Allergiat

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Allergiat

Viesti Criss 07 Tammi 2009 13:34

Allergia on immunologisen järjestelmän häiriö, jossa elimistö käynnistää IgE-välitteisen immunologisen reaktion jollekin elimistön ulkopuoliselle mutta sinänsä vaarattomalle aineelle.
Lähde: Wikipedia

Jooh, ajattelin päätin tehdä topicin allergioista. Allergia on varsin ärsyttävä asia, riippuu tietysti mille on allerginen. Tässä nyt voisi sitten puhua kaikkea allergioihin liittyvistä asioista, kertoa omista allergioista, ja kaikesta muusta mahdollisesta.

Itse en ole allerginen millekkään, tietääkseni. Tosin kesänlopulla alkaa aina hieman korkeampipitoinen nuha, ja aivastelu pihalla, tämä ei varmaan heinänuha tietääkseni ole? Ainakaan ennen en ole siitä kärsinyt.

Katsokaa sitten, että keskustelu pysyy asiallisena. Eli ei pelkkää listausta omista allergioista. Joomi77 näytti huonoa esimerkkiä.
- p-p
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Criss

Re: Allergiat

Viesti JoomiZ 07 Tammi 2009 14:08

itselläni on heinä nuha lievä astma ja laktoosintorelannssi
98% Of teenagers surround their minds with rap music, if you're part of the 2% that stayed with rock, put this in your signature.
[CENTER][piilotettu kuva]Take the Magic: The Gathering 'What Color Are You?' Quiz.[/CENTER]
Käyttäjän avatar
JoomiZ

Viesti Viikatemies 07 Tammi 2009 15:08

Tunnen erään ihmisen joka kärsii astmasta. Siinä on sekin huono puoli, ettei hän voi käyttää mitään kunnollisia shampoita, koska hän saattaisi saada astmakohtauksen... Sen takia hän haisee jatkuvasti hielle jo pitkän matkan päähän, mutta silti hän telmii aina pihakoiransa vaikka kuinka... :shock:
Käyttäjän avatar
Viikatemies

Vituttaa

Viesti Ripper 07 Tammi 2009 15:15

Vituttaa hieman kun olen allerginen lähes kaikelle (Kissat, Koirat, Undulaatit, Jänikset, Hasselpähkinä, Omena, Maatilan Eläimet...), niin en voi lähes missään olla. :?
Käyttäjän avatar
Ripper

Viesti PowerShot 07 Tammi 2009 15:27

Voithan sä olla koneellas (hehe). Itellä ei oo virallisesti mitään todettu , mutta hyvin mahdollista että olisi jonkinlainen astma.
Ja kananmunaa en mielellään syö sillä se saa aikaan lieviä ilmavaivoja :oops: . Laktoosi-intelarassia tai miten kirjotetaankaan ei silti ole.
PowerShot

Viesti 818 07 Tammi 2009 15:47

GoldenBolt kirjoitti:Tunnen erään ihmisen joka kärsii astmasta. Siinä on sekin huono puoli, ettei hän voi käyttää mitään kunnollisia shampoita, koska hän saattaisi saada astmakohtauksen... Sen takia hän haisee jatkuvasti hielle jo pitkän matkan päähän, mutta silti hän telmii aina pihakoiransa vaikka kuinka... :shock:

:shock:
Aika sad, eiks oo saanu jotai erikois shamppoota?
jonnewe/b/
Käyttäjän avatar
818

Viesti Soundi 07 Tammi 2009 15:51

Atm taitaa olla jonkinlaatuinen astma, heinänuha, kissa -ja koira-allergia. Tosi harmillista, kun lähes jokaisella kaverilla on koira eikä sen takia voi viettää niin pitkää aikaa siellä. :X Ja sukulaisillakin koiria = vähentää reissaamista.

Vaihtaisin nuo allergiat vaikka mihin allergiaan, kunhan ei tarvitsisi noista kärsiä. Ikäviä allergioita IMO.
|| Paras artikkeli 2009 || Kolmanneksi mukavin käyttäjä 2009 ||
Käyttäjän avatar
Soundi

Viesti Halpahitleri 07 Tammi 2009 16:11

Itselläni on kuulemma jollekin lääkkeelle allergia, mutta lienee harvinainen lääke.
Allergia ei varmaan ole mukava, ainakaan allergia kissoja kohtaan, sillä ovat suosikkikotieläimiäni.
Eikä oikeastaan mikään allergia ole kiva. Aina joutuu vahtimaan, ettei missään ole heinää tai jotain. Luulisin.
Käyttäjän avatar
Halpahitleri

Viesti Fiasco 07 Tammi 2009 16:28

Joo.Mulla on noita allergioita aika runsaasti
Lista
-Kissa
-Koira
-Maatilan Eläimet
-Omena
-Päärynä
-Pähkinät
-Mantelit
-Nektariini
-Siitepöly
-Kala (Ennen)
-Porkkana (Ennen)
-Kiwi
-Passion
-Tomaatti
-Luumu
Fiasco
Käyttäjän avatar
Fiasco

Viesti Criss 07 Tammi 2009 16:45

Asd, taitaa olla melko ikävää, kun jotkut ovat lähes kaikelle allergisia :/ Kaverini on melkein kaikelle allerginen, eikä hän edes pääse käymään meillä sisällä kun meillä on koira ja 2 hamsteria :/
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Criss

Viesti <RadiCaali> 07 Tammi 2009 16:50

Onhan nuo ikäviä,kuten on jo pädetty,mutta niiden kanssa pitää vain oppia elämään,vaikka ne tietyllä tavalla saattavat rajoittaa arki-päiväistä elämää.
Itselläni on ruoka-allergia mm. kaikki kalatuotteet,jos söisin huulin tulee jotain outoja,ja pieniä kohoavia kohtia,ja luultavasti suussa kutinaa,ja luultavasti ihottumaa.
Myöskin omaan siitepölyallergian eli ns. heinänuhan alkaa alkukeväästä,mutta loppuu sitten aikanaan,allergia sisältää mm. Nuhaa,silmien kutinaa,ja aivastelua ynm tukkoisuutta.
Ei ole todistettu,mutta luulen,että minulla on myös kissa,ja koira allergia,sillä aina niiden läheisyydessa alkaa nenä vuotamaan,ja aivastuttaa,mutta ne ovat aika lieviä "oireita".
Eikä myöskään ole todettu,mutta olen lievästi allerginen omenalle,ja päärynälle,ja mukamas maapähkinällekkin,mutta niistä tosin ei tule mitään erikoisia oireita,tai pikemminkin ei yhtään mitään.
Myöskin erittäin lievä laktoosintorelannssi,joka ei näy kokeissa,mutta jos juon liikaa,tule huono-olo,ja alkaa nousta ruoka ylöspäin (... you know?)
Ei ole noista vielä mitään pahempaa haittaa ollut,mutta niihin on tottunut,en pitäsi noita kovin vaarallisina verratunna siihen,että on olemassa myös niitä jotka voivat olla erittäin monelle asialle allergisia.
Esimerkiksi tunnen ihmisen joka ei voi syödä sitrushedelmiä,ei mitään maitotuotteita,ei voi olla pölyisessä ympäristössä.
Tälläisiä tapauksia allergisuus saattaa vaivata paljonkin arkipäivässä,verrattuna niihin joilla allergiat eivät ole yhtä pahaa luokkaa.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
<RadiCaali>

Viesti Sebex 07 Tammi 2009 17:25

Itselläni oli Laktoosi-intorelanssi, mutta se katosi kun kasvoin vanhemmaksi. Olihan se vaikea olla kun kaikki maito tuotteet olivat kielletty. Tämän takia juon myös nykyisin vain mehua, enkä koske edes maitoon, muuta kuin kahviin laitan.
Dont worry, Be happy!!!
Käyttäjän avatar
Sebex

Viesti Delta93 07 Tammi 2009 18:16

Allergioita löytyy muutama:
Koira
Kissa(ennätykset terveyskeskuksen krijoihin allergia on jos taso ylittää 0.36, Itselläni oli tuo taso päälle 100,000)
Timotei
Tietokone/huone pöly :roll:
Tuossa on suurinosa. Tänään oli viimeisin astma kontrolli ja käytännössä astmani on 100%oireeton :D
voe voe voe sentään...
Perkeleen äidinkieli kun hyppii silmille eikä google auta...
Käyttäjän avatar
Delta93

Viesti Jyri^^ 07 Tammi 2009 22:51

Hehee, eipä löydy itseltäni mitään allergioita, eikä taida montaa olla koko perheessäkään. :)
[piilotettu kuva]
Jyri^^

Viesti Blueshit 08 Tammi 2009 17:14

Katsokaa sitten, että keskustelu pysyy asiallisena. Eli ei pelkkää listausta omista allergioista. Joomi77 näytti huonoa esimerkkiä.

Fiasco kirjoitti:Joo.Mulla on noita allergioita aika runsaasti
Lista
-Kissa
-Koira
-Maatilan Eläimet
-Omena
-Päärynä
-Pähkinät
-Mantelit
-Nektariini
-Siitepöly
-Kala (Ennen)
-Porkkana (Ennen)
-Kiwi
-Passion
-Tomaatti
-Luumu

:thumbup:

Itse olen hieman allerginen kiwille, se tuntuu hieman kutisevalta kielellä, mutta vaikutus alkaa vasta kun alan syömään toista kiwiä. :p Ampiaisille olen allerginen, mutta ilmeisesti tämä on parantunut iän kanssa, sillä hyttysallergiakaan ei enää vaivaa niin pahasti. Thank God, en ole eläimille allerginen.
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Palaa alueelle Yleinen keskustelu