Päihteet puhuttavat nuorisoa paljon. Olen itse absolutisti vaikka ikää jo löytyykin. Entäpä te?
Mitä päihteitä käytät ja miksi? Onko sinulla ikää? Miten kaveriporukassasi suhtaudutaan päihteisiin? Yleinen koontitopik päihdekeskustelulle. Kerro toki huolesi ja murheesti päihteistä, kovat tosielämän kokemukset sekä kaverin kalatarinat tänne. Ammattiauttajaa ei ole, mutta nojataan vertaistukeen ja yritetään pitää päämme selvinä. :)
Jos olet absolutisti, kerro meille miksi. Oletko kohdannut torjuvaa käytöstä vakaumuksesi johdosta?
Myös päihteiden ostosta alaikäisille olisi mukava saada keskustelua. Täysi-ikäiset: oletko hakenut nuorelle päihteitä? Miksi? Nuoret: hakeeko joku puolestasi kaupasta päihteitä?
---
Absolutistin hengessä en ole alkoholia tai tupakkaa maistanutkaan. Huumeista puhumattakaan. Lukuisia tilaisuuksia on kahteen ensin mainittuun tarjoutunut, ja kuten ylempänä mainitsen, olisi minulla iän puolesta mahdollisuus ostaa itsekin. Vaan enpä ole ostamassa. Varsinaista suurempaa syytä tähän ei ole. Haitat ovat yksinkertaisesti minusta hyötyjä suurempia. Hauskaa on ilmankin :) Myöskään muiden puolesta en käy päihteitä ostelemassa.