Potkulautailu, scoottaus

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Potkulautailu, scoottaus

Viesti WiZZED 05 Heinä 2009 13:20

Eli kyseessä on BMX:än ja skeittauksen tapainen harrastus, mikä vaan nyt on tällä hetkellä vähän harvinaisempaa (tarkoitan, että harvemmat harrastaa tätä lajia). En tarkoita tällä topicilla nyt kickbikejä tai cruisailua laudalla jne. Tarkoitan temppujen tekemistä.

Pientä listaa tempuista.

Tailwhip
Myös BMX
Tailwhipissä potkulaudalla pyöräytetään deckki (boardi, lauta) vastapäivään ilmassa.

Heelwhip
Myös BMX
Heelwhipissä potkulaudalla pyöräytetään deckki (boardi, lauta) myötäpäivään ilmassa.

Manual
Myös skeitillä ja BMX
Manuaalissa keulitaan, eli nostetaan etupää ylös tasapainoilun kera.

180
Myös skeitillä ja BMX
180:nessä hypätään ja käännytään samalla 180 astetta jompaankumpaan suuntaan.

360
Myös skeitillä ja BMX
360:nessä hypätään ja käännytään samalla 360 astetta jompaankumpaan suuntaan.

Stall
Myös skeitillä
Stallissa hypätään esim. rappuselle niin, että deckki (boardi, lauta) jää paikoilleen rappuselle ja hypätään pois. Tarvittaessa tee 180 tai hyppää alas ja tee Fakie, (löytyy alempaa) ja sitten 180.

Fakie
Myös skeitillä
Fakiessa potkulautaillaan taaksepäin. Neuvon, että ei kannata olla jäykkänä, tai suoriudut vaikeammin/huonommin Fakiesta.

Paremmat ohjeethan löydät youtubesta, esim "How to tailwhip on scooter", ja siis tässä opit tailwhipin. Muista yrittää temppuja, jos olet kiinnostunut. :)
Viimeksi muokannut WiZZED päivämäärä 05 Heinä 2009 13:32, muokattu yhteensä 1 kerran
WiZZED

Re: Potkulautailu, scoottaus

Viesti |NorthStar| 05 Heinä 2009 13:29

Oikeastaan stal on skeitilläkin ja myös fakiekin.
Olen itsekkin koittanut vähän kyseistä lajia mutta siitä ei tullut mitään joten pysyttelen vielä skeittauksessa. :D
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!! 1337 VIESTIÄ 30.5.09!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti iniZaneZ 05 Heinä 2009 13:29

Stalli on ainakin "Skeitillä" mutta en ole aivan varma fakies olen kyllä kuullut ja itse on temppuja tee potkulaidalla muutakun hypi ja manuaalaa, koska skeittailu on enemmän minulle.
Läppäri: AMD Athlon X2 Dual-Core QL-60 ~1.9GHz |3gb DDR2 | ATI Radeon HD 3200 | Windows 7 Ultimate 32bit | 280gb | 15.6"
Pöytis: AMD Athlon 64 X2 4600+ ~2.6GHz | 4GB DDR2 | 860gb | 8800gts 640mb | 2 x G700AD | A8N32 Socket-939 | W7 Ultimate 64bit

PSN: Warruu
Käyttäjän avatar
iniZaneZ

Viesti WiZZED 05 Heinä 2009 13:35

Onhan tuo skeittauskin potkulautailijoiden sukulaisharrastus. :)

Mulla on menny asiat muuten toisinpäin, kun koitin aluksi vaan tätä skeittausta ja olin jo melkein varma että se se on. :) Mutta sitten jokupäivä kokeilin potkulautailua ja tuntui että olis tääkin ihan "fantsua". :)

Sitten etin netistä temppupotkulautoja, ja löysin JD Bugin, ja sen mukana myös foorumin : suomipotkulautailu.atfreeforum.com.
WiZZED

Viesti Tatti1234 05 Heinä 2009 14:33

0FF// Jooh, olen tehny itseki tälle jo aiheen... \\0FF

No mutta ihan mukava harrastus... Ei oo paljoo jaksanu vedellä mitää ku on ollu liian kuuma :D
Mun "käyttöchannel": http://www.youtube.com/user/sukkaneekeri
Mopoauto, jees! :D
Käyttäjän avatar
Tatti1234

Viesti Crooker 05 Heinä 2009 14:58

Tietäiskö joku kauppoja mistä sais laadukkaita potkulautoja?
[piilotettu kuva]
WWW.OWN3D.ES
Käyttäjän avatar
Crooker

Viesti |NorthStar| 05 Heinä 2009 15:58

Forb kirjoitti:Tietäiskö joku kauppoja mistä sais laadukkaita potkulautoja?

No perus marketeista saa en sit tiiä onko ees yhtää laadukkaita.
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!! 1337 VIESTIÄ 30.5.09!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti _ananas 07 Heinä 2009 21:35

Tailwip on tailwip ihan sama kumpaan suuntaan sen pyörittää.. Kattokaa youtubesta "helmeri pirinen", niin näätte suomalaista osaamista tässä lajissa!
[piilotettu kuva]
Zomg 100 viestiä täynnä 20.7.08
mauri69: Nuo on kanssa ihan vitu perseestä.
Käyttäjän avatar
_ananas

Viesti isolohko 08 Heinä 2009 17:38

Yhtenä kesänä kokeilin potkulautailua. Jännää, kun asfaltilla oli iso kolo jonka huomasin, mutta liian myöhään. Sitten heti nokallaan maassa :D No kyllä tasaisella asfaltilla on mukava rullata ja ennenkaikkea lyhyet matkat n.500m-1km.
Korppi on OIKEUS! Liity sinäkin kansalliseen korppipuolueeseen!
Suzuki PV -88
Kaks tahti ei haise vaan se tuoksuu:D
Käyttäjän avatar
isolohko

Viesti oppa 13 Heinä 2009 11:21

kaupoissa kuteb s marketissa on kiva rullata koska lattia on niin sileä Xd
oppa

Viesti WiZZED 15 Heinä 2009 15:53

Forb kirjoitti:Tietäiskö joku kauppoja mistä sais laadukkaita potkulautoja?

Helmeri Piriseltä saa laadukkaita potkulautoja, JD Bug MS-130B lautoja. Helmeri Pirisen löydät tältä foorumilta: suomipotkulautailu.atfreeforum.com.

_ananas kirjoitti:Tailwip on tailwip ihan sama kumpaan suuntaan sen pyörittää.. Kattokaa youtubesta "helmeri pirinen", niin näätte suomalaista osaamista tässä lajissa!

Tailwhip on oikeastaan fs tailwhip vastapäivään, ja bs tailwhip myötäpäivään, toisella nimellä sitä sanotaan heelwhipiksi.

Edit: Helmeri Pirisen käyttäjä on YouTubessa hemmivaajooh, ja sillä löydät Helmeri Pirisen kaikki videot. :)
Helmeri muuten käyttää samaa lautaa mitä se myy suomen ainoana eteenpäinmyyjänä. :)
WiZZED

Viesti _ananas 17 Heinä 2009 14:53

Yleensä se kyllä kulkee nimellä Tailwip.. Mutta ihan sama mulle.
[piilotettu kuva]
Zomg 100 viestiä täynnä 20.7.08
mauri69: Nuo on kanssa ihan vitu perseestä.
Käyttäjän avatar
_ananas

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset