Kannen laskemisesta,
Helpoiten lasket kantta näin.
Lasi, [ikkunanruutu, tms] siihen vesihiomapaperi, muukin tasainen pinta käy mutta sen pitää olla tasainen! Jos pinta ei oo tasainen ja kansi tulee esim, vinoon, tehoja häviää vitusti. Hiot siitä pyörivällä liikkeellä kevyesti, n. 2-3 mm pois. Joskus voi hioa enemmän/vähemmän riippuu paljon kansi kestää puristuksia. Mieluummin liian vähän kuin liikaa, itellä lähteny 250 2-T crossista kansi maatakiertävälle radalle.
Pako ja Imuaukkojen suurentaminen,
Itse olen suurennellut siinnä suhteessa, esim: Milli imupuolelta ja Kaks milliä pakopuolelta, näin ei tuu koneen keston kanssa ongelmia, ELI itse aina otan pakopuolelta millin enemmän. On tosin semmoisia "kaavioita" mikä laitetaan pako/imuaukon päälle ja viilataan sen mukaan. [Suositeltavaa isompien moottoreiden kanssa, eli niiden kelkkojen/isompien crossien] Itse viilaan moottorisahan viilalla, tai paine-ilma käyttöisiellä viilalla. Ja tässäkin järki mukana.
Putken tekeminen Vapaammin virtaavaksi,
En suosittele, voi hävitä Kuristukset, OSTAKAA mieluummin se tehoputki, ja myy vakioputki pois TAI rakenna kokonaan uusi äänenvaimennin, tarvii vaan kunnon vehkeet. Ite teen Moottorikelkkoihin äänenvaimentajia, kun teet pari niin niistä alkaa tulemaan jo niin hyviä [Yleensä] että voit tehdä niitä sille kaverillekin ja pyytä sen "oikean" hinnan.
Kirjottelen lisää kuhan jaksan kun en ole mikään tietokonenörtti!