Yksinkertaisesti: maksammeko turhasta kun ostamme kalliin viruksentorjunnan? Yltävätkö ilmaiset ohjelmat ollenkaan samaan kuin maksulliset? Kertokaapas mitä mieltä te olette.
Itse olen kuullut paljon tämän kaltaisia puheita: "F-Secure on aivan paska, scanni löysin yhe virukse mut avast! löysi 10, lataa säki avast!i!" ja samaa rataa. Mutta onko se totta? Ehkäpä avast! on vain paljon herkempi ja tulkitsee ohjelmia väärin, eli väittää että ohjelmat ovat viruksia vaikka ne eivät ole. Eikö sitä luulisi että kallis on aina hyvää?
Itselläni on aina ollut maksullinen virustorjunta ja avast!ia olen joskus kokeillut. Siitä huolimatta on tietokoneeseen onnistunut pujahtamaan niin paljon viruksia että ihan sekaisin on kone mennyt, ja viruksentorjunta ohjelmat eivät ole mitään huomanneet. Onko teidän mielestänne Norton ja F-Secure parempia kuin Avast! vai toisinpäin? Mitä itse käytätte? Ja viimeiseksi: mikä on kaikken paras ohjelma/ohjelma parit(jos toinen ohjelmista on vaikka keskittynyt vain yhteen osa-alueeseen)?
Itsellänikin tässä Norton pian vanhentuu ja mietin, että kannattaako sitä taas hassata rahaa johonkin virustorjunta ohjelmaan vai riittääkö ihan ilmainenkin? Ja mikähän niistä kaikista ilmaisista on nyt sitten kaikkein paras?
Noh, toivottavasti tässä on teille paljon keskusteltavaa, ja toivon että vastanneilla olisi myös jotain tietoakin, eikä vain kannattaisi sitä ohjelmaa mitä käyttää.