Eli viestin lopussa linkki, kaikki mukaan punnertamaan ja punnertamaan lihaksikkaamman JWebin puolesta!
Tässäpä pienet ohjeet nytten kun IRC:ssä tuli huomattua että kaikille tuo systeemi ei siis aukene. Ensin tehdään tuo "initial test" eli ihan puhtaasti niin monta kunnollista punnerrusta tehdään kuin jaksaa (ei fuskata, ei siitä hyödy mitään vaan haittaa vain). Otetaan vaikkapa minun esimerkkitapaukseni, olen melko rapakunnossa joten sain vain vaivaiset 5 punnerrusta. Menen "week 1" (eli viikko 1) kohdalle, ja näen siellä taulukon. Ylhäällä on englanniksi selvennetty miten systeemi toimii, mutta tässäpä vielä pieni ohjeistus.
Taulukot on kolmeen päivään jaettu, itse otan rytmiksi maanantai - keskiviikko - perjantai, niiden välissä olevat päivät ovat hyvää taukoa jotta jaksaa muutoin. Taulukoissa lukee sekunttimäärä kuinka kauan pitää pitää lepoa jokaisten syklien/tasojen "level" välissä, eli esim ekan viikon eka päivä on 60 sekunttia, tai enemmän jos tarvitsee (ei kuitenkaan kohtuuttoman kauan kuten tunti). Ylhäällä vaakarivissä lukee mitat tyyliin "6 - 10 push ups" niin jos olet saanut vaikkapa 7 punnerrusta, katsot sen alta punnerrusmäärät ja punnerrat kaikki ne levelit pitäen tauon välissä. Nuo levelit siis ovat sellaiset että jokaiselle on merkattu oma punnerrusmäärä, ja kun ne on punnerrettu, pidetään pieni lepotauko ja sitten siirrytään seuraavaan tasoon. Viimeisessä tasossa punnerretaan niin paljon kuin jaksetaan, mutta suluissa on merkitty vähimmäismäärä, mikä esim. minun kohdallani on 3.
Sillä systeemillä mennään myös kakkosviikko. Lopuksi tehdään taas tuo "initial test" uusiksi jotta nähdään millä tasolla vedetään kolmosviikko. Tällein saadaan ne optimaaliset suoritukset, eikä vedetä liian rankkaa tai liian kevyttä ohjelmaa. Nuo tekstit kannattaa oikeasti lukea tuolla sivulla oikein kunnolla ja ajatuksen kanssa jos hivenenkään on kielitaitoa.
MuroBBS:ssä tuolla systeemillä oikeasti on saatu tuloksia, ja koska itsekin haluan hieman lihaksia, ajattelin kokeilla. Jos tällainen rapakuntoinen nörtti viitsii, miksette myös te muut JWebbiläiset?
http://hundredpushups.com/index.html
E: Laitan tämän nyt tiedoitteeksi, Jii ottakoot pois jos ei sovi olla tiedoitteena