Nosferatu kirjoitti:
Ps: Paljonkohan nuo mansikanpoimijat saavat palkkaa? Mietin, että jos en pääse tuonne mihin hain niin olisi ehkä sitten mahdollista mennä poimimaan mansikoita.
Jupi kirjoitti:Nosferatu kirjoitti:
Ps: Paljonkohan nuo mansikanpoimijat saavat palkkaa? Mietin, että jos en pääse tuonne mihin hain niin olisi ehkä sitten mahdollista mennä poimimaan mansikoita.
Siitä tienaa todella vähän verrattuna siihen työmäärään. Sisko taisi tienata viikon poiminnoilta (6 päivää, 8h työvuoro) vain 220€, ja ottaen huomioon työn fyysisyyden on se minusta todella vähän.
itse tienasin mukavasti viime kesänä auttamalla naapuria navetanrakennuksessa. Muut kyläläiset tekivät töitä pelkällä ruokapalkalla mutta minut pestattiin käsisahalle kolmeksi päiväksi. En tietenkään kiskonut naapureilta suurta hintaa itsestäni, ehkä hieman alihinnoitin itseni (70€ ja 26h) mutta ainakin he suosittelivat minua muillekin. Juuri oma-aloitteisuus ja aktiivisuus ivat tärkeitä valtteja tällaisissa asioissa, se poikii uusia työpaikkoja ja rahaa
Jupi kirjoitti:Valitettavasti ajattelutavalla "En tee sitä enkä sitä" Ei pitkälle pötkitä. 600€ kuukaudessa on kyllä aika työn alla. Kyllä joduut varmaan tuhlaamaan lähes koko lomasi rahojen saantiin. Hommaa työpaikka (kaupat, seurakunta, yksityiset), tee lisäksi vaikkapa töitö naapureille, vanhuksille jne.
Blueshit kirjoitti:Käytä saatana järkeäsi ja mene paikallisiin yrityksiin kyselemään.
Mitäs ne kaupassa tekevät? Avaavat paketteja takahuoneessa, pistävät tavaraa hyllyyn, tekevät inventaariota.
Hieman ärsyttää tällainen ettei osaa itse edes ajatella. Jos oikeasti olet noin uusavuton niin ei kannata mennä mihinkään.
Nikoza kirjoitti:Pitäisi saada 600€ 1 kuukaudessa kesälomalla uuteen koneeseen (ei jaksaisi tuhlata koko kesälomaa). Olen 14 ja kesätöihinhän pitää olla 15-v..
Eli miten saisin hyvin rahaa ?En rupea keräämään pulloja tai jakamaan lehtiä.
Nikoza kirjoitti:Blueshit kirjoitti:Käytä saatana järkeäsi ja mene paikallisiin yrityksiin kyselemään.
Mitäs ne kaupassa tekevät? Avaavat paketteja takahuoneessa, pistävät tavaraa hyllyyn, tekevät inventaariota.
Hieman ärsyttää tällainen ettei osaa itse edes ajatella. Jos oikeasti olet noin uusavuton niin ei kannata mennä mihinkään.
Ei ole kokemusta työelämästä (no olen ollut ravintolassa jonkun aikaa) ihan vitun kiva tänne on tulla kyselemään kun heti alkaa vittuilu.
Palaa alueelle Yleinen keskustelu