Pientä rahnaa taskuun?

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Re: Pientä rahnaa taskuun?

Viesti Hanzi 13 Maalis 2008 22:16

itse pääsen varmaan kesätöihin mansikoita poimimaan (olen 13) kävin jo viime vuonna kysymässä pääsenkö töihin mutta sanoivat että pääsee vasta sinä vuonna kun täyttää 14
Hanzi

Viesti Nosferatu 13 Maalis 2008 22:36

No kyllähän mahdollisuukdia on.. Laitan pari esimerkkiä.

1: Mene vaikka jakamaan niitä mainoksia, toivottavasti et saa jotakin massiivista aluetta koska kaverini sai kerran ja sai niin vähän rahaa työhönsä nähden. Mutta työ ei ole kauhean vaikeaa ainakaan.

2: Kysy vanhemiltasi jotakin pieniä töitä, mutta en usko siitä irtoavan montaakaan kymppiä viikossa. Parasta olisi jos vanhemillasi olisi firma yms niin sinne vain hommiin.

3: Jos olet 15-16v niin suosittelen lämpimästi menemään mitä pikimmiten hakemaan kaupoista yms kesätöitä, koska jotkut maksavat erittäin hyvin. Esim itselläni on jonkunlainen mahdollisuus päästä tänne leikkaamaan ruohoja eräältä firmalta ja he maksavat suunnilleen 500e / 2vk. Kunnat nyt eivät maksa paskaakaan ellet asu jossakin porvari kylässä.. 200-300e 2vk ja joudut raatamaan perse hiessä.

4: Kerää kaikki mahdolliset pullot mitä löydät, mutta voit saada kyllä roskisdyykkarin maineen jos niitä oikein tongit.

5: Ja jos on jotakin turhaa esim: Vanha konsoli jota et tarvitse niin myyppä pois. Tuskin irtoaa montaa kymppiä, mutta rahaa sekin.

Ja vielä 6: Paljonko tarvitsisit rahaa ja missä ajassa? Siitä on hyvä hahmottaa.

Ps: Paljonkohan nuo mansikanpoimijat saavat palkkaa? Mietin, että jos en pääse tuonne mihin hain niin olisi ehkä sitten mahdollista mennä poimimaan mansikoita.
Käyttäjän avatar
Nosferatu

Viesti Jupi 14 Maalis 2008 01:21

Nosferatu kirjoitti:
Ps: Paljonkohan nuo mansikanpoimijat saavat palkkaa? Mietin, että jos en pääse tuonne mihin hain niin olisi ehkä sitten mahdollista mennä poimimaan mansikoita.

Siitä tienaa todella vähän verrattuna siihen työmäärään. Sisko taisi tienata viikon poiminnoilta (6 päivää, 8h työvuoro) vain 220€, ja ottaen huomioon työn fyysisyyden on se minusta todella vähän.

itse tienasin mukavasti viime kesänä auttamalla naapuria navetanrakennuksessa. Muut kyläläiset tekivät töitä pelkällä ruokapalkalla mutta minut pestattiin käsisahalle kolmeksi päiväksi. En tietenkään kiskonut naapureilta suurta hintaa itsestäni, ehkä hieman alihinnoitin itseni (70€ ja 26h) mutta ainakin he suosittelivat minua muillekin. Juuri oma-aloitteisuus ja aktiivisuus ivat tärkeitä valtteja tällaisissa asioissa, se poikii uusia työpaikkoja ja rahaa
Mä joskus tulen taas, ja ryömin sun puutarhaas : )
Käyttäjän avatar
Jupi
Dad of Eternity

Viesti Nosferatu 14 Maalis 2008 16:05

Jupi kirjoitti:
Nosferatu kirjoitti:

Siitä tienaa todella vähän verrattuna siihen työmäärään. Sisko taisi tienata viikon poiminnoilta (6 päivää, 8h työvuoro) vain 220€, ja ottaen huomioon työn fyysisyyden on se minusta todella vähän.

itse tienasin mukavasti viime kesänä auttamalla naapuria navetanrakennuksessa. Muut kyläläiset tekivät töitä pelkällä ruokapalkalla mutta minut pestattiin käsisahalle kolmeksi päiväksi. En tietenkään kiskonut naapureilta suurta hintaa itsestäni, ehkä hieman alihinnoitin itseni (70€ ja 26h) mutta ainakin he suosittelivat minua muillekin. Juuri oma-aloitteisuus ja aktiivisuus ivat tärkeitä valtteja tällaisissa asioissa, se poikii uusia työpaikkoja ja rahaa

Aikas raatamista.. Toivottavasti tuo jää viimeiseksi vaihtoehdoksi. Eikös siitä saa sen verran palkkaa paljon poimit, joku 1-2e litra vai mitäs se olikaan.
Käyttäjän avatar
Nosferatu

Viesti 818 14 Maalis 2008 16:35

Pullojen kerääminen on paras vaihtoehto saada kasaan parikin euroa nopiasti. Eti hyvä spotti ja loottaamaan ^^
jonnewe/b/
Käyttäjän avatar
818

Viesti Nikoza 14 Maalis 2008 23:42

Pitäisi saada 600€ 1 kuukaudessa kesälomalla uuteen koneeseen (ei jaksaisi tuhlata koko kesälomaa). Olen 14 ja kesätöihinhän pitää olla 15-v..
Eli miten saisin hyvin rahaa ? :D En rupea keräämään pulloja tai jakamaan lehtiä.
[piilotettu kuva]
ASUS P5Q Pro, Sapphire HD 4870, Intel Core 2 Quad Q9450, Antec Sonata III, WD Caviar WD6400AAKS (640 Gt, 7200 RPM), PQI 2GB x2, Sennheiser PC 350, X-Fi Titanium.
Nikoza

Viesti Jupi 14 Maalis 2008 23:47

Valitettavasti ajattelutavalla "En tee sitä enkä sitä" Ei pitkälle pötkitä. 600€ kuukaudessa on kyllä aika työn alla. Kyllä joduut varmaan tuhlaamaan lähes koko lomasi rahojen saantiin. Hommaa työpaikka (kaupat, seurakunta, yksityiset), tee lisäksi vaikkapa töitö naapureille, vanhuksille jne.
Mä joskus tulen taas, ja ryömin sun puutarhaas : )
Käyttäjän avatar
Jupi
Dad of Eternity

Viesti Vessaharja 14 Maalis 2008 23:56

Jupi kirjoitti:Valitettavasti ajattelutavalla "En tee sitä enkä sitä" Ei pitkälle pötkitä. 600€ kuukaudessa on kyllä aika työn alla. Kyllä joduut varmaan tuhlaamaan lähes koko lomasi rahojen saantiin. Hommaa työpaikka (kaupat, seurakunta, yksityiset), tee lisäksi vaikkapa töitö naapureille, vanhuksille jne.

Mun mielestä kannattais ottaa pari hommaa kuukaudes (esim. lehdenjako + kauppa) ja oon aivan samaa mieltä tost asenteest. Itekki jaan noit lehtii ja joudun semmosii kerrostaloihin mis on postilaatikot ihan rikki, joten täs on tullu parisen kertaa tikit ja haavoi käsii. Joskus 14-15 vuotiaana ei oo hommalla sinänsä välii, mutta siitä eteenpäin sit on jos ei opiskele.
Vessaharja

Viesti Nikoza 15 Maalis 2008 00:11

Siis... pullojen kerääminen ei ole "virallinen" työ ja lehdenjaosta saa todella huonoa palkkaa. 14 vuotiaana ei taida kauppaan päästä ja jos pääsisi niin minkälaista työtä tekisin siellä?
[piilotettu kuva]
ASUS P5Q Pro, Sapphire HD 4870, Intel Core 2 Quad Q9450, Antec Sonata III, WD Caviar WD6400AAKS (640 Gt, 7200 RPM), PQI 2GB x2, Sennheiser PC 350, X-Fi Titanium.
Nikoza

Viesti Blueshit 15 Maalis 2008 11:33

Käytä saatana järkeäsi ja mene paikallisiin yrityksiin kyselemään.

Mitäs ne kaupassa tekevät? Avaavat paketteja takahuoneessa, pistävät tavaraa hyllyyn, tekevät inventaariota.

Hieman ärsyttää tällainen ettei osaa itse edes ajatella. Jos oikeasti olet noin uusavuton niin ei kannata mennä mihinkään.
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti Nikoza 15 Maalis 2008 13:45

Blueshit kirjoitti:Käytä saatana järkeäsi ja mene paikallisiin yrityksiin kyselemään.

Mitäs ne kaupassa tekevät? Avaavat paketteja takahuoneessa, pistävät tavaraa hyllyyn, tekevät inventaariota.

Hieman ärsyttää tällainen ettei osaa itse edes ajatella. Jos oikeasti olet noin uusavuton niin ei kannata mennä mihinkään.

Ei ole kokemusta työelämästä (no olen ollut ravintolassa jonkun aikaa) ihan vitun kiva tänne on tulla kyselemään kun heti alkaa vittuilu.
[piilotettu kuva]
Nikoza

Viesti Blueshit 15 Maalis 2008 14:10

Et varmaan tiennyt seuraavia asioita:

1. Töitä saa kysymällä

2. Eivät ne tavarat kaupoissa hyllyyn itsestään kävele.

3. Eikä tavarat itse laske itseään vaan jonkun muun pitää tehdä se.

4. Eivät ne roskat menee roskikseen ilman että joku niitä sinne laittaa.

Muutenkin kummallista kysellä tällaisia itsestään selvyyksiä.
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti marge14 15 Maalis 2008 17:57

Nikoza kirjoitti:Pitäisi saada 600€ 1 kuukaudessa kesälomalla uuteen koneeseen (ei jaksaisi tuhlata koko kesälomaa). Olen 14 ja kesätöihinhän pitää olla 15-v..
Eli miten saisin hyvin rahaa ? :D En rupea keräämään pulloja tai jakamaan lehtiä.

Haha! toi oli hyvä en rupe keräämään pulloja tai jakamaan lehtiä :D siinä ois helpot työt (ei niin tuottavat) nii ei kelpaa..
Käyttäjän avatar
marge14

Viesti Nosferatu 15 Maalis 2008 21:34

Nikoza kirjoitti:
Blueshit kirjoitti:Käytä saatana järkeäsi ja mene paikallisiin yrityksiin kyselemään.

Ei ole kokemusta työelämästä (no olen ollut ravintolassa jonkun aikaa) ihan vitun kiva tänne on tulla kyselemään kun heti alkaa vittuilu.

Et älynnyt kysyä vaikka vanhemmiltasi? Ja tässä topicissa on ollut niin paljon neuvoja, että on aika ihme jos ei löydy.
Käyttäjän avatar
Nosferatu

Viesti Katepillar 15 Maalis 2008 22:03

Myy vai kaikki turhat romut pois nii ky siit rahaa tulee.
Revolution is coming...
Katepillar

Palaa alueelle Yleinen keskustelu