[Artikkeli] Death metallin kuuntelija, olet vajaa

Oppaita ja artikkeleita.

Re: Artikkeli: Death metallin kuuntelija, olet vajaa

Viesti DungeonMaster 18 Heinä 2008 02:13

Hmm, varsin mielenkiintoista tekstiä. Ja harvinaisen huolella kirjoitettua, pisteet siitä.

Musiikkimaku on taas niitä asioita, joista ei vain voi kiistellä. (ei ainakaan minun mielestäni) Ken pitää, ken ei. Itse en pidä death-metallista ja vastaavista koska sanat (joista en ikävä kyllä saa selvää jos laulaja örisee) ovat minulle hyvin olennainen osa musiikkia. Ja kuten SeeDub:kin mainitsi, en minäkään ole pahemmin melodiaa death-metallissa havainnut. Kuuntelin pari kappaletta Death-metallia juuri ihan vain tämän artikkelin vuoksi.

Cannibal-corpsen osalta voin vain olla paljolti samaa mieltä kanssasi- ensimmäisenä tuli mieleen "kuka tämmöistä kuuntelee".
Kai joku death-metalli ihminen kuulee siinä jotain mitä minä en. Minä näin vain ukon joka örisi kokoajan täysin päättömästi. Ja taustalla bändi soitti kokoajan samaa viiden sekunnin rämpytys looppia.

Toiseksi kuuntelin Children of Bodomin "in your face" (jonka ystäväni sanoi olevan melodista death-metallia) Tästä tosiaan pidin enemmän, sillä siinä genrensä mukaan oli melodia. Mutta taas, pian alkoi örinää, jotenkin en vain pidä siitä. Eikä se melodiakaan kummoinen ollut. En ymmärrä miksi joku pitää/miten pitää, joten totean vain- samapa tuo.

Musiikki on vain jokaisen oma asia. Vaikka sillä onkin yhteisöllinen puolensa- jokaisen käsitys musiikista on minun mielestäni uniikki. Minä kuulen örinää ja joku kuulee jotain muuta, tai kenties hänkin kuulee örinää- mutta pitää siitä.

Nyt, saatuani omia ajatuksiani päivän valoon- siirryn muiden tapaan hirveälle rankaisun ristiretkelle lainaten ja raivoten osille artikkeliasi.

Jonkinlainen mahdollisesti insestistä johtuneen geenivirheen takia evoluutio on kohdallasi jäänyt tapahtumatta ja oletkin perinyt geenisi esi-isiltäsi. Esi isillä tarkoitan jotakin homo erectuksen ja neanderthalinihmisen välimaastoa. Tämä myös on johtanut siihen, että korvasi ovat alikehittyneet. Tämän takia olet immuuni mm. melodialle ja vaatiikiin erittäin matalan sekä kovan äänen että korvasi sen erottavat.

Hyvä ystäväni kuuntelee death-metallia. Mutta hän kuuntelee myös power-metallia, ja lähinnä samoista syistä kuin minäkin-
melodia ja sanat.

Kuvassa ihmisen evoluutio, josta puuttuu black metallin kuuntelija. Hän sijoittuisi johonkin kahden ja kolmannen välivaiheen tienoille.

eikö tämä nyt ole jo liikaa?

Käyttäytymisessäsi osoitat vieläkin kivikautisia perinteitä, joihin liittyvät mm. Wall of Deathin ja moshpitin kaltaiset rituaalimenot. Kuka helvetti oikeasti tanssii hyppimällä toisia ihmisiä päin? Tiedämme jo, että sinulla on korvien välissä vikaa, mutta kaipaatko vielä aivovauriotakin.

Tässä vaiheessa myönnän olevani samaa mieltä. Paitsi, alleviivattu osa.

Genreuskovaisuutesi on vajaata ja käytätkin musiikkia ainoastaan oma egosi kohottamiseen. Tästä syystä black- ja death metallin kuuntelija tuokin aina kuuntelunsa hyvin selvästi esille. Häneltä löytyy kaapistaan vähintään tusina bändi t-paitaa, joilla hän korostaa omaa statustaan musiikkimaailmassa. Hän ei kehtaa tunnustaa, että oikeasti hän diggaili Coldplayn uusinta singleä.

Hmm, miten aiot perustella tämän?

Et kuuntele listamusiikkia. Jos suosikkibändisi sattuisi ihmeellisesti nousemaan listojen kärkeen, todennäköisesti vaihtaisit sen johonkin enemmän undergroundiin, koska kaupallisesti menestyvä musiikki on mielestäsi levy-yhtiöiden kapistalistisikojen pilaamaa mainstreamia.

Esittelin erään death-metallia kuuntelevan ystäväni artikkelillesi- häntä ei kiinnosta onko hänen musiikkinsa listalla. Viittaan häneen täst lähtien muutetulla nimellä, demisti.

Tykkäät pätemisestä. Luulet olevasi niin helvetin fiksu, kun tiedät jotain bändisi taustoista ja osaat arvioida bändien basisteja. Sinulle tärkeämpää on bändien rajaaminen tietyn genren alle ja väittely siitä mihin kategoriaan joku tietty artisti kuuluu (Esimerkki). Et kuuntele musiikkia ainoastaan musiikin takia. Kuuntelet sitä, jotta voisit myös egoilla elitistisellä käytökselläsi. Sinulle on tärkeää, että ihmiset tietävät mitä kuuntelet.

Johon demisti: (ei sanan tarkasti, otin vapauden kirjoittaa uusiksi alunperin sekavamman ja pidemmän tekstin.)
"En tykkää pätemisestä. En luule olevani fiksu ja itseasiassa en tiedä kamalasti lempi bändieni taustoista. Basisteja nyt voi arvioida oman makunsa mukaan kukavaan. En väittele siitä minkä genren alle artisti kuuluu. En egoile, ja ei minulle ole tärkeää tietävätkö muut mitä kuuntelen."
-Demisti

Ja minä taas uskon että kaikille on jossain määrin tärkeää- että muut tietävät mitä kuuntelee. Onhan se sentään osa identiteettiä.

Ystävämme Demisti, saa vapauden vastailla loppuihin väitöksiin.

Olet laumasielu, vaikka et sitä tunnustakkaan.

No niin olen.

Väität pukeutuvasi omalla tyylilläsi ja kerrot ettet välitä muotisuuntauksista, mutta kysyisinkin oletko ikinä katsonut ympärillesi death metal-konsertissa?

Taitaa kaikki pukeutua omalla tavalla. En välitä muotisuuntauksista- ihan perus farkut ja joku paita.

Jokainen metallifani pukeutuu mustaan, käyttää maihareita ja omaa pitkät hiukset. Et ole uniikki.

Aijaa? mulla on lyhyet hiukset paita on kyllä usein musta tai harmaa. Kaikki on uniikkeja -.-
-Demisti

Tästä totean vain että ikinä ei kannata yleistää.

Jokaisella on oma musiikkinsa.
Onko musiikkimakuni hieman sekava- jos kuuntelen metallia ja reggaeta?
Käyttäjän avatar
DungeonMaster

Viesti teg0r 18 Heinä 2008 03:16

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, joten tässä omani.

Täysin paska artiikkeli jossa lähes joka sana täyttä paskaa.
[piilotettu kuva]
Tollanen perusnyyppä.
teg0r

Viesti Rellu 18 Heinä 2008 09:07

teg0r kirjoitti:Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, joten tässä omani.

Todellakin samaa mieltä :evil:
Rellu

Viesti Uke 18 Heinä 2008 10:28

Minun mielestäni asia on aina ollut niin että metallin ja tämmösen kuuntelijoilla EI ole musiikkikorvaa, he kuuntelevat vain ryminää, ja mitä rankempaa mättöä sitä parempi, eikä sanaa "melodia" olla koskaan kuultukkaan. Itse kuuntelen kaikea vähän ''kevympää'' musiikkia (esim. Foo Fighters, NIRVANA ja RHCP). Tosin kuuntelen myös paria hiukan raskaampaa bändiä esim. System Of a Down, ja sitäkin kuuntelen koska se on huvittavaa musiikia.

Sitten on nämä "Jee Iron Maiden jyrää!!!!one11one!!" tyypit jotka eivät ole muista musiikkityyleistä koskaan kuullutkaan eivätkä koskaan kokeile jotain uutta.

Myönnetään että olet kyllä parissa jutussa väärässä. Edittaan ne hetken päästä kunhan olen lukenut tuon artikkelin oikein ''syventyen''.
Käyttäjän avatar
Uke

Viesti Regalis 18 Heinä 2008 12:33

Jos joku muu kuin SeeDub olisi kirjoittanut tämän, en olisi edes vaivautunut vastaamaan, mutta nyt on pakko. Otsikon luettuani ja katsottuani artikkelin kirjoittajan, odotin jotain muuta kuin provosointia ja yleistämistä.

Moni death metallin kuuntelija on juuri tuollainen mitä artikkelissasi kuvailit, mutta on myös niitä, jotka kuuntelevat sitä vain siksi että sattuvat jostain syystä pitämään siitä. Ja kuka muka kutsuu moshpittiä tanssimiseksi?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti Hannuu 18 Heinä 2008 12:39

Rellu kirjoitti:
teg0r kirjoitti:Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, joten tässä omani.

Todellakin samaa mieltä :evil:

Toi vastaus on 100% oikein. Mitä helvetin välii on,kuuntelenko tätä vai kuuntelenko sitä. Ja tämä on minun mielipiteeni.
Näin se menee. Klikatkaa sigiäni ja täältä saa rekisteröitymällä ja klikkaamalla oikeata rahaa,jolla voit ostaa sitä mitä haluat.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva] Rekkaa tuohon,ja opastan miten tulla rikkaaksi. (saat tuosta vielä rekisteröinti bonuksen!)
Käyttäjän avatar
Hannuu

Viesti Elvis__ 18 Heinä 2008 13:05

Vittu mä kuuntelen kaikenlaista metallia ja en mää mitää kirkkoi haluu polttaa :evil:
saatanan Death Metal Rasisti. eikä se tee minusta satanistia jos fanitan vaikka Varg Vikerseniä tai omalla kitarallani väsään jumalanpilkkaa. en siltikään palvo saatanaa. Voi olla Ateisti, ei usko mihinkää partaukkoon pilvissä tai jotain punasta sarvipäätä maan alla. voin tehdä Metallia myöskin siksi että se on hyvää musiikkia.

Elviksen sanat puhuvat totta.

''Jokainen metallifani pukeutuu mustaan, käyttää maihareita ja omaa pitkät hiukset.''
MINÄKIN PUKEUDUN SINISIIN FARKKUIHIN JA HARMAASEEN HUPPARIIN! Estääkö se olemasta Metallin kuuntelija?
Ja minulla ei ole pitkiä hiuksia. Disturbedinkin laulaja on kalju.

Ja muka Metallin kuuntelijat ei tiedä mitään Melodiasta? Hitto Burzum on Black metallia ja siinä soitetaan koko aika samaa riffiä melkein. Me Likes.

angst
Viimeksi muokannut Elvis__ päivämäärä 19 Heinä 2008 21:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Elvis__

Viesti <RadiCaali> 18 Heinä 2008 15:32

Ei millään pahalla,mutta mieleeni tuli ajatus,että onko tämä artikkeli tehty ihan huumorimiellelä,vai tosissaan?
Vai jotain manipulaatiota Death Metallin suhteen....?
Itse En pääasiassa sitä kuuntele,mutta on Hyviäkin Death Metal kappaleita.
Sen mukaan mitä musiikkia joku kuuntelee,ei saa leimata idiiotiksi.
Mitäs jos joku tekisi artikkelin siitä musiikista mitä itse kuuntelet,ja sanoisi,että sen musiikkilajin kuuntelijat ova idiootteja.
[piilotettu kuva] <-- Itse Tehty Youtube chanelini Oma Blogini
Käyttäjän avatar
<RadiCaali>

Re: [Artikkeli] Death metallin kuuntelija, olet vajaa

Viesti Sakutzki 18 Heinä 2008 19:37

Huooh.. Nyt kovakin olet kun pääsit mollaamaan minua + monia muita? Minua ei paskaakaan voi kiinnostaa mitä muut ajattelevat musiikkimaustani, mutta tälläisten kusipäiden jotka muita rupeavat syrjimään/mollaamaan/haukkumaan musiikkimaun takia.. Se on jo sairasta. Metallissa ei hei sentään kehoteta failaamaan koulua ja huumeista lässytetä toisinkuin räpissä. Se olisi aivan sama, jos nyt rupeisin aukomaan päätäni räpin kuuntelijoille. Palataampa sitten tekstiin, metallifanit muka pukeutuvat mustiin ja heillä on pitkät hiukset? Voisin sanoa tätä todeksi omalla kohdalla, mutta tunnen myös muutaman ihan kaljun metallifanin.. Pääväreinä minulla ainakin saattaa olla musta vaatteissa, mutta löytyy niitä muitakin värejä, kuten myös useilla ystävilläni, eli se siitä ''teoriastasi''. Eipä tässä muuta ole tuosta sanottavaa.. Se on ihan mielipidekysymys, mutta jos musiikkimaun takia ruvetaan mollaamaan niin se on jo sairasta. Sinä se tässä olet jonka korvien välissä tunnu mitään olevan.
Käyttäjän avatar
Sakutzki

Viesti Nogan 19 Heinä 2008 01:27

Lasketaanko tähän Trash Metal? Minä kun satun pitämään Mokomasta.

Artikkeli oli täysin perseestä, sisälsi toisten ihmisten loukkaamista, yleistä paskaa ja oli kauttaaltaan spämmiä. Miten siis moderaattori voi rikkoa sääntöjä "vitsin" merkeissä, mutta minä en? Sain varotuksen - niin kai pitäisi sinunkin?
En elä talven yli.

Tämä allekirjoitus mitätöi mielipiteesi, sosiaalisen statuksesi, peniksesi koon, älykkyytesi ja seksikumppaniesi määrän koska Hitler.
Käyttäjän avatar
Nogan

Viesti praKKA 19 Heinä 2008 02:00

Nogan kirjoitti:Lasketaanko tähän Trash Metal? Minä kun satun pitämään Mokomasta.

Artikkeli oli täysin perseestä, sisälsi toisten ihmisten loukkaamista, yleistä paskaa ja oli kauttaaltaan spämmiä. Miten siis moderaattori voi rikkoa sääntöjä "vitsin" merkeissä, mutta minä en? Sain varotuksen - niin kai pitäisi sinunkin?

Ehh? IMO tässä artikkelissa on asiaa, sinulla vain sattui iskemään pahaan kohtaan kun itse kuuntelet Death Metallia. Itsekin lukaisin artikkelin läpi eikä mitään loukkaavaa tässä ole imo. Siinähän lähdettiinkin jo lähtökohdasta että musiikin kuuntelija oli aiemminkin jo täysi idiootti tolvana, eli tässähän ei yleistetty, mutta havainnollistettiin vallan mainiosti pointti tässä hommassa. Itse tykkään esim. teknoa kuunnella juuri sen takia että siinä ei lauleta, yleensä laulu pilaa muuten hienon kappaleen kuten esim. Idolsissa on monesti huomattu.

Asiaahan tuossa puhuttiin, himofanit ovat ihan mustia ja synkkiä ja tyyliin hakkaa kaikki jotka sanoo että voisi jopa piristyä. Olen noteerannut saman asian.
Intel C2D E4400@vakio | 1Gb DDR2 800MHz (sitten joskus 2Gb) | 250Gb WD Caviar SE SATA | Club 3D GF 8600GT | Antec Sonata III | Asus P5B
Ajaahan ihmiset ylinopeutta, virittää mopoja ja ovat amiksia. - X-racer
Rapakuntoinen nörtti haastaa kaikki punnertamaan, pystyttekö?
Keksit loppu.
Käyttäjän avatar
praKKA

Viesti Nikke88 19 Heinä 2008 02:31

praKKA kirjoitti:Asiaahan tuossa puhuttiin, himofanit ovat ihan mustia ja synkkiä ja tyyliin hakkaa kaikki jotka sanoo että voisi jopa piristyä. Olen noteerannut saman asian.

Tai sitten sinua vaan pelottaa, kun sinua 15-30 cm pidemmät hevarit kävelevät kadulla ja keskustelevat toistensa kanssa normaalisti.
Vai kuinka usein olet nähnyt semmoisen normaalin "himofanin" hakkaavaan mummoja kadulla niin että luu murtuu ja veri lentää?
Aivan oikein, et kertaakaan. Onko sinulla kenties ennakkoluuloja?
Pukeudutko useinkin sen mukaan, minkälainen on mielialasi?

Artikkeli oli kyllä täyttä paskaa alusta loppuun, sen enempää kommentoimatta kuin että nimimerkki Shatraug kirjoitti täyttä asiaa.
Moderaattorilta tällaista tekstiä? Huhuh..
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Nikke88

Viesti Bister 19 Heinä 2008 03:46

Taas näkee Jonnewebin -92 moderaattorien tason.. Eiköhän pikkuhiljaa Tsetsei tajua "värvätä" vähän vanhempaa/kokeneempaa porukkaa valvomaan. :/

Eikös Jonneweb ole vapaa foorumi? Voisinhan minäkin tehdä artikkelin musiikista mistä en pidä. Mitä hyödyn siitä? Saan bannit. Mutta modet saa tehdä mitä huvittaa. Jonneweb menee vain kokoajan huonompaan suuntaan. En ihmettelekään, että täältä vanhempi porukka lähtee ja alle -95 tulee tilalle.
Edit:
praKKA kirjoitti:Asiaahan tuossa puhuttiin, himofanit ovat ihan mustia ja synkkiä ja tyyliin hakkaa kaikki jotka sanoo että voisi jopa piristyä. Olen noteerannut saman asian.

Sry, mutta repesin. -.-
Allu666 kirjoitti:
Jamokado kirjoitti:On mahdotonta olla veden alla tunnin ilman sukelluslaitteita tai sukellusvenettä, ihan vaan normaali ihminen.

Eipä ole, esim pilillä voi ottaa vettä pinnalta, tai vaikka oljenkorrella kuin Akkarissa konsanaan.
Bister

Viesti ThaScr3amy 19 Heinä 2008 12:46

Ööh tota kuuntelen Black ja Death metallii, ja oon aivan normaali. No mulla on kyllä pitkät hiukset mut siihen se sit jääkin, ja miten voin olla vajaa jos todistuksen keskiarvokin oli 8,98, lähes kaikki tosta on paskaa tai sun mielipiteitä, mutta kaikilla saa olla mielipiteitä!
98% Of teenagers surround their minds with rap music, if you're part of the 2% that stayed with rock, put this in your signature. 98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
ThaScr3amy

Viesti Uke 19 Heinä 2008 15:31

Bister kirjoitti:Taas näkee Jonnewebin -92 moderaattorien tason.. Eiköhän pikkuhiljaa Tsetsei tajua "värvätä" vähän vanhempaa/kokeneempaa porukkaa valvomaan. :/

Eikös Jonneweb ole vapaa foorumi? Voisinhan minäkin tehdä artikkelin musiikista mistä en pidä. Mitä hyödyn siitä? Saan bannit. Mutta modet saa tehdä mitä huvittaa. Jonneweb menee vain kokoajan huonompaan suuntaan. En ihmettelekään, että täältä vanhempi porukka lähtee ja alle -95 tulee tilalle.
Edit:

Sry, mutta repesin. -.-

Krhm... Tässä ei ole loukattu ketään ja artikkeli on varmasti kirjoitettu noin 15% huumorimielessä, ja ne jutut mitkä ei ole läpällä kirjoitettuja on täyttä asiaa.
Käyttäjän avatar
Uke

Palaa alueelle Oppaat & artikkelit