Ilmoittautumisaikaa on 10. kesäkuuta asti eli liian myöhäistä jo.Tähän voisit vaikka osallistua kun on ilmainen. Pitääs siis olla 13 - 17 vuotias.
http://www.suomipelit.com/uutiset/491/J ... vuotiaille
T$31t$€1 kirjoitti:ohjelmointi kielet
Coolbasic
Blitzbasic
Visual basic
C
C#
C++
Perl
Java
PHP
Javascript
Python
Ruby
Assembly
Qbasic... kopsasin jstn topicista
Martta kirjoitti:Jep, niitä pelejä ei ihan yhdellä ohjelmalla tehdä. Jos nyt 3D peliä tehdään niin pitää koodata, luoda 3D mallit, tekstuurit ja kaikenmaailman muut paskat.
praKKA kirjoitti:Ja kuten olen jo aiemmin maininnut niin Coolbasicin osaamisesta ei ole tippaakaan hyötyä kun siirtyy oikeisiin kunnollisiin ohjelmointikieliin. Asia ei tapahdukaan ihan niin yksinkertaisesti ikinä kuin mitä Coolbasicissa tapahtuu, tai päinvastoin. Ehkä ainoa mitä Coolbasicin kanssa voi oppia on se että oppii (toivottavasti) suunnittelemaan sen mitä aikoo koodata ja oppii virheiden etsimisen ja korjaamisen.
jykä95 kirjoitti:praKKA kirjoitti:Ja kuten olen jo aiemmin maininnut niin Coolbasicin osaamisesta ei ole tippaakaan hyötyä kun siirtyy oikeisiin kunnollisiin ohjelmointikieliin. Asia ei tapahdukaan ihan niin yksinkertaisesti ikinä kuin mitä Coolbasicissa tapahtuu, tai päinvastoin. Ehkä ainoa mitä Coolbasicin kanssa voi oppia on se että oppii (toivottavasti) suunnittelemaan sen mitä aikoo koodata ja oppii virheiden etsimisen ja korjaamisen.
Kyllä Cool Basicilla oppii myös perusteet kuten: "If paavo is dead then gameover" ja tuossa samalla pitää opetella muuttujoiden käyttö. Itse harjoittelen juuri C#
Edit, Mutta nämä perusteet oppii kyllä hetkessä millä tahansa kielellä.
praKKA kirjoitti:jykä95 kirjoitti:praKKA kirjoitti:Ja kuten olen jo aiemmin maininnut niin Coolbasicin osaamisesta ei ole tippaakaan hyötyä kun siirtyy oikeisiin kunnollisiin ohjelmointikieliin. Asia ei tapahdukaan ihan niin yksinkertaisesti ikinä kuin mitä Coolbasicissa tapahtuu, tai päinvastoin. Ehkä ainoa mitä Coolbasicin kanssa voi oppia on se että oppii (toivottavasti) suunnittelemaan sen mitä aikoo koodata ja oppii virheiden etsimisen ja korjaamisen.
Kyllä Cool Basicilla oppii myös perusteet kuten: "If paavo is dead then gameover" ja tuossa samalla pitää opetella muuttujoiden käyttö. Itse harjoittelen juuri C#
Edit, Mutta nämä perusteet oppii kyllä hetkessä millä tahansa kielellä.
Jos vaikkapa menet C#:ssa kirjoittamaan tuollaisen lauseen niin silloin kyllä menee metsään. Tarkoitin lähinnä että syntaksi on niiin erilaista ja kaikki tapahtuu niin paljon monimutkaisemmin (ellei ole jotain kirjastoa jossa on noita idioottifunktioita (joita muuten kannattaa itse tehdä isommissa projekteissa)) että Coolbasicin osaamisesta on vain haittaa.
Show no sympathy
Shed no tears for me
I know who I am
I am an evil man
Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät