Ultimatics signature tutorial [Gimp]

Ultimatics signature tutorial [Gimp]

Viesti Anoterauk 30 Marras 2008 22:02

Eli, teemme sigiä, jonka lopputulos näyttää tältä:

Kuva
Kuva

Noniin, pääsemmepäs aloittelemaan.

Tarvitset:

Noin 10 minuuttia aikaa.
Pientä taitoa, ei paljoa.
Hienon renderin.

Elikkäh, step one.

Aloita uusi dokumentti menemällä GIMP ikkunassa Tiedosto -> Uusi. Laita kooksi leveys 350, korkeus 120.

Step two.

Liitä renderisi kuvaan menemällä tiedosto -> avaa -> sieltä se sinun kuvasi, kopioi se, skaalaa ja liitä se uudelle tasolle signatureen. Näyttää tältä:
Kuva

Step three.

Kopioi renderitaso, ja alat liittelemään niitä pitkin taustaa. Sitten nostat tasovalikosta oikean rendertason päällimäiseksi. (tasovalikkoon pääset kun painat ctrl + L.) näyttää tältä:
Kuva

Step four.

Yhdistä kaikki kopioidut rendertasot yhdeksi tasoksi, ellei ne ole jo tiivistetty yhteen tasoon. Jäljelle jää siis kolme tasoa. Sitten valitse keskimmäinen eli taso, jossa on kaikki kopioidut renderit. Sitten mene: Suotimet -> Kohina -> Pick. Molemmat asetukset laita 100, ja paina siemenluku. Sitten paina OK. Näyttää tältä:
Kuva

Step five.

Taas taso, jossa teit juuri pickin, mene suotimet -> tee epäteräväksi -> liike-epäterävyys. Asetukset: Kulma: 124, pituus: 18. Paina taas OK. Näyttää tältä:
Kuva

Last step.

Paina nyt kuva -> yhdistä kuva. Sitten mene Script-Fu -> Koristeelliset -> Lisää reunus. Sitten laita molempiin kohtiin 1, laita väriksi musta. JÄTÄ MUUTOSARVO RAUHAAN. Paina OK. Siinä on sitten sinun ensimmäinen signaturesi! Jos haluat kuvasta mustavalkoisen niin valitse ei reunus layer ja mene: taso -> värit -> pienennä värikylläisyyttä. Sitten olet finished! Voit lisätä tekstin jos haluut, mutta minä en lisännyt. Lopputulos:

Kuva

Ultimaattinen kiittää ja kuittaa.

-UM
Käyttäjän avatar
Anoterauk

Re: Ultimatics signature tutorial [Gimp]

Viesti LMNz 02 Joulu 2008 00:18

Täytyy sanoa, että tosi hyvä opas. Asiat selitettiin selkeästi ja heti oppaan alussa oli kuva mahdollisesta lopputuloksesta. Lopputuloskin oli mainio. Annan 5 pistettä.
Voisit tehdä enemmänkin oppaita. Skilliä näköjään löytyy, että jaappas meille huonommillekkin sitä. Katoin noita vanhoja oppaita, mutta niistä ovat kuvat kadonneet, niin täytyy tarkastella myöhemmin tarkemmin.

Kuva Joo onhan tää aika hieno :D Pitää kyllä ehkä etsiä parempi renderi.
Viimeksi muokannut LMNz päivämäärä 04 Joulu 2008 19:29, muokattu yhteensä 3 kertaa
On rohkeutta ymmärtää erilaisuutta. Koska erilaisuus ei todellakaan aio ymmärtää sinua.
Resulaatio on oikea kirjoitusmuoto.
"Nuole mun kenkii, kenkii! Riisukaa ne, auh! Kiitos..."
Käyttäjän avatar
LMNz

Viesti 818 02 Joulu 2008 00:31

Lopputulos näytti nii hienolta, että luulin et olis pitkä tuto, mutta oho :o
Ihan jännä jekku.. Alle 5min vie ja alottelijatkin osaa. Good job!
jonnewe/b/
Käyttäjän avatar
818

Viesti Anoterauk 04 Joulu 2008 14:46

Joo, ihan nice lopputulos.

Vois kyllä lisää alkaa tutorialeja tekemään :).
Käyttäjän avatar
Anoterauk

Viesti piavo 15 Helmi 2009 00:17

Ei jumankauta kuin en saa omaa kuvaani edes skaalattua. Kun laitan 350 ja 120 tulee kumminkin aina joku eri -.- Sitten tuolla suotimissa ei ole edes tee epäteräväksi -.-
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
piavo

Viesti Banned 15 Elo 2009 18:47

"Taas taso, jossa teit juuri pickin, mene suotimet -> tee epäteräväksi -> liike-epäterävyys. Asetukset: Kulma: 124, pituus: 18. Paina taas OK."
Minulla on GIMP versio 2.6, suottimissani ei ollu "Tee epäteräväksi", mistä johtuu?
98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, jotka polttavat sikareita, kopioi tämä teksti sigiisi.
Käyttäjän avatar
Banned

Viesti minä_itse 27 Loka 2009 16:53

voi kun on hankalaa...En oikein onnistu kun en saa tota step 2 oikein.se on vaan musta.Miten ongelma ratkaistaan

E:Sain sen tehtyä ja nyt kysyn mille versiolle opas on tehty?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
minä_itse

Palaa alueelle Kuvankäsittelyoppaat