Mopokortin hinta voi nousta viisinkertaiseksi

Keskustelua uutisista.

Mopokortin hinta voi nousta viisinkertaiseksi

Viesti Hemuli92 28 Kesä 2008 00:24

Tulossa oleva mopokorttiuudistus voi nostaa kortin hinnan jopa 400-500 euroon. Nykyisin mopokortin hankinnasta selviää noin 90 eurolla.

Lähde
Että semmosta. Melko paljon saa kyllä mopokortista maksaa jatkossa, tosin eihän se varmaa ole vielä mutta kuitenkin
Hemuli92

Re: Mopokortin hinta voi nousta viisinkertaiseksi

Viesti Kreator 28 Kesä 2008 00:49

No jaa, tuskin ehtii tonne elokuuhun mennessä vaihtua eli saan kortin sillä 90e hinnalla.
Mjaa... Noh, saattaahan tuo mopoilijoiden määrä vähentyä ja samalla kolarien määrä.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
http://sunblind.urli.fi/
Kreator

Viesti Genbor 28 Kesä 2008 04:17

Hyvä että vasta 2009 tulee tuo voimaan, tai enintään... Ensivuonna tulee täyteen 15v.
Käyttäjän avatar
Genbor

Viesti Bister 28 Kesä 2008 05:18

Hyvä vain. Vähenee näiden 15v lapsien ns. "kovistelut" kaduilla (ainakin jotenkuten). Miksei samantien kevarikortti ja mopokortti heti "K-18"? En näe mitään järkeä mopoissa jne... Kivaa ajaa kyllä. Mutta kyllä voi pitää hauskaa muutenkin kuin ajaa mopoilla ja herättää muut. -.-' Jep, pääsee kouluun nopeammin. Eikös bussilla pääse kouluun sitten? Ja jos ei pääse, eikö vanhemmat voi heittää kouluun? "Ei ole varaa ostaa autoa" - sanotte. Miksi ei vanhemmat sitten säästä rahaa autoon? Ei, he ostavat HUOM. lapsillensa mopot. Itsellekin ostettiin mopo kun olin nuori. Ajelin sillä hetken, en nähnyt mitään järkeä siinä. Vei rahaa jne.. Ja omatunto rupesi kolkuttamaan. Sanoin äidilleni, että myy mopon pois. Ja heti rupesi menemään raha-asiat paremmin ja kuntokin nousi kun kuljin pyörällä. =)
En tietenkään väitä, että teidän pitäisi ns. luopua mopoista, mutta kertokaa 3. (huom.) HYVÄÄ syytä miksi käyttää mopoa 15-vuotiaana?

Tietenkin tämä jakaa mielipiteitä. Jännä nähdä mitä nuorempi polvi sanoo tähän. : D
Allu666 kirjoitti:
Jamokado kirjoitti:On mahdotonta olla veden alla tunnin ilman sukelluslaitteita tai sukellusvenettä, ihan vaan normaali ihminen.

Eipä ole, esim pilillä voi ottaa vettä pinnalta, tai vaikka oljenkorrella kuin Akkarissa konsanaan.
Bister

Viesti Duracell 28 Kesä 2008 08:13

Nykyisin mopokortin hankinnasta selviää noin 90 eurolla.

Mistähän tämäkin "fakta" on pierastu? Ajokorttilupa maksaa 40€ ja tutkinto ~15€.

Itse en ole tuon uudistuksen kannalla sitten yhtään vaikka kortti itsellä onkin. Tästä seuraisi vaan se että mopoilusta tulee porvaripentujen etuoikeus.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Duracell

Viesti Maxwell_von_Karma 28 Kesä 2008 08:29

Minun puolestani aivan se ja sama, ellen sitten joudu joskus tulevaisuudessa lapseni korttia maksamaan. :D
Upea suomennos Michael Myers-artikkelista by Google:
"It's all over, Michael," he sighs, pulling the mask off.
"It's all yli, Michael", hän Sighs, vetämällä naamio pois
Käyttäjän avatar
Maxwell_von_Karma

Viesti Villex 28 Kesä 2008 09:01

Onneksi ei koske minua. Mutta mistä ihmeestä ne veloittavat 400e? Kaikki raha menee kuitenkin tupakasta keuhkokuumeen saadeinen pummejen hoitoon.
[piilotettu kuva] Nopea netti..
Käyttäjän avatar
Villex

Viesti Jequ 28 Kesä 2008 09:42

Villex kirjoitti:Onneksi ei koske minua. Mutta mistä ihmeestä ne veloittavat 400e? Kaikki raha menee kuitenkin tupakasta keuhkokuumeen saadeinen pummejen hoitoon.

Ne veloittavat ajotunneista tietenkin... Eli raha menee ajo-opettajien palkkoihin.
100 viestiä - 2.7 2008
Alla oleva viesti on silkkaa... BULLSHIT!
Käyttäjän avatar
Jequ

Viesti Peto 28 Kesä 2008 09:52

Eli siirtyykö se 94 syntyneille? Kun itse olen saanut jo kortin niin saanhan pitää sen silti? :O.
AMD Athlon 64 3200+ | Club 3D geforce 6800 GS | 2GT DDR | Asus A8V-VM | 450GT HD | 300W | Nexus Clodius | 2x 120mm tuularia

Derbi Senda SM Xrace -07 ostoon. Suzuki PV nyt.
Käyttäjän avatar
Peto

Viesti dalen 28 Kesä 2008 10:08

ja sitten pitäis ens vuonna tulla teoria kokeen rinnalle myös ajokoe, mutta eihän se minua haittaa, kun omistan jo kortin sekä mopon :P
[piilotettu kuva] <--- BY dalen
[piilotettu kuva] <--- BY dalen minulta voi myös tilata näitä!!!
Käyttäjän avatar
dalen

Viesti Ripper 28 Kesä 2008 10:34

Itse täytän 15 vasta 2,5 vuoden päästä... Mutta, mutta:
Uusimuotoista mopokorttia pohtinut työryhmä heittää kortin suorittaville myös porkkanan. Osa mopokoulutuksesta voitaisiin käyttää oppilaan hyväksi myöhemmässä autokouluopetuksessa. Sitovat linjaukset tästä kuitenkin puuttuvat.
Onhan se ihan kiva, paitsi tuo punainen kohta. :?
Mopot 80 km/h
+Jos painat tästä ja kehität itsesi lvl 15 kyseisessä pelissä, niin autat minua hieman.
Käyttäjän avatar
Ripper

Viesti Agapio 28 Kesä 2008 10:46

Miks vitussa kaiken hinta pitää nousta jonnekkin 400-500 paikkeille?
Mihin tämä Suomi on menossa? Minä muutan Lontooseen, jos tää homma ei lopu.
Täällä Agapion isoveli.[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
PS. Kiitos RodeoEnergylle singaturesta.
Käyttäjän avatar
Agapio

Viesti ROUPi 28 Kesä 2008 10:48

Täytän ens kuun maaliskuussa 15... Ehtiiköhän tuo siihen mennessä?
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/93095.shtml
ROUPi

Viesti DJanne 28 Kesä 2008 10:55

Olin ihan sydänkurkussa kun luin ton otsikon. Noh, suoritan mopokortin syykuussa, ei toi ehi vielä siihen mennessä voimaan.
Tuleva kone: Sapphire Radeon HD4870 512MB | Intel C2Q Q6600 | Abit IP35 Pro | SE16 500Gb | 2GB DDR2 800Mhz | Antec P190 | Logitech G5 & G15 | Acer AL2216WSD
http://img34.picoodle.com/img/img34/4/7 ... 0c378f.png Keskiviikkona tilattiin, nyt odotellaan, max. 2 viikkoa ;(
.oOo.
Käyttäjän avatar
DJanne

Viesti LeeRocker 28 Kesä 2008 11:02

Vitun herrat ja porhot luuleeko ne saatanan homot että keskivetro palkalla saa ees kortin ? Haistakaa paska saatana vittu kullä nyt saatana pistää vihaks :evil:

Homoja Nämä pöliitikot ja kaikki saatanan herrat säätää siihenmalkliin kaiken että pitää saaha saatana lotto voitto että ees pystyy elämään.
[piilotettu kuva]
Savon muan sankar...
Käyttäjän avatar
LeeRocker

Palaa alueelle Uutiset