Foorumin tulevaisuus

Sitä vakavaa keskustelua. Kirjoitusoikeudet.

Foorumin tulevaisuus

Viesti Jii 11 Heinä 2008 01:30

Kahvinjuojat! (tai teen, tai mitä ihmettä juotte)

Joidenkin moderaattoreiden keskuudessa on havaittu uupumusta ja tunnetta siitä ettei tätä hommaa enään jaksaisi. Voin todeta että itsellänikin on tämä sama fiilis, mutta vähemmän minulta löytyy innostusta lähteä kuin muilta henkilöiltä jotka ovat minulle kertoneet tuntemuksistaan. Yleensä tämä on monien moderaattoreiden kanssa päätynyt hommien lopettamiseen, (mm. wiipe_, PowerLife, Aileron, Mahlainen Jarruton) mutta nyt tilanne näyttää siltä kannalta pahalta että meitä moderaattoreita tulee olemaan vähän ja täällä ei ole ketään joilla voisimme paikata. Me moderaattorit olemme tehneet tätä hommaa vapaaehtoisesti emmekä ole tästä saaneet minkäänlaista korvausta. Ainostaan minun rahoittama irc-bounceri jonka takia pari moderaattoria on moderoineet vielä täällä.

Monet käyttäjät täällä on ihmetellyt sääntöjen puutteita joidenkin asioiden kohdalta joita olemme kohta kolmen viikon ajan epäaktiivisesti hioneet.
Jaan tässä joitakin kohtia mitä tulemme lisäämään/korjaamaan:
  • Avatarin kokorajoitus 20-40kt, nykyinen 12kt on ihan liian pieni. (katsokaa nyt teidänkin avatareja, joillakin tämä ylittää selvästi muttemme voi jokaisen avatarina käsin katsoa)
  • Avatareissa/Sigeissä etiketti (tästä myöhemmin jos toteutetaan)
Lisäksi suuren ip-bannilistan takia tseitsei joutui ottamaan ip:eiden tarkistuksen pois jonka takia emme ole onnistunut täydellisesti kitkemään kloonikäyttäjiä. Tämän me ollaan kauan haluttu takaisin mutta tällä hetkellä, tuloksetta. Kyseinen toiminto on kuormittanut foorumia tällä hetkellä koska se tarkisti ip:t jokaisella foorumin sivulla.

Sääntöuudistukset eivät kumminkaan tule suuresti parantamaan foorumia koska se ei auta esimerkiksi niiden henkilöiden kitkemisessä jotka luulevat olevansa (joskus) jotain todella suurta tai muuten vain pelleilevät täällä.

Olen kirjoittanut tätä viestiä samalla, kun olen keskustellut moderaattoreiden kanssa. Samalla mietein, mikä olisi mullistavin muutos, mikä joko nostaisi tai laskisi foorumin tasoa. Mietein, että ketään ei jaksa alkaa pelleilemään jos joutuisi vahvistamaan tunnuksensa tekstiviestillä. Kun katsos miettii, se jättää ulos suuren määrän käyttäjiä jotka vain pelleisivät eikä muuten viitsisi rekisteröityä koska numero saatettaisiin ottaa talteen. Tai sitten että käyttäjät rekisteröityisi "luotetulla" sähköpostiosoitteella. (pp.inet.fi, kolumbus.fi, elisa.fi) Niissä on ideaa, mutta tekstiviesti voisi olla hankala.

// edit
Korjaan hiukan edellistä kappaletta, käyttäjä laittaa joko luotetun sähköpostiosoitteen johon tulee vahvistusviesti tai sitten tekstiviesti.

Eli, pointtini on tässä: mitä tulee tapahtumaan, voi olla foorumin kannalta mahdollisesti myös lopun alku. Se ei ole kiva, se ei ole kovin hyväkään juttu (no adjektiivi 'kiva' kertoi tuon jo) ja se pitäisi sitten joko hyväksyä tai keksiä jotain muuta tekemistä kuin tämän keskustelupalstan selaaminen josta on jo omasta mielestä tullut raato pari-neljä vuotta sitten.

Mikäli sinulla, sumppilaisella, on jotain ehdotuksia, kysymyksiä tästä, ole hyvä ja vastaa tähän aiheeseen, mieluiten sillä pitkän pitkällä tavalla.
Mikäli katsot itsesi vapaaehtoiseksi moderaattorin hommiin, (kyseessä on kiinnostusta hakeva rekry että onko täällä vapaaehtoisia, ketään ei välttämättä tarvita) ilmoita kiinnostuksestasi tässä aiheessa. Sinuun otetaan yhteyttä kun ja jos tulee tarve. (KAIKKI YKSITYISVIESTIT KAIKILTA HENKILÖILTÄ TÄSTÄ LÄHTEE ROSKAKORIIN, tämä tarjous on voimassa vain sumppilaisille jotka ovat päässeet ryhmään ennen perjantaina 11.7.2008 kello 1:13 (AM).)

Teille käyttäjille jotka joudutte tyytymään vain aiheen lukemiseen:
Te ette saa oikeutta saada oikeuksia tähän ryhmään sillä perusteella että teidän pitäisi päästä kirjoittamaan tähän, tarvitaan jotain muutakin. Itse lupaudun olemaan vastaamatta kaikkiin yksityisviesteillä tuleviin kysymyksiin tästä aiheesta. Kokeilkaa kysyä muilta, mutta heilläkin on oikeus jättää vastaamatta.

Nootti moderaattoreille/tseitseille:
Nähdään modealueella tai #jonneweb.staffissa, jos haluatte puhua.
* is away: epäaktiivisuus ja rutiinejen siirto pois
Jii

Re: Foorumin tulevaisuus

Viesti Deathrash 11 Heinä 2008 01:54

Haluaisin ilmoittaa, että kiinnostusta löytyisi moderaattoriksi. Jii:hin yritin saada irkissä yhteyttä, että saisin tietää tarviiko perustelut/mitä muuta pitää viestiin laittaa.

Edit:
Tämä moderaattorien puute ei ole tosiaankaan hyväksi foorumille.
Kloonit ja spämmerit pääsevät leikkimään ihan vapaasti jos viimeisetkin moderaattorit jäävät "pois"[lue=ottavat rennosti, muualla kuin foorumilla].

Foorumista tulisi kaatopaikka. Ei järkevää keskustelua (no ei nytkään ole parhaat keskustelut...), ei "järkeviä" henkilöitä, koska kaikki ovat lähteneet spämmereiden takia.

Hyvät käyttäjät lähtevät.. Mitä jää? Spämmereitä.

Spämmereitä oli jo vuonna 2005 tällä foorumilla, mutta nyt ne ovat lisääntyneet huomattavasti.

<Vihaan kirjoittaa pitkiä viestejä, yli 10 riviä, nyyh, syy: En löydä tarpeeksi kirjoitettavaa>

Olen vapaaehtoinen moderaattoriksi, kuten huomaat ylhäällä olevan tekstini.

Editoin tähän jos tulee jotain vielä mieleen.
Viimeksi muokannut Deathrash päivämäärä 14 Heinä 2008 15:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Deathrash
Son of Satan

Viesti Altair 11 Heinä 2008 02:40

Uusien moderaattoreiden "palkkaaminen" on kuin pitäisi sormeaan padonreiässä joka kuitenkin murtuu kohta. Tilapäisratkaisu siis joka helpottaa tilannetta mutta ei laukaise sitä mitenkään. Uusien moderaattoreiden valitseminen ei todellakaan pistäisi spämmereiden puntteja tutisemaan ja heidän hillitsemisestään seuraisi uusille modeille vain burnout joka johtaisi taas siihen että oltaisiin pian tässä samassa tilanteessa kuin nyt.
En tosiaankaan tiedä muita keinoja tilanteen korjaamiseen kuin tuo Jiin viestissä mainitsema IP-banni. Se toimi ennen joten miksi ei nytkin.

// Ja tietenkin myös nuo sääntömuutokset.
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti praKKA 11 Heinä 2008 08:57

Kyllä. Kannattaisi etsiä myöskin hieman sitä itse asiaa minkä takia moderaattorit uupuvat. Itselläkin aika ajoittain kiinnostus hieman hiipuu, mutta koska tiedän että se nousee, jaksan jatkaa. Aina olen ollut siinä suhteessa oikeassa. Vaikka kuinka olisi jotkut tyypit rasittavia, voi heidät vain ignorata ja jatkaa hommia. Siinä kohtaa jos moderoi vain irc-bouncerin takia, voi olla hieman syytä pistää arvojärjestys uudelleen järjestykseen.

Itse näen JWebin viiden vuoden kuluttua siinä missä Demin foorumit ovat nyt. Ketään ei vain enää kiinnosta käydä foorumilla koska se on niin täynnä kaikkea paskanjauhantaa. Tämän takia kaikkien moderaattorien pitäisi jaksaa vain sinnitellä kunnolla, eikä olla näinä aikoina ihan niin lepsuja. Varoitusta herkästi annettaisiin, ja todella pitkät bannit (mitä itse harrastan atm) niin porukka oppii. Esim. viikon bannit auttavat todella paljon, kun joko tyyppi unohtaa foorumin sinä aikana, tai sitten lukee säännöt ja yrittää käyttäytyä.

Altair: Uusille moderaattoreille ei tule burnouttia, mikäli heitä palkataan paljon. Muutenkin selviää todella nopeasti onko aineksia moderaattoriksi vai ei, jos tyystin lopettaa hommat parin vaivaisen spämmerin takia.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti Fonzie 11 Heinä 2008 10:09

In my opinion kukaan tuskin jaksaisi lähettää maksavaa tekstiviestiä, jotta pääsisi tänne spämmereiden sekaan. :x Luotettava sähköposti tosin saattaisi toimia paremmin. Hotmail btw tuskin olisi sellainen? Tuskinpa spämmerit ainakaan jaksavat uutta sähköpostia tehdä uutta sähköpostia sen takia että pääsisivät tänne spämmäilemään.

Uudet moderaattorit ovat ehkä ihan hyvä idea, ainakin väliaikaisesti. Nähtäisiin ainakin heti että ketkä eivät jaksa ja ketkä jaksavat. Itse olen myös vapaaehtoinen moderaattoriksi.

Kysymys: kuinka paljon ip-bannilista kuormittaa foorumia? Tuntuuko se selvästi selaillessa?
Epä onnea Anzee sinä et ole Ylläpitäjä... :twisted: :twisted:
Käyttäjän avatar
Fonzie
en

Viesti Duracell 11 Heinä 2008 10:33

En kyllä yhtään ihmettele, miksi tämän hetkiset moderaattorit lähtevät. Kun katsoo vaikkapa yleisen keskustelun aiheita, ja mitäs siellä näkyykään? "Oletteko nukahtaneet tunnille?" "Täytyy tapella..." Kiinnostavaa vai mitä? Vähintään joka toinen aihe on tätä luokkaa.

Tässä tilanteessa ehkä suurin ongelma on juurikin hyvien keskustelijoiden ja keskustelujen puute. Sitä ei välttämättä uudet moderaattorit korjaa, mutta ainakin spammin saisi kitkettyä paremmin.

Olisin vapaaehtoinen moderaattorin hommiin, sen verran kuitenkin lähellä sydäntä nämä foorumit.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Viesti Bladize 11 Heinä 2008 10:45

Altair kirjoitti:Uusien moderaattoreiden "palkkaaminen" on kuin pitäisi sormeaan padonreiässä joka kuitenkin murtuu kohta. Tilapäisratkaisu siis joka helpottaa tilannetta mutta ei laukaise sitä mitenkään. Uusien moderaattoreiden valitseminen ei todellakaan pistäisi spämmereiden puntteja tutisemaan ja heidän hillitsemisestään seuraisi uusille modeille vain burnout joka johtaisi taas siihen että oltaisiin pian tässä samassa tilanteessa kuin nyt.

Tämä voi olla hyvin lähellä totuutta. Tosin, jos käy hyvä säkä, niin foorumilta löytyy jopa monia joilta löytyy "piileviä moderaattorikykyjä". He olisivat ainakin aluksi valppaita, mutta jos he myöhemmin uupuisivat kuten monet moderaattorit nykyään, ainakin huomattaisiin löytyykö tältä foorumilta enää mitään innostusta. (Joku taisi tosin sanoa jo saman.)

praKKA kirjoitti:Itse näen JWebin viiden vuoden kuluttua siinä missä Demin foorumit ovat nyt. Ketään ei vain enää kiinnosta käydä foorumilla koska se on niin täynnä kaikkea paskanjauhantaa.

Mielestäni tämä on vasta edessä. Jos tilanteelle ei voida / tehdä mitään, foorumit vajoavat Demin tasolle. Voi hyvinkin olla, että tilanne riistäytyi vähän käsistä kun tseitsei lähti. (E: Siis "lähti" ja vähensi täällä "vaikuttamistaan", Jupi.)Täällä sentään näkee pariakin henkilöä jotka jaksavat tai ainakin yrittävät pitää yllä hyvää keskustelua ainaisen spämmimisen ohella, joka myös välillä on todella "ilahduttavaa". Itsellä on melko paljon kokemusta näistä foorumeista, sillä olen ollut aktiivinen '05 syksystä (yhdys sana?) alkaen. Silloin foorumeilla oli monta "hyvää" tyyppiä, eikä spämmiinkään kohdannut yhtä paljoa.

E: Kuten Duracell tuossa mainitsi, että onhan nämä lähellä sydäntä kun näillä tultu käytyä lähes kolme vuotta.
Viimeksi muokannut Bladize päivämäärä 20 Heinä 2008 22:35, muokattu yhteensä 2 kertaa
miekkamies kirjoitti:no mä haluaisin mennä ONE PIECE maailmaan ja olla joku heinähatuista se on mun unelma, tiedän että se ei koskaan toteudu mutta voin vain haaveilla ja joskus unissanikin olen yksi niistä, ei tarvii sit tulla haukkuu että "v**un kakara"
Käyttäjän avatar
Bladize

Viesti Jupi 11 Heinä 2008 11:52

Bladize kirjoitti: Voi hyvinkin olla, että tilanne riistäytyi vähän käsistä kun tseitsei lähti.

Tuotaah, Tseitsei jatkaa?

Tulenpa kaapista ulos ja myönnän, että olen itse se kovin burnoutista valittaja.Ja logimerkintöjä katsottaessa ihan syystäkin. Minun tasolleni pääsevät vain PraKKA ja Anzee, muut tulevat kaukana perässä. Jiikin myönsi, että minun ja toisen näistä kahdesta lopettaminen voisi ajaa foorumin syvään perikatoon.

Mitkä ovat sitten syitä tähän loppuunpalamiseen? Ensinnäkin, olen 17-vuotias, lukiossa käyvä ihminen, ja haluaisin vähän korkeatasoisempaa juttuseuraa kuin jatkuvat yleisen topicin paska-aiheet. Lisäksi tällä foorumilla on virinnyt outo tapa ymmärtää, että asiakeskustelun täytyy olla väittelyä. Onneksi se buumi on jo menossa ohi, mutta esim. viime vuonna täällä ei pärjännyt jos ei ollut valmis sananvaihtoon jokaisen vastaantulijan kanssa. Kärjistettynä, piti tapella jopa siitä, onko hyttysen tappaminen moraalisesti oikein.
Toinen hyvä syy lopettaa on tämä jatkuva paskan saaminen niskaan. Ymmärtäähän sen, että monille tuottaa ongelmia myöntää tehneensä itse virhe, ja sitä vittuuntumista puretaan rankaisijaan, tässä tapauksessa minuun. En silti käsitä näitä jatkuvaluontoisia "homohomo ime munaas hintti"- 'asia'palautteita, kun varmasti irkissä pyörivät tietävät minun olevan täysin hetero ;) Lisäksi taidan itsekin olla luonteeltani aika kusipäätyyppi, olen suututtanut pelkästään "ylimmän kastin" jäsenistöstä Zachan, MJ:n, PowerLifen, PraKKan, ja joskus aikoinani Sleierin. Jotkut eivät pitäneet kun astuin poikkiteloin heidän suunnitelmiensa eteen, toisten kanssa on vain mennyt sukset ristiin.

Lisäksi, vaikka kirjoittamista rakastankin, tunnen tukehtuvani tänne. Olen kuitenkin enemmän audivisuaalinen ihminen, jos tällä foorumilla olisi puhetoiminto niin voisin hyvinkin tukkia koko foorumin viesteilleni, tämäkin itkukirje olisi varmasti isompi ja täyteläisempi. Ottaen huomioon tämän foorumin kirjoitusmahdollisuudet (no, sen näkee sumppikuhvilan aktiivisuudesta) ei täällä voi kun alistua ja jatkaa valitusta.

PraKKA kirjoitti:Siinä kohtaa jos moderoi vain irc-bouncerin takia, voi olla hieman syytä pistää arvojärjestys uudelleen järjestykseen.
Taidanpa tietää kenelle kahdelle tämän piikittelyn omistit? No, itse toimin ainakin nyt näin. Olisin valmis jättämään foorumin vaikkapa saman tien, mutta tulisin silti ikävöimään meidän moderaattoreiden irk-kanavaa (jossa keskustelun laatu on "korkea"tasoista) sekä oppeja #Jonnewebistä. Niin ja sitä bouncea, josta nyt varmaan olen luopumassa joka tapauksesta viikon päästä...
Mä joskus tulen taas, ja ryömin sun puutarhaas : )
Käyttäjän avatar
Jupi
Dad of Eternity

Viesti Amadeus 11 Heinä 2008 12:22

Fonzie kirjoitti:In my opinion kukaan tuskin jaksaisi lähettää maksavaa tekstiviestiä, jotta pääsisi tänne spämmereiden sekaan. :x Luotettava sähköposti tosin saattaisi toimia paremmin. Hotmail btw tuskin olisi sellainen? Tuskinpa spämmerit ainakaan jaksavat uutta sähköpostia tehdä uutta sähköpostia sen takia että pääsisivät tänne spämmäilemään.

In my opinion tuskin kukaan joka haluaa rekisteröityä foorumeille (vaikka kuinka olisi henkistä ikää ja kykyä kirjoittaa sujuvaa suomea) ei jaksa tehdä uutta sähköpostiosoitetta jos vaikkapa hänen nykyisensä @hotmail.com ei toimi, varsinkaan jos hän on ensiksi katsellut foorumin viestiketjuja ja käyttäjien viestejä. Tasoa tuskin saadaan tälläisella muutoksella hirveään kovaan nousuun.

Jii kirjoitti:Eli, pointtini on tässä: mitä tulee tapahtumaan, voi olla foorumin kannalta mahdollisesti myös lopun alku. Se ei ole kiva, se ei ole kovin hyväkään juttu (no adjektiivi 'kiva' kertoi tuon jo) ja se pitäisi sitten joko hyväksyä tai keksiä jotain muuta tekemistä kuin tämän keskustelupalstan selaaminen josta on jo omasta mielestä tullut raato pari-neljä vuotta sitten.

Lopun alku starttasi jo aikaa sitten, tätä kohti ollaan koko ajan oltu tulossa. Jos tästä ponnistetaan enää ylöspäin, niin pisteet siitä ylläpidon jäsenille.
Realistina ajattelin alkaa jo etsiskelemään uusia foorumeita. -->

Jupi kirjoitti:...ja haluaisin vähän korkeatasoisempaa juttuseuraa kuin jatkuvat yleisen topicin paska-aiheet.

Yleinen ongelma. :p
SKuppilassa aikaan saisi tosiaan järkevääkin keskustelua, mutta minua ei henkilökohtaisesti kiinnostaisi yhtään keskustella esim. ydinvoimasta, raamatusta taikka kannabiksesta. Olen liian laiska yrittämään keksiä aihetta joka käsittelisi asiaa josta olisin kiinnostunut, ja jos keksisinkin, löytäisin sellaisen aiheen melko varmasti jo musapuolelta. Mielenkiintoisia aiheita odotellessa...
Tätä koskien on minulle turha alkaa kenenkään vinkumaan yhtään mitään.
Käyttäjän avatar
Amadeus

Viesti J0nez 11 Heinä 2008 12:46

Väliaikaisesti moderaattorien palkkaaminen on melko hyvä idea, tosin en usko, että sumppilastakaan löytyy kauheasti vapaaehtoista porukkaa. Voisinpa ehkä asettua ehdolle, mutta saapa nähdä kun saan jo eräältä foorumilta palkkaa valvomisesta. :p
Olen sitä mieltä, että foorumille pitäisi tehdä rekisteröitymisen yhteydessä samanlainen kikka, kuin täällä, niin edes parit TERO10v:t eivät pääsisi sisään, sen ikäisillä ei riitä taju lukea sitä tekstiä, ennen kuin painaa "hyväksyn ehdot" - linkkiä (Voitaisiin kirjoittaa myös pelkästään englanniksi). Ja topicit "Ootteko nähny hävittäjän" voitaisiin siirtää suoraan roskakoriin, eikä jättää pyörimään.
Myös sähköpostiaktivointi olisi hyvä juttu.

En usko, että tämäkään ratkaisee ongelman, mutta luulenpa, että apua olisi.
Viimeksi muokannut J0nez päivämäärä 12 Heinä 2008 21:22, muokattu yhteensä 3 kertaa
[piilotettu kuva]
@ Jonneweb since 21.2.2005
Käyttäjän avatar
J0nez

Viesti wiipe_ 11 Heinä 2008 12:47

Tällaista ilkikurista asennelöpinää tulen tähän nyt ainakin postauksen alkumetrien verran suoltamaan :) Olen edelleen sitä mieltä että moderaattorin status mielletään aivan liian kirjaimellisesti niin, että kun on valvoja niin todellakin valvotaan. Ja siinä kohdin homma menee metsään. Melko päivänselvä ihanne ainakin allekirjoittaneen mielestä on se, että moderointia suoritetaan normaalin foorumitoiminnan ohessa: viestejä poistellaan kun foorumia lukiessa tulee vastaan jotain joka selvästi on pelkkää roskaa.

Eikä tällainen moderointi ei hirveästi valvojaa rasita. Vähän silloin tällöin klikkaillaan ja poistellaan viestejä. Ei vastuuna, vaan mahdollisuutena. Enkä nyt väittänyt ettei moderoinnissa ole vastuuta, vaan että moderoiminen, sen yleisvaltainen tekeminen ei ole pakkovastuu. Kaikista tehdyistä moderointitoimista tietenkin pitää kantaa vastuu, mutta jos moderoinnista ottaa paineita niin on pieni loma jo kohdillaan.

Eli palaan siihen taikasanaani: asenne. Itse tapasin lukea foorumia, ja moderoida silloin kun vastaan tuli jotain palstaa mielestäni turhaan roskaavaa/muuten palstan kannalta olennaisesti sääntöjen vastaista. Eikä se niin kauhean kummoista ollut. Muistelisin että söin aivan pätevän leveää piirakkaa tällä periaatteella.

Mutta minäkin nostan peukkuni ajatukselle suuremmasta moderaattorikaartista. Huomauttaisin vielä (aluejakoa mukaillen) että "sopiva modepersoona" voi usein olla kuitenkin huonompi moderaattori kuin tietystä palstasta kiinnostunut henkilö. Tämän kokoisella foorumilla vain ajaa itsensä ahdistukseen jos ajattelee että koko massa pitäisi moderoida. Moderointi on parhaimmillaan silloin kun se tapahtuu hiljaisuudessa ja spontaanin reaktion myötäisesti. Parasta moderaattoria ei mitata varoitusten ja bannien määrällä, vaan siisteimmän palstan mukaan, niinhän?

IP-estoa pohtiville täsmennän että kysehän ei sinänsä ole "foorumin rasituksesta", vaan palvelimen. En tiedä miten tseitsei on palvelimensa jakanut, mutta pitäisin mahdollisena että samalla palvelimella foorumin lisäksi on olemassa muutakin. Tämän kokoinen foorumi kuormittaa palvelinta epäilemättä tällaisenaankin paljon. Ja palvelimen kapasiteettia pitää laskeskella mahdollisten ruuhkien kannalta, ei normikäytön kuormista.

Peukun nostan myös sähköpostiuudistukselle.

Olen myös avoin ajatukselle paluusta moderuuden kastiin. Vaikka hiljaisempi kävijä nykyisemmin olenkin. Kokemus ja oman ideologian myötäinen motivaatio löytyy. Kaipaan myös staffin seuraa :)

ps. Oikeasti aikuisempaa foorumia ajattelevat voivat harkita voimahalia. Voi olla että harva fooruminvaihdoksesta itkevä tuolla viihtyisi, vaikka nimenomaan on asiallisempi ja jonnewebin tavoin yleisfoorumi.
KAIKKI MODET JA ADMINIT ON IHA KUSIPÄITÄ <3

tuoma, personal // Kadonnet, hosting // Nyyttisivu, listing // Ane Kadeom, sadeam

G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?

Abit IP35 PRO | Intel E4500 | Kingston 4Gt DDR2 | Asus GeForce 9800GTX+ | 1,64 Tt HDD | HEC 420w | Nexus Clodius | BenQ E2200HD
Käyttäjän avatar
wiipe_
tuhkaperhonen

Viesti Matso 11 Heinä 2008 16:00

Mulla on melko paljon kokemusta moderaattoreiden toiminnasta, ja voin sanoa sen verran, että se on nykysin täysin tehotonta. Ettekö uskalla antaa sitä bannia, vai onko teillä vaan määrätty, että bannia ei saa antaa mistään pikkurikkeistä? Mitähän hemmettiä luulette noilla varotuksilla saavuttavan? Itse ihan huvikseen rikon sääntöjä sillon tällön, kun ei siitä kumminkaan oo tulossa kun joku varotus koristamaan profiilia.

Noita varotuksia on ny softanvaihdoksen jälkeenkin keertynyt itselle jo päälle kymmenen, ja ehkä kerran olen saanut bannia, jos edes sitä.

Jos haluutte niistä paskoista säännöistänne pitää kiinni, niin suosittelisin sitten ihan moderaattoritoiminnan tehostamista, siihen ei auta moderaattorien määrän lisääminen. Poistakaa vaikka koko hemmetin varotusjärjestelmä ja bannikaa joka rikkeestä, vaikkei se foorumin tasoa yhtään parannakaan.

Foorumin tasoa ei valitettavasti voi parantaa säännöillä, se on täysin käyttäjistä kiinni.
Tärkeitä linkkejä: Huuto.net ; Kahvi.ws ; matso.info ; KaLinks
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti praKKA 11 Heinä 2008 18:59

Matso kirjoitti:Mulla on melko paljon kokemusta moderaattoreiden toiminnasta, ja voin sanoa sen verran, että se on nykysin täysin tehotonta. Ettekö uskalla antaa sitä bannia, vai onko teillä vaan määrätty, että bannia ei saa antaa mistään pikkurikkeistä? Mitähän hemmettiä luulette noilla varotuksilla saavuttavan? Itse ihan huvikseen rikon sääntöjä sillon tällön, kun ei siitä kumminkaan oo tulossa kun joku varotus koristamaan profiilia.

Noita varotuksia on ny softanvaihdoksen jälkeenkin keertynyt itselle jo päälle kymmenen, ja ehkä kerran olen saanut bannia, jos edes sitä.

Jos haluutte niistä paskoista säännöistänne pitää kiinni, niin suosittelisin sitten ihan moderaattoritoiminnan tehostamista, siihen ei auta moderaattorien määrän lisääminen. Poistakaa vaikka koko hemmetin varotusjärjestelmä ja bannikaa joka rikkeestä, vaikkei se foorumin tasoa yhtään parannakaan.

Foorumin tasoa ei valitettavasti voi parantaa säännöillä, se on täysin käyttäjistä kiinni.

Tuo varoitushomma on kyllä ihan totta. Itselläkin tässä hetki sitten pääsi lipsahtamaan ja Jupilta tietty varoitus tuli, eikä se ihan oikeasti tunnu missään. Joskus jaksoi vääntää jostain maailman "turhimmasta" varoituksesta kauheat itQpotQraivarit mutta nyt oli vain että "jaaha". Tämänpä takia harrastan ihan oikeasti reipasta bannaamista, 3 varoitusta lyhkäsellä ajalla johtaa viikon banneihin ellei nyt ihan saman kuun aikana ole tänne joinannut. Silloin on lyhyemmät bannit. Periaatteessahan me ei saataisi uusia käyttäjiä ihan tosta noin vaan bannia pitkäksi aikaa jos ollenkaan, ja periaatteessahan me ei saada myöskään järkyttävän pitkiä banneja antaa, mutta en tunne sääliä. Täällä on niin paljon paskaporukkaa että viikon bannit on kyllä ihan perus. Jupikin onnistui toden totta yhdellä vaivaisella asialla mut suututtamaan aika kovasti, mutta jos sitä ei muistele niin eipä Jupissakaan nyt vikaa ole. Mutta kannattaa ihan oikeasti te kaksi modea, miettiä onko se foorumilla kärsiminen ihan oikeasti sen IRC-bouncerin ja staffikannun arvoista. Piirakkaahan keräätte iloisesti, mutta valitusta on hieman surullista kyllä katsoa. Itse harrastan samaa kuin wiipe_ harrasti, osittain tosin. Elikkäs moderoin aina kun vastaan sattuu ja silloin tällöin ilmoituksia tuolta hoitelen, tällä on top-3 paikka irronnut useaan otteeseen (paitsi jos on tullut uusia innokkaita moderaattoreita). Ja kyllä, itse tykkään moderoinnista koska harrastan sitä eniten alueilla joilla käyn useasti, enkä pahemmin viitsi sekaantua muihin alueisiin. Tämän kyllä huomaa, HW-aluekkin suht siistin näköinen kun taas jos menette katsomaan Pelit-aluetta (jossa ei varmaan paljoa tapahdu modejen osalta), on se kyllä täynnä törkyä.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti Mahlainen jarruton 18 Heinä 2008 01:11

Ahioo-hoi, arvoisat sumppikuppilatoverini!

"Alanurkan nörttipiirien" legendaarisen valtiaan toveri wiipen_ kantaessa osuutensa keskusteluun Jonnewebin nykytolasta täytyy allekirjoittaneenkin sotkea tätä liki nimimerkki Anzeen moderaattoripiirakoiden aiheuttaman kuohunnan lailla vyöryvää keskustelutulvaa. Oikeasti minulla ei ole juuri mitään sanottavaa, mutta muinaisella ylläpitäjänstatuksella ansaitun arvostuksen perusteella yksinkertaiset latteuteni voidaan nostaa tulkitsemalla filosofisen korkealentoisiin sfääreihin.

Tilanne täällä ei ole ratkaisevasti heikompi kuin vuosi sitten. Keskustelun taso ei ole sen kehnompi tai kaksisempi kuin ennenkään - moderaattoritiimi kasvaa ja vaatimukset sen mukana. Jonnewebin tulevaisuuden kannalta kriittinen kysymys on, löytävätkö "tulevat sukupolvet" - siis ns. foorumin kohderyhmä - jatkossa keskustelupalstalle? Mikäli eivät, alkaa foorumin aika tiimalasissa käydä vähiin.

Vaihtuvuus tämänkaltaisella foorumilla on nopeaa - karua kieltään siitä puhuu mitaltaan kohtuuttoman pitkäksi kasvanut "Tervemenoa!"-ketju. Pelkkien palstaa yläpuolelta moderoivien koneiden motivaatio laskee ennen pitkää, kun pelkkä varoituslätkien liimaaminen käyttäjien profiileihin ei enää kiinnostakaan. Irkkibounserin vuoksi valvojana sinnittely on huvittavuudessaan ymmärrettävää - kun tämänkaltainen porkkana häviää, jaksaako moderointi enää kiinnostaa? Foorumi kaipaa moderaattoreita, jotka ovat kiinnostuneita sekä kirjoittamisesta että moderoimisesta.

Mikäli uusia moderaattoreita ei löydy, vanhat kokevat kasvaneensa liian suuriksi foorumille ja uudet Jonneweb-ikäiset sukupolvet liukuvat muille palstoille, on koko palsta tiensä päässä. Silloin on viisainta lopettaa, panna pillit pussiin. Tarkkailkaa tilannetta, ennusmerkkejä. Minusta tuntuu, että nyt aletaan olla lähellä Jiin maalailemaa loppua.

Ilmaisin kiinnostukseni ryhtyä uudelleen moderaattoriksi tänä keväänä yksityisviestillä Jiille. Arvoisan moderaattoriraadin minulle antamat pisteet olivat ilmeisen alhaiset - allekirjoittanut lyötiin pystyyn ilmeisen teennäisin perusteluin. Tässä valossa tuntuu perin kummalliselta, että nyt nimimerkki Jii maalailee Jonnewebin harmaalle pohjalle mustia peikkoja - kun apua olisi ollut minun taholtani ollut tarjolla, ei sitä oltu kiinnostuneita ottamaan vastaan.

Enää en lähtisi mukaan.

MJ
Mahlainen jarruton

Viesti Soundi 17 Loka 2009 21:17

No mä olen sen huomannut, että tällä foorumilla ei ole keskustelun tason saralla menneisyyttä, nykyisyyttä tai tulevaisuutta. Ja Jonnewebhän on kuin muurahaispesä; mahdottomasti porukkaa, kaikki lähes aivottomia paskiaisia, jokainen koittaa kantaa itseään raskaamman taakan ja kaikki kantavat risunsa kekoon, muttei ruusuista ole havaintoakaan. Vähän positiivisuutta kehiin siis.

Ja risuilla tarkoitan sitä, että tämähän on ollut aina semmoista valitusta ja vittuilua. Ainoa lääke olisi positiivisempi asennoituminen keskusteluihin. Toisaalta, ei edes joulupukki tuo minulle lahjaksi parempaa keskustelun tasoa tänne Jonneen. Eli pysykäämme tässä samassa tilanteessa nyt ja iänikuisesti. Emme kuitenkaan paranna tapojamme, eikä ihmeitä tapahdu edes internetissä. Tulevaisuus on tässä, hyvä kansa.

Toivottavasti keskustelua heräisi tälläkin foorumin suunnalla..
|| Paras artikkeli 2009 || Kolmanneksi mukavin käyttäjä 2009 ||
Käyttäjän avatar
Soundi

Palaa alueelle Sumppikuppila