Uusi putki mopoon.

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Uusi putki mopoon.

Viesti Sentteri 07 Loka 2008 20:22

Elikkä uusi putki tarvisi ostaa. Tällä hetkellä Derbissäni on vakioputki mistä on hukkis tukittu, mutta änkästä on mennyt kuusiokolo pultit pyöreiksi. Muutenkin aika paskassa kunnossa oleva putki. Täytyisi ostaa uusi vakio putki tai jokin muu vastaava sallittu, johtuen siitä että porukat ei anna virittää :(

Oisko ideoita/Linkkjeä?
Sentteri

Re: Uusi putki mopoon.

Viesti napppi 07 Loka 2008 20:45

esim. Metrakit Thrower ja LeoVince V6 ovat tieliikenteeseen hyväksyttyjä. Googleta ja katso.
Käyttäjän avatar
napppi

Viesti Indestructible 07 Loka 2008 20:48

Minkä vuoden Derbi? Jos on uudempi, kun 2003, niin tässä linkki: http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=22_85_376&products_id=2164

Aika suolanen hinta... Joku Turbo Kitin, kai tehari, mutta on tieliikenne hyväksytty. ("Ece 97/24 putkisto on tieliikenteeseen soveltuva.")
Galleriani
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Indestructible

Viesti Sentteri 07 Loka 2008 20:53

Hyviä linkkejä, koitin kattoa just sitä Turbokitin sallittua... Jos uus vakio putki maksaa n.500e ni kyllä toi vähän enemmän houkuttais :P
Mut jos toi on ECE-hyväksytty niin eihän sen sillon pitäis tuoda lisää tehoa :o
Sentteri

Viesti Blueshit 07 Loka 2008 21:44

Sentteri kirjoitti:Mut jos toi on ECE-hyväksytty niin eihän sen sillon pitäis tuoda lisää tehoa :o

1. Se on laiton jos et muutoskatsasta sitä
2. Et voi muutoskatsastaa sitä, koska vakioputkiakin on vielä myynnissä
3. Unohda
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti |NorthStar| 07 Loka 2008 21:50

Älä vaa mee laittaa Turbo kittiä, piikki tulee vain korkeimmilta kierroksilta. Mielummin technigas e-nox: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/011606.12.530.16/0-121-130-1628/Uitlaat-Tecnigas-E-Nox-Senda-00-Drd-Ce.html (vaikka jos joskus saat virittää)
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!! 1337 VIESTIÄ 30.5.09!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti Sentteri 07 Loka 2008 21:54

Mut esimerkiks LeoVince V6, siin on ku sen ostaa ni holkki ja CE hyväksyntä.
Ja huomioiko poliisit muka muutoskatsastuksen tarpeen?

Motot.net tietopankki:
Putki on E-hyväksyttyä mallia, joten alkukäyrän alussa on holkki, joka on kiinni yhdellä hitsipisteellä.

Luulisi olevan sallittua mallia, ei ainakaan tehon pitäisi lisääntyä koska on holkki...

Nemko:
Mikäli testit tehdään E-säännön mukaisesti, kelpaavat ne sellaisenaan myös ETA-maiden e-hyväksynnän perusteeksi. Suomessa hyväksynnät myöntävä viranomainen on Ajoneuvohallintokeskus (AKE).

Ja tästä voi päätellä, että jos putkessa on E-hyväksyntä, se on sallittu (sherlock)

Mutta muutoskatsastus?
Sentteri

Viesti Peto 07 Loka 2008 22:14

Joo jokin hyväksytty halpa putki josta saisit "hiukan tehoa" lisää. Mutta haluaisin kysästä että kuinka tuo hukkaputki kannattaa tukkia ja laittasko 14p eteen? Myös rajotin on derbissäni joka rajottaa siihen 9400 joten rajoittamatonta ei tarvita?
Your beatings will continue until my morale improves.
I don't hate you, I'm just removing an enemy.
Remorse is for the dead, my enemy.
Remorse is for the dead.
Käyttäjän avatar
Peto

Viesti Sentteri 07 Loka 2008 22:18

Mulla on Derbi Senda Xtreme -06.
Itse tukkisin hukkiksen ensin ottamalla putken irti. Sitten rälläköisin hukkiksen niin juuresta kuin mahdollista. Hitsasin migillä levyn hukkaputken päälle ja hiosin sen sopivaksi. Sitten vaan hitsasin hukkiksen kiinni siihen putkeen eikä päälle päin huomaa että olisi edes viritetty.

Niin ja mulla on välit 62/12 ja menee sigmaan n.62km/h.
Sentteri

Viesti Peto 07 Loka 2008 22:41

Sentteri kirjoitti:Mulla on Derbi Senda Xtreme -06.
Itse tukkisin hukkiksen ensin ottamalla putken irti. Sitten rälläköisin hukkiksen niin juuresta kuin mahdollista. Hitsasin migillä levyn hukkaputken päälle ja hiosin sen sopivaksi. Sitten vaan hitsasin hukkiksen kiinni siihen putkeen eikä päälle päin huomaa että olisi edes viritetty.

Niin ja mulla on välit 62/12 ja menee sigmaan n.62km/h.

Joo kiitos. Mutta voin myös myöhemmin laittaa sen kiinni siihen jos vain haluan? Että se olisi taas vakio. Saisinko kuinka moponi kulkemaan kun hukkis tukin ja eteen 14p? Nykyään on vakio ja kulkee sen 50km/h-59km/h.
Your beatings will continue until my morale improves.
I don't hate you, I'm just removing an enemy.
Remorse is for the dead, my enemy.
Remorse is for the dead.
Käyttäjän avatar
Peto

Viesti Sentteri 07 Loka 2008 22:44

Jos sulla on nyt ihan vakio, se ei mene ku 50km/h. Derbien mittarit kusee.
Joo se hukkaputki sit vaa uudestaa auki ja otat siitä sen pienen siivun pois. Sit vaan hitsaat kiinni ni on vakio taas :D

Ainii.. jos sul on edes 14/65 ni menee ehkä 56-59km/h
Sentteri

Viesti Blueshit 07 Loka 2008 23:13

Sentteri kirjoitti:Ja tästä voi päätellä, että jos putkessa on E-hyväksyntä, se on sallittu (sherlock)

Mutta muutoskatsastus?

Se täytyy siis muutoskatsastaa, mikä maksaa, ja se ei tule onnistumaan. Voit toki ostaa turhaan kalliin putken ja yrittää vongata, mutta tuskinpa auttaaa. :)
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti NeKe 08 Loka 2008 00:02

Blueshit kirjoitti:
Se täytyy siis muutoskatsastaa, mikä maksaa, ja se ei tule onnistumaan. Voit toki ostaa turhaan kalliin putken ja yrittää vongata, mutta tuskinpa auttaaa. :)

?????

Poliisia kiinnostaavain se että siinä on kurit paikoillaan, ja tottakai e-hyväksytyissä putkissa on kurit. Ei se niitä haittaa, jos se nyt ei ole derbin oma putki, vaan jokin muu tieliikenteeseen sopiva. Katsatuksesta mopo menee heittämällä läpi jos vauhtia on 45-50km/h katsastajan testatessa. Putkeä se gay ei edes vilkaise. Ainakaan kellään kaverillani, ja jokaisella reissulla olen mukana ollut.

Kuten vaikka valomaskit. Jos ei ole e-hyväksyntää, se ei haittaa katsastusmiestä millään lailla, koska tottakai katsastusmies antaa luvan pitää maskin jossa on tuplasti paremmat valot kuin vakiomaskissa. Poliisiakaan asia ei haittaa. Omaa maskiani he vain sanoivat hienoksi vaikkei siinä ole e-hyväksyntää.

Kilventeline. Ei kiinnosta niitä vaikka ei ole e-hyväksyntää. Kaikki tee-se-itse takalippa - räpellykset joita on kavereilla tullut vastaan (itsellä siis vakiolippa :D ) eivät ole haitanneet poliisia / katsastusmiestä millään lailla, kunhan kilpi on näkyvillä.

E-hyväksyntä kiinnostaa siis vain ja ainoastaan turhan tarkkaa tai juuri työhön päässyttä yli-innokasta Jeppeä, joita tulee harvoin vastaan. Se nyt on sitten taas eriasia, jos mopossaan pitää todella sitä teharia, joka ei ole e-hyväksytty, vaikkei se e-merkintä heitä kiinnostakaan, vaan se että onko siellä kurit. Jos on - nou roplemos.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
NeKe

Viesti Blueshit 08 Loka 2008 07:39

NeKe kirjoitti:Poliisia kiinnostaa vain se että siinä on kurit paikoillaan, ja tottakai e-hyväksytyissä putkissa on kurit. Ei se niitä haittaa, jos se nyt ei ole derbin oma putki, vaan jokin muu tieliikenteeseen sopiva.

Jos poliisi katsoo rekisteriotetta, ja siellä on merkintä eriputkesta, niin varoitus napsahtaa - myöhemmin sakot.

NeKe kirjoitti:Katsatuksesta mopo menee heittämällä läpi jos vauhtia on 45-50km/h katsastajan testatessa. Putkeä se gay ei edes vilkaise. Ainakaan kellään kaverillani, ja jokaisella reissulla olen mukana ollut.

Väännetään sitten rautalangasta capsin kera: TOTTA KAI SE JEPPE KATSOO SEN PUTKEN, KUN SEHÄN SIINÄ MUUTOSKATSASTETAAN. Tästä kuka tahansa Jeppe jo arvaakin, ettei kyseessä ole vakioputki, tai edes sen kaltainen. Ja kun Derbi on uudempi kun -00, siihen varmasti löytäisi vakioputkenkin -> ei mene läpi.

Ja toi loppu nyt oli niin mutua etten viitsi edes vastata. Kouluun heijj ->
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti NeKe 08 Loka 2008 15:16

Puhutko kokemuksesta vai luetun tiedon mukaan?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
NeKe

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet