Hyvä Mopo? Arvosteluja ja keskustelua

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Hyvä Mopo? Arvosteluja ja keskustelua

Viesti Eternìty 04 Heinä 2008 14:33

Sanokaas mikä on paras mopo? Itte ajattelin ostaa Suzuki Pv mutta en oo vielä täysin varma..

Joten tänne voitte kertoa mikä on hyvä mopo jne.
Eternìty

Re: Hyvä Mopo? Arvosteluja ja keskustelua

Viesti Peto 04 Heinä 2008 14:38

Noh, Suzuki PV on ihan hyvä, itse ajanut jo 5 vuotta ilman mitään ongelmia. Mutta taitaa itselläkin olla moponvaihto edessä.
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti wattu 04 Heinä 2008 14:39

Juu Suzuki PV:tä ei kannata ostaa, ellei ole halukas ajamaan polvet suussa, tai ole tarpeeksi lyhyt.
[piilotettu kuva]
Anti-depressants, controlling tools of your system, making life more tolerable, making life more tolerable
Serj Tankian - Unthinking Majority
Jos jotain kiinnostaa saada rahaa puoli-ilmaiseksi, paina tästä ja rekisteröidy ihmeessä.
(3 snt/mainos) - Thebux.info taas pystyssä!
Käyttäjän avatar
wattu

Viesti Latemara 04 Heinä 2008 14:48

Kysäsempä tässä aiheessa, mistä sais alle 500€ Honda Mankin tai Suzuki PV:n, mieluusti Kuusamon lähettyviltä. Linkittäkää vaikka jonnekkin nettikauppaan tms.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Latemara

Viesti Jomena 04 Heinä 2008 15:21

Se riippuu tietenkin iha hintaluokasta. Jos haluut ajellä ympäriisä kyliä, käyä kavereilla jne nii osta Supermoto malli. Jos ajat jossai möklillä ja hiekka-/sorateillä nii osta enduro.

EDIT: Niin ja yleisimpiä merkkejä on Aprilia, Derbi, Gilera, Yamaha, MBK ja jotain. Uskon että sielläpäin jossain on joku kauppa missä myydään. Tai sitte menet nettimotosta metsästämään. Siellä on hyviä mopoja käytettynä.
Jomena

Viesti Qui 04 Heinä 2008 15:42

Latemara kirjoitti:Kysäsempä tässä aiheessa, mistä sais alle 500€ Honda Mankin tai Suzuki PV:n, mieluusti Kuusamon lähettyviltä. Linkittäkää vaikka jonnekkin nettikauppaan tms.

Aika hyvä tuuri saa kyllä käydä jos jostain löytää Hondan mankin tai Suzukin PV:n tuolla rahasummalla.. Ainakaan kunnossa olevaa kukaan myy pois, ellei joku tuttusi.

Osta mopo josta itse tykkäät, ne jotka menevät massan mukana ''mut iskä saaks 08 derbi ku kaikil kamuillakin on'' on kyllä nähty tarpeeksikin.. Mutta mikäs siinä jos rahaa löytyy.
Qui

Viesti praKKA 04 Heinä 2008 16:52

Qui kirjoitti:
Latemara kirjoitti:Kysäsempä tässä aiheessa, mistä sais alle 500€ Honda Mankin tai Suzuki PV:n, mieluusti Kuusamon lähettyviltä. Linkittäkää vaikka jonnekkin nettikauppaan tms.

Aika hyvä tuuri saa kyllä käydä jos jostain löytää Hondan mankin tai Suzukin PV:n tuolla rahasummalla.. Ainakaan kunnossa olevaa kukaan myy pois, ellei joku tuttusi.

Osta mopo josta itse tykkäät, ne jotka menevät massan mukana ''mut iskä saaks 08 derbi ku kaikil kamuillakin on'' on kyllä nähty tarpeeksikin.. Mutta mikäs siinä jos rahaa löytyy.

Ja virittämättömän/muuten koskemattoman PV:n tai Monkeyn löytö on niin harvinaista, että siitä voidaan kiskoa vaikka kymppitonni.

Derbejä ostetaan koska ne ovat hyviä, mutta nyrkkisääntö on että ei uutta, vaan -05 tai vanhempia malleja. Tämä johtuu siitä että uudempiin malleihin on tullut muutamia uudistuksia jotka taas ovat huonontaneet Derbin laatua ja tehokkuutta. Vääntö on pienentynyt muunmuuassa aivan tolkuttomasti. Puhun siis Senda X-Race -mallista, kelpaa R:ään ja SM:ään tuo.

Lisäksi viritys on idioottien puuhaa, ellei sitten mopostansa tee kevaria ja rekisteröi sitä myöskin kevariksi. Tämähän on oikeastaan halpa tapa päästä kevarilla pärräämään ;) Mutta epäilen että PV:tä ja Monkeytä ei saa kevariksi rekisteröityä kun ei ne ole vakaita enää siinä vauhdissa eikä jarrut riitä.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti Regalis 04 Heinä 2008 17:32

praKKA kirjoitti:Lisäksi viritys on idioottien puuhaa, ellei sitten mopostansa tee kevaria ja rekisteröi sitä myöskin kevariksi. Tämähän on oikeastaan halpa tapa päästä kevarilla pärräämään ;) Mutta epäilen että PV:tä ja Monkeytä ei saa kevariksi rekisteröityä kun ei ne ole vakaita enää siinä vauhdissa eikä jarrut riitä.

Ei todellakaan ole halpaa tai helppoa. Tästä on keskusteltu monta kertaa motot.netissä, ja joka kerta tultu siihen tulokseen, että uuden kevarin saa paljon halvemmalla, kuin mitä mopon rekisteröiminen sellaiseksi maksaisi. Mopo pitäisi tyyppihyväksyä, mikä edellyttää mm. päästömittauksia, rungon kestävyyden testaamista, tehomittauksen ja jarrujen testaamista. Kuka edes haluaisi alitehoisen ja ylihintaisen mopo-kevarin, kun halvemmalla saa kunnollisen kevarin.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti Jomena 04 Heinä 2008 17:32

praKKA kirjoitti:Lisäksi viritys on idioottien puuhaa, ellei sitten mopostansa tee kevaria ja rekisteröi sitä myöskin kevariksi. Tämähän on oikeastaan halpa tapa päästä kevarilla pärräämään ;) Mutta epäilen että PV:tä ja Monkeytä ei saa kevariksi rekisteröityä kun ei ne ole vakaita enää siinä vauhdissa eikä jarrut riitä.
Oha niitä hurjimuksia jotka painaa pienillä mopoilla päälle 100 teillä :D Siinä on vaa 50:50 chäännsi et kuoleeko vai selviääkö hengissä.
Jomena

Viesti JonuZi 04 Heinä 2008 17:34

Eiköhän näiltä perus enduro/skootteri valmistajilta löydy kaikilta ihan laadukkaita mopoja. Kyllä ne kaikki kunnossa pysyy jos huoltaa joskus.
JonuZi

Viesti Eternìty 06 Heinä 2008 18:59

wattu kirjoitti:Juu Suzuki PV:tä ei kannata ostaa, ellei ole halukas ajamaan polvet suussa, tai ole tarpeeksi lyhyt.

Oon tarpeeks lyhyt 13 veeks ;<

Joo ja kiitos noista PV:n arvosteluista, semmosen hommaan ehkä jopa ens kesänä ennakkoon ;)

Mökillähän sillä voi ajaa vaikka ei oo ikää joten eipä haittaa vaikka ostaiski ennakkoon.. Tosin alkanu pyrähys ja melkee 6 cm kasvanu viime kattomisesta muttaaahh.. En keksi enempää xd
Eternìty

Viesti praKKA 06 Heinä 2008 19:25

NightRoaD kirjoitti:
wattu kirjoitti:Juu Suzuki PV:tä ei kannata ostaa, ellei ole halukas ajamaan polvet suussa, tai ole tarpeeksi lyhyt.

Oon tarpeeks lyhyt 13 veeks ;<

Joo ja kiitos noista PV:n arvosteluista, semmosen hommaan ehkä jopa ens kesänä ennakkoon ;)

Mökillähän sillä voi ajaa vaikka ei oo ikää joten eipä haittaa vaikka ostaiski ennakkoon.. Tosin alkanu pyrähys ja melkee 6 cm kasvanu viime kattomisesta muttaaahh.. En keksi enempää xd

En suosittele. Itsellä on polvet kurkussa kun PV:llä ajan ja itse olen sentään 165cm eli todella lyhyt. Derbissä taasen jalat ovat todella mukavasti eikä sen päällä väsy toisin kuin noissa minimopoissa. Etenkin jos sä nyt olet lyhyt, niin et välttämättä sitä ole ensi vuonna jos kerran pyrähdyskin on alkanut.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
praKKA
Nerd

Viesti Hikotiini 08 Heinä 2008 21:06

praKKA kirjoitti:En suosittele. Itsellä on polvet kurkussa kun PV:llä ajan ja itse olen sentään 165cm eli todella lyhyt. Derbissä taasen jalat ovat todella mukavasti eikä sen päällä väsy toisin kuin noissa minimopoissa. Etenkin jos sä nyt olet lyhyt, niin et välttämättä sitä ole ensi vuonna jos kerran pyrähdyskin on alkanut.

Hah. Minä pystyn helposti ajamaan PV:llä vaikka olen 167cm. Ajoasennossasi vikaa?
[piilotettu kuva]
Hikotiini

Viesti praKKA 08 Heinä 2008 22:56

Hikotiini kirjoitti:
praKKA kirjoitti:En suosittele. Itsellä on polvet kurkussa kun PV:llä ajan ja itse olen sentään 165cm eli todella lyhyt. Derbissä taasen jalat ovat todella mukavasti eikä sen päällä väsy toisin kuin noissa minimopoissa. Etenkin jos sä nyt olet lyhyt, niin et välttämättä sitä ole ensi vuonna jos kerran pyrähdyskin on alkanut.

Hah. Minä pystyn helposti ajamaan PV:llä vaikka olen 167cm. Ajoasennossasi vikaa?

Sulla on tynkäjalat. PV on todella huono ajaa kun pääset ajamaan paljon korkealla ja tukevalla mopolla.
praKKA
Nerd

Viesti Duracell 09 Heinä 2008 00:27

Itse ajan mielummin liian pienellä kun liian isolla mopolla jolla ei yletä jalat kunnolla maahan. Mites praKKA sulla on sen derbin kanssa? Itelläkin pituutta on 16xcm ja oli Aprilia RX:llä siinä ja siinä että yletti ajaa.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet