No yleisesti ottaen täällä on aika monilla linja tyyliin "ripari on ihan perseestä mut menin ku saan sukulaisilta rahaa". Että eiköhän se ole selvää. Jos lahjat on ainoo motiivi käydä riparia, niin palataan takasin mun alkuperäseen kysymykseen, mitä järkee/hyötyä itse riparin käymisestä on? (Muutakun ne lahjat)
Kaikki ei välttämättä ole samaa mieltä mistään asiasta aivan. Edellä on tullut selväks, että monilla on riparille menon syynä ne lahjat ja kun muutki on menny ja ku aina on menty. Eli ei ole sitä oikeaa syytä, eikä käytetä niitä omia aivoja ajatteluun, ainahan vois valita tän toisen leirin, joku protumikälie.
Korjataas tota viimestä, jotta ei pääse lauseen muodosta ja tarkotuksesta vääntelemään omia: En kadu tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni mitenkään riparin suhteen.
Mitä lahjoin tulee niin ei, en saanut juuri tuosta syytä mitään, vaan ei ole tapana muutenkaan "tavanomaisten" asioiden varjolla antaa lahjoja. Itsehän olen täysin sitä vastaan. Tarkotan siis yleensäkkin, syntymäpäivä-, häälahja-, joululahjoja ja kaikkia mahdollisia.
Annanpa esimerkin, niin ymmärät mitä tarkotan.
On kesä ja henkilö x haluaa vaikkapa mopon, veneen, auton, tietokoneen tai mitä tahansa. Useimmiten vähänkin isommassa tapauksessa hän sitten odottelee, että saa lahjaksi joskus jonkun edellä mainituista. Esim. jouluna. Siinä meni taas yks kesä turhaan. Jouluna hän tuskin tekee sillä veneellä yhtään mitään.
Mielestäni on paljon järkevämpää, että saan mitä haluan, silloin kun haluan, enkä silloin kun "on tapana" antaa jotakin.
Ja mitä lahjoihin tulee yleisestikkin, niin esim. jouluna olisi paljon parempi, jos ihmiset unohtaisivat koko lahjojen antamisen, pitäisivät rahat itsellään ja ostaisivat itse itselleen lahjansa. Saisivat varmasti mitä haluavat ja vaivaa säästyis.
Meni vähän aiheen vierestä, mut ite oon kovasti tota mieltä ollu jo erittäin pitkään.