Raha

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Raha

Viesti Kungfutse 02 Maalis 2008 02:02

Tässä näin yöllä tuli mieleen, että miten käytätte rahaa ja mitä rahan arvo teille merkitsee?
Säästättekö vai kenties kulutatte enemmän.

Itse yritän olla melko säästeliäs, en osta kalleinta kaupasta. Eli voisi sanoa, että yrtiän säästää, silloin kun rahaa palaa, niin sitten ärsyttää, kun tuli tuhlattua. Sitten on sellainen fiilis, että nyt kyl pitää säästää.
"Loukkaus häpäisee vain lausujansa."
Käyttäjän avatar
Kungfutse

Re: Raha

Viesti pietari-poika 02 Maalis 2008 09:24

Kungfutse kirjoitti:Tässä näin yöllä tuli mieleen, että miten käytätte rahaa ja mitä rahan arvo teille merkitsee?
Säästättekö vai kenties kulutatte enemmän.

Itse yritän olla melko säästeliäs, en osta kalleinta kaupasta. Eli voisi sanoa, että yrtiän säästää, silloin kun rahaa palaa, niin sitten ärsyttää, kun tuli tuhlattua. Sitten on sellainen fiilis, että nyt kyl pitää säästää.

Joo vähän samat jutut mulla, harmi vaan ku rahaa saa ainoastaan töistä ja jos on esim. synttärit. Nytkin olen melko tyhjätasku ja jostain pitäs saada rahaa PSP:n tool-akkuun.
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Viesti RaZorZ 02 Maalis 2008 10:30

itte säästän uutee konesee ja aloin jakaa mainoksii sen takii ku en mäkää saa muuten rahaa
-frot knox on historiaa-

TheVinssi kirjoitti:Olen aina miettinyt että mistä kirjaimet WC tulevat?
Käyttäjän avatar
RaZorZ

Viesti Sovereign 02 Maalis 2008 10:42

Juu. Yleensä säästän sen suurimman osan kun perjantaisin saan. EHKÄ jonkun Dewin käyn kaupasta korkeintaan ostamassa. Säästäminen ei ole minulle kovin vaikeaa, toisinkuin ennen ;DD
Käyttäjän avatar
Sovereign

Viesti |NorthStar| 02 Maalis 2008 11:30

Minä en säästä mitää kaikki vaa heti jonnekki ku saan :D noh kyl määki koitan säästää mutten tiedä mihin.
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!! 1337 VIESTIÄ 30.5.09!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti Aatukka 02 Maalis 2008 12:07

Ensin säästän rahaa ja sitten kun spottaan semmosen kivan pelin ni pakkohan se on ostaa :D
On se jännä.
Käyttäjän avatar
Aatukka

Viesti Yawë 02 Maalis 2008 12:33

No itsellä on ollut aika hyvin säästöissä rahoja. Nyt vain mennyt tässä parin viime vuoden aikana rahaa paljon. TV, skootteri, tietokone, airsoft ase.. :roll: Huh.. noihin mennyt ~4000€. Nytpäs kirpaisikin pahasti kun alkoi ajattelemaan. Äiti yrittänyt säästellä opiskelurahoja, joita kyllä onneksi vielä on jäljellä tarpeeksikin..
TV:n ja tietokoneen oston jälkeen ei tuntunut, että olisin tuhlannut rahoja, mutta skootterin kun ostin niin olen tajunnut, että olisin pärjännyt halvemmallakin, vaikka onhan se aprilia aina laatua kuitenkin :wink: Samoin, kun ostin marui mp5 käytettynä + kaupanpäällisiä, tajusin jälkeenpäin, että vähänhän se "kaveri" kusetti, kun en oikein tajunnut näistä softausjutuista vielä silloin.
Elikkäs aina yrittää säästellä, mutta kuitenkin vähän laadun perään olen, enkä koskaan sitä halvinta vaihtoehtoa osta.
Käyttäjän avatar
Yawë

Viesti Agapio 02 Maalis 2008 12:55

Mun elanto on autojen korjailu.
Täällä Agapion isoveli.[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
PS. Kiitos RodeoEnergylle singaturesta.
Käyttäjän avatar
Agapio

Viesti Matso 02 Maalis 2008 13:32

Riippuu siitä mitä oon ostamassa. Jos ei kiinnosta ostaa mitään ni tuhlaan kaikki johki energiajuomiin ja välipaloihin koulus, mut jos tekee mieli jotain ostaa niin koitan säästää että sais vähän sitä rahaa. Tai sitten myyn jotain roinaa ja saan rahaa.
Tärkeitä linkkejä: Huuto.net ; Kahvi.ws ; matso.info ; KaLinks
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Bullshit 02 Maalis 2008 18:06

Yleensä yritän säästää, mutta ei kyllä harmita yhtään jos menee rahaa, mutta hyvään tarkoitukseen. Mopon osiin!
Käyttäjän avatar
Bullshit

Viesti Asku^^ 02 Maalis 2008 19:47

En käytä rahaa paljon mihinkään ja onhan sitä kertynyt jonkin verran. Säästelen rahaa että voisi vähän updata konetta.
[piilotettu kuva] Mlööööööööööörfgh...
Käyttäjän avatar
Asku^^

Viesti TimoPetteri 03 Maalis 2008 02:07

Saan aina viikonloppu rahaa 5 euroa (Säästän useimmiten) ja ennen sain 3 euroa. ( 3 viikkoa sitten aloin saada 5 euroa) ja käytän esim jos en ole pitkään aikaan ostanut uutta peliä. (2 viikkoa sitten osti Cs anthologyn ja sitä edellisen 2 vuotta 2 viikkoa sitten.)
http://www.travian.fi/?uc=fix_23148 <--- Se on ref linkki.
Eli travian Speed on alkanut! kaikki rekkailemaan! W007!
[piilotettu kuva]Klikkaa täältä tunkeaksesi lemmikkini kurkusta alas pari tattia.
Käyttäjän avatar
TimoPetteri

Viesti verinen 03 Maalis 2008 03:22

rahaa tulee ja menee. harvemmin pysyy mun käsissä.
ostan yleensä kuukaudessa pelin tai kaksi ja jotain tietokone sälää.
toki pitää ruokaakin ostaa välillä ja vuokrakin maksaa.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
verinen

Viesti Seneca 05 Maalis 2008 00:07

Hmm. Olen omasta mielestäni melko säästeliäs ihminen. Valitsen aina tuotteista halvimmat (poikkeuksena tosin ihonhoitotuotteet ynnä muut missä ei kannata ostaa halvinta merkkiä) ja säästän jopa pikkukolikotkin.

Koska kesätöitä ei ole nyt luvassa, ellei minua siunata odottamattomalla hyväksymisellä seurakunnan lapsityöhön, niin on pakko säästää kaikessa. Kesällä tulossa festareita, vaatteita olisi hankittava, öljyväritkin olleet mielessä ja cosplaypukuakin väsäilen. Ja tietenkin pisteeksi iin päälle haluaa vähän käyttörahaa muutenkin. Ja kun niitä töitä ei ole, on pakko pärjätä vanhempien antamille roposilla.

Olen myös huomannut, että minulla on paha tapa huomautella ihmisille heidän rahankäytöstään. Esimerkiksi jos kaverini on ostamassa R-kioskilta suklaalevyn, pistän metelin pystyyn ja kiskon ystävän korvasta pitäen lähellä sijaitsevaan Valintataloon, jossa saman suklaalevyn saa euron halvemmalla.
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Sundis 05 Maalis 2008 00:25

Rahaa tuli, rahaa oli ja raha meni. Elikkä kesällä tuli tienattua sopivasti vajaa 2000€ ja duunipaikka on pysynyt viikonlopputyönnä, eikä silti ole tilillä kuin 91snt ja ainoat "järkevät" ostokset mitä olen tehnyt ovat tietokone ja... siihen liittyvät asiat.

Joten jos en kamalasti valehtele, niin raha ei todellakaan pysy käsissäni, mutta jos jotain todella haluan pystyn siihen säästämään. Nyt pitäisi vielä työmatkat, ruokatauon ruuat ja olisi vielä kai jotain pieniä velkoja maksettavana ja rahaa ei ole tiedossa, kun vasta kahden viikon päästä lisää.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Sundis

Palaa alueelle Yleinen keskustelu