raamattu

Keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

Re: raamattu

Viesti Fizer 25 Helmi 2008 17:11

Nosferatu kirjoitti:En usko todellakaan, että raamattu olisi ostetuin kirja.. En lue, en usko, en halua ja en välitä. Minulla on oma käsitykseni tuosta herrasta taivaissa tai missä lieneekin se siitä.

se on totta raamattu on ostetuin kirja koko mailmassa ja ´varastetuin jne
McDonalds,pepsi,coka cola company jne. Olkaa hyvä ja syökää paskaa.
100vietiä tuli täyteen.
oon niin leija ja teitä edellä
Käyttäjän avatar
Fizer

Viesti Sayonara 06 Huhti 2008 22:09

viewtopic43131.html <---Väittelyt tonne kiitos.
[piilotettu kuva]
Sayonara

Viesti B'Gaudi 07 Huhti 2008 09:13

Sayonara kirjoitti:http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic43131.html <---Väittelyt tonne kiitos.

Kaikki ei voi välttämättä kirjottaa kuppilaan.
Phiuf.
Käyttäjän avatar
B'Gaudi

Viesti Jaukoi 08 Huhti 2008 19:28

Yawë kirjoitti:No kylläpä tuo rippiraamattu löytyy, mutta en ole lukenut eikä ole aikomustakaan lukea.. En varsinaisesti usko Jumalaan, mutta en silti ajattele olevani ateisti. Vaikea selittää.. Ehkä olen kristityn ja ateistin välimuoto O,o

Minulla on sama juttu, oikeastaan uskon ja en usko samaan aikaan, omituista.
Mutta kumminkin aiheeseen, luen raamattua silloin tällöin (ilmestyskirjaa pääasiassa).

Ja sanonpahan noista, kuten aiheen alottaja, huomaa heti, että olette abt 7v käytöksen ja kieliasun perusteella :D
Suurin osa rippikoulun kävijöistä ei ole niin paljoa uskomista vastaan, kuin ei-käyneet (tässä puhun henkilöistä jotka eivät usko kristinuskoon).
Itse en pidä jumalanpilkasta(isolla?), koska se "kiusaannuttaa" uskovia ja olen aika kilttiä/mukavaa tyyppiä
Jaukoi

Viesti Sahrah 15 Huhti 2008 15:41

meilän perheessä ei todellakaan tuhlata rahaa tälläseen roskaan XD sehän ei kelpaa edes taka puolen pyyhkimiseen kun siinä on niin ohuet sivut ja tekstit jäis p*rsreikään kii .
Sahrah

Viesti Kreator 15 Huhti 2008 18:08

Rippiraamattu löytyy ja pari muutakin, kerran oon selaillu ku kiinnosti mitäs siinä on. En kyllä koskaan lue sitä.... Ilmestys kirjan voisi ehkä joskus lukasta.
En ole oikeen uskovainen, en ole myöskään ateisti, olen jotain siitä väliltä. Esim. en usko Jeesuksen tippaakaan, saattohan semmone hemmo olla olemassa, mutta se oli varmaankin joku taitava lääkäri tai jotain, ja sitten alettiin uskomaan että se tosiaan oli messias jne.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
http://sunblind.urli.fi/
Kreator

Viesti Jaukoi 15 Huhti 2008 18:44

hommeli kirjoitti:... Esim. en usko Jeesuksen tippaakaan, saattohan semmone hemmo olla olemassa, mutta se oli varmaankin joku taitava lääkäri tai jotain, ja sitten alettiin uskomaan että se tosiaan oli messias jne.

Tähän voisi sanoa, että kovinkaan moni ei olisi keksinyt niin vaativia vertauksia. Raamatun vertaukset voi ymmärtää monella tavalla ja siinä se mielenkiinto piileekin
Jaukoi

Viesti Seneca 15 Huhti 2008 23:50

Itse luen raamattua lähes viikoittain, sillä isoskoulutusta käyn. Vielä vuosi sitten olin asenteella 'uskonto on paska asia ja sitä tulee halveksia', mutta mielipiteeni muuttui radikaalisti rippikoulun käytyäni. En edelleenkään ole uskovainen vaikka seurakuntanuori olenkin, mutta koska en ollut lukenut sanaakaan raamatusta, olin ajatellut, että kaikki tarinat kertovat kahdesta leivästä ja viidestä kalasta vai montako niitä ikinä olikaan.
Nyt kun olen perehtynyt paremmin aiheeseen, voisin jopa todeta, että raamattu on mielenkiintoinen opus kirjana missä muutkin. Johanneksen ilmestys on mielenkiintoinen ja vertaukset yllättävän hyviä. Ja, jos raamattu on jollekin tukena ja turvana niin mitäs pahaa siinä on? Toisella unilelu, toisella kirja.
Ja niin, itse omistan myös rippiraamatun. Hyllyssä komeilee muiden kirjojen väliköissä.

Ja tästä rippileiristä, suurin osa rippileirin käyneistä ovat pitäneet olostaan missä ikinä leirinsä viettivätkin. Ei se leiri pelkkää jeesustelua ole, siellä lauletaan, saunotaan, pelaillaan erilaisia pelejä ja leikitään, meikataan miespuolisia nuoriso-ohjaajia... mitä lie kukakin keksii. :>
Itse ihastuin rippileiriin sen verran, että kesällä isoseksikin olen menossa jos onni suosii.

Näin tänään.
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti B'Gaudi 18 Huhti 2008 10:21

Jaukoi kirjoitti:
hommeli kirjoitti:... Esim. en usko Jeesuksen tippaakaan, saattohan semmone hemmo olla olemassa, mutta se oli varmaankin joku taitava lääkäri tai jotain, ja sitten alettiin uskomaan että se tosiaan oli messias jne.

Tähän voisi sanoa, että kovinkaan moni ei olisi keksinyt niin vaativia vertauksia. Raamatun vertaukset voi ymmärtää monella tavalla ja siinä se mielenkiinto piileekin

Eli henkilö joka keksii hyviä vertauksia on Messias? Ei ihme että puusepän poika johtaa joukkoanne.
Phiuf.
Käyttäjän avatar
B'Gaudi

Viesti Jaukoi 18 Huhti 2008 20:06

ZenZu-Tree kirjoitti:
Jaukoi kirjoitti:

Eli henkilö joka keksii hyviä vertauksia on Messias? Ei ihme että puusepän poika johtaa joukkoanne.

En ihan tuota tarkoittanut, mutta toki voit noinkin ajatella.

Senecan kanssa olen samaa mieltä rippileiristä
Jaukoi

Viesti Kreator 18 Huhti 2008 23:54

Seneca kirjoitti:Itse luen raamattua lähes viikoittain, sillä isoskoulutusta käyn. Vielä vuosi sitten olin asenteella 'uskonto on paska asia ja sitä tulee halveksia', mutta mielipiteeni muuttui radikaalisti rippikoulun käytyäni. En edelleenkään ole uskovainen vaikka seurakuntanuori olenkin, mutta koska en ollut lukenut sanaakaan raamatusta, olin ajatellut, että kaikki tarinat kertovat kahdesta leivästä ja viidestä kalasta vai montako niitä ikinä olikaan.
Nyt kun olen perehtynyt paremmin aiheeseen, voisin jopa todeta, että raamattu on mielenkiintoinen opus kirjana missä muutkin. Johanneksen ilmestys on mielenkiintoinen ja vertaukset yllättävän hyviä. Ja, jos raamattu on jollekin tukena ja turvana niin mitäs pahaa siinä on? Toisella unilelu, toisella kirja.
Ja niin, itse omistan myös rippiraamatun. Hyllyssä komeilee muiden kirjojen väliköissä.

Ja tästä rippileiristä, suurin osa rippileirin käyneistä ovat pitäneet olostaan missä ikinä leirinsä viettivätkin. Ei se leiri pelkkää jeesustelua ole, siellä lauletaan, saunotaan, pelaillaan erilaisia pelejä ja leikitään, meikataan miespuolisia nuoriso-ohjaajia... mitä lie kukakin keksii. :>
Itse ihastuin rippileiriin sen verran, että kesällä isoseksikin olen menossa jos onni suosii.

Näin tänään.

Pakko sanoa että tässä kaikki on totta.
Ja itselleni on käynyt samoin tuon rippikoulun kanssa. Onhan minulla sitä vielä se itse leiri jäljellä, mutta tässähän on jo vietetty viikonloppu siellä ja muutamat kirkkokäynnitkin sun muut tehty. Se kirja alkaa tuntumaan mielenkiintoisemmalta, itse en vain ole niin paljoa lukumiehiä että olisin sitä paljoa lukenut, ehkä sitten joku päivä... Ja tosiaan, mitä pahaa siinä on jos raamattu on jollekkin tuki ja turva? Se on heidän uskontonsa, ja jos uskoo siihen ja käy kirkossa, ei tarvitse ajatella että he olisivat "hihhuleita". He ovat vain ihmisiä joille uskonto on tärkeää. Ei se uskominen ja kirkossa käyminen nyt niin vastenmielistä voi olla. Kasvaapahan ihmisenä...
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
http://sunblind.urli.fi/
Kreator

Viesti Halpahitleri 19 Huhti 2008 18:59

Täytyy kyllä sanoa, että en ole vapaaehtoisesti lukenut Raamattua. Ei vaan jaksa. On olemassa parempiakin kirjoja.
┏━━━━━━━━━
┏┫    |||┣┓   ┏┓
┗┫━━ ┃ ━━┣┛   ┣┫
 ┃ ━━━━━ ┃  ┏┳┫┣┳┓
 ┗━━━┳━━━┛  ┃    ┃
 ┏━━▇▇▇━━━━━┻━━━━━
Halpahitleri

Viesti leeevi 19 Huhti 2008 23:04

Fightaaja kirjoitti:En lue jostain homopalli naamasta mitä vittu ei oo olemassakaan. Ei meillä oo raamattua ollenkaan eikä tuukkaan

Haha, äläs nyt poika skitsoo :)

Itse luen aika satunnaisesti, vaikka olen ateisti, mutta ihan kiinnostuksesta luen. Erosin tuossa kirkosta viime kesän aluksi :)
Peace out!
[piilotettu kuva]
leeevi

Viesti Soulja 30 Huhti 2008 18:57

Fizer kirjoitti:eli luetteko raamatua? Itse en lue enkä usko jumalaan vaikka kristitty olenkin.
Mutta vaikka moni ei usko jeesikseen eikä jumalaan silti raamattu on kaikkein ostetuin kirja, moni puolisin,varatetuin kirja vieläkin ja se on lähes kaikissa kristittyjen kodeissa.
onko teillä raamatua,uskoteko jeesukseen ja luitteko raamattua

ps.jumalaa ei ole

Todista väittämäsi, ettei Jumalaa ole olemassa! Raamattu on suuri ja syvällinen kirja, muttei ehkä kuitenkaan monipuolisin. Samaa propagandaa koko kirja täynnä.

Ei, en lue raamattua, vaikka sellainen kotoani löytyykin.
Jotenkin ei vain iske tuollainen tietous, mutta en kiistä, etteikö Jumalaa olisi olemassa.
| Vuoden tulokas 2008 |

Fonzie avasi kommenttilootani hienostuneella kysymyksellä; "Ken avassas on?" ja siitä rizpektii sille!
Käyttäjän avatar
Soulja

Viesti <RadiCaali> 01 Touko 2008 10:30

Medän perheessä on raamattu ja virsi-kirja ja noita kumpiakaan ei ole ikinä luettu.Voihan jumalaan uskoa vaikkei raamattua olisikaan.Onhan raamatussa hyviäkin ohjeita,jotka kuuluvat hyviin käytöstapoihin,ohjeita joilla voi saada paremman tavan elää.
ps.Jumalaa ei ole

Ei ole vielä minkäänlaisia todisteita siitä,että jumalaa on,tai sitä ei ole.Enkä usko,että pystytäänkään,usko on asia jonka saat omassa mielessä päättä onko jumalaa vai ei.
"Et Tiennyt,mutta uskoit....Se riittää" (Sigi By RadiCaali)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
<RadiCaali>

Palaa alueelle Kirjat