Pientä rahnaa taskuun?

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Pientä rahnaa taskuun?

Viesti Rellu 13 Maalis 2008 20:41

Joo elikkä miten saisi tarpeen tullen hyvin nopeasti muutamia euroja kasaan? En tarvitse nyt rahaa, eli laitan kaikki säästöön, mutta kesällä sitä tarvitaan. Voisitte kertoa, miten tienaisin rahaa nyt ennen kesää mahdollisimman paljon rahaa.
Rellu

Re: Pientä rahnaa taskuun?

Viesti Latemara 13 Maalis 2008 20:52

Jakamalla mainoksia. Siitä tienaa hyvin.
Kysele kaikki mahdollisia pätkätöitä, kesällä parasta koska koulu ei haittaa töitä :D
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Latemara

Viesti marge14 13 Maalis 2008 21:03

Ite tarvisin "vähän" enemmän rahaa.. 4000e mistä saisin vuodessa? :D (oikeasti)
Käyttäjän avatar
marge14

Viesti The Thinq 13 Maalis 2008 21:09

marge14 kirjoitti:Ite tarvisin "vähän" enemmän rahaa.. 4000e mistä saisin vuodessa? :D (oikeasti)

4 tonttua vuodessa voi olla hankala saada mutta kesätöillähän sitä tienaa, kesälomahan on keskimäärin 10vk. Esim omasta työpaikastani saan ~250e/vk elikkäs se tekee 2500€ kesässä (- veroja mutta en muista koska niitä aletaan laskemaan). Kesätöiden lisäksi on hiihtoloma, syysloma ja joululoma. Joululomalla voi olla hankalampi saada töitä mutta kai sekin onnistuu. Omalla työpaikallani olisi siis mahdollista saada n. 3000€ vuodessa.
The Thinq

Viesti joniaa 13 Maalis 2008 21:13

latemara kirjoitti:Jakamalla mainoksia. Siitä tienaa hyvin.
Kysele kaikki mahdollisia pätkätöitä, kesällä parasta koska koulu ei haittaa töitä :D

mitä mainoksia???
Käyttäjän avatar
joniaa

Viesti Reimasd 13 Maalis 2008 21:15

joniaa kirjoitti:mitä mainoksia???

Luultavasti näitä kauppojen yms. mainoslehtisiä.
Keskustelun tappaja
Reimasd

Viesti Rellu 13 Maalis 2008 21:24

Joo mutta paikkakunnallani ei ole mahdollista jakaa postia, taikka mainoksia. Tarkistin, ja ei ole paikkoja vapaana. Olen jaellut joskus kyllä postia paikkakunnallani. Mutta lisää ehdotuksia.
Rellu

Viesti Matso 13 Maalis 2008 21:25

joniaa kirjoitti:
latemara kirjoitti:Jakamalla mainoksia. Siitä tienaa hyvin.

mitä mainoksia???

"Hyvin" on lähinnä vastakohta mainostenjaosta saatavalle palkalle suhteessa työn määrään ja laatuun(=laaduttomuuteen).

Työnteolla ei rikastu. Se on lähinnä ajanhukkaa. Tekemällä 40 vuotta töitä elät kyl elämäs ehkä ihan kelvollisesti, mutta jos haluaa vähän ylimäärästä rahaa, niin täytyy keksiä hyvä liike-idea ja alkaa toteuttamaan sitä. Muiden palkollisina ei rikastuta.

Itsekin oon tässä jo useemman vuoden miettinyt erilaisia vaihtoehtoja miten sitä vois alkaa rahaa tienaamaan.
Tärkeitä linkkejä: Huuto.net ; Kahvi.ws ; matso.info ; KaLinks
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti LeeviON 13 Maalis 2008 21:25

Samal kysyisin et miten MÄ saaisin ku oon 11v vanha. Voinko jo mennä kesätöihin? Onko mitään muuta? Kiitos jo valmiiksi :!:
Käyttäjän avatar
LeeviON

Viesti Peto 13 Maalis 2008 21:31

Skullboy kirjoitti:Samal kysyisin et miten MÄ saaisin ku oon 11v vanha. Voinko jo mennä kesätöihin? Onko mitään muuta? Kiitos jo valmiiksi :!:

Yleensä ikää pitää olla 15v. Mutta suosittelen jos asut maaseudulla, niin mene navettaan. Siinä tienaa kans ihan hyvin.
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti Bling 13 Maalis 2008 21:32

en usko että pääset kesä töihin kun olet niin nuori mutta ruohoa ehkä pääsisit leikkaamaan mummojen pihalta kesällä... tai jonkun tutun töissä käyt. olen itse 16 ja viralliset ''työpaikat'' kuten kaupat ei ota vaikka olen suomen lain mukaan *kesätyö iässä* niin erittäin nihkeästi niitä kesätöitä irtoaa
Bling

Viesti Villex 13 Maalis 2008 21:40

Tietääkseni kesätöihin ei voi mennä kun vasta 15 vuotiaana paitsi jos menee vaikka isälle tai naapurille töihin..
Käyttäjän avatar
Villex

Viesti Rammstein fan 13 Maalis 2008 21:45

No... Riippuu paljon haluut rahaa et mitä kannattaa ruveta tekemään. Pienii summia saa helposti esimerkiks keräämällä koulusta pulloja aina kun sattuu näkemään, mä ainakin oon saanu sellaset 15€viikossa, enkä pahemmin eti pulloja/tölkkejä vaan otan ne mitkä tulee vastaan. Jos et saa töitä mistään, niin voit kerätä pulloja laajemmin, yrittää kysellä naapureilta koiranulkoilutustöitä, nurmikonleikkausta tai vaikka siivousta. Kyllä niitä löytää jos haluaa. Esim jos oot vaihtanu paljon auton renkaita, niin voit ehdottaa että kympillä tai kahdella vaihdat autoon kesärenkaat, mikä täytyy kohta kuitenkin tehdä ja monet vieroksuvat kyseistä duunia.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Rammstein fan

Viesti Anzee 13 Maalis 2008 22:03

Jostain paikkakunnan yrityksestä, esim. kaupasta kannattaa käydä kysymässä. Täällä ainakin kunta maksaa palkan, jotain 180 €/viikko. Vähän myöhään olet liikkeellä, sillä useimmat kesätyöpaikat ovat jo menneet, mutta silti kannattaa käydä kysymässä.
Käyttäjän avatar
Anzee
Leipuri

Palaa alueelle Yleinen keskustelu