Musiikkimaku on taas niitä asioita, joista ei vain voi kiistellä. (ei ainakaan minun mielestäni) Ken pitää, ken ei. Itse en pidä death-metallista ja vastaavista koska sanat (joista en ikävä kyllä saa selvää jos laulaja örisee) ovat minulle hyvin olennainen osa musiikkia. Ja kuten SeeDub:kin mainitsi, en minäkään ole pahemmin melodiaa death-metallissa havainnut. Kuuntelin pari kappaletta Death-metallia juuri ihan vain tämän artikkelin vuoksi.
Cannibal-corpsen osalta voin vain olla paljolti samaa mieltä kanssasi- ensimmäisenä tuli mieleen "kuka tämmöistä kuuntelee".
Kai joku death-metalli ihminen kuulee siinä jotain mitä minä en. Minä näin vain ukon joka örisi kokoajan täysin päättömästi. Ja taustalla bändi soitti kokoajan samaa viiden sekunnin rämpytys looppia.
Toiseksi kuuntelin Children of Bodomin "in your face" (jonka ystäväni sanoi olevan melodista death-metallia) Tästä tosiaan pidin enemmän, sillä siinä genrensä mukaan oli melodia. Mutta taas, pian alkoi örinää, jotenkin en vain pidä siitä. Eikä se melodiakaan kummoinen ollut. En ymmärrä miksi joku pitää/miten pitää, joten totean vain- samapa tuo.
Musiikki on vain jokaisen oma asia. Vaikka sillä onkin yhteisöllinen puolensa- jokaisen käsitys musiikista on minun mielestäni uniikki. Minä kuulen örinää ja joku kuulee jotain muuta, tai kenties hänkin kuulee örinää- mutta pitää siitä.
Nyt, saatuani omia ajatuksiani päivän valoon- siirryn muiden tapaan hirveälle rankaisun ristiretkelle lainaten ja raivoten osille artikkeliasi.
Jonkinlainen mahdollisesti insestistä johtuneen geenivirheen takia evoluutio on kohdallasi jäänyt tapahtumatta ja oletkin perinyt geenisi esi-isiltäsi. Esi isillä tarkoitan jotakin homo erectuksen ja neanderthalinihmisen välimaastoa. Tämä myös on johtanut siihen, että korvasi ovat alikehittyneet. Tämän takia olet immuuni mm. melodialle ja vaatiikiin erittäin matalan sekä kovan äänen että korvasi sen erottavat.
Hyvä ystäväni kuuntelee death-metallia. Mutta hän kuuntelee myös power-metallia, ja lähinnä samoista syistä kuin minäkin-
melodia ja sanat.
Kuvassa ihmisen evoluutio, josta puuttuu black metallin kuuntelija. Hän sijoittuisi johonkin kahden ja kolmannen välivaiheen tienoille.
eikö tämä nyt ole jo liikaa?
Käyttäytymisessäsi osoitat vieläkin kivikautisia perinteitä, joihin liittyvät mm. Wall of Deathin ja moshpitin kaltaiset rituaalimenot. Kuka helvetti oikeasti tanssii hyppimällä toisia ihmisiä päin? Tiedämme jo, että sinulla on korvien välissä vikaa, mutta kaipaatko vielä aivovauriotakin.
Tässä vaiheessa myönnän olevani samaa mieltä. Paitsi, alleviivattu osa.
Genreuskovaisuutesi on vajaata ja käytätkin musiikkia ainoastaan oma egosi kohottamiseen. Tästä syystä black- ja death metallin kuuntelija tuokin aina kuuntelunsa hyvin selvästi esille. Häneltä löytyy kaapistaan vähintään tusina bändi t-paitaa, joilla hän korostaa omaa statustaan musiikkimaailmassa. Hän ei kehtaa tunnustaa, että oikeasti hän diggaili Coldplayn uusinta singleä.
Hmm, miten aiot perustella tämän?
Et kuuntele listamusiikkia. Jos suosikkibändisi sattuisi ihmeellisesti nousemaan listojen kärkeen, todennäköisesti vaihtaisit sen johonkin enemmän undergroundiin, koska kaupallisesti menestyvä musiikki on mielestäsi levy-yhtiöiden kapistalistisikojen pilaamaa mainstreamia.
Esittelin erään death-metallia kuuntelevan ystäväni artikkelillesi- häntä ei kiinnosta onko hänen musiikkinsa listalla. Viittaan häneen täst lähtien muutetulla nimellä, demisti.
Tykkäät pätemisestä. Luulet olevasi niin helvetin fiksu, kun tiedät jotain bändisi taustoista ja osaat arvioida bändien basisteja. Sinulle tärkeämpää on bändien rajaaminen tietyn genren alle ja väittely siitä mihin kategoriaan joku tietty artisti kuuluu (Esimerkki). Et kuuntele musiikkia ainoastaan musiikin takia. Kuuntelet sitä, jotta voisit myös egoilla elitistisellä käytökselläsi. Sinulle on tärkeää, että ihmiset tietävät mitä kuuntelet.
Johon demisti: (ei sanan tarkasti, otin vapauden kirjoittaa uusiksi alunperin sekavamman ja pidemmän tekstin.)
"En tykkää pätemisestä. En luule olevani fiksu ja itseasiassa en tiedä kamalasti lempi bändieni taustoista. Basisteja nyt voi arvioida oman makunsa mukaan kukavaan. En väittele siitä minkä genren alle artisti kuuluu. En egoile, ja ei minulle ole tärkeää tietävätkö muut mitä kuuntelen."
-Demisti
Ja minä taas uskon että kaikille on jossain määrin tärkeää- että muut tietävät mitä kuuntelee. Onhan se sentään osa identiteettiä.
Ystävämme Demisti, saa vapauden vastailla loppuihin väitöksiin.
Olet laumasielu, vaikka et sitä tunnustakkaan.
No niin olen.
Väität pukeutuvasi omalla tyylilläsi ja kerrot ettet välitä muotisuuntauksista, mutta kysyisinkin oletko ikinä katsonut ympärillesi death metal-konsertissa?
Taitaa kaikki pukeutua omalla tavalla. En välitä muotisuuntauksista- ihan perus farkut ja joku paita.
Jokainen metallifani pukeutuu mustaan, käyttää maihareita ja omaa pitkät hiukset. Et ole uniikki.
Aijaa? mulla on lyhyet hiukset paita on kyllä usein musta tai harmaa. Kaikki on uniikkeja -.-
-Demisti
Tästä totean vain että ikinä ei kannata yleistää.
Jokaisella on oma musiikkinsa.