"Mikä vikana?" - topic. (Mopot/Moposkootterit)

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

"Mikä vikana?" - topic. (Mopot/Moposkootterit)

Viesti Derf 10 Loka 2008 18:14

Eli "Motot.net":stä kopioitu topic. Tänne voitaisiin laittaa kaikkia ongelmia etc. joita esiintyä mopoilla & skoottereilla ajettaessa. Topicin tein lähinnä siksi, että itsellänikin sattuu ongelma olemaan, toivottavasti joku voi auttaa:

Olin tuolla ajelemassa soratietä tässä lähistöllä (Mopo on Peugeot XPS) ja olin juuri kääntymässä kun moposta kuuluu kolahdus (?) ja se sammuu. (ei ota kaasua enää) Aloin siinä sitten yrittämään polkea käyntiin, mutta eihän se tietty lähtenyt. Bensa haisi (Imu on irti siitä tangosta eikä pitäisi mennä itsestään päälle) suhteellisen paljon ja kokeilin vielä yrittää työntää käyntiin, sain sen ykkösvaihteella tietty pukattua käyntiin niin että valot jne. syttyi, mutta heti kun hellitin kytkintä/painoin kaasua niin mopo sammui. (On lähtenyt ennen pukkaamalla käyntiin)

Ja ajattelin että olisi myös hyvä mainita että siinä kun mopo sammui (40 km/h) ja aloin laittaa pienempää vaihdetta niin tuntui että ei välttämättä olis ottanu mitään vaihetta kun mopo näytti liikkuvan esim. 2 vaihteella eikä pelkällä vapaalla. Vapaalla sitä kuitenkin työnsin enkä enää käyntiin saanut ja siellä se on tienvarressa vieläkin. Mitäs mahdollisuuksia tässä on? Bensa loppu? Tulppa kastunut tjsp? Mopon ostin käytettynä ja olen sillä ajanut n. 3 päivää.

btw, moottoriöljy taitaa vuotaa hieman?

(Motot.net:ssä tuli sellasta kommenttia että saattas olla kaasuvaijeri poikki.)
Käyttäjän avatar
Derf
Moderaattori

Re: "Mikä vikana?" - topic. (Mopot/Moposkootterit)

Viesti Nikke 10 Loka 2008 18:19

Jos ei ota kaasua niin mikäs muu ois vikana?
Katsoppas onko se vaijeri poikki...
Korppi on OIKEUS! Liity sinäkin kansalliseen korppipuolueeseen!
Rise Against - Disturbed

PSN: nigge123
Käyttäjän avatar
Nikke

Viesti Jannne 10 Loka 2008 18:25

No kannattaa kattoo onko noista vioista mikään totta. Tsekkaa tankki onko siellä bensaa (lol), kato tulppa onko se kunnossa ja sit kato onko kaasuvaijeri kunnossa.

Jos ne on OK niin tarkistappa kaasari onks sielä ainetta.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Jannne

Viesti kysymyksiä 10 Loka 2008 18:50

onks kaasu löysä vai semmonen mikä se oli ennen ku käänsit sitä jos se on löysä ni vaijeri poikkki
kato onks öljyy muuten voinnu leikkaa kii
sitte ku poljet sitä ni kuuluuks mitää ääntä vai meneeks pelkästää tyhjää?? jos esim suutin tippunnu ni se sammu ku tulee liikaa bensaa
92% Nuorisosta on siirtynyt räppiin. Jos kuulut näihin 8% prosenttiin jotka kuuntelevat OIKEETA musaa niin laita tää sigiisi.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
kysymyksiä

Viesti Giut 10 Loka 2008 19:09

jos kaaskahva ei tavota vaijjeriii nii on luultavasti nipan juuresta kohtaa poikki tai tulppa on voinu irtisanoo ittensä sekä että tarkista imukaula jos vaikka siinä voisi olla jonkinlaine reikä tai halkeama josta moottori varastaa ilmaa joka tekee seoksesta liian rikasta
Viimeksi muokannut Giut päivämäärä 10 Loka 2008 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Giut

Viesti Peto 10 Loka 2008 21:22

Voi olla että mopo leikkasi kiinni mutta tuskin. Jos se ei saa öljyä ja on tuoreoljyvoitelu ja vielä 2-tahti niin varmasti leikkaa jossei saa öljyä. Myös mopo voi saada liikaa ilmaa tai sitten se vaijeri joka menee kaasusta-->kaasariin niin kaasarissa se "imukaula" jos oikein muistan on mennyt paskaksi.
AMD Phenom II X2 550 3,1Ghz Black Edition | 3072 MB DDR2 667Mhz | NVIDIA GeForce 8800 GTS | Western Digital Caviar Green 500 GB & Seagate Barracuda 320 GB & Buffalo MiniStation Turbo 160 GB & Buffalo Drivestation 1000 GB | Asus M3A78-CM | Antec Mini P180 & Corsair 400W | Windows 7 Ultimate 64-Bit | BenQ E2200HD | Logitech MX518
Peto

Viesti Sentteri 10 Loka 2008 23:20

kysymyksiä kirjoitti:jos esim suutin tippunnu ni se sammu ku tulee liikaa bensaa

Tuskin se suutin on tippunu, en ois ainakaa kuullu että keltää olis tippunu.
Luulen kans et sulla on vaa leiponu. Sekin voi ol mahdollist et se vaijeri on katki mut kyl se pitäis sit huamata ku se katkee.
Sentteri

Viesti Derf 10 Loka 2008 23:38

Jeps, oli tulppa irti. Koitan aamulla saada kunnolla kiinni, kun oli lähteny uudelleen pois. Vissii pieni halkeama tuossa?

Luulen kans et sulla on vaa leiponu.

Pah. Mopolla ajettu 6k = Todella pieni mahdollisuus. Viriä on ollut ainoastaan holkki pois.
Käyttäjän avatar
Derf
Moderaattori

Viesti JauageX 10 Loka 2008 23:56

Derf kirjoitti:Jeps, oli tulppa irti. Koitan aamulla saada kunnolla kiinni, kun oli lähteny uudelleen pois. Vissii pieni halkeama tuossa?
Pah. Mopolla ajettu 6k = Todella pieni mahdollisuus. Viriä on ollut ainoastaan holkki pois.

Khyll mää vähän sitä ihmettelen, jos ajelee niiin yht äkkiä tuluppa irtoo:S en kuullu/nähny mitään sellasta, kylläkai se tuluppa irtoilee jos sitä ei saa kiinni tai halennu varsinkin jos kaaatuu. :lol:
JauageX

Viesti Sentteri 11 Loka 2008 00:38

Derf kirjoitti:Pah. Mopolla ajettu 6k = Todella pieni mahdollisuus. Viriä on ollut ainoastaan holkki pois.

Ja se ei sitten kato paskaakaan onko sillä ajettu 1k tai 6k. Jos ostat ihan uuden mopon ja otat heti holkin pois ni voi hyvin leipoa... se riippuu pitkälti siitä mitä korvien välis on. Voisinha mä men kouluu koko matkan ykkösvaihteel kaasupohjas ni ei se voi leikat kii ku 6k vaa ajettu...
Sentteri

Viesti shadowknight1 11 Loka 2008 00:45

Sentteri kirjoitti:
kysymyksiä kirjoitti:jos esim suutin tippunnu ni se sammu ku tulee liikaa bensaa

Tuskin se suutin on tippunu, en ois ainakaa kuullu että keltää olis tippunu.
Luulen kans et sulla on vaa leiponu. Sekin voi ol mahdollist et se vaijeri on katki mut kyl se pitäis sit huamata ku se katkee.

Mulla oli ainaskin Suzuki Rm 125 -84 suutin lähtenyt kerran irti.

Jos imukurkussa on edes nuppineulan kokonen reikä. Se riittää tekemään melkoisia käyntihäiriöitä.

JauageX kirjoitti:Khyll mää vähän sitä ihmettelen, jos ajelee niiin yht äkkiä tuluppa irtoo:S en kuullu/nähny mitään sellasta, kylläkai se tuluppa irtoilee jos sitä ei saa kiinni tai halennu varsinkin jos kaaatuu. :lol:

Eipä tämäkää tapaus niin kummallinen ole? Joskus se tulppakin voi lähteä löystymään. Mitä sinä nyt tarkoitat tuolla ''varsinkin jos kaatuu?''
shadowknight1

Viesti Derf 11 Loka 2008 00:49

Syy miksi se oli löysällä on se, että aiemmin kun oli jäänyt imu päälle otin poissa ja kuivattelin ja sehän on yllättävän vaikea sinne väliin rullata kiinni, ainakin omassa XPS:ssäni.
Käyttäjän avatar
Derf
Moderaattori

Viesti Jannne 11 Loka 2008 07:07

Derf kirjoitti:Syy miksi se oli löysällä on se, että aiemmin kun oli jäänyt imu päälle otin poissa ja kuivattelin ja sehän on yllättävän vaikea sinne väliin rullata kiinni, ainakin omassa XPS:ssäni.

Joo, nämä endurot pitää purkaa täydellisesti jos halua moottoriin käydä käsiksi. Vittumaista, mutta niin se vaan on.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Jannne

Viesti <Slash> 20 Loka 2008 16:15

mun senda pitää hirveetä pako ääntä. Vaimentimena on tk kertokaas joku hyvä änkkä mikä iha oikeest vaimentaa ääntä
Käyttäjän avatar
<Slash>

Viesti Jannne 20 Loka 2008 18:01

Mitä minä olen asiaan perehtynyt, niin noihin kannattais varmaan ite värkätä jostain vanhasta vaimentimesta vähän laadukkaampi vaimennin.

Vaimennin auki -> koko paska täyteen villaa -> vaimennin kiinni = täysin hiljaiset äänet.

Itsellä sama ongelma, mutta eri mopo. Oon suunnitellut että joko ostan uuden vaimentimen tai räjäytän koko paskan.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Jannne

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet