Seneca 15 Huhti 2008 23:50
Itse luen raamattua lähes viikoittain, sillä isoskoulutusta käyn. Vielä vuosi sitten olin asenteella 'uskonto on paska asia ja sitä tulee halveksia', mutta mielipiteeni muuttui radikaalisti rippikoulun käytyäni. En edelleenkään ole uskovainen vaikka seurakuntanuori olenkin, mutta koska en ollut lukenut sanaakaan raamatusta, olin ajatellut, että kaikki tarinat kertovat kahdesta leivästä ja viidestä kalasta vai montako niitä ikinä olikaan.
Nyt kun olen perehtynyt paremmin aiheeseen, voisin jopa todeta, että raamattu on mielenkiintoinen opus kirjana missä muutkin. Johanneksen ilmestys on mielenkiintoinen ja vertaukset yllättävän hyviä. Ja, jos raamattu on jollekin tukena ja turvana niin mitäs pahaa siinä on? Toisella unilelu, toisella kirja.
Ja niin, itse omistan myös rippiraamatun. Hyllyssä komeilee muiden kirjojen väliköissä.
Ja tästä rippileiristä, suurin osa rippileirin käyneistä ovat pitäneet olostaan missä ikinä leirinsä viettivätkin. Ei se leiri pelkkää jeesustelua ole, siellä lauletaan, saunotaan, pelaillaan erilaisia pelejä ja leikitään, meikataan miespuolisia nuoriso-ohjaajia... mitä lie kukakin keksii. :>
Itse ihastuin rippileiriin sen verran, että kesällä isoseksikin olen menossa jos onni suosii.
Näin tänään.
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."