Porttien avaaminen?

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

Porttien avaaminen?

Viesti Dnuorda 16 Heinä 2008 14:54

Tarvitsen tietokoneeni käyttäjänimeä ja salasanaa porttien avaamiseen. Ongelmana vain on, että en tiedä kumpaakaan niistä, eikä vanhempani, eikä siskoni tai veljeni. Mitäs nytten?

E: Tai ihan sama, vaikka uusi käyttäjä, kunhan saan ne portit avattua (Peliin return to blockland), ja salasanan ja käyttiksen. Muttakun en tiedä?

E: Siis ylensäkin ottaen, kertokaa miten avaan portit peliin: Return to blockland. Olen jo katsonut portforwadista ja blocklandin sivuilta, enkä tajua yhtään, olen ihan pihalla! Miten saan servuni siellä auki?
Viimeksi muokannut Dnuorda päivämäärä 16 Heinä 2008 16:06, muokattu yhteensä 2 kertaa
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Re: Käyttäjänimeni ja salasanani?

Viesti ?!?!? 16 Heinä 2008 15:03

Eikös käyttäjä tunnuksen näe ohjauspaneli->käyttäjätilit ja sieltä
?!?!?

Re: Käyttäjänimeni ja salasanani?

Viesti Dnuorda 16 Heinä 2008 15:31

Okei, muutin ne ja noudatan tätä: http://www.blockland.us/portforward/index.html

Nyt, kun yritän kirjoittaa käyttäjänimen ja salasanan, juttu menee kuitenkin mönkään. Miksi?

E: Mistä tiedän, onko minulla Windows xp vai mikä?
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Re: Porttien avaaminen?

Viesti Pikkutude 16 Heinä 2008 16:35

Dnuorda kirjoitti:E: Mistä tiedän, onko minulla Windows xp vai mikä?

Käynnistä kone ja kattele koko aika ruutua. Kyllä se sieltä puksahtaa...
(\ (\
(^ _^)
(_(")(")
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
signature to help him gain world domination.

98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi
Jos olet sitä mieltä että ruotsi on PERSEESTÄ kopioi tämä allekirjoitukseesi, välittömästi.kiitos.
Käyttäjän avatar
Pikkutude

Viesti Jyri 16 Heinä 2008 16:46

Se ei ole koneesin käyttäjä tunnus, vaan routerisi. Ja routereiden käyttäjä tunnus on usein defaulttina: admin, admin
Jyri

Viesti Bister 16 Heinä 2008 17:02

Jep, nyt on kyseessä reitittimesi käyttäjätunnuksesta ja salasanasta. Tunnus yleensä oletuksena admin ja salasana admin, 1234, user.. Kokeile katsoa reitittimesi takaa mikä merkki ja malli on kyseessä ja etsi internetistä oletussalasana kyseiseen reitittimeen.
Allu666 kirjoitti:
Jamokado kirjoitti:On mahdotonta olla veden alla tunnin ilman sukelluslaitteita tai sukellusvenettä, ihan vaan normaali ihminen.

Eipä ole, esim pilillä voi ottaa vettä pinnalta, tai vaikka oljenkorrella kuin Akkarissa konsanaan.
Bister

Viesti Remember 16 Heinä 2008 18:38

Itsekin olen noita portteja yrittänyt joskus availla, mutta nyt kun taas aioin koittaa en pääse enää tuonne routerin sivuille. Ennen kyllä pääsin, mutta nyt en enää;s mistäs johtuu?
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Kiekko.tk kaikki mukaan!, auta minua ja rekisteröidy tästä!
Käyttäjän avatar
Remember

Viesti Dnuorda 16 Heinä 2008 18:40

Bister kirjoitti:Jep, nyt on kyseessä reitittimesi käyttäjätunnuksesta ja salasanasta. Tunnus yleensä oletuksena admin ja salasana admin, 1234, user.. Kokeile katsoa reitittimesi takaa mikä merkki ja malli on kyseessä ja etsi internetistä oletussalasana kyseiseen reitittimeen.
Hei, hei nyt menin jo vähemmästäkin pihalle. ''Kokeile katsoa''? Reititin? Mikäs se on? Missä se sijaitsee? Selitäs vähän tarkemmin, en ole tietokonenero.

Ja admin, admin ei toimi.

Ja kun painan peruuta tulee teksti:

AUTHORIZE ERROR

CAUTION

1.The user name is "root".
2.Check uppercase or lowercae in the password.
Viimeksi muokannut Dnuorda päivämäärä 16 Heinä 2008 18:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Remember 16 Heinä 2008 18:43

Dnuorda kirjoitti:
Bister kirjoitti:Jep, nyt on kyseessä reitittimesi käyttäjätunnuksesta ja salasanasta. Tunnus yleensä oletuksena admin ja salasana admin, 1234, user.. Kokeile katsoa reitittimesi takaa mikä merkki ja malli on kyseessä ja etsi internetistä oletussalasana kyseiseen reitittimeen.
Hei, hei nyt menin jo vähemmästäkin pihalle. ''Kokeile katsoa''? Reititin? Mikäs se on? Missä se sijaitsee? Selitäs vähän tarkemmin, en ole tietokonenero.

1. Get to your Router's admin page.

1. Start Internet Explorer. Enter 192.168.1.1 in the address bar.
If nothing happens, try 192.168.1.100 or 192.168.1.101 or even 192.168.1.102
If it still doesn't go, try this procedure to find your default gateway

Menet joillekkin, noista kyseisistä sivuista, siellä kysytään routerisi käyttäjätunnusta ja salasanaa. Router on suomeksi reititin, eli adslboksi, josta koneesi nettijohto lähtee. :D Ehkä vähän vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrät.

E: ja se on luultavasti:
Käyttäjätunnus: Admin
Salasana: 1234
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Remember

Viesti Dnuorda 16 Heinä 2008 18:47

Remember kirjoitti:
1. Get to your Router's admin page.

1. Start Internet Explorer. Enter 192.168.1.1 in the address bar.
If nothing happens, try 192.168.1.100 or 192.168.1.101 or even 192.168.1.102
If it still doesn't go, try this procedure to find your default gateway

Menet joillekkin, noista kyseisistä sivuista, siellä kysytään routerisi käyttäjätunnusta ja salasanaa. Router on suomeksi reititin, eli adslboksi, josta koneesi nettijohto lähtee. :D Ehkä vähän vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrät.

E: ja se on luultavasti:
Käyttäjätunnus: Admin
Salasana: 1234
Mikään noista Quoten sisältä olevilta ei toiminut. Mutta tuosta ''Defaylt gteway'':sta sain oikean selille, mutta, tuo käyttis ja salasana ei toimi.

Ja kun painan peruuta tulee teksti:
AUTHORIZE ERROR

CAUTION

1.The user name is "root".
2.Check uppercase or lowercae in the password.
Viimeksi muokannut Dnuorda päivämäärä 16 Heinä 2008 18:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Remember 16 Heinä 2008 18:48

Default gatewaysta? Itsellänikään eivät nuo kyseiset sivut, toimi, mutta mistä nään tuon ''default gatewayn'', jos se vaikka toimisi.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Remember

Viesti Dnuorda 16 Heinä 2008 18:50

Remember kirjoitti:Default gatewaysta? Itsellänikään eivät nuo kyseiset sivut, toimi, mutta mistä nään tuon ''default gatewayn'', jos se vaikka toimisi.
Käynnistä > suorita > Kirjoita ''command'' > OK > kirjoita ''Ipconfig'' > Kopioi viimeinenrivi ''Oletusyhdyskäytävä'', joka minulla on 192.168.11.1
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Remember 16 Heinä 2008 18:57

hmph, eipäs toimi. No antaa olla, täytyy katsoa joskus myöhemmin.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Remember

Viesti Dnuorda 16 Heinä 2008 18:59

Remember kirjoitti:hmph, eipäs toimi. No antaa olla, täytyy katsoa joskus myöhemmin.
Auttaako minua sitten kukaan? Tähänkö tämä jäi?

Tässä ikkunassa lukee:

Kirjoita käyttäjätunnus ja salasana suojatulle alueelle AirStation palvelimella http://192.168.11.1
Käyttäjätunnus:
(Ruutu)
Salasana:
(Ruutu)

Yrititin etsiä tätä routeria ''Haku'' ohjelmalla, mutta en löytänyt? Missä se on?
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät