Joidenkin moderaattoreiden keskuudessa on havaittu uupumusta ja tunnetta siitä ettei tätä hommaa enään jaksaisi. Voin todeta että itsellänikin on tämä sama fiilis, mutta vähemmän minulta löytyy innostusta lähteä kuin muilta henkilöiltä jotka ovat minulle kertoneet tuntemuksistaan. Yleensä tämä on monien moderaattoreiden kanssa päätynyt hommien lopettamiseen, (mm. wiipe_, PowerLife, Aileron, Mahlainen Jarruton) mutta nyt tilanne näyttää siltä kannalta pahalta että meitä moderaattoreita tulee olemaan vähän ja täällä ei ole ketään joilla voisimme paikata. Me moderaattorit olemme tehneet tätä hommaa vapaaehtoisesti emmekä ole tästä saaneet minkäänlaista korvausta. Ainostaan minun rahoittama irc-bounceri jonka takia pari moderaattoria on moderoineet vielä täällä.
Monet käyttäjät täällä on ihmetellyt sääntöjen puutteita joidenkin asioiden kohdalta joita olemme kohta kolmen viikon ajan epäaktiivisesti hioneet.
Jaan tässä joitakin kohtia mitä tulemme lisäämään/korjaamaan:
- Avatarin kokorajoitus 20-40kt, nykyinen 12kt on ihan liian pieni. (katsokaa nyt teidänkin avatareja, joillakin tämä ylittää selvästi muttemme voi jokaisen avatarina käsin katsoa)
- Avatareissa/Sigeissä etiketti (tästä myöhemmin jos toteutetaan)
Sääntöuudistukset eivät kumminkaan tule suuresti parantamaan foorumia koska se ei auta esimerkiksi niiden henkilöiden kitkemisessä jotka luulevat olevansa (joskus) jotain todella suurta tai muuten vain pelleilevät täällä.
Olen kirjoittanut tätä viestiä samalla, kun olen keskustellut moderaattoreiden kanssa. Samalla mietein, mikä olisi mullistavin muutos, mikä joko nostaisi tai laskisi foorumin tasoa. Mietein, että ketään ei jaksa alkaa pelleilemään jos joutuisi vahvistamaan tunnuksensa tekstiviestillä. Kun katsos miettii, se jättää ulos suuren määrän käyttäjiä jotka vain pelleisivät eikä muuten viitsisi rekisteröityä koska numero saatettaisiin ottaa talteen. Tai sitten että käyttäjät rekisteröityisi "luotetulla" sähköpostiosoitteella. (pp.inet.fi, kolumbus.fi, elisa.fi) Niissä on ideaa, mutta tekstiviesti voisi olla hankala.
// edit
Korjaan hiukan edellistä kappaletta, käyttäjä laittaa joko luotetun sähköpostiosoitteen johon tulee vahvistusviesti tai sitten tekstiviesti.
Eli, pointtini on tässä: mitä tulee tapahtumaan, voi olla foorumin kannalta mahdollisesti myös lopun alku. Se ei ole kiva, se ei ole kovin hyväkään juttu (no adjektiivi 'kiva' kertoi tuon jo) ja se pitäisi sitten joko hyväksyä tai keksiä jotain muuta tekemistä kuin tämän keskustelupalstan selaaminen josta on jo omasta mielestä tullut raato pari-neljä vuotta sitten.
Mikäli sinulla, sumppilaisella, on jotain ehdotuksia, kysymyksiä tästä, ole hyvä ja vastaa tähän aiheeseen, mieluiten sillä pitkän pitkällä tavalla.
Mikäli katsot itsesi vapaaehtoiseksi moderaattorin hommiin, (kyseessä on kiinnostusta hakeva rekry että onko täällä vapaaehtoisia, ketään ei välttämättä tarvita) ilmoita kiinnostuksestasi tässä aiheessa. Sinuun otetaan yhteyttä kun ja jos tulee tarve. (KAIKKI YKSITYISVIESTIT KAIKILTA HENKILÖILTÄ TÄSTÄ LÄHTEE ROSKAKORIIN, tämä tarjous on voimassa vain sumppilaisille jotka ovat päässeet ryhmään ennen perjantaina 11.7.2008 kello 1:13 (AM).)
Teille käyttäjille jotka joudutte tyytymään vain aiheen lukemiseen:
Te ette saa oikeutta saada oikeuksia tähän ryhmään sillä perusteella että teidän pitäisi päästä kirjoittamaan tähän, tarvitaan jotain muutakin. Itse lupaudun olemaan vastaamatta kaikkiin yksityisviesteillä tuleviin kysymyksiin tästä aiheesta. Kokeilkaa kysyä muilta, mutta heilläkin on oikeus jättää vastaamatta.
Nootti moderaattoreille/tseitseille:
Nähdään modealueella tai #jonneweb.staffissa, jos haluatte puhua.