Porttien avaaminen?

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

Re: Porttien avaaminen?

Viesti Dnuorda 17 Heinä 2008 19:54

*Nosto*

Okei, routerini ja ohjeet: http://portforward.com/english/routers/ ... ckland.htm

Kun teen näin: http://portforward.com/networking/static-xp.htm

Mutta tätä en tajua:

Step 2:
Type cmd in the Open: box, and click Okay. The will bring up a black command prompt window.
Mitä tuo tarkoittaa? Kirjoitan cmd vai open, vai box, vaiko Okay boxiin?

E: Kirjoitin cmd ja tapahtui jotain, mutta mitä nyt?

E: En tiedä, selvisinkö edellisistä, mutta nyt tässä olen tietääkseni:
*Poistettu*

Hetkonen? Mitä helvettiä, tuossa alussa on ''ota ylös jne jne..'', mitä on SUOMEKSI: ''Subnet mask, Default gateway''??

Okei, toi saatiin selvitettyä, mutta nyt toi alempi teksti tuosta ''Take down server names and..'', ja tässä lainaus meijä mesestä:

Helvetin pellet, ettekö te tajua että routerinne on ERILAISET?!?!?
Minä) * FPB * sanoo:
The name server entries are a bit comlicated'', mitäs toi vois olla?
Jannupannu << FPB >>sanoo:
Tuski mtn tärkeätä?
׺°”˜`”°º×»-(¯`v´¯)-» RiFi ׺°”˜`”°º× sanoo:
Venttaa sekuntti.. Ehkä.. Eiku ei
(Minä) * FPB * sanoo:
Kai nimen palvelin-merkinnät ovat hieman monimutkaisia.
Aqruar sanoo:
Name Server on toinen nimi DNS:lle. (domain name server) PERSE VITTU EI OLE!!
׺°”˜`”°º×»-(¯`v´¯)-» RiFi ׺°”˜`”°º× sanoo:
en teidä
(Minä) * FPB * sanoo:
Jotkut rotuterin.. Ei, nyt en ymmärrä..
Putkuttaja sanoo:
Marsu kai tietää.. mää en.

Tämä siis pitää selvittää:
The name server entries are a bit complicated. Name Server is just another name for DNS(domain name server) server. Some router's act as a proxy between the actual name servers and your computer. You will know when this is the case, because the Default Gateway will list the same ip address as the Name Servers entry. We need to have the correct Name Server IP addresses. If we do not, you will not be able to browse the web. There are a couple ways to get these. The first way is to log into your router's web interface, and look at your router's status page. On that page you should see an entry for DNS Servers, or Name Servers. Write down the ip adresses of your Name Servers. Another way to get the correct Name Servers to use, is to give your ISP a call. They should know the ip addresses of your Name Servers right off. If they ask you why you need them, you can tell them you are trying to setup a static IP address on your computer. If they try to sell you a static external ip address, don't buy it. That's an entirely different thing that what you are trying to setup.

Type exit in this window, then press the enter key to close it.
Suomeksi?
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti praKKA 17 Heinä 2008 21:23

Siis WTF? Tää on kyllä niin vaikeata sulle että veikkaan ettei kyllä sen servun ylläpidostakaan tule mitään. Et helvetti katso MITÄÄN MUUTA OPASTA kuin tuo http://portforward.com/english/routers/ ... ckland.htm
Siinä on kuvat ja kaikki, jos tuosta et ymmärrä niin koko homma on sun älynlahjoillesi niin vaativaa että ei siitä servun pitämisestäkään tule mitään.

PS. osoiteriville se Default Gatewayn osoite mikä tuolla cmd:ssä tuli esiin ipconfig-komennolla.
Intel C2D E4400@vakio | 1Gb DDR2 800MHz (sitten joskus 2Gb) | 250Gb WD Caviar SE SATA | Club 3D GF 8600GT | Antec Sonata III | Asus P5B
Ajaahan ihmiset ylinopeutta, virittää mopoja ja ovat amiksia. - X-racer
Rapakuntoinen nörtti haastaa kaikki punnertamaan, pystyttekö?
Keksit loppu.
Käyttäjän avatar
praKKA

Viesti Dnuorda 18 Heinä 2008 10:21

praKKA kirjoitti:S
iis WTF? Tää on kyllä niin vaikeata sulle että veikkaan ettei kyllä sen servun ylläpidostakaan tule mitään. Et helvetti katso MITÄÄN MUUTA OPASTA kuin tuo http://portforward.com/english/routers/ ... ckland.htm
Siinä on kuvat ja kaikki, jos tuosta et ymmärrä niin koko homma on sun älynlahjoillesi niin vaativaa että ei siitä servun pitämisestäkään tule mitään.

PS. osoiteriville se Default Gatewayn osoite mikä tuolla cmd:ssä tuli esiin ipconfig-komennolla.
Mutta tuohan vaatii Static Ip:n jota minulla ei ole, ja tuossa lähilinkissä on ohjeet, miten se saadaan. Ja ilman static IP:tähän ei siis voi tuota juttua suorittaa, että veikkaanpa että se static IP pitäisi saada tuolta...? Servun ylläpidon luulisin olevan melko helppoa, aukaisen vain serverin ja jne? Ellei sitten täydy joitain palomuureja rämpätä, vaikka niitäkin olen yrittänyt aukoa. Sitäpaitsihan tuossa lukee ''Do not skip this step!'', mitä laitan static ip adressiin, jos sitä ei minulla ole?

EDIT: Ja hei muuten tää: http://portforward.com/english/routers/ ... ckland.htm sivun tuo AirStation on ihan eri näköne.

Hip hei! Katoin broidin routeria, mutta omani onkin http://portforward.com/english/routers/ ... kland.htm!!

Pitääkö toi static ip olla?

SINNITELKÄÄ JA AUTTAKAA! Tuski tota static IP:tä tarttee.

We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. Blockland requires you to forward the 28000-28030 ports. Go ahead and enter the settings shown above into the Port Translation Configuration menu and then click Apply.

And that is it! You are done!
SUomentakaa?! En tajuu??!

E. Mitä tuohon Manual Confguration laatikkoon pistän?? Tuo ei hyväksy jos vaan pistän portit ja LAN ip adress ja manual configuration. Kirjoitanko siihen jotain kun siin on ruutu?

Siis,olen nyt tässä paikassa: http://portforward.com/english/routers/ ... ckland.htm
Ja en nyt tiedä, mitä tehdä. Static IP:tä minulla ei ole.

''Click the Internet Games {Port Mapping} link near the left side of the page'' tuohon saakka kaikki sujuu hyvin, kunnes TCP ja UDP porteiksi: 28000-28030 ja laitan LAN IP Address ja klikkaan Manual Configuration, jonka vieressä on tyhjä ruutu. Mitä minun pitää kirjoittaa tähän?
Viimeksi muokannut Dnuorda päivämäärä 18 Heinä 2008 14:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti praKKA 18 Heinä 2008 14:01

Niin siis sun pitää määritellä oman koneesikin ip itse. Ilman isompaa tuntemusta, otat cmd:n auki, jälleen kerran ipconfig ja menet survomaan hieman verkkoasetuksia. Jos menee väärin, netti ei toimi.

Mutta joo, siinä listattiin ne portit mitkä pitää saada auki.
Intel C2D E4400@vakio | 1Gb DDR2 800MHz (sitten joskus 2Gb) | 250Gb WD Caviar SE SATA | Club 3D GF 8600GT | Antec Sonata III | Asus P5B
Ajaahan ihmiset ylinopeutta, virittää mopoja ja ovat amiksia. - X-racer
Rapakuntoinen nörtti haastaa kaikki punnertamaan, pystyttekö?
Keksit loppu.
Käyttäjän avatar
praKKA

Viesti Dnuorda 18 Heinä 2008 14:05

praKKA kirjoitti:
Niin siis sun pitää määritellä oman koneesikin ip itse. Ilman isompaa tuntemusta, otat cmd:n auki, jälleen kerran ipconfig ja menet survomaan hieman verkkoasetuksia. Jos menee väärin, netti ei toimi.

Mutta joo, siinä listattiin ne portit mitkä pitää saada auki.
Oma IP:ni on tiedossa, ja kirjoitin sen siihen Manual Configuration kohtaan ja laitoin apply, mutta:
ERROR: LAN Side IP Address
description: Not configured

Kuva
Tässä mitä laitoin tuohon:
TCP: 28000-28030
UDP: 28000-28030

Lan IP adress: Manual Configuration ( kirjoitin oman IP:ni )

Apply

Ja jos valitsen IP address of your PC(192.168.11.3) niin tulee:
ERROR: WAN Side TCP/UDP Port
CONTENTS: Invalid WAN side TCP/UDP port

Eli siis porttejen koodi on kai väärin kirjoitettu. Mikä on oikea?
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Dnuorda 18 Heinä 2008 15:55

*Nosto* Taas tunteja kulunut! Kyllä te nyt tuollaisessa pikkuasiassa osaatte jelpata varmasti? Ja muuten katsokaa näitä viestejäkin aika-ajoin, koska muokkaan niitä, jos tarve vaatii, niinkuin kaikkia edellisiä tietääkseni olen muokannut? Niin kuuleeko joku? Tai osaako joku ylipäätänsä auttaa?

Mitäs minä noihin lokerikkoihin laitan? Ja käytänkö itse pelissä porttia 28000?

EDIT: Heii?? Tässä on jo kulunut 4 tuntia? Auttaisittekoo tee??!

EDIT2: Onko jossain suomalaista foorumia? Ja tunti kulunut! Suomalaista foorumia liittyen porttien avaamiseen mieluiten tässä pelissä!

E3: PraKKA on kai syöttänyt minulle väärää tietoa. Static IP:tähän tuossa varmaan tarttetaan.

Siis, tuo ei hyväksy portforward sivujen ohjeita! Se valittaa porteista, mutta tuossa kyllä lukee jtn niistäkin mutta ei vain servu ole avoinna!

Aini, tos oppaas sanotaan jotain alussa, et tarttee Static IP:n ja PraKKA sanoi, että ei mitn muut tarttte ku lukee oti opas, joten kumpaa uskon? Pitääkö hankkia static ip?
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Yxin 22 Heinä 2008 10:07

http://www.portforward.com/networking/staticip.htm Valitse käyttöjärjestelmä ja tee ohjeiden mukaan. HUOM IP osoite(adress) kohtaan laitat 192.168.62.XX. Nytten siis voit avata noita portteja 182.168.62.XX ipeellä.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Buffalo/WHR-HP-G54/Blockland.htm Teet tonkin HUOM! 192.168.62.XX on ipeesi
(XX on numero esim 34)
EDIT: Meet siis Suorita kirjoita CMD ja painat ok ja kirjoita ipconfig ja jos Ipeesi on 192.168.X(X).XX niin sinulla on staattienen ipee joten kirjoitat kohtaan Manual Configuration sen ipeen joka siinä on (se on sisäinen jos nyt oikein muistan) jos ei niin otat ylös ip-osoite, aliverkon peitteen ja oletusyhdyskäytävän sen jälkeen menet ohjauspaneeliin-> verkkoyhteydet painat Lähiverkkoyhteys 1 tai 2 (se kumpi on yhdistetty)-> Ominaisuudet->click Internet protocolla (TCP/IP)-> ominaisuudet Käytä seuraavaa ipeeosoitetta ip osoite on jonka otit ylös aliverkon peite se jonka otit ylös Oletusyhdyskäytävä sekin on se jonka kirjoitit ylös Ensiainen DNS palvelin samakuin oletusyhdyskäytävä ja nytten sinulla pitäis olla staattinen ip joka on 192.168.X(X).XX HUOM tuo ei vaihda ipeetä vaan tekee staatisen Sisäisen jos nyt oikein muistan. (whoops kirjoitin vahingossa koko guinden :D)
Yxin

Viesti Dnuorda 22 Heinä 2008 10:58

Okay.. Jotenkuten selväksi tuli. Mitä laitan ensisijaiseen DNS palvelimeen ja vaihtoehtoiseen DNS palvelimeen.

Eikun ***** sentään! Tuossahan kerrottin ne! Joo odotas, kirjoitan! Silmäile tätä, muokkaan aika-ajoin!
Btw, jouduin sulkee ne kun mikää sivu ei avautunut.

Siis mitä helvettiä, mitä niihin laitan?!

Itse teen näin:
Ip-osoite: 192.168.64.44
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä: 192.168.11.1

Ensisijainen DNS palvelin: 192.168.11.1
Vaihtoehtoinen DNS palvelin:192.168.11.2 ( Tässä kohti oon pihalla ja vaihan numeroita vaan? )

Erehdyin, ei se toiminutkaan kun suljin ikkunan niin tuli ''Sivun lataamisvirhe''. Mitäs siis teen?!
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Yxin 22 Heinä 2008 13:15

Dnuorda kirjoitti:Ip-osoite: 192.168.64.44

Vaihtoehtoinen DNS palvelin:192.168.11.2 ( Tässä kohti oon pihalla ja vaihan numeroita vaan? )

Tuota vaihtoehtoista DNS palvelinta ei tarvii laittaa tai jos tarvii niin se on tuo 192.168.11.1 .
Yxin

Viesti Dnuorda 22 Heinä 2008 13:39

Yxin kirjoitti:
Dnuorda kirjoitti:Ip-osoite: 192.168.64.44

Tuota vaihtoehtoista DNS palvelinta ei tarvii laittaa tai jos tarvii niin se on tuo 192.168.11.1 .
Ei se hyväksy jos laitan samat siihen? Ja silloin yhteydet menee poikki jos jätän tuon viimisen pois.

Jep, laitoin kaikki smaat, paitsi en vaihtoehtoista DNS palvelinta ja yhtey menee poikki en pääse minnekkään, ja joudun perumaan ne äskeiset jutut.

Jotenka? Miten on mitäs teen?

Minulla on muuten 1394-yhteys, lähiverkkoyhteys ja laajakaistayhteys, en ole aivan varma mitä klikkaan?
Viimeksi muokannut Dnuorda päivämäärä 22 Heinä 2008 21:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Yxin 22 Heinä 2008 19:58

Oletko kokeillut tolla 192.168.64.44 ipeellä avata porttia? Koska toi näyttäisi olevan sinun sisäinen ip.
Yxin

Viesti Dnuorda 22 Heinä 2008 21:24

Yxin kirjoitti:Oletko kokeillut tolla 192.168.64.44 ipeellä avata porttia? Koska toi näyttäisi olevan sinun sisäinen ip.
Jos en siis kirjoita ohjauspaneelin protokollaan niitä numero ei toimi. Mikäli kirjoitan sen ja muut jutut, niin ei edelleenkään toimi. Yhtettä ei silloin tule minnekkään.

Minulla on muuten 1394-yhteys, lähiverkkoyhteys ja laajakaistayhteys, en ole aivan varma mitä klikkaan?

Ja siis nuo äskeiset numerot ei ole ipconfig numeroni vaan ne, mitä laitoin siihen verkkoyhteys juttuun.

1394-yhteydellä kun laitoin nyt toimii yhteys! Laitoin siihen Airstation settingeihin portit: ''28000-28030'' molempiin.

Lan-ip adress: *Manual Configuration: 192.168.64.44

Mutta: ''ERROR: LAN Side IP Address
description: Out of LAN side network address range''
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Yxin 22 Heinä 2008 21:47

Niiden siis pitää olla ne ipconfig numerot ja kokeile siihen laajakaistaan. Itselläni tuo blocklandin hostaus ei tarvitse modeemin porttien aukasua joten oletko varma että palomuurisi ei blockkaa servua?
Yxin

Viesti Dnuorda 22 Heinä 2008 22:02

Yxin kirjoitti:Niiden siis pitää olla ne ipconfig numerot ja kokeile siihen laajakaistaan. Itselläni tuo blocklandin hostaus ei tarvitse modeemin porttien aukasua joten oletko varma että palomuurisi ei blockkaa servua?
En..? Ei palomuurini kai blokkaa? Jos kyllä miten estän sen? Tai tarkistan?

Ja siis, mitä numeroita siihen laitan? Mitä laitan mihinkin???
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Yxin 22 Heinä 2008 22:48

Mikä virusten torjunta/palomuuri sulla on?
Yxin

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät