Koska tuolla vanhassa Kahvihuoneessa oli tällainen aihe joka varmasti herättää täälläkin aktiivista keskustelua, niin päätin tehdä tänne uuden.
Eli kyseessähän on jokapäiväinen ongelma. Koulukiusaamista tapahtuu poikkeuksetta lähes joka koulussa jollain tasolla ja kiusattu yleensä saa siitä jotain traumoja. Esimerkiksi oma itseluottamukseni laski kun minua kiusattiin joskus seitsemännellä luokalla. Nykyään tosin olen aika itsevarma, 5 vuotta Taekwon-Doa takana jo.
Mitä itse olen puuttunut joihinkin tilanteisiin, niin olen huomannut, että yleensä jos jotain kiusataan niin kiusattu on aika varmasti joko epävarma, pienempi tai "eri aaltopituudella" kulkeva tyyppi (esim. kehitysvammainen). Ja tämä on mielestäni aivan sairasta. Kiusaisivat edes itsensä kokoisia. Ja jos näin on, niin sekin suurella porukalla yhden kimppuun käymistä.
Täällä voi kertoa esim. omakohtaisia kokemuksia tai mitä tahansa aiheeseen liittyen.
Vaikka alkupuhe olikin ehkä huonosti kirjoitettu pitkän lenkin jäljeltä, toivon, että aihe herättäisi aktiivista keskustelua asiasta.