1. Kerro aina käyttöjärjestelmäsi
2. Kerro ohjelma jonka kanssa on ongelma
3. Jos tulee virheilmoitus, kerro tarkasti mitä se kertoo tai ota screenshot (Print Screen -> paint -> ctrl+v)
4. Kerro onko waretettu vai laillinen versio
5. Sano onko päivitetty
6. Tietynlaisissa ongelmissa kerrot myös koneesi tehot (tyyliin ohjelma nurisee ettei tehot riitä tms)
7. Tarkista _aina_ ensin onko koneessa viruksia, jos on, poista, sitten tarkistat päivitykset ja vasta sitten kysyt.
8. Hae _aina_ ensin haulla, mikäli on vanha topic, niin tee uusi ja mainitse että olet katsonut haulla jne. ja sitten jatkat kysymystä.
9. Kerro mitä olet tehnyt jotta olet saanut vian/mitä olet yrittänyt tehdä korjataksesi vian.
1. Vista
2. Tää ohjelma tuli erään "pelin" mukana, jonka latasin netistä myöhemmin huomasin, että se ei ollut kaan peli vaan joku virus
3. No se sulkee mun palomuurin ( F-securen ) ja tässä on pari kuvaa

Oon yrittäny poistaa sitä ohjelmaa, mutta niinkuin tossa näkyy niin tarvisin käyttäjä oikeuksia jotta voisin poistaa sen. ( olen järjestelmän valvoja ) Oon testannu poistaa sitä ihan erillisillä ohjelmilla, mutta tulee silti sama teksti...
4. Jos pelistä puhutaan niin laillinen war 2.
5. Päivitetty? Virusturva? On...
6. Tehot eivät ole ongelma:
Manufacturer: HP-Pavilion
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ (2 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 3070MB RAM
Hard Drive: 492 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor: Yleinen PnP-näyttölaite
Sound Card: Kaiuttimet (Realtek High Definition
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_ldr.070828-1515)
7. Tarkastettu on, mutta kun alkaa tarkastaa tota ohjelmaa yht äkkiä f-secure sammuu...
8. Tehty...
9. Olen yrittänyt poistaa sitä ohjelmaa ja olen tehnyt lukuisia virus skannauksia ilman mitään kunnon tulosta...
Riittääköhän noi? Sori jos on väärä alue
~ X-Tream