Päihteiden käyttö (tupakka, alkoholi ja huumeet)

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Päihteiden käyttö (tupakka, alkoholi ja huumeet)

Viesti wiipe_ 03 Helmi 2009 19:12

Päihteet puhuttavat nuorisoa paljon. Olen itse absolutisti vaikka ikää jo löytyykin. Entäpä te?

Mitä päihteitä käytät ja miksi? Onko sinulla ikää? Miten kaveriporukassasi suhtaudutaan päihteisiin? Yleinen koontitopik päihdekeskustelulle. Kerro toki huolesi ja murheesti päihteistä, kovat tosielämän kokemukset sekä kaverin kalatarinat tänne. Ammattiauttajaa ei ole, mutta nojataan vertaistukeen ja yritetään pitää päämme selvinä. :)

Jos olet absolutisti, kerro meille miksi. Oletko kohdannut torjuvaa käytöstä vakaumuksesi johdosta?

Myös päihteiden ostosta alaikäisille olisi mukava saada keskustelua. Täysi-ikäiset: oletko hakenut nuorelle päihteitä? Miksi? Nuoret: hakeeko joku puolestasi kaupasta päihteitä?

---

Absolutistin hengessä en ole alkoholia tai tupakkaa maistanutkaan. Huumeista puhumattakaan. Lukuisia tilaisuuksia on kahteen ensin mainittuun tarjoutunut, ja kuten ylempänä mainitsen, olisi minulla iän puolesta mahdollisuus ostaa itsekin. Vaan enpä ole ostamassa. Varsinaista suurempaa syytä tähän ei ole. Haitat ovat yksinkertaisesti minusta hyötyjä suurempia. Hauskaa on ilmankin :) Myöskään muiden puolesta en käy päihteitä ostelemassa.
KAIKKI MODET JA ADMINIT ON IHA KUSIPÄITÄ <3

tuoma, personal // Kadonnet, hosting // Nyyttisivu, listing // Ane Kadeom, sadeam

G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?

Abit IP35 PRO | Intel E4500 | Kingston 4Gt DDR2 | Asus GeForce 9800GTX+ | 1,64 Tt HDD | HEC 420w | Nexus Clodius | BenQ E2200HD
Käyttäjän avatar
wiipe_
tuhkaperhonen

Re: Päihteiden käyttö (tupakka, alkoholi ja huumeet)

Viesti Blessed 03 Helmi 2009 19:16

Yritän pysyä mahdollisimman kauan irti päiheistä. Kerran on tupakkaa tultu tarjoamaan, mutta onneksi osasin kieltäytyä. Tiedän päihteiden vaarat ja vaikutukset, terveystiedon tunneilla niistä saarnataan. Viimeksi tänään puhuimme alkoholista. Alkoholia en täysin vastusta, seurustelu- ja ruokajuomana se on mielestäni aivan sallittua, mutta humalanhakuinen juominen on tyhmää. Tupakkaa en kannata missään mielessä.
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz - 2 GB DDR2 - 80 GB HDD - Intel Integrated Graphics Controller 82945G/GZ - Ubuntu 9.04 - Logitech Media Keyboard 600 - Logitech MX 518 - Logitech X-230 - Buffalo Drivestation 500 GB - Creative Zen 4GB. :D
Käyttäjän avatar
Blessed

Viesti TimeKiller 03 Helmi 2009 19:17

Tupakkaa ja alkoholia on tullut käytettyä noin 8 vuotta.
Onhan tota ikää nytten, mutta ei ollut aina.
Kyllähän kaverit polttaa ja juo, kaikki eivät toki polta, mutta sanoisinko, että 90%.
Alaikäisenä joskus hain itse tavarani, joskus joku muu osti.
Täysi-ikäisenä olen hakenut alaikäisille useastikkin päihteitä. Syy on yksinkertainen, miksi en hakisi? Joku tarvitsee apuani, tottahan toki.
Vai olisko se syy hakupalkoissa? Onpahan tullut "omasta tuontivarastosta" myytyä aikoinaan runsaita määriä erilaisia päihteitä, ei siitä sen enempää.
Virallisella tasolla; mitään en myönnä, todisteita ei ole.
TimeKiller

Viesti Eeme 03 Helmi 2009 19:25

Ite oon kuudennella jo kolme luokkalaista polttaa jo ja yksi on vetäny kuulemma 3kertaa ihan kännit viinan kanssa että on sammunut oikee rappuu.
Kuulemma alkoholi pienentää kiveksiä? Itse harrastan salibandya joten en juo enkä polta. En ole koskaan edes maistanut alkoholia tai tupakkaa. Tosin nuuskaa silloin tällöin käytän ja siitä en oo oikeen huomannu viel mitään pahaa. Kunto kylläsenkuin vain kasvaa ei mulla se oo pienentyny niinku jotkut sanoo?

Btw : En muute juo enkä polta enkä kiroile '' No voi vittu röökit jäi alkoo'' juujuu tiiän vanha on niinku wanha w kulunu juttu mutta tiedetään toi on galleriasta yhteisö ^^
Eeme

Viesti J0nez 03 Helmi 2009 19:26

Itsekkin miedoissa päihteissä aion pysyä; tupakkaa en hyväksy, alkoholi menee rajoissa. Suomen alkoholikulttuuri on kuitenkin perseestä - kunnioitan Keski-eurooppalaisia juomatapoja, eli ei humalahakuista juomista.

Huumeista hyväksyn ainoana kannabiksen, joka on oivaa rentoutumiseen ja mietiskelyyn, kuten esim. rastakulttuurissa.
Olisivathan ne suomen juopotkin mukavampia jos olisivat ns. "hampuuseja" :D
[piilotettu kuva]
@ Jonneweb since 21.2.2005
Käyttäjän avatar
J0nez

Viesti TimeKiller 03 Helmi 2009 19:26

Kuulemma alkoholi pienentää kiveksiä?

Repesin :D :D
Tää "kuulemma" on vissiin peräsin juurikin 6- luokkalaisten liikunnantunnin pukuhuoneesta?
TimeKiller

Viesti PowerShot 03 Helmi 2009 19:37

Hyvin mahdollista ^^. Itse en käytä eikä olis ikääkään. Tupakkaa tarjottu kertaakaan en oo ottanu .
Viinaan en koske , siideriin kyl ^^(1-2vklp) . Kyrsii kun kaikki polttaa 6lk ylöspäin ja on ihan kovanan ''jeejee poltin viikonloppuna melkein topallisen'' (noei ihan kaikki). Saa nähä jos alkais maistelee ku ikää löytyy mutta menis varmaankin sigareitten puolelle =P.
PowerShot

Viesti Peto 03 Helmi 2009 19:39

Itse en polta, joskus poltin ja kokeilin mutta siinä meni rahaa ja kuntoa paskaksi. Noh, kaljaa joskus juon mutta sekin on hallittavissa ja aika harvoin. Ehkä kahenkuukauden välein juon. Olutta pääasiassa. Ikää ei vielä ihan riitä ;).
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti TimeKiller 03 Helmi 2009 19:42

J0nez kirjoitti:Itsekkin miedoissa päihteissä aion pysyä; tupakkaa en hyväksy, alkoholi menee rajoissa. Suomen alkoholikulttuuri on kuitenkin perseestä - kunnioitan Keski-eurooppalaisia juomatapoja, eli ei humalahakuista juomista.

Huumeista hyväksyn ainoana kannabiksen, joka on oivaa rentoutumiseen ja mietiskelyyn, kuten esim. rastakulttuurissa.
Olisivathan ne suomen juopotkin mukavampia jos olisivat ns. "hampuuseja" :D

Voi, että kun pääsisit tutustumaan suomen hampuuseihin. Saattaa mielipiteet vaihtua aika hätäseen.
Jos juopoissa on mielestäsi jotakin vikaa niin tervemenoa sitten...
Suomessa kun marihuana on laitonta ja verrattain kallista ja käyttäjäkunta pääasiassa köyhähköä ja muutenkin vauhdikkaan taustan, mutta hitaat aivot omaavaa porukkaa on yhdistelmä taattu.
Tutustumiskierrokselle en suosittele lähtemään yksin, eikä ilman turvavarusteita.
Suosittelen mm. nyrkkirautaa, puukkoa, vasaraa, luoti/pistoliivejä, kaasuasetta, sähköasetta ja teleskooppipamppua.
TimeKiller

Viesti Jannne 03 Helmi 2009 19:46

J0nez kirjoitti:Olisivathan ne suomen juopotkin mukavampia jos olisivat ns. "hampuuseja" :D

Ei todellakaan, ennemmin katon roskiksia halailevia kaljamahoja kuin kaduilla kipitteleviä pilviveikkoja.

En polta tupakkaa, muttei minulla ole mitään tupakoitsijoita vastaankaan. Syynä ehkä se, että kaveripiirissäni on minun lisäkseni vain pari tyyppiä jotka eivät polta.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Jannne

Viesti J0nez 03 Helmi 2009 19:48

Sanoin "mukavampia", tarkoittaa sitä, että he eivät todellakaan olisi esim. yhtä "pelottavia": kannabis rauhoittaa.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
J0nez

Viesti TimeKiller 03 Helmi 2009 19:54

Haha, nyt iskit kirveesi kiveen.
Mitäs pelottavaa juopoissa on? He ovat kännissä, örisevät ja nukahtelevat, ehkäpä tulevat juttelemaan.
Nämä suomalaiset hampuusit sen sijaan luultavasti yrittävät ryöstää sinut tai vieressäsi olevan tai sitten lähikaupan, kenties syyttä suotta hakkaavat tai puukottavat - mistä tietää mitä nistien päässä liikkuu?
Nämä hampuusisi syyllistyvät jatkuvalla syötöllä varkauksiin ja törkeisiin pahoinpitelyihin ja ryöstöihin eikä törkeydellä ole mitään rajaa.
Tämäntyyppistä ihmisryhmää on käsiteltävä sen omilla ehdoilla ja asianmukaisella välineistöllä.
TimeKiller

Viesti Ruoska 03 Helmi 2009 19:56

Poltin tupakkaa nuorempana, kun olin toisessa kaveri porukassa. Alkoholia en käytä usein. Kyllä aikuinen minulle hakee juomat.
[piilotettu kuva]
runefrice kirjoitti:pystyykö jollai ohjelmalla ylikellottamaa mun 64mb näytönohjaimen 250mb ks? Tai windows xp vistaksi??
Käyttäjän avatar
Ruoska

Viesti J0nez 03 Helmi 2009 19:58

TimeKiller kirjoitti:Haha, nyt iskit kirveesi kiveen.
Mitäs pelottavaa juopoissa on? He ovat kännissä, örisevät ja nukahtelevat, ehkäpä tulevat juttelemaan.
Nämä suomalaiset hampuusit sen sijaan luultavasti yrittävät ryöstää sinut tai vieressäsi olevan tai sitten lähikaupan, kenties syyttä suotta hakkaavat tai puukottavat - mistä tietää mitä nistien päässä liikkuu?
Nämä hampuusisi syyllistyvät jatkuvalla syötöllä varkauksiin ja törkeisiin pahoinpitelyihin ja ryöstöihin eikä törkeydellä ole mitään rajaa.
Tämäntyyppistä ihmisryhmää on käsiteltävä sen omilla ehdoilla ja asianmukaisella välineistöllä.

Onko sinulla todisteita, että kannabiksen käyttäjät ovat väkivaltaisia? Juopoista kyllä on todisteita, esim. lehtijuttuja. Onko Turmiolan Tommi tullut luettua? :p
Siinäpä pari esimerkkiä:
http://www.keskipohjanmaa.net/gen/540469.asp
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/47792-h ... 4-vuotiaan
http://www.alibi.fi/uutiset/humalainen- ... -kuopiossa
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
J0nez

Viesti Viikatemies 03 Helmi 2009 20:17

Kyllä kannabiksen käyttäjäkin saattaa olla väkivaltainen vaikka niistä erinäisistä sivuvaikutuksista johtuen.

Onko sinulla todisteita, että kannabiksen käyttäjät ovat väkivaltaisia? Juopoista kyllä on todisteita, esim. lehtijuttuja. Onko Turmiolan Tommi tullut luettua? :p
Siinäpä pari esimerkkiä:
http://www.keskipohjanmaa.net/gen/540469.asp
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/47792-h ... 4-vuotiaan
http://www.alibi.fi/uutiset/humalainen- ... -kuopiossa

Ongelmahan on se, että kannabiksen käyttäjät pystyvät pidättelemään ongelmaa paremmin kuin esimerkiksi juopot. Pitääähän kannabista käyttää vähän aikaa ennen kuin sen vaikutukset näkyvät muutenkin kuin esim. veressä. Juopot taas saattavat mennä jurriin muutamasta kaljastakin -riippuu vähän millanen tyyppi oikein on kyseessä.

Kyllähän tota väkivaltaisuutta varmasti on, viimeistään sitten kun rahat loppuu eikä saa enempää huumausaineita.
Käyttäjän avatar
Viikatemies

Palaa alueelle Yleinen keskustelu