Diel

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Diel

Viesti Treudeu 13 Maalis 2009 15:06

Diel on Digi Electronics Ltd:n tuotemerkki, joka tuottaa ensiluokkaista pienelektroniikkaa todella halvalla. Dielin valmistamia MP3-, MP4- ja MP5-soittimia myy e-ville.hk ja kaiken kukkuraksi erittäin halpaan hintaan. Vaikkapa Anttilasta et löydä varmaan mitään soitinta alle viidelläkymmenellä eurolla; saati sitten kosketusnäytöllistä mediakeskusta? Soittimet eivät kaiken järjen vastaisesti ole mitään romuja tai huijausta.

Itse laitoin tilaukseen eilen Diel Symphony 300 8gt MP5-soittimen joka lähti melkoisen huokeasti mukaan. Olen lukenut paljon hyvää tästä ja vaikka oma toinenkin soitin on jo, niin ajattelin sitten tilata ja sen myös tein. Ohessa siis asiaa Dielin soittimista. Hehkutan vähän, jooko?

Esimerkkinä E-villen hypetetyin MP5-soitin:

Diel Symphony 300 8gt

Kuva

- 3" LCD-kosketusnäyttö
- 8gt muisti
- Muistikottipaikka
- Videoformaatit RM, RMVB, AVI
- Audioformaatit MP3, WMA
- FM-radio ja lähetyksen tallennus
- Ladattava akku
- Nopea USB-liitäntä
- Monikielituki
- Kaiutin
- Paino noin 70g
- Mitat 92x50x14mm
- HINTA 45€

http://www.e-ville.hk/fi/product/view/?id=1254

YouTube-esittely
Arvostelu

Valinnanvaraa:
http://www.e-ville.hk/fi/category/viewproducts/?id=104

HUOMIO

Myönnetään, että tässä oli jokin koira haudattuna. No, olen minä tilauksesta myös innoissani, mutta toinen syy tämän aiheen tekemiselle on E-villen kampanja. JOS siis sait kipinän halpoihin, mutta laadukkaisiin vehkeisiin ja haluat tilata soittimen, laita ihmeessä "suosittelija"-kohtaan tilauslomakkeessa osoite treudeu@gmail.com. Autat meikäläistä vähäsen. Jos laitat minut suosittelijaksi, hyödyt myös itse: saat kaulanauhan ja osallistut digikameran arvontaan.

Kommentteja ja keskustelua.
Viimeksi muokannut Treudeu päivämäärä 13 Maalis 2009 16:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Treudeu

Re: Diel

Viesti Verts 13 Maalis 2009 15:31

Tuossahan on samanlainen kiinalainen käyttöliittymä (Erittäin ruma) Kun menee esim musiikkiin ja ei oo multitouch screeniä niinkuin ipod touchissa ja pitää rämpyttää sitä näppäintä että menee (Katoin videoita) mutta hinta on kyllä alhainen..

Säästän mielummin ja ostan sen touchin.. ainakin sen multitouchin takia =D
I doesn't afraid of anything *-<:)

Ei ole typo, http://encyclopediadramatica.com/Pretty_cool_guy noobs -.-'
Käyttäjän avatar
Verts

Viesti Treudeu 13 Maalis 2009 15:48

Verts kirjoitti:Tuossahan on samanlainen kiinalainen käyttöliittymä (Erittäin ruma) Kun menee esim musiikkiin ja ei oo multitouch screeniä niinkuin ipod touchissa ja pitää rämpyttää sitä näppäintä että menee (Katoin videoita) mutta hinta on kyllä alhainen..

Säästän mielummin ja ostan sen touchin.. ainakin sen multitouchin takia =D

Omasta mielestäni käyttöliittymä on hyvin matkittu iTouchista. Ei tuo nyt kovin rumalta omasta mielestäni kuvassa näytä.

Ja säästä vain joku 300e, ei se nyt erityisesti minua liikuta. Mutta kaikilla ei ole rahaa, ylimääräistä sellaista.
Treudeu

Viesti praKKA 13 Maalis 2009 18:13

Itse olen kyllä täältäkin lukenut sellaisia palautteita että kosketusnäyttö hajoaa parissa viikossa ja sitä mukaa lopulta koko soitin pikkuhiljaa. 45€ saa jo perussoittimen pienemmällä tilalla mutta ne sitten kestävätkin pari vuotta parin kuukauden sijasta.

Laadusta kannattaa oikeasti maksaa, ellei sitten halua ostaa oikeasti kalliimmalla (lue=kun ostat tuollaisen 6x vuodessa kahden vuoden ajan tekee se 45*6*2=540€). Minä en ainakaan aikoisi tuollaista ostaa kuin testimielessä.

Toisaalta joskus mahtuu mukaan kiinalaisten maanantaikappaleita, eli siis niitä jotka toimivat kuin junan vessa :)
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti TimeKiller 13 Maalis 2009 20:30

Hieman harhaanjohtaja tuo tuotemerkki, meinaan totuushan on se, että nuo kaikki tuotteet ovat täysin merkittömiä ja randomkiinatavaraa.
Itse olen ollut vastaavanlaisessa liikkeessä, joka maahantuo ja myy näitä, osa tuotteista samoja kuin E-Villellä.
Kieltämättä palautusten ja valistusten määrä oli melko korkea.

Merkittömiä nuo tuotteet ovatkin juuri siksi, että kuka tahansa voi myydä niitä millä nimellä tahansa, kunhan ostaa tuotemerkin itselleen.
Tässä tapauksessa E-Ville on hankkinut "Diel" brändin itselleen, jonka alla myy noita.
Vastaavasti minäkin voisin hommata vaikkapa TimeKiller Electronics brändin, tilata Kiinasta muutaman tuhannen kappaleen erän ja ruveta myymään TK Electronics tuotteita.

Todellisuudessa tavarat ovat luultavasti Kiinan kansan tehdas numero 32042342 tuotoksia.
Lähinnä tuohon nimeen tässä perehdyn, en itse tuotteisiin.
TimeKiller

Viesti sekasi 14 Maalis 2009 22:11

ajattelin joo pistää tilaukseen tällasen. näyttää ihan luotettavalta ja näppärältä pikku vehkeeltä ja varsinkin HALVALTA.

onko kukaan täällä tilannu jo tommosta ja testannut eli löytyiskö keltään omapohjaisia kokemuksia tuosta/noista laitteista? nuo ylempänä olevat jutut kun on vain lukemisen perusteella sanottuja..
mielummin joutuu helvettiin ku olla vieras taivaassa
Käyttäjän avatar
sekasi

Viesti TimeKiller 14 Maalis 2009 22:23

No mielestäni ne ei ole lukemisen perusteella sanottuja jos olen myynyt noin 50-200 kappaletta vastaavia vehkeitä ja arviolta joka kymmenes tulee takaisin.
Miten muuten elektroniikkatuote voi näyttää luotettavalta? Ei hyvää päivää.
TimeKiller

Viesti sekasi 14 Maalis 2009 22:39

TimeKiller kirjoitti:olen myynyt noin 50-200 kappaletta vastaavia vehkeitä ja arviolta joka kymmenes tulee takaisin.

ookoo

Miten muuten elektroniikkatuote voi näyttää luotettavalta? Ei hyvää päivää.

korvataan sana luotettava sitten "ihan kelvollisella". auttoko?
Käyttäjän avatar
sekasi

Viesti TimeKiller 14 Maalis 2009 23:14

No siis ei, kun lähinnä hain takaa sitä, että harvemmin se ulkonäkö ratkaisee, muutakun naisissa.
Vaikka tuotteen näkisi, niin ei silti ole hajua, että miten tuo valmistettu ja minkälaisista komponenteista ja minkälainen sen käyttöliittymä on jne.
TimeKiller

Viesti sekasi 14 Maalis 2009 23:27

TimeKiller kirjoitti:No siis ei, kun lähinnä hain takaa sitä, että harvemmin se ulkonäkö ratkaisee, muutakun naisissa.
Vaikka tuotteen näkisi, niin ei silti ole hajua, että miten tuo valmistettu ja minkälaisista komponenteista ja minkälainen sen käyttöliittymä on jne.

en mä sitä sen ulkonäön perusteella katsonutkaan vaan noiden ominaisuuksien ja arvostelujen..
Käyttäjän avatar
sekasi

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet