raamattu

Keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

Re: raamattu

Viesti AgentZoukki 02 Touko 2008 16:28

Itse olen sitä mieltä, että Raamattu on kokoelma nuotiolla kerrotuista tarinoista. En itse usko Jumalaan, Hän oli vain tapa selittää asiat joihin ei rationalistisesti saatu järkevää selitystä.
Silloin kun Raamatun kertomuksia alettiin todistella vääriksi, niin keksittiin, että ei asiat oikeasti tapahtuneetkaan niin kuin ne Raamatussa suoraan ovat, vaan Raamatun teksti on vertauskuvallista.
Käyttäjän avatar
AgentZoukki

Viesti •,• 27 Touko 2008 15:53

Enpä ole kiinnostunut lukemaan raamattua, vaikka on pitänytkin lukea koulussa.
Menkää tästä ja rekatkaa sisään siitä. sinä saat bonusta ja mu1ku1la1 saa 1 sentin sinun klikkaamastasi mainoksesta. Todell helppoa rahaa!
Käyttäjän avatar
•,•

Viesti Nuadhu 29 Touko 2008 13:26

Tavoitteena olisi lukea Ilmestyskirja tässä kesäloman aikana.
Painukaa Kehä III:sen porvaripirut hittoon Lapista viemästä ihmisten vaivalla hankkimaa elantoa
Käyttäjän avatar
Nuadhu

Viesti AllµZ 31 Touko 2008 16:17

En lue, mutta toivon niiden, jotka eivät usko Jumalaan, ja ovat kristittyjä, uskovan Jeesuksen olevan Jumalan poika. Se on ainoa asia, joka vaaditaan kristityltä. Mutta jos ette usko sitäkään, painukaa helvettiin ja ruvetkaa buddhiksi/ jehoviksi/ hinduiksi/muslimeiksi.
No, kerran liikkuvat sigit ovat kiellettyjä, en laita tähän sitten mitään.
Käyttäjän avatar
AllµZ

Viesti ewelynea. 02 Kesä 2008 22:25

Kuulun toistaiseksi kirkkoon (perhevälien säilyttämiseksi), mutten usko Jumalaan. Olen lukenut raamatun, sillä vain siten voin todella tietää, mihin en usko. Turha päteä, jos sille pätemiselle ei ole mitään pohjaa.
Käyttäjän avatar
ewelynea.

Viesti Rage_Gage 09 Kesä 2008 20:01

paras kirja.
Käyttäjän avatar
Rage_Gage

Viesti L473 18 Kesä 2008 23:47

Raamattu on monta hyvää tarinaa laitettuna samaan pakettiin. Se on kun mitäkin fantasiaa ja samalla on historiallistakin. Minua ärsyttää kaikki pällit jotka laittaa jotain "Vittu, sitä neekerinkassihiki kirjaa ei pitäis saatana lukea, sillä pitäis pyyhkiä sikojen perse". Raamatun tapahtumista on kyllä paljon todisteita. Ihan kelpoo iltaluettavaa tai satua. Se oli aina ihan pienenä (reilusti alle kouluikäisenä) mukava mennä kuuntelemaan kun äiti luki raamattua kun siinä on niin monta hyvää tarinaa.

Raamattu on mahtava kirja, Monet saa siitä tukea, monet toivoa jne. Millainen mailma olisi jos ei olisi Raamattua ?
[piilotettu kuva]
Mutta mikset tienaisi rahaa vain parin napin painaluksella ja ilman mitään suurta vaivaa ? Sitä varten on NeoBux, kokeile sinäkin...
[piilotettu kuva]
" May the force be with you "
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
L473

Viesti matrix-90 21 Kesä 2008 13:29

joo riparilta sain sellasen mut ei saa viel heittää pois kun leirillä tarvitaan... taitaa lentää roskikseen sen leirin jälkeen :D
enkä usko jumalaan vaan tieteeseen
[piilotettu kuva]
98% Of teenagers surround their minds with rap music, if you're part of the 2% that stayed with rock, put this in your signature.
matrix-90

Viesti Matso 06 Heinä 2008 19:40

Nosferatu kirjoitti:En usko todellakaan, että raamattu olisi ostetuin kirja.. En lue, en usko, en halua ja en välitä. Minulla on oma käsitykseni tuosta herrasta taivaissa tai missä lieneekin se siitä.
Ei ehkä ostetuin tavan kansalaisten keskuudessa, mutta kukas niitä ostelee... kirkko. Sitten kirkko jakelee niitä ihmisille esim. rippikouluissa ja muissa tilaisuuksissa..
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti mize22 07 Heinä 2008 00:23

En ota kantaa uskonnollisuuteen yms, en halua joutua vainon alle ;)

Raamatussa on ainakin 1 kiinnostava kohta Hesekelin kirja luku 23... Sisarukset Ohola ja oholiba
|Abit I-N73V|Intel Core2 Duo CPU E4600|NVIDIA GeForce 7050 / NVIDIA nForce 610i (512 MB)|SAMSUNG SP2001H (18 GB)|SAMSUNG SV4002H (37 GB)|
Käyttäjän avatar
mize22

Viesti DungeonMaster 07 Heinä 2008 22:29

Luin muuten vähän raamattua rippileirillä- joka vastikään loppui. Ja siellä oli yksi, melko lyhyt mutta mielenkiintoinen juttu kaverista nimeltä Simson.
Onko musiikkimakuni hieman sekava- jos kuuntelen metallia ja reggaeta?
Käyttäjän avatar
DungeonMaster

Viesti BigOne 11 Heinä 2008 21:34

Raamattu löytyy hyllystä, koska se oli pakko itse ostaa ennen riparille menoa.
:F
Käyttäjän avatar
BigOne

Viesti Mon_Prunier 16 Heinä 2008 22:53

Kyllahan raamatusta monta hyvaa elamanohjetta loytyy ja raamattuun eettamatta perustuu suuri osa lansimaisesta hyvasta, siitahan ei paase yhtaan mihinkaan. Itse en ehka ole mitenkaan hirvean suuri uskovainen, ehka tapakristitty enemmankin, mutta se sopii hyivn. Uskon raamattuun ja olen sita mielta, etta sen opetuksia voitaisiin kylla hyodyntaa enemman tana paivana kaikella tapaa. Kummasti unohtuneen nayttaa vaan monissa tapauksissa. Kymmeneen kaskyyn mina pyrin elamani perustumaan.
Mon_Prunier

Viesti Mon_Prunier 18 Heinä 2008 11:23

Itse asiassa haluaisin menna raamattu-puheessani niin pitkalle, etta olen sita mielta, etta lapselle tulisi opettaa kristilliset perusarvot vaistamatta hyvin varhaisessa vaiheessa ja nopeasti. Vastuuntunnottomia vanhempia, jotka eivat sita tee. Silla vaikka tosiaan itsekin olen vahan tapakristitty, niin juuri tapakristyiden takia. Loppujenlopuksihan kyse on etiikasta.
Mon_Prunier

Viesti exeli 18 Heinä 2008 11:41

Ite en oikeen tiedä uskoako jumalaan vai ei, mutta whatever... Mielestäni raamatun teksti on vain jotain tarinoita opettamaan ihmisiä hyvästä ja pahasta. Mutta muutama juttu menee selvästi yli rajojen. Eihän vammainn nouse penkistään pelkällä sanojen voimalla? Entä jos se vammainen vain luuli itseään vammaiseksi? (hehhe :lol: ). No mutta tosi puheessa mielestäni raamattu on vain tarinoita, saattaa olla osa tekstistä totta, mutta jossain kohtaa menee ihan liian yli-inhimilliseksi.
[piilotettu kuva]<--Minä ihan ite.
Käyttäjän avatar
exeli

Palaa alueelle Kirjat