Nuadhu 28 Touko 2008 09:25
Onneksi meidän luokalla ei ole koskaan esiintynyt varsinaista kiusaamista, varsinkaan ylä-asteella vaikkakin saat joka kommenttiisi pakostakin jotain negatiivista palautetta mutta siihen ovat jo kaikki tottuneet ja se on lähinnä sellaista luokan sisäistä "vitsailua" eikä kukaan ota sitä kiusaamisena.
Mutta silti luokallamme on eräs henkilö, joka pitää itseään kiusattuna. Häntä ei varsinaisesti kiusata, vaan kuvittelee kaiken kiusauksena ja ottaa kaiken niin hirveän vakavasti. Lisäksi kun ko. tyyppi on vielä niin ärsyttävä. Kyylää aina toisia (Lähinnä minua aina) niin että et saa mennä vessaankaan rauhassa kun tämä on jo perässä. Hän on aina toistamassa toisia, ja esimerkiksi pilaa aina hyvät "jutut/vitsit" heti toistamalla n. viiden sekunnin viiveellä. Lisäksi jos alkaa nyppimään kyseisen jätkän vittumaisuus, ja hiukan ärähtää hänelle niin hän ottaa sen koulukuisaamisena ja kertoo rehtorille/kuraattorille.
Tälläinen pistää jo vituttamaan. Luokastamme joka viikko muutama henkilö on aina rehtorin puhuttelussa "koulukiusaamisesta". Onneksi en itse ole vielä sinne asti päässyt, vaikka alitajuisesti ehkä haluaisinkin että saisin puhua asiat suoriksi ja tämmöinen paska loppuisi. Tuollaisella asenteella ei tule pärjäämään elämässä että heti ensimmäisenä mennään nurkkaan itkemään että "Kukaan ei halua olla mun kanssa" vaikka ei olisi tuntenut edes minuuttia henkilöitä joita hän luulee kiusaajiksi, ja ottaa sitten aina kaiken niin vakavasti ja kiusaamisena kun joku tylsiintyy hepun vittumaisuuteen.
Esim. lihaskuntotestissä vatsalihaksia tehdessä kyseinen jätkä päästi pierun ja sillekkös kaikki nauroivat. Häntä ei silti haukuttu tai mitään tällaista, mutta otti taas kauhean angstin ja meni kertomaan rehtorille. Kaiken tällaisen turhista jutuista kantelemisien jälkeen hän vielä luulee että on tervetullut porukkaan. Turha luulo.
Olemme suunnitelleet muutaman henkilön porukalla että kertoisimme asiat rehtorille/luokanvalvojallemme niinkuin ne oikeasti ovat. Ei tällaista paskaa jaksa enää kukaan kovinkaan kauaa, vaikkakin koulut ovat jo käytännössä loppu.
Painukaa Kehä III:sen porvaripirut hittoon Lapista viemästä ihmisten vaivalla hankkimaa elantoa