C++ opas part 2 [poistettu]

C++ opas part 2 [poistettu]

Viesti Blodir 18 Tammi 2009 21:34

Poistin tämänkin huonon laadun takia...
Viimeksi muokannut Blodir päivämäärä 24 Loka 2009 10:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
Show no sympathy
Shed no tears for me
I know who I am
I am an evil man
Blodir

Re: C++ opas part 2

Viesti cedar 20 Tammi 2009 18:46

Ei tällaisista ole kenellekään mitään hyötyä. Kirjoita mielummin siitä että mitä internetistä löytyviä tutoriaaleja kannattaa lukea, mistä löytyy hyviä esimerkkikoodeja, mitä c++:lla voi tehdä jne. Ja jos liikaa ylimääräistä energiaa löytyy, voisit esimerkiksi suomentaa jonkun hyvän vieraskielisen oppaan tänne.
...
cedar

Viesti Rayleigh 15 Kesä 2009 23:33

Code on huono valinta, jos kirjoitat c++ Yhteen pötköön.. (Vaikea lukuinen)
Rayleigh

Viesti Jaukoi 06 Heinä 2009 00:28

Blodir kirjoitti:int = kokonaisluku
long = pitkä kokonaisluku
double = desimaaliluku
boolean = totuusarvo eli true tai false

en ole varma onko tuossa kaikki mutta itse olen noilla pärjännyt.

Float näyttää puuttuvan, se on tietääkseni lyhyt desimaaliluku, kun double on pitkä desimaaliluku

PS: Et käytä
Koodi: Valitse kaikki
using namespace std;

ilman jota muutama kääntäjä ei käännä koodiasi.
PSS: Charin sijaan kannattaa opetella string muuttuja, joka on muistaakseni string.h kirjastossa.
Jaukoi

Viesti praKKA 22 Heinä 2009 21:08

Jaukoi kirjoitti:PSS: Charin sijaan kannattaa opetella string muuttuja, joka on muistaakseni string.h kirjastossa.

Käsittääkseni char ottaa vain ensimmäisen kirjaimen joka syötetään kun taas string ottaa kaiken mitä kirjoitetaan. String taisi tulla myös ihan vakiokirjastossa mukana mikä includetetaan tuossa alussa aina.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti Blodir 31 Heinä 2009 00:31

Jaukoi kirjoitti:
Blodir kirjoitti:int = kokonaisluku
long = pitkä kokonaisluku
double = desimaaliluku
boolean = totuusarvo eli true tai false

en ole varma onko tuossa kaikki mutta itse olen noilla pärjännyt.

Float näyttää puuttuvan, se on tietääkseni lyhyt desimaaliluku, kun double on pitkä desimaaliluku

PS: Et käytä
Koodi: Valitse kaikki
using namespace std;

ilman jota muutama kääntäjä ei käännä koodiasi.
PSS: Charin sijaan kannattaa opetella string muuttuja, joka on muistaakseni string.h kirjastossa.

Juu tuo floathan tuolta puuttuu kun double sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen. Floatia ei oikein tarvitse kuin pitkissä taulukoissa joissa tarvitsee säästää muistia.

Std:tä en käyttänyt lähinä siksi, koska en ole itse sitä koskaan tarvinnut. Tottahan jotkut kääntäjät sen puuttumista valittelevat, mutta neuvoin alussa että kannattaa käyttää DevCpp:tä joka ei valita Std:n puuttumisesta.

Juu ja tuon stringinhän laita taitaa olla niinkuin PraKKa jo sanoikin. Tähän oppaaseen en sitä laittanut koska se ei ole perus muuttujatyyppi.
Blodir

Palaa alueelle Ohjelmointioppaat