morjesta kaikille!
oon tossa väsäilly tommosta space invaders-tyylistä peliä, jossa pelaaja kuitenkin pystyy lentämään, eikä vain liiku x-akselin suunnassa.
tähän mennessä olen saanut pelaajan aluksen lentämään ja ampumaan, 3 viholliskonetta, jotka parveilevat ja hyökkäävät satunnaisesti kohti pelaajaa ja seinät joihin törmäämällä pelaaja kuolee. pelissä on myös "painovoima", joka vaikuttaa vain pelaajan alukseen. tarkoitus oli, että kun viholliskonetta ampuu ( pahis.hitTest(ammus)), kone ei häviä kokonaan, vaan siirtyy pelialueen ulkopuolelle "syntymään" uudelleen. olen saanut koneen siirtymään ammuttaessa pelialueen ulkopuolelle, mutta kone jumittuu sinne eikä enää hyökkää....hyökkäyksessä käytän Math.random -funktiota. olen yrittänyt saada alusta palaamaan hyökkäys-frameen osuman tultua gotoAndPlay -komennolla, mutta kuten sanoin, alus vaan jää jähimään pelialueen ulkopuolelle tekemättä mitään.
Jos joltain löytyy tietämystä/kokemusta asiasta, niin auttakaa ihmeessä! Annan tarvittaessa lisätietoa pelin actionscriptistä. ohjelma siis Flash CS3 ja Actionscript 2.0.
http://www.imageshock.eu/?img=3337926~taistea.swf tosta löytyy tuo toimimaton versio