apua flash-pelin tekoon!

apua flash-pelin tekoon!

Viesti lerros 29 Touko 2008 13:09

morjesta kaikille!
oon tossa väsäilly tommosta space invaders-tyylistä peliä, jossa pelaaja kuitenkin pystyy lentämään, eikä vain liiku x-akselin suunnassa.
tähän mennessä olen saanut pelaajan aluksen lentämään ja ampumaan, 3 viholliskonetta, jotka parveilevat ja hyökkäävät satunnaisesti kohti pelaajaa ja seinät joihin törmäämällä pelaaja kuolee. pelissä on myös "painovoima", joka vaikuttaa vain pelaajan alukseen. tarkoitus oli, että kun viholliskonetta ampuu ( pahis.hitTest(ammus)), kone ei häviä kokonaan, vaan siirtyy pelialueen ulkopuolelle "syntymään" uudelleen. olen saanut koneen siirtymään ammuttaessa pelialueen ulkopuolelle, mutta kone jumittuu sinne eikä enää hyökkää....hyökkäyksessä käytän Math.random -funktiota. olen yrittänyt saada alusta palaamaan hyökkäys-frameen osuman tultua gotoAndPlay -komennolla, mutta kuten sanoin, alus vaan jää jähimään pelialueen ulkopuolelle tekemättä mitään.

Jos joltain löytyy tietämystä/kokemusta asiasta, niin auttakaa ihmeessä! Annan tarvittaessa lisätietoa pelin actionscriptistä. ohjelma siis Flash CS3 ja Actionscript 2.0.
http://www.imageshock.eu/?img=3337926~taistea.swf tosta löytyy tuo toimimaton versio
lerros

Re: apua flash-pelin tekoon!

Viesti Matso 02 Kesä 2008 10:26

Siis siirrät aluksen pelialueen ulkopuolelle muuttamalla sen koordinaatteja? Ja sitten yrität palauttaa sen johonkin alkuperäiseen tilanteeseen siirtymällä vaan johonkin frameen? Ei se varmaankaan resetoi niiden objektejen muutettuja sijainteja jos vaan siirryt johonkin tiettyyn frameen, sun täytyy muuttaa ne koordinaatit takasin.

Siis jos nyt ymmärsin ongelman jotakuinkin oikein.

Ja mulla ei ole paljon kokemusta flashista, mitä nyt jonkun videosoittimen tehnyt ja pyörivän neliön :D
Käyttäjän avatar
Matso

Palaa alueelle Flash-oppaat