän vihollisia, ja niin on myös muihin tasoihin. Mukana tulee myös muutama lisäkartta, jossa pitää selviytyä mahdollisimman kauan, tappaa mahdollisimman monta vihollista, pelastaa panttivangit tai suorittaa tehtävä.

Modille on kaksi jatko-osaa: Zombien valloittaneeseen City 17:teen perustuva 'Smod: Outbreak' sekä Swattimainen Smod: Tactical Delta.

Smodissa on myös huonoja puolia. Se crashailee satunnaisesti, jotkin aseet ovat hiomattomia ja se vaatii 3 eri Half-Life 2 peliä. Nämä pelit ovat Half-Life 2, Half-Life 2: Deathmatch ja Half-Life 2: Lost Coast.

Plussat:

+ Paljon uusia aseita, efektejä, vihollisia ja karttoja
+ Ilmainen
+ Paketin koko alle 100mb

Miinukset:

- Bugeja
- Jotkin aseet hiomattomia
- Vaatii 3 eri HL2-peliä

Arvosana (/100): [90]

Järjestelmävaatimukset:
-
Rainbow Dash is Best Pony >D<
Käyttäjän avatar
Teleporter

Viesti GunSlinger 03 Elo 2010 02:06

Teleporter kirjoitti:Ei oo kukaan tähänkään topikkiin pariin kuukauteen mitään kirjotellu.. no itse ainakin taidan nyt postata arvostelun ;)

Smod Redux V8
Kuva
Spoileri
Kuva

Spoileri
Kuva

Spoileri
Kuva

Spoileri
Kuva

Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Fanien tekemä laajennus alkuperäiseen Smodiin.
Ilmestymisvuosi: Ei varsinaista ilmestymisvuotta
Alusta: PC
Genre: FPS, TPS
Ikäraja: Ei ikärajaa, mutta en todellakaan suosittele pienimmille pelaajille ..
Hintahaarukka: Ilmainen, modi

Smod Redux on modi Half-Life 2:teen. Se lisää pääosin Hienon säätövalikon, uusia vihollisia, kymmeniä uusia aseita ja muuttelee karttoja. Mukana tulee myös TPS, Potku, bullettime ja mahdollisuus kurkkia nurkkien takaa.

Smodin päävalikossa voi muuttaa mm. veren paljoutta, aseiden maksikantomäärää, ragdollien tyyppiä, vaikeustasoa sekä itse modin efektien määrää. Kymmenien uusien aseiden mukana tulee mm. uusia haulikkoja, kivääreitä, laaseraseita, lapio, banaanipommi sekä muuta hauskaa sälää.

Vihollisia on myös todella paljon enemmän. Mukana tulee klassikkovihollisia HL1:sestä sekä uusia Combineita sekä jopa läpinäkymättömistä vihollisista aina ninjoihin asti. Hakattava ei siis lopu.

Mukana tulee myös 'Friendly Fire'-vaihtoehto, jonka avulla voit vahingoittaa ketä tahansa pelissä, jopa tehtävälle kriittisiä hahmoja, kuten Alyxin, Barneyn tai Eli Vancen. Tämän vuoksi pelin alkuluvut ovat saaneet roimasti uudelleenpelattavuusarvoa, sillä myös siviilejä pystyy tappamaan.

Karttoja on myös muuteltu. Esimerkiksi pelin loppulukuihin on lisätty paljon enemmän vihollisia, ja niin on myös muihin tasoihin. Mukana tulee myös muutama lisäkartta, jossa pitää selviytyä mahdollisimman kauan, tappaa mahdollisimman monta vihollista, pelastaa panttivangit tai suorittaa tehtävä.

Modille on kaksi jatko-osaa: Zombien valloittaneeseen City 17:teen perustuva 'Smod: Outbreak' sekä Swattimainen Smod: Tactical Delta.

Smodissa on myös huonoja puolia. Se crashailee satunnaisesti, jotkin aseet ovat hiomattomia ja se vaatii 3 eri Half-Life 2 peliä. Nämä pelit ovat Half-Life 2, Half-Life 2: Deathmatch ja Half-Life 2: Lost Coast.

Plussat:

+ Paljon uusia aseita, efektejä, vihollisia ja karttoja
+ Ilmainen
+ Paketin koko alle 100mb

Miinukset:

- Bugeja
- Jotkin aseet hiomattomia
- Vaatii 3 eri HL2-peliä

Arvosana (/100): [90]

Järjestelmävaatimukset:
-

Ihan kunnon arvostelu sitten ensi kerralla, kiitos.
Käyttäjän avatar
GunSlinger

Viesti Teleporter 03 Elo 2010 16:49

GunSlinger kirjoitti:Ihan kunnon arvostelu sitten ensi kerralla, kiitos.

Tein ton aika kiireessä, voisin alkaa korjailemaan kun on aikaa.
Rainbow Dash is Best Pony >D<
Käyttäjän avatar
Teleporter

Re: Peliarvostelut [53] - 50 arvostelun spesiaali!

Viesti awp 05 Elo 2010 05:27

- Tuhottu juoni
- Tekoäly
-Engineerit

Siis mitä? Engineerit? Millälailla? että ne räjäyttää sun T-90:n tai korjaa sitä?

Onlines nuo sinkopellet on ärsyttäviä :E
WTF?
awp

Re: Peliarvostelut

Viesti Huawei 04 Helmi 2011 16:02

Fallout: New Vegas(Ps3, PC, 360
Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Bethesda/ObsidianIlmestymisvuosi: 2010
Alusta: PC,PS3,360
Genre: Seikkailu, Roolipeli.
Hintahaarukka: 30-70 euroa.
Laitteistovaatimukset: Vaatii vähintään kahden gigahertsin tuplaydinprosessorin, kaksi gigatavua RAM-muistia sekä Nvidia Geforce 6 -sarjan tai Ati 1300XT -sarjan näytönohjaimen.
Pelin kotisivu: http://fallout.bethsoft.com
Kuva

Pelin juoni lyhyesti:
Pelaaja on lähetti, jonka keikka ei mene ihan putkeen: Hän saa luodin päähän ja herää lähiökapungista kapungin lääkärin toimesta. Pelaaja lähtee Mojavan Autiomaahan etsimään ampujaa.

Arvosteluni: Peli parantaa kolmoseen paljonkin. Näkyvin uudistus on varmaankin se, että viholliset ei skaalaudu pelaajan tason mukaan, vaan kaikilla on omat tasot. Ja toinen uudistus on tottakai uusi pelialue, jota on paljon mukavampi tutkia. Ja onhan pelissä tdella paljon muitakin uudistuksia, esim. Kakkosesta tuttu mainejärjestelmä.
Tekemistä on hyvin paljon. Tehtäviäkin on sopivasti. Ja pelimaailma on tarpeeksi iso tutkittavaksi.
Ja kaikenlisäksi on olemassa Hardcore mode, joka on entistä haastavampi. Esim: et parane pelkällä nukkumisella ja tavarat painavat enemmän.
Mukavinta on, että aseissa on nyt rautatähtäin. Aseilla tähtääminen on helpompaa. Ja onhan kaikissa aseissa erinlaiset panokset ja saa päättämään, itse mitä ammuksia käyttää.
Huonoja puolia on sitten varmaankin vanhahtava engine.Ja lukemattomat kaatumiset. Elikkä on täysin samat grafiikat, kuin kolmosessa. Sekä animaatio on vieläkin aika huonoa. Mutta ei tämä pelaamista haittaa.

Lyhyesti:
Roolipeli, jossa on julmetusti tekemistä. Mutta ikävä kyllä vanhalla samalla enginellä.

Plus ja miinus lista:
+Pelimaailma
+Tehtävät
+Aseet ja kaikki modit
+Hardcore modi
+Aseissa saa päättää, mitä ammuksia käyttää
+Tarpeeksi haastava
+Rautatähtäin
-Vanha engine
-Kaatumiset
-Animaatio

Pisteet: 89-100
Viimeksi muokannut Huawei päivämäärä 12 Helmi 2011 23:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Huawei

Viesti Tobittaja 12 Helmi 2011 22:28

Huawei kirjoitti:
Spoileri
Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Bethesda/ObsidianIlmestymisvuosi: 2010
Alusta: PC,PS3,360
Genre: Seikkailu, Roolipeli.
Hintahaarukka: 30-70 euroa.
Laitteistovaatimukset: Vaatii vähintään kahden gigahertsin tuplaydinprosessorin, kaksi gigatavua RAM-muistia sekä Nvidia Geforce 6 -sarjan tai Ati 1300XT -sarjan näytönohjaimen.
Pelin kotisivu: http://fallout.bethsoft.com
Kuva

Pelin juoni lyhyesti:
Pelaaja on lähetti, jonka keikka ei mene ihan putkeen: Hän saa luodin päähän ja herää lähiökapungista kapungin lääkärin toimesta. Pelaaja lähtee Mojavan Autiomaahan etsimään ampujaa.

Arvosteluni: Peli parantaa kolmoseen paljonkin. Näkyvin uudistus on varmaankin se, että viholliset ei skaalaudu pelaajan tason mukaan, vaan kaikilla on omat tasot. Ja toinen uudistus on tottakai uusi pelialue, jota on paljon mukavampi tutkia. Ja onhan pelissä tdella paljon muitakin uudistuksia, esim. Kakkosesta tuttu mainejärjestelmä.
Tekemistä on hyvin paljon. Tehtäviäkin on sopivasti. Ja pelimaailma on tarpeeksi iso tutkittavaksi.
Ja kaikenlisäksi on olemassa Hardcore mode, joka on entistä haastavampi. Esim: et parane pelkällä nukkumisella ja tavarat painavat enemmän.
Mukavinta on, että aseissa on nyt rautatähtäin. Aseilla tähtääminen on helpompaa. Ja onhan kaikissa aseissa erinlaiset panokset ja saa päättämään, itse mitä ammuksia käyttää.
Huonoja puolia on sitten varmaankin vanhahtava engine.Ja lukemattomat kaatumiset. Elikkä on täysin samat grafiikat, kuin kolmosessa. Sekä animaatio on vieläkin aika huonoa. Mutta ei tämä pelaamista haittaa.

Lyhyesti:
Roolipeli, jossa on julmetusti tekemistä. Mutta ikävä kyllä vanhalla samalla enginellä.

Plus ja miinus lista:
+Pelimaailma
+Tehtävät
+Aseet ja kaikki modit
+Hardcore modi
+Aseissa saa päättää, mitä ammuksia käyttää
+Tarpeeksi haastava
+Rautatähtäin
-Vanha engine
-Kaatumiset
-Animaatio

Pisteet: 89-100

Mikä on pelin nimi? xDD
Käyttäjän avatar
Tobittaja

Viesti Fapmaster 12 Helmi 2011 22:42

Kuva

Gran Turismo 5

Tuottaja, tekijä, tai levittäjä: Polyphony Digital
Ilmestymisvuosi: 2010
Alusta: Playstation 3
Genre: Autosimulaattori
Ikäraja: K3
Pelimuoto: Yksin- ja moninpeli.
Hintahaarukka: 40€ - 70€

Gran Turismo 5 omaa loistavat grafiikat, yli 1000 autoa, kymmeniä ratoja myös monia ajettavia kisoja. Pelissä on A-Spec Mode jossa itse olet kuljettajana ja myös vaativa B-Spec Mode jossa ohjastat hankkimaasi kuskia, joka kehittyy kisojen varrella. Peliä pelaa kuukauden jopa kaksikin innolla, kunnes se lopahtaa ja ajaminen jää sen jälkeen randomiksi pelailuksi. Moninpeliä voi pelata Onlinessa kavereiden kanssa jne tai 2 pelaajan jaettua ruutua. Pelissä voi myös ottaa kuvia autoista ja tehdä ratoja ja jakaa ne muiden iloksi ja Gran Turismo TV:ssä voi katsella trailereita, erilaisia testejä ja ohjelmia, joista osa on maksullisia.

Plussat:

+ Grafiikat
+ Moninpeli
+ Autojen tuunaus

Miinukset:

- B-Spec
- Auton säätö ominaisuuksien puute
- Lisenssitestien turhuus

Arvosana (/100): [90/100]
"Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience."
Fapmaster

Palaa alueelle PC-pelit