Yleinen Kitaransoitto topic

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Yleinen Kitaransoitto topic

Viesti Eternìty 11 Marras 2008 15:44

Tälläsen tein. ^^

Itte oon harrastanu n. 3-4kk ja mulla on Yamahan ERG 121C, hyvin pelittä tuo vehje, tosin nyt on menny vahvari rikki syystä tai toisesta :roll:
En vielä osaa hirveesti biisejä mutta tässä sitä tullaan päivä päivältä paremmaksi.

Tänne siis keskustelua Kitaransoitosta!
Eternìty

Re: Yleinen Kitaransoitto topic

Viesti pietari-poika 11 Marras 2008 16:16

Olen soittanut pari vuotta sähkistä ja kitarani on ESP Horizon. Vahvarina joku Rolandin 25W. BOSSin DF-2 Super feedbacker & distortion pedaalina.

Harjottelen just tota 2 minutes to midnightiä skebatunnille.
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Mikä olisi parhain?

Viesti Ripper 11 Marras 2008 16:26

Olen kesästä asti soitellut... Maestron joku limited pink kitara (aikaz paska) ja vahvarina toimii ibanezin ihme härveli. Sanokaas onko nämä kitarat hyviä: Ykkös ehdokas, toinen ehdokas, kolmas ehdokas (tee-se-itse -mallia), neljäs ehdokas, viides ehdokas jakuudes eli viimeinen ehdokas. :)
Käyttäjän avatar
Ripper

Viesti Pikkutude 11 Marras 2008 16:30

Juu just tulee muistaakseni 2v soitettua kitaraa ja kitaroina toimii ESP LTD KH-202 ja Eaglen s101 strato. Onhan tuola nurkan peräl Staggin kalssinen kitara. Juu vahvareina toimi muinoin Ibanez, mut paskaks sain ja ny toimii Rolandin cube-30x ja BOSSin ME-50 multiehvekti(en oikeestaan suosittele hakee multieffektejä kaduttaa myöhemmin).

Ripper kirjoitti:Olen kesästä asti soitellut... Maestron joku limited pink kitara (aikaz paska) ja vahvarina toimii ibanezin ihme härveli. Sanokaas onko nämä kitarat hyviä: Ykkös ehdokas, toinen ehdokas, kolmas ehdokas (tee-se-itse -mallia), neljäs ehdokas, viides ehdokas jakuudes eli viimeinen ehdokas. :)

Ei harley benttonia sit, ok? Joku kunnon skeba esim. ESP LTD ec-50 tai jos viittii säästää ni ESP LTD ec-100 tai jopa 200 malli. Epiphone on yhtä skeidaa HBn kanssa. Säästää sit enemmin 400 uuteen kitaraan.
(\ (\
(^ _^)
(_(")(")
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
signature to help him gain world domination.

98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi
Jos olet sitä mieltä että ruotsi on PERSEESTÄ kopioi tämä allekirjoitukseesi, välittömästi.kiitos.
Käyttäjän avatar
Pikkutude

Idea

Viesti Ripper 11 Marras 2008 16:35

Ei harley benttonia sit, ok? Joku kunnon skeba esim. ESP LTD ec-50 tai jos viittii säästää ni ESP LTD ec-100 tai jopa 200 malli. Epiphone on yhtä skeidaa HBn kanssa. Säästää sit enemmin 400 uuteen kitaraan.[/quote]

Tiedätkös mistäs saisi kitaraan rungon, kaulan ja kaikki muut ulkoiset (ääneen vaikuttamattomat) osat? Meinaan että sitten myöhemmin itse niista kokoaisi... :P Tietysti jos nämä ulkoiset osat maksaisivat alle 100€ niin olisin aika helpotus.
Käyttäjän avatar
Ripper

Viesti pietari-poika 11 Marras 2008 16:36

Ripper kirjoitti:
Pikkutude kirjoitti:Ei harley benttonia sit, ok? Joku kunnon skeba esim. ESP LTD ec-50 tai jos viittii säästää ni ESP LTD ec-100 tai jopa 200 malli. Epiphone on yhtä skeidaa HBn kanssa. Säästää sit enemmin 400 uuteen kitaraan.

Tiedätkös mistäs saisi kitaraan rungon, kaulan ja kaikki muut ulkoiset (ääneen vaikuttamattomat) osat? Meinaan että sitten myöhemmin itse niista kokoaisi... :P

Luulisin että kitaran kokoaminen on hiukkasen hankalempaa hommaa kuin esim. tietokoneen kasaaminen. Kannattaisi ehkä mieluummin ostaa kaupasta ihan kunnon kitara, ei se auta että vaihtaa 20€ kalliimpaan puolen vuoden välein.
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Viesti Jemini 11 Marras 2008 16:42

Hmm pitääpä vastata kun kitara miehiä olen ;] Sellanen 5 vuotta soitettua kohta ens vuoden puolella 6 täyteen tulee. Kitaroina toimii mm. ESP LTD MMV -sn ja saman merkin -08 malli , Epihone Gibson , ESP GrassRoots SG.. Zoom G7.0 multiefekti pedaali löytyy , Cry Baby zakk wylde sign. ja joku delay pedaali ja BOSS metal zone joku särö. Siinäpä ne..
Others are always left, I'm always right.
Käyttäjän avatar
Jemini

Viesti Mykes 11 Marras 2008 16:59

Itselläni on ollu tuo Yamahan C-40 akustinen kitara n. 5 vuotta, mutta sillä en hirveästi soitellut. Innostuin tuossa ennen koulujen alkua sitten ostamaan sähkökitaran ja vahvistimen. Kitarana on Ibanez RG370DX ja vahvistimena Roland Cube 20x. Niillä olen nyt soitellut aktiivisemmin n. 4 kuukautta.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Mykes

Viesti Leuka 11 Marras 2008 17:16

Kolme vuotta soitellu, kitarana LTD EC-50 "Leuka custom pillumagneetti." Niin raiskattu vehje ettette uskokkaan. Joulupukki saa tuoda uuden tai sillä ei ole enää mitään asiaa tähän taloon.
Akustisena Stagg SW306 ja vahvarina Rolandin Microcube. Luultavasti joulupukki tuo uuden vahvarinkin.
Viimeksi muokannut Leuka päivämäärä 11 Marras 2008 17:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Leuka

Viesti mize22 11 Marras 2008 17:25

5v soitellut akustista kitaraa, ja sinä aikana opin soittelemaan nopiasti nuoteista, ja näppäilemään. Sitten vaihdoin sähkökitaraan, ostettii veljen kanssa kummilta Fender Stratocaster, kermanvalkoinen made in mexico (aito fender eikä mikään kopio) Myöhemmin veikka osti siihen vahvistimeksi Line 6 fextone 2, aiemmin putkiradio oli toiminut vahvistimena. Sitte ku tänä kesällä ripille pääsin, ja kaikki antoivatten rahaa lahjaksi, niin tuli ostettua epiphone les paul studio chameleon (http://epiphone.com/default.asp?Product ... ectionID=6 tuollainen) Ja vahvariksi siihen roland microcube. Tässä viime viikonloppuna kasisin bändin kasaan (mitä nyt laulaja ja toinen kitaristi puuttuvat) ni niitten kanssa harjotellaan. Sitte tuolla nurkassa lojuu joku harley benton paska (maksettiin 20€ kitara+vahvistin, ja oltii myyty sille samalla tyypille aikasemmin kitarapiuha 10€, eli hinnaksi jäi 10€, hinta laatu suhde ihan kohillaan.)

Kitaralla tulee soiteltua millon mitäkin.
|Abit I-N73V|Intel Core2 Duo CPU E4600 @ 2,8Ghz|Palit Radeon HD 3850 "super"|SAMSUNG SP6001H (55 GB)|WDC WD3200AAJS-00B4A0 (298GB)|2gb DDR2 800mhz|500w poweri|
Käyttäjän avatar
mize22

Viesti Zamzung 11 Marras 2008 18:10

Olen aloittelemassa kitaransoittoa ja halpaa ja hyvää settiä aloittelijalle etsin, olisko tää hyvä?... http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbsset_4.htm
Käyttäjän avatar
Zamzung

Viesti Miqueltozzz 11 Marras 2008 18:15

Nyt on n. puoli vuotta tullu soiteltua.
Kitarana on Ibanez jumpstartin kitara (musta tietenki), ihan hyvin on pelittänyt, Korg AX300G multiefektinä ja äänet kotiteattterista ulos.
Nyt koetetaan ankarasti vääntää lake bodomia läpi...
Käyttäjän avatar
Miqueltozzz

Viesti GHsankari 11 Marras 2008 18:42

Mä alotin sähkökitaran soiton kolme kuukautta sitte.Pikkasekse on hauskaa!!! :) Mun kitara on fender mallii semmone musta valkone.Toi mun kitaran soiton halu tuli siitä,ku sain GH:n ja sit sitä osaan nytki pelata miltee kaikkii biisei läpi helpost expertil :D sanon suoraan et kitaran soitto on mukavaa ja hauskaa.Suosittelen kaikille :wink:
GHsankari

Viesti Bored 11 Marras 2008 19:45

Minun kitarasetti
Aloitin kitaransoiton syyskuussa joten en ole mikään pro. Osaan soittaa vain introt kappaleista One(Metallica),Fear Of The Dark(Iron Maiden) ja Enter Sandman(Metallica) sekä tietysti Smoke on the waterin intron(Deep Purple). En ole vielä viitsinyt opetella Smoke On The Wateria kokonaan. Tällä hetkellä opettelen soittamaan Led Zeppelinin Stairway To Heavenia.
Bored

Viesti pietari-poika 11 Marras 2008 20:37

Zamzung kirjoitti:Olen aloittelemassa kitaransoittoa ja halpaa ja hyvää settiä aloittelijalle etsin, olisko tää hyvä?... http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbsset_4.htm

Älköö pojjaat koskekkoo niihi harley bentoneihin. Sen verran p*skoja kitaroita tekee.
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset