Yleinen mopojen viritystopic.

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Re: Yleinen mopojen viritystopic.

Viesti <Slash> 22 Elo 2008 22:58

JonuZi kirjoitti:
Jannutin kirjoitti:
JonuZi kirjoitti:No tota kiihtyvyyttä tässä enemmän olenki hakemassa, kuin huippuja :P Sellanen 60-65km/h + kova kiihtyvyys olisi sopiva.

no sitte mä suosittelen matalien kierrosten tehoputkea tai vääntötehoputkea

Kyllähän se parempi ois, mutta kun tuo gianelli tulee mopon mukana jota tässä nyt oon ostamassa niin ainaki koitan ensin sitä ennen kuin ostan toista ;)

mä oon kuullu semmoisen urbaani legendan et tehoputki pv:seen maksaa 30€ :D (Itte ajelen mankilla tai kevarilla) kannattaa kysellä kaikista mopo-osa liikkeistä että onko heillä matalienkierrostentehareita
Käyttäjän avatar
<Slash>

Viesti JonuZi 22 Elo 2008 23:18

Sellasen 30-40€ maksaa uutena luhaon tehari. Koitan nyt ensin sitä gianellia ja jos ei riitä kiihtyvyys ni pitää sit tollasta koittaa, kun ainaki oon kullu että luhao olisi parempi vakio pytyille/50cc p+ pytylle.
JonuZi

Viesti Rixu 22 Elo 2008 23:27

Itseasiassa pv:seen ei taida saada kaupasta muita kuin vinku vinku putkia ja sitten luahoaa..
Itsetekemällä saa kaikkein parhaiten. Jos on materiaalia, vermeet ja tietotaitoa niin eikun mitoittamaan/mallintamaan ja tekasta putki. Näin saa suurinpiirtein sille kierrosalueelle siirrettyä tehoaluetta mitä itse haluaa.
Ja sanon että Gianelli ja Arrowin putket ovat kiekuputkia joten niistä on turha odottaa hirveitä lisävääntöjä, luhaoa ei sitten auta mihinkään mitenkään muuta kuin äänet kovenee siedettävästä sietämättömään. Harvinaisesta Malossin putkesta en mene sanomaan mitään mutta kovastihan nuo sitäkin kokeilleet ovat haukkuneet sitä parhaaksi valmisputkeksi mitä pv:seen on ikinä rakennettu.
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti Duracell 25 Elo 2008 20:48

Jannutin kirjoitti:no paljonko kierroksia ''rajoitettu cdi'' vie kysytään sitten noin

Riippuu cdi:stä aika paljon. Honda Monkeyn oma cdi rajoittaa 6500rpm. Muista en tiedä.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Viesti Leipis 26 Elo 2008 09:30

Hmh. Keeway skode on virittämätön. Täytyy tässä vielä funtsia mitä siihen olis järkevintä laittaa. Mut todennäkösesti laitan isomman suuttimen, ostan kuristamattoman putken ja otan prikan pois / malossin uus variaattori kiinni.
You spin me right round, baby right round like a record, baby right round, round, round!
Leipis

Viesti Jannne 26 Elo 2008 14:06

Leipis kirjoitti:Hmh. Keeway skode on virittämätön. Täytyy tässä vielä funtsia mitä siihen olis järkevintä laittaa. Mut todennäkösesti laitan isomman suuttimen, ostan kuristamattoman putken ja otan prikan pois / malossin uus variaattori kiinni.

Skootteri ei ole mopo ja tämä on mopojen viritystopic, joten meeppäs skodupoju omaan skootteritopiciin.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Jannne

Viesti Leipis 26 Elo 2008 16:43

Jannne kirjoitti:
Leipis kirjoitti:Hmh. Keeway skode on virittämätön. Täytyy tässä vielä funtsia mitä siihen olis järkevintä laittaa. Mut todennäkösesti laitan isomman suuttimen, ostan kuristamattoman putken ja otan prikan pois / malossin uus variaattori kiinni.

Skootteri ei ole mopo ja tämä on mopojen viritystopic, joten meeppäs skodupoju omaan skootteritopiciin.

Heti paikalla, mopopoju <3
You spin me right round, baby right round like a record, baby right round, round, round!
Leipis

Viesti Remember 27 Elo 2008 21:41

Rixu kirjoitti:luhaoa ei sitten auta mihinkään mitenkään muuta kuin äänet kovenee siedettävästä sietämättömään.

heh=D Itsellä on luhaon putki peeveessä, ja äänet todellakin ovat aivan perseestä. Naapuritkin taitaneet jo soitella, kun nuo poliisit tuosta ohi päästelivät yksi päivä, mutta mikäs ihme se onkaan, kun en edes äänenvaimenninta siihen omista :P Tosin tekosalla kyllä on koulussa.
Käyttäjän avatar
Remember

Viesti Kellis 27 Elo 2008 22:07

Ittelläni Riejussa on kuri alkukäyrästä pois ja isompi suutin.. Rajotinkin on kiinni, mutta kytkin hajos joten turhana sekin on tuolla. ~80km/h

PS: Lojuu tuol autotallis Turbo Kitin tehari.. Sain sen kaverilta, muttei mene omaan mopoon kiinni koska menee
vaan mopoihin missä on palkkirunkoine kiinnitys : ) Eli sopii esim joihinkin Derbeihin, jos joku olisi kiinnostunu..
Kellis

Viesti Peto 27 Elo 2008 22:09

Itse tein kerran koulussa käsityö tunnilla PVn alakautta putki. Ope tuli eräänä päivänä kysymään mitä teen. Vastasin "Mopoon pakoputkea". Ja sen jälkeen kävi koneella ja tuli sanomaan "ei taida vakio putki olla". Vastasin "ei. No siihen se putken työstö loppui, Mutta en ehtinyt tehdä myös äänenvaimenninta. Kivat äänet, kivat tehot :D. Poliisit kiertelee täällä kylää ja odottaa mopo poikia :>. Mutta minä en aja sillä. Sellainen tappo vehe... Pitäisi hommata toinen mopo sitten kunnon ajoon, tolla ajellaan vain kun tekee mieli ajaa hiukan kovempaa ;).
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti Rixu 28 Elo 2008 14:21

Peto kirjoitti:Itse tein kerran koulussa käsityö tunnilla PVn alakautta putki. Ope tuli eräänä päivänä kysymään mitä teen. Vastasin "Mopoon pakoputkea". Ja sen jälkeen kävi koneella ja tuli sanomaan "ei taida vakio putki olla". Vastasin "ei. No siihen se putken työstö loppui, Mutta en ehtinyt tehdä myös äänenvaimenninta. Kivat äänet, kivat tehot :D. Poliisit kiertelee täällä kylää ja odottaa mopo poikia :>. Mutta minä en aja sillä. Sellainen tappo vehe... Pitäisi hommata toinen mopo sitten kunnon ajoon, tolla ajellaan vain kun tekee mieli ajaa hiukan kovempaa ;).

Teitkös ihan oikein vielä kaikenlisäksi? Eeii pahalla mutta sitä putken tekoa saa harjotella kerran jos useamman sekä mittaukset pitää tehdä oikein..
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti Peto 28 Elo 2008 15:00

Joo. Veli näytti kaikki mitat, koko. Ja tein aluksi väärin mutta kun kuumentaa niin sitä saa muokattua. Ja nyt on ihan kiva. Mutta jumalaton ääni lähtee.
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti Duracell 28 Elo 2008 15:17

Peto kirjoitti:Itse tein kerran koulussa käsityö tunnilla PVn alakautta putki. Ope tuli eräänä päivänä kysymään mitä teen. Vastasin "Mopoon pakoputkea". Ja sen jälkeen kävi koneella ja tuli sanomaan "ei taida vakio putki olla". Vastasin "ei. No siihen se putken työstö loppui, Mutta en ehtinyt tehdä myös äänenvaimenninta. Kivat äänet, kivat tehot :D. Poliisit kiertelee täällä kylää ja odottaa mopo poikia :>. Mutta minä en aja sillä. Sellainen tappo vehe... Pitäisi hommata toinen mopo sitten kunnon ajoon, tolla ajellaan vain kun tekee mieli ajaa hiukan kovempaa ;).

Minne ihmeeseen paisuntakammio mahtuu jos putki tulee alakautta? Se on kuitenkin aika tärkeä tehojen kannalta 2-tahti koneessa.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Viesti Rixu 28 Elo 2008 16:09

Duracell kirjoitti:

Minne ihmeeseen paisuntakammio mahtuu jos putki tulee alakautta? Se on kuitenkin aika tärkeä tehojen kannalta 2-tahti koneessa.

Mahtuu mahtuu.. Pv:n paisari ei isoksi kasva vaikka voissa paistas. On niin pieni että se menee heittämällä mansikkapehkon alle varjoon.
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti praKKA 29 Elo 2008 07:45

Jannne kirjoitti:

Mikäs se skootteri on jos ei mopo, jokin ihan helvetin hidas kevarikos sitten? Kyllä se on mopo, nimittäin moposkootteri.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet