Rahapelit jatkossa K18

Keskustelua uutisista.

Re: Rahapelit jatkossa K18

Viesti Maxwell_von_Karma 26 Kesä 2008 15:12

Ei häviä Moso ainakaan sitten joka päivä 3000e...paska juttu tollainen on, vaikken itse paljoa niillä pelaile.
Viimeksi muokannut Maxwell_von_Karma päivämäärä 27 Kesä 2008 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Upea suomennos Michael Myers-artikkelista by Google:
"It's all over, Michael," he sighs, pulling the mask off.
"It's all yli, Michael", hän Sighs, vetämällä naamio pois
Käyttäjän avatar
Maxwell_von_Karma

Viesti <RadiCaali> 26 Kesä 2008 15:57

Mutta saahan vielä alle 18.v Pelata Vanhemipien kanssa?
Aika yllätyksenä tuli.Joskus niitä on tullut pelattua. :?
Näillä näkyvin saan pelata niitä yksin Vuonna 2013 :shock:
[piilotettu kuva] <-- Itse Tehty Youtube chanelini Oma Blogini
Käyttäjän avatar
<RadiCaali>

Viesti DJanne 26 Kesä 2008 16:13

Kaverini isä ajoi tätä juttua. Sai näköjään läpi sen :x
Tuleva kone: Sapphire Radeon HD4870 512MB | Intel C2Q Q6600 | Abit IP35 Pro | SE16 500Gb | 2GB DDR2 800Mhz | Antec P190 | Logitech G5 & G15 | Acer AL2216WSD
http://img34.picoodle.com/img/img34/4/7 ... 0c378f.png Keskiviikkona tilattiin, nyt odotellaan, max. 2 viikkoa ;(
.oOo.
Käyttäjän avatar
DJanne

Viesti Hannuu 26 Kesä 2008 17:07

DJanne kirjoitti:Kaverini isä ajoi tätä juttua. Sai näköjään läpi sen :x

ARGH :x :x . Paska juttu tälläinen.
Näin se menee. Klikatkaa sigiäni ja täältä saa rekisteröitymällä ja klikkaamalla oikeata rahaa,jolla voit ostaa sitä mitä haluat.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva] Rekkaa tuohon,ja opastan miten tulla rikkaaksi. (saat tuosta vielä rekisteröinti bonuksen!)
Käyttäjän avatar
Hannuu

Viesti Regalis 26 Kesä 2008 18:31

DJanne kirjoitti:Kaverini isä ajoi tätä juttua. Sai näköjään läpi sen :x

Tarja Halonen teki ainakin YleXän uutisten mukaan tämän lakiesityksen...
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti Evilman 26 Kesä 2008 18:32

Ei helvetti suoraan sanoen. Jos astuisi voimaan heti vuoden alusta, niin saisin pelata laillisesti peräti 14 päivää. Ei helvetti, siis oikeasti. Ja ne 14 päivääkin jollain bensa-asemalla, kun niin paljon pyhiä loppuvuodesta. Ei helvetin helvetti.
Helvetin tunarit!
Evilman

Viesti Kreator 26 Kesä 2008 19:40

No perhana, täytän kohta puoliin 15 ja pääsis vihdoinkin pelaamaan ihan laillisesti, mutta eipä taida se hupi kauan kestää :/
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
http://sunblind.urli.fi/
Kreator

Viesti sAmulii 26 Kesä 2008 19:56

ZenZu-Tree kirjoitti:Hmm.. Mielestäni olisi melko mahdotonta, että RAY suostuisi tällaiseen. Pelaamisen vaikeutuminen (Kaikilla yli 18 vuoiallakaan ei ole luottokorttia) vähentäisi sen verran satunnaispelaamista, että aika paljon tippuisi ko. klubin tulot, vaikka suurin osa rahoista tuleekin peliaddikteilta.

Mutttajoo.. Itse olen vuoteen 2010 täyttänyt 18.

Luottokorttisysteemi on kehitteillä pelikoneisiin, mutta ei ne pelikoneet kokonaan luottokorttikäyttöön ymmärtääkseni siirry. En tiedä sitten, lisääkö tuo yhtään peliriippuvaisten pelaamista tai riippuvuutta itsessään, sillä yhtä hyvin he voivat nostaa rahaa ja vaihtaa setelit kolikoiksi, kun lähes joka paikassa on setelinvaihtoautomaatti.

Omasta mielestäni tämä on järkevä lakisäädös, vaikka itse pelaankin älyttömän paljon. Kyllä nuoruusiässä se riippuvuus kehittyy paljon helpommin kuin vähän vanhempana. Pakko myöntää etten itsekkään hallitse oikein sitä kuinka paljon sitä rahaa siitä reijästä sisään tungen. Ja koskeehan tämä myös Veikkauksen ikärajaa, Veikkaus kun minulle lähellä sydäntä on. =D Joka tapauksessa, järkevä muutos.

Itse pääsen sitten pelailemaan vasta parin ja puolen vuoden päästä. Joulukuu... -.-
Käyttäjätunnus vaihdettu : Laakko -> sAmulii
Käyttäjän avatar
sAmulii

Viesti JonuZi 26 Kesä 2008 19:59

Ens vuonna 18 kuitenki ni ei haittaa 8)
JonuZi

Viesti Zenzu 26 Kesä 2008 21:30

sAmulii kirjoitti:
ZenZu-Tree kirjoitti:Hmm.. Mielestäni olisi melko mahdotonta, että RAY suostuisi tällaiseen. Pelaamisen vaikeutuminen (Kaikilla yli 18 vuoiallakaan ei ole luottokorttia) vähentäisi sen verran satunnaispelaamista, että aika paljon tippuisi ko. klubin tulot, vaikka suurin osa rahoista tuleekin peliaddikteilta.

Mutttajoo.. Itse olen vuoteen 2010 täyttänyt 18.

Luottokorttisysteemi on kehitteillä pelikoneisiin, mutta ei ne pelikoneet kokonaan luottokorttikäyttöön ymmärtääkseni siirry. En tiedä sitten, lisääkö tuo yhtään peliriippuvaisten pelaamista tai riippuvuutta itsessään, sillä yhtä hyvin he voivat nostaa rahaa ja vaihtaa setelit kolikoiksi, kun lähes joka paikassa on setelinvaihtoautomaatti.

Aivan. Siis tämä systeemi tulee vaihtoehdoksi käteismaksulle.. Kiitos selvennyksestä.
Phiuf.
Käyttäjän avatar
Zenzu

Viesti Pinles 26 Kesä 2008 22:13

Itse täytän silloin just 15, kun nousee ikäraja. Aina ei voi voittaa ;D.
Käyttäjän avatar
Pinles

Viesti urpo|| 26 Kesä 2008 22:38

Leppävirralla on jo toi luottokortti systeemi Jokeri-Pokerissa.
Punnera praKKAn kanssa. JEEEEE
Dundan kirjoitti: Puhut vaan sille semmosista sioista mistä ite tykkäät ja vähän senkin luonteen mukaan, jos se on ujo ei kannata alottaa millään räväkällä :)

MULTIFAILL
Käyttäjän avatar
urpo||

Viesti (|) 27 Kesä 2008 15:34

dalen kirjoitti:
Regalis kirjoitti:
Kauppalehti kirjoitti:Rahapelien pelaamiseen on tulossa 18 vuoden ikäraja. Nykyisin peliautomaatteja ja muitakin pelejä voivat harrastaa kaikki 15 vuotta täyttäneet.

YleX:ssä oli tänään juttua tuosta. Ohjelmassa haastatellun RAY:n lakimiehen mukaan laki tulisi voimaan jo ensi keväänä, mutta siinä olisi vuoden siirtymäaika (?). Valvontaakin kuulemma tehostetaan, eli alle 18-vuotiaille rapsahtaisi lähes poikkeuksetta sakot pelaamisesta.

Oikeastaan tuo on mielestäni ihan hyvä asia. Tämä todennäköisesti vähentäisi niitä 15-18 vuotiaana pelaamiseen koukkuun jääneitä tyyppejä. Suomessa on muutenkin todella löysät lait rahapelien osalta. Ei löydy kovin montaa muuta maata, jossa 15-vuotias voisi pelata uhkapelejä ruokakaupan nurkassa.

niihin on jo tullut ainakin laivojen pelikoneisiin...

No itse ainakin pelailin laivalla juuri edellispäivänä rahapelejä ja vaikka moni vartia/valvoja/työntekijä/jne. käveli ohitseni, he eivät edes huomauttaneet asiasta.
(|)

Viesti Genbor 27 Kesä 2008 18:36

Perkl ensivuonna 15v. ; (

Bleh...
Käyttäjän avatar
Genbor

Viesti TimoPetteri 27 Kesä 2008 21:45

Eipähän pappojen tarvi jonottaa kauaa senttipotille...
Irqissä sovittiin että jos 30 päivän aikana tulee yhtään spämmiä, niin lähde. 26 päivää jäljellä Hei! Sinä siinä! Oletko koskaan ajatellut että ilmanen wii, playstation ym olisi poikaa? Rekkaa täällä ja hanki hanki pisteitä rekkailemallla sivustoille ja lunasta voittos. TAi: Tästä 20 frendillä.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
TimoPetteri

Palaa alueelle Uutiset