Kaiuttimesi?

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Re: Kaiuttimesi?

Viesti $!lv3r 04 Huhti 2009 15:37

logitech x-230, kiva häiritä naapureita kerrostalos :P
Käyttäjän avatar
$!lv3r

Viesti praKKA 04 Huhti 2009 15:39

$!lv3r kirjoitti:logitech x-230, kiva häiritä naapureita kerrostalos :P

No en nyt noilla purkeilla sanoisi kuin että naapurisi korkeintaan huvittuvat.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti Warthall 05 Huhti 2009 03:55

Atech Audio WE-101 kotiteatterin kaiuttimet. Tässä kuvassa näkyy koko sarja mutta käytössä on vain subi ja 2 satelliittia.
Käyttäjän avatar
Warthall

Viesti Jyri^^ 05 Huhti 2009 11:11

Logitech X-210. Radiotehnika S-400 rms 200w max 400w (http://www.hot.ee/r400/front2_smaller.jpg), Radiotehnika S-300 rms jotain 150w ja max 300w (Samanlainen kuin 400, mutta vain pienempi subbari puuttuu). Noin 100 vuotta wanha Sony STR-DE315. Pelkkä A-sarja 80w+80w, A+B 60w+60w, mikä tahansa surround +A(+B) joka kanavalle 60w. (http://www.classicaudio.fi/kuvat/0608/240608son1s.JPG) Kyllä mä varmaan joskus nuo 12'' subbarit tuolta saan isoveljeltä tähän...
[piilotettu kuva]
Jyri^^

Viesti $!lv3r 11 Huhti 2009 14:00

praKKA kirjoitti:

saisit mun mielestä miettiä uuestaan...
Käyttäjän avatar
$!lv3r

Viesti Jester 11 Huhti 2009 14:09

Logitech Z-4 2.1

Tollaiset peruspaskat...
"Tänä vuonna käy kato
Karja menee umpeen
Sikiöt jäätyvät kohtuihin
Ja rakkaus elämään kuolee
Joentöyräälle itäpenkkaan
Tukehdun yskääni
Lämpimiksi kylmyyttä halaten"
Jester

Viesti praKKA 11 Huhti 2009 20:17

$!lv3r kirjoitti:
praKKA kirjoitti:

saisit mun mielestä miettiä uuestaan...

Siinä ei ole mitään miettimistä. Jos kehtaat sanoa Logitechin halpis-2.1 systeemiä jotenkin räleeksi niin aikalailla on käsitykset päin vittua. Et ole tainnut koskaan kuulla/nähdä oikeata kotiteatterisettiä jossa kaiuttimet pelkästään maksaa semmoiset 500-1000€ ja vahvistin melkeimpä toisen mokoman?
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
praKKA
Nerd

Viesti woodhead 14 Huhti 2009 17:12

Jos asuu jossain kerrostalossa, jossa kuuluu naapuriin hyvin niin kyllä Logitech X230:kin saa valituksia hankittua. Itsellä on myös opiskelukaupungissa pelkästään tuollaiset Logitech X230:et ja aika hiljaisella tulee kuunneltua ettei tule naapureita häirittyä.

Paremmat kaiuttimet minulla toki löytyy vanhempien omistamassa talossa huoneestani, mutta nekin ovat aika halvat. Vahvistin ~100e, kaiuttimet (OR L320) ~50e ja subwoofer kahdella 8" elementillä 90e ja sain naapurin muutaman sadan metrin päästä kotoaan soittamaan meille vihoissaan, kun bassot kuuluvat heille kuulema niin hyvin.
woodhead

Viesti $!lv3r 14 Huhti 2009 23:34

woodhead kirjoitti:Jos asuu jossain kerrostalossa, jossa kuuluu naapuriin hyvin niin kyllä Logitech X230:kin saa valituksia hankittua. Itsellä on myös opiskelukaupungissa pelkästään tuollaiset Logitech X230:et ja aika hiljaisella tulee kuunneltua ettei tule naapureita häirittyä.

tämä on totta.prakka on iha vääräs :lol:
Et ole tainnut koskaan kuulla/nähdä oikeata kotiteatterisettiä jossa kaiuttimet pelkästään maksaa semmoiset 500-1000€ ja vahvistin melkeimpä toisen mokoman?

enkä oo vertaamas näitä mun kajareita johoki kotiteatteriin :d. tiiän että sellasist lähtee ääntä
Käyttäjän avatar
$!lv3r

Viesti Jester 14 Huhti 2009 23:38

praKKA tainnut tottua asumaan hehtaaritiloilla joissa naapuriin mennään korkeintaan kerran vuodessa ja jos pitää sokeria päästä lainaamaan niin junalla pitää matka taittaa. Saatana saa sitä melkeinpä millä tahansa kajareilla hankittua häädön asunnostaan.
"Tänä vuonna käy kato
Karja menee umpeen
Sikiöt jäätyvät kohtuihin
Ja rakkaus elämään kuolee
Joentöyräälle itäpenkkaan
Tukehdun yskääni
Lämpimiksi kylmyyttä halaten"
Jester

Viesti $!lv3r 14 Huhti 2009 23:47

Routa kirjoitti:praKKA tainnut tottua asumaan hehtaaritiloilla joissa naapuriin mennään korkeintaan kerran vuodessa ja jos pitää sokeria päästä lainaamaan niin junalla pitää matka taittaa.

:lol:
Käyttäjän avatar
$!lv3r

Viesti Muhwiza 14 Huhti 2009 23:53

Creative SBS A30
Eihän noilla popiteta, sitä varten on kuulokkeet :)
Käyttäjän avatar
Muhwiza

Viesti praKKA 15 Huhti 2009 00:32

Routa kirjoitti:praKKA tainnut tottua asumaan hehtaaritiloilla joissa naapuriin mennään korkeintaan kerran vuodessa ja jos pitää sokeria päästä lainaamaan niin junalla pitää matka taittaa. Saatana saa sitä melkeinpä millä tahansa kajareilla hankittua häädön asunnostaan.

Naapurit on tuossa muutaman metrin päässä :)
Lisäksi olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa. Tiedän kyllä kuinka vittumaista se on että äänet kuuluu helposti läpi jos on vanhassa kerrostalossa.

Mutta en sanoisi siltikään että niillä ihan vielä kiusattaisiin. Häädön saa mutta se on sitten sen takia kun naapuri vittuuntuu sen äänenlaadun takia ;)
No offence mutta jotenkin muotoilit viestisi niin että nuo olisi jotenkin maailman parhaat purkit, tai sitten minä olen yksin tämän luulon kanssa.

Ja se että kuuntelee hiljaisella ei riitä. Kun tietyt äänitaajuudet vain yksinkertaisesti menevät rakenteita pitkin helposti, niin jos kuuntelet siten, että juuri ja juuri itse kuulet musiikin, saattaa matalat äänet kuulua silti naapuriin (tai ihan viereiseen huoneeseen). Olen saman todennut siskoni kanssa kun itse kuuntelen toisinaan noilla Silvercrestin naurettavilla 2.1-kajareilla hiljaa musiikkia ja tämä valittaa kuinka jumputan ihan liian kovalla. Olen käynyt hänen huoneessaan ja naurahdellut tosiaan että hyvä jos itse kuulen huoneessani ääntä mutta vaimea jumputus kuuluu silti.
Eli siis ääntä ei tarvitse lähteä mutta sen äänen taajuuden vain pitää olla tietynlainen. Siksi kannattaakin säätää taajuudet niin että vaimentaa matalat äänet mahdollisimman hyvin ja sen jälkeen saatkin popittaa melko kovaa huoneessasi kerrostalossakin ilman että naapurit vittuuntuu.
praKKA
Nerd

Viesti Maszá 15 Huhti 2009 00:36

praKKA kirjoitti:Ja se että kuuntelee hiljaisella ei riitä. Kun tietyt äänitaajuudet vain yksinkertaisesti menevät rakenteita pitkin helposti, niin jos kuuntelet siten, että juuri ja juuri itse kuulet musiikin, saattaa matalat äänet kuulua silti naapuriin (tai ihan viereiseen huoneeseen). Olen saman todennut siskoni kanssa kun itse kuuntelen toisinaan noilla Silvercrestin naurettavilla 2.1-kajareilla hiljaa musiikkia ja tämä valittaa kuinka jumputan ihan liian kovalla. Olen käynyt hänen huoneessaan ja naurahdellut tosiaan että hyvä jos itse kuulen huoneessani ääntä mutta vaimea jumputus kuuluu silti.
Eli siis ääntä ei tarvitse lähteä mutta sen äänen taajuuden vain pitää olla tietynlainen. Siksi kannattaakin säätää taajuudet niin että vaimentaa matalat äänet mahdollisimman hyvin ja sen jälkeen saatkin popittaa melko kovaa huoneessasi kerrostalossakin ilman että naapurit vittuuntuu.

Pitää täysin paikkansa. Matkalla toiseen huoneeseen korkeammat taajudet yleensä vaimenevat, jolloin alemmat taajuudet eli jympytys kuuluu paremmin. Ja toki rakennusmateriaalilla/-tekniikalla on myös vaikutusta, miten äänet etenee. Tietynlaisilla ratkaisuilla jotkut äänet voimistuu ja jotkut vaimenee. That's it.
Intel Core 2 Duo E8500 | Force3D Radeon HD 4870 | 4 GB DDR2 | 1 TB Samsung Spinpoint + 1 TB Buffalo DriveStation | Asus P5Q PRO | BenQ E2200HD | Logitech MX518
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Maszá
Modulaattori

Viesti Swastika 15 Huhti 2009 02:35

Kauniit, Windows 98 Koneen mukana tulleet laatu-kajarit.
MS 691
Multi-Media Stereo Speaker System
Auta minua kasvattamaan kaupunkia, paina jostakin allaolevasta linkistä:
*>1 <*> 2 <*> 3 <*> 4<*
Käyttäjän avatar
Swastika

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet