Strategiapeli vuorohenkisenä selainversiona, kiinnostuneita?

Yleistä keskustelua Internetistä ja nettisivuista.
Keskustelu Internet-ohjelmista ensisijaisesti Ohjelmat & käyttöjärjestelmät -alueelle!

Re: Strategiapeli vuorohenkisenä selainversiona, kiinnostuneita?

Viesti wiipe_ 20 Helmi 2009 13:05

Tietoturvalliset vinkit on toki tervetulleita.
KAIKKI MODET JA ADMINIT ON IHA KUSIPÄITÄ <3

tuoma, personal // Kadonnet, hosting // Nyyttisivu, listing // Ane Kadeom, sadeam

G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?

Abit IP35 PRO | Intel E4500 | Kingston 4Gt DDR2 | Asus GeForce 9800GTX+ | 1,64 Tt HDD | HEC 420w | Nexus Clodius | BenQ E2200HD
Käyttäjän avatar
wiipe_
tuhkaperhonen

Viesti RaZorZ 22 Helmi 2009 22:03

Näyttää erittäin kiintoisalta, ja hyvältä myös. Kiva nähdä että vaikka moni asia on vielä auki ja kesken niin edistystä on tapahtunut. Seuraan mielenkiinnolla projektianne. Ja rekisteröidyn kun valmistuu :wink:
-frot knox on historiaa-

TheVinssi kirjoitti:Olen aina miettinyt että mistä kirjaimet WC tulevat?
Käyttäjän avatar
RaZorZ

Viesti Zakejo 03 Maalis 2009 18:17

Vaikuttaa kiinnostavalta, voisin ehdottomasti kokeilla.
Vitun pätemispakkoiset runkkarit, minä häivyn.
Zakejo

Viesti wiipe_ 22 Loka 2009 02:18

Vähän ehti välillä jämähtää kehitys ja tässä välillä on tullut naputeltua lähinnä erilaisia "moottoreita" pelin käyttöön. Valmistuakseen peli tarvitsee kuitenkin sotatantereet joiden luontiin haen nyt apua. Vapaaehtoisia ei onneksi tarvita, kuvioissa on mukana rahaa :)

Saat jokaisesta lisäämästäsi kaupungista 5snt. Jos kaupunki on muualla kuin Suomessa tai Ruotsissa, saat 15snt samasta kaupungista lisää. Jos kaupunki on myös oikeasti olemassa, saat 20snt lisää. Yhden kaupungin lisäämisestä voi siis saada 5-40snt.

Kaupungit sijoitellaan koordinaattien avulla (x,y), kaupunkiaan voi vielä siirtää itse lisäämisen jälkeen (koska oikeisiin kaupunkeihin perustuvat tuskin osuvat aina ensimmäisellä arvauksella kohdilleen). Poistaa jo lisättyä ei itse voi.

Ehdot ja säännöt:
- Kaupunkien ei tarvitse olla oikeita (nimeltä+sijainnilta (voi tietenkin olla)),
- Kaupungin nimen tulee kuitenkin olla realistinen, minä päätän asian tapauskohtaisesti (suomenkielisiä paikkakuntia on aika vähän ulkomailla, englanninkieliset käyvät).
- Tunnettuja kaupunkeja ei saa huvikseen sijoittaa jonnekin hornantuuttiin, rahaa ei moisesta heru.
- Viisi ensimmäistä samannimistä (eri käyttäjän lisäämää) kaupunkia lasketaan osingolle, loput jäävät rahatta.
- Kaupungin pitää luonnollisesti sijaita maalla (ei merellä tai maan rajojen ulkopuolella muutenkaan).
- Yhdellä IP-osoitteella/tunnuksella voi reiluuden nimessä tienata korkeintaan 5 euroa.
- Rahaa saa joko tilisiirtona tai PayPaliin, vähennykset Kadonnetin palveluista ovat mahdollisia.
- Rahat maksetaan kun tempaus katsotaan päättyneeksi (rahojen allokointi täyttyy tai kaupunkeja ei ilmesty päiviin lisää).

Rahaa jaetaan korkeitaan 30 euron edestä (75-600 kaupunkia). Tietenkin sen verran pelivaraa pidetään että kaikki osallistuneet saavat rahansa, eihän ole teidän vikanne vaikka puhaltaisin leikin poikki myöhässä. Nopeat syövät hitaat.

Kaupunkien lisäämistä varten on liityttävä. Kaikki tempauksessa luodut tunnukset poistetaan tempauksen jälkeen. Runkona palvelee luultavimmin 7kk vanhan pohja joka sisältää yhtä vanhaa täytemateriaalia. Mitään sivustolta löytyvää turhaa sepitystä ei kannata ottaa liian vakavasti. Muuta toiminnallisuutta pohjasta ei löydy kuin kaupunkien lisääminen. Suurimmasta osasta maista puuttuu näemmä myös läpikuultava kuva jonka avulla ruudukko näkyisi maan läpi. Älkää välittäkö.

Virheellisistä naapuruussuhteista saa toki huomautella, tiedot on ajettu yhdeltä istumalta tietokantaan ja virheitä moisiin sessioihin tahtoo hukkua.

Sivusto löytyy osoitteesta: http://kadon.net/kakoote/daww/

-----
Sanasia pelin muotoutumisesta:
Liikkuminen tapahtuu kentällä vapaasti, liikkuminen sitoo joukon tietyksi aikaa jolloin joukkoa vastaan ei voi hyökätä. Liikkumisen voi keskeyttää tietyllä viiveellä. Maiden rajat ajetaan järjestelmään summittaisesti ja rajanylitykseen tulee tietyt ennaltamääritellyt kohdat. Hyökkäys tapahtuu taktiikkavalinnan jälkeen yksinkertaisella arpalogiikalla: sattuma ratkaisee (arvotun) sään ja (arvotun) maaston kanssa osumatarkkuuden mikä ratkaisee aiheutetun vahingon (suhteessa teoreettiseen maksimivahinkoon). Joutoajaksi omille joukoille määritellään strategia jonka mukaan joukot pyrkivät toimimaan joutuessaan hyökkäyksen kohteeksi.

tuoma, personal // Kadonnet, hosting // Nyyttisivu, listing // Ane Kadeom, sadeam

G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?

Abit IP35 PRO | Intel E4500 | Kingston 4Gt DDR2 | Asus GeForce 9800GTX+ | 1,64 Tt HDD | HEC 420w | Nexus Clodius | BenQ E2200HD
Käyttäjän avatar
wiipe_
tuhkaperhonen

Viesti Blodir 24 Loka 2009 10:21

Lisäsin tuonne Tallinnan mutta jostain syystä se ei ilmesty karttaan vaan "muokkaa lisättyä" alle. Laitoin nuo koordinaatit siis noiden ruutujen mukaan aivan oikein.
Show no sympathy
Shed no tears for me
I know who I am
I am an evil man
Blodir

Viesti JuiC. 24 Loka 2009 10:33

Todella kiinnostavalta kuulostaa :)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
JuiC.

Viesti kämänen 24 Loka 2009 13:54

Elossa vielä? Tällä olisi graafikko.
98% Jonnewebin käyttäjistä on haisevia nörttejä. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti allekirjoitukseesi.
http://www.how2skate.com/win/index.php?ref=991492
Käyttäjän avatar
kämänen

Viesti wiipe_ 24 Loka 2009 16:21

Blodir kirjoitti:Lisäsin tuonne Tallinnan mutta jostain syystä se ei ilmesty karttaan vaan "muokkaa lisättyä" alle. Laitoin nuo koordinaatit siis noiden ruutujen mukaan aivan oikein.
Monista kuvankäsittelyohjelmista poiketen koordinaatit kartalla "alkavat" vasemmasta alareunasta, jossa origo normaalin koordinaatiston tapaan sijaitsee. Esimerkiksi Paintin näkemys origosta on vasemmassa yläreunassa. Näemmä nyt ylimääräisenä mokana elementtiä jonka mukaan kohteet sijoittuvat ei ole tullut rajattua kartan levyiseksi. Täytyy Korjailla.

Teknisiä pulmia tuon lisäämisen kanssa on kyllä ainakin minulla ilmennyt O_o Mutta kiva jos toimii :D

kämänen: aww jää kuitenkin tekstipohjaiseksi viimekädessä joten kiitos tarjoutumisesta mutta tarvetta ei juuri löydy :) Graafisin osuus pelissä on kartat joilla joukkojensa sijaintia käytännössä voi tarkastella sekä tietyssä määrin ohjata.

Käyttäjän avatar
wiipe_
tuhkaperhonen

Viesti minä_itse 26 Loka 2009 16:34

Vois kokeilla jos viruksia ei tuu tietenkään
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
minä_itse

Viesti wiipe_ 14 Marras 2009 00:05

minä_itse kirjoitti:Vois kokeilla jos viruksia ei tuu tietenkään
Vasta työn allahan tämä :)

Kaupungit olisivat yhä tervetulleita, ensikuun alussa varmaan lopulta katson leikin päättyneen ja osalliset saavat rahansa.

Nyt on taas hiljaisuutta pukannut, jotain nukaakin tuossa tuli välillä niiskulteltua. Kiinnostuneet voivat kuitenkin käydä huvikseen vilkaisemassa perustason taistelulaskelmaa, kirjautuminen toimii samoilla vanhoilla tunnuksilla. Ensin on koottava pari ryhmää ennenkuin niillä voi sotia keskenään. Ideoita saa heitellä.
http://kadon.net/kakoote/daww/control/

Sivun alareunassa on pari linkkiä joista aukeaa tekstiä. Näiltä sivuilta löytyy kaikki tarpeellinen tieto käytetystä logiikasta. Hienosäätöä kaipaa toki vielä, välikommentteja? Alla vielä kuvia sellaisille jotka eivät jaksa kirjautua:

http://kadon.net/kakoote/daww/control/kuva1.jpg - Murskaava hyökkäys
http://kadon.net/kakoote/daww/control/kuva2.jpg - Hyökkäys ja vastahyökkäys
http://kadon.net/kakoote/daww/control/kuva3.jpg - Ryhmähallintaa
http://kadon.net/kakoote/daww/control/kuva4.jpg - Ryhmähallintaa

Valistuneemmilta pyydän anteeksi mahdollisia suhteettomuuksia pistearvoissa :) Neuvonantajille on kyllä tilaa.

Käyttäjän avatar
wiipe_
tuhkaperhonen

Palaa alueelle Internet