Elikkäs ei mitään parin rivin kirjotuksia joissa lukee jotain tyyliin "Joo ostin verrrkokaupasta kuuloke ne menirikki iha pask akauppa1111111".
Kokemuksesi voivat liittyä esimerkiksi tuotteen tilaukseen, takuuasioiden hoitoon, asiakaspalveluun... Ottakaa sitten huomioon että jos olette odottaneet jotain tuotetta sietämättömän kauan, se ei välttämättä ole puljun vika, vaan postin. Pidetään siis jonkinlainen asiallisuustaso tässä keskustelussa.
Aloitan omalla tarinallani.
Jimm's PC-Store
Tilasin vuoden 2008 kesäkuussa kyseisestä lafkasta tietokoneen osat. Hinnat olivat sopivan alhaiset ja toimitusaika nopea.
Jossakin vaiheessa DVD-asema sanoi sopimuksensa irti. Nettisivujen ohjeita noudattaen käytin postin asiaspalautus-palvelua (ilmainen) takuuvaihdossa. Vaihto sujui ongelmitta, ainoa mikä harmitti oli pitkä odotus. DVD-asema oli poissa noin kolme viikkoa. Niihin aikoihin oli toki hiihtolomia sun muita joten se ehkä pitkitti hieman.
Sitten kovalevy pasahti. Tällä kertaa päätin nopeuttaa asioita, ja viedä sen itse helsingin liikkeeseen, koska kävin tutun luona siellä ja arabian kauppakeskus oli lähistöllä. (Postin asiakaspalautusta käyttäessa paketti menee 2. luokan postissa joten se lisää aikaa.) Kun vein limppua liikkeeseen, kysyin myyjältä, voisiko sen lähettää minulle takaisin kotiin postissa. Myyjä sanoi sen olevan mahdollista, ja sanoi laittavansa pakettiin lapun, jossa informoitaisiin että se pitää lähettää minulle takaisin postitse. Pari viikkoa kului. Tuli tekstari. Tekstarissa luki "Hei! Takuuvaihdettu tuotteenne on noudettavissa helsingin liikkeestämme, jonka aukioloajat ovat päläpäläplä....." Noh, ajattelin että pieniä virheitä sattuu jokaiselle, ja lähetin sähköpostia liikkeeseen asiasta. Vastausta ei kuulunut. Lähetin toisen viestin jossa lainasin edellistä. Sittemmin aikaa kului noin kaksi viikkoa, olin lähettänyt yhteensä 4 sähköpostia, kahteen osoitteeseen, kahdesta eri osoitteesta. Ajattelin soittaa liikkeeseen, mutta päätin vielä sitä ennen lähettää Jimm'ssin nettisivujen kautta palautetta. Aikamoinen (haukkuma)kirje tulikin.
Ihan kiva joo, että ehkä saan joskus hiukan alennusta, mutta mieluummin olisin pitänyt sen kovalevyn siellä liikkeessä hiukan vähemmän aikaa kuin kuukauden. Kerkesin jo kirjoittaa hintaseuranta.fi-palvelun kauppa-arvioon aikamoisen murska-arvion Jimm'ssistä.
Hyvä että homma toimi lopulta, mutta kyllä Tietoasemasta saa huomattavasti parempaa ja nopeampaa palvelua. Monet ovat valitelleet että esimerkiksi puhelimitse myyjiä on lähes mahdotonta tavoittaa. Jännää sikäli, neljää lähettämääni sähköpostiviestiä ei huomioida, mutta heti kun laitan jotain palautteeseen, tulee jo hiukan vipinää toimintaan. Kannattaa muistaa tämä "kikka" tulevaisuudessakin.