Windows Vista - Teemat

Oppaita ja artikkeleita.

Windows Vista - Teemat

Viesti Scythe 19 Touko 2009 18:00

Alkusanat

Oppaassa kerron, kuinka voit asentaa teemoja Windows Vista - Käyttöjärjestelmälle.
Tein oppaan tästä aiheesta, koska monilla on ollut ongelmia teemojen asentamista Vistalle, koska systeemi ei ole sama kuin XP:ssä.

Teemojen Hankinta

Itse käytän ja suosittelen DeviantArt:ia.

Myös voit itse Googlettaa Teemoja.

Teemojen Asennus

Kun olet ladannut teeman (HUOM! Useimmiten Teemat ladataan ZIP. tai RAR. Tiedostomuodossa, sinun täytyy purkaa ne, ZIP:n voit purkaa WinZipillä(Kaikki muutkin käyvät, taas kun RAR:it on purettava
Winrarilla.)
(LINKKI WINRARIIN LINKIT OSIOSSA)

Kun Tiedosto on purettu, vie se kansioon C:\Windows\Resources\Themes

Vistan Patchaaminen

Nyt on aika patchata Vistan tiedostoja ohjelmalla VistaGlazz, kyseisen ohjelman voit ladata täältä

Kun olet asentanut ohjelman,(Tietokone käynnistyy uskoakseni uudelleen kun ohjelma on asennettu, ja patchauksen jälkeen jälleen kerran uudelleen, kertokaa, jos olen väärässä.)

Avaa ohjelma mene kohtaan ''Show The Status of Your Aero Style''
Nyt ohjelma ehdottaa että tiedostot Patchataan, patchaa tiedostot, tietokone käynnistyy tässä vaiheessa uudelleen, jos ei, niin käynnistä se itse uudelleen.)

Teemojen Käyttöönotto

Ensiksi, täytyy vaihtaa tietokoneesi teema Windows Perinteiseksi (Tee se alla olevan kuvan mukaan)

Kuva

Paikan, jossa vaihdat Teemaa löydät täältä: Ohjauspaneeli>Ulkoasu ja Mukauttaminen>Mukauttaminen>Teema
Kun Teema on Vaihdettu, mene paikkaan Ohjauspaneeli>Ulkoasu ja Mukauttaminen>Mukauttaminen>Ikkunoiden väri ja ulkoasu
Sieltä pitäisi löytyä Teema, jonka latasit.(HUOM! Teeman nimi on useimmiten Windows Vista Aero)

Kun Valitset Ulkoasua, ota väriteemaksi Aero!

-> Käytä Teemaa

Ja Teeman pitäisi olla Käytössä.

Linkit

WinRAR
DeviantArt
My Vista Themes
Vista Themes

Loppusanat

Korjatkaa jos löydätte kirjotusvirheitä, sanastovirheitä, suomennoksia (Esim. Patchaus)
Arvostelkaa Opasta ja antakaa hyvää ja huonoa palautetta.
Linkkejäkin voi ehdotella!
Viimeksi muokannut Scythe päivämäärä 20 Touko 2009 14:51, muokattu yhteensä 2 kertaa
Core 2 Duo E8400 @ 3.2GHz | Radeon HD 4870 @ 750MB | 4GB DDR2 | ASUS P5Q PRO | Razer Lachesis | Logitech G15 | Ulti-Mat Breathe X2
Scythe

Re: Windows Vista - Teemat

Viesti DarkBlood 19 Touko 2009 18:16

Hyvä opas, vaikka en itse vistaa käytäkkään. Monesta kohtaa kuitenkin puuttui sulkujen toinen puolisko.
runefrice kirjoitti: pystyykö jollai ohjelmalla ylikellottamaa mun 64mb näytönohjaimen 250mb ks? Tai windows xp vistaksi??
:D
Käyttäjän avatar
DarkBlood

Viesti shalloa 19 Touko 2009 18:42

Hyvä opas,mutta jäi vähän kaivelemaan kun katsoin esim. boot logoja,kirjautumis logoja ja gadgetteja niin onko ihan turvallisia ja saako hyvin poistettua?Tulossa 64x vista ja en haluaisi että olisi heti täynnä viiruksia.Noita asentaessa jos tekee virheen niin voiko vista seota/"räjähtää":D
kassinen kirjoitti:Kyllähän se vartalo oli kivan näkönen, mut sitten naama oli ku lepakon perseellä :? .

Tsei_ kirjoitti:Mitä vittua sen naamalle on tapahtunut, vai pitääkö se tuota irvistystä seksikkäänä? Näyttää kuin sen naama ois halvaantunu...

[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
shalloa

Viesti Scythe 19 Touko 2009 20:24

shalloa kirjoitti:Hyvä opas,mutta jäi vähän kaivelemaan kun katsoin esim. boot logoja,kirjautumis logoja ja gadgetteja niin onko ihan turvallisia ja saako hyvin poistettua?Tulossa 64x vista ja en haluaisi että olisi heti täynnä viiruksia.Noita asentaessa jos tekee virheen niin voiko vista seota/"räjähtää":D

Kyllä, se on gadgetista kiinni, onko helppo poistaa. Jos tekee virheen saattaa ''seota''(?).Mutta kaikki on korjattavissa.
Core 2 Duo E8400 @ 3.2GHz | Radeon HD 4870 @ 750MB | 4GB DDR2 | ASUS P5Q PRO | Razer Lachesis | Logitech G15 | Ulti-Mat Breathe X2
Scythe

Viesti _Velocity_ 19 Touko 2009 20:24

Hyvä opas, kiitos!
Käyttäjän avatar
_Velocity_

Viesti Ohyeahiguess- 28 Helmi 2010 02:34

Mun ohjauspaneelista ei löydy tota
Ohjauspaneeli>Ulkoasu ja Mukauttaminen>Mukauttaminen>Teema
-kohtaa?

Mitäs pitäis tehdä..

EDIT: Löysin. :wink:
Ohyeahiguess-

Viesti runboy93 28 Helmi 2010 12:39

Hyvä opas on :wink:
voisi itsekkin jossain vaiheessa vaihtaa teemaa hieman parempaa kun tää originaali.
[piilotettu kuva]
Free Image and File Sharing, join today!
http://min.us/rPMtxU7
Käyttäjän avatar
runboy93

Viesti Kittyh 10 Touko 2010 21:21

Pitääkö vista patchata uudelleen AINA ennen uuden teeman asennusta?
I'm a little kitty, in a big, big world...
Käyttäjän avatar
Kittyh

Viesti BlueDeath 11 Touko 2010 19:58

.
Viimeksi muokannut BlueDeath päivämäärä 07 Heinä 2010 15:30, muokattu yhteensä 1 kerran
BlueDeath

Viesti Mahti 11 Touko 2010 20:13

Nämä Vistan/Seiskan teemat ovat tulleet suosituksi Xp:ssä .. Mutta tämä on aina kiinnostanut, toimiiko kyseiset teemat 98:ssa? Mutta tietenkin itse käytän xp:tä.
Mahti

Viesti runboy93 11 Touko 2010 22:28

Mahti kirjoitti:toimiiko kyseiset teemat 98:ssa?

Sen verran vanhan malliset noi 98 teemat,niin epäilen vahvasti,että ei toimi.
[piilotettu kuva]
Free Image and File Sharing, join today!
http://min.us/rPMtxU7
Käyttäjän avatar
runboy93

Palaa alueelle Oppaat & artikkelit