Yleinen mopo keskustelu (taas..)

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista.

Yleinen mopo keskustelu (taas..)

Viesti Rixu 04 Helmi 2008 20:14

Joo kun näköjäämä tuli tämmöne värkittimet ja kikoittimet osio niin eiköhän sitä pistetä yleinen mopojuttu taas tännekkin.
(toivon nyt ettei tästä tule bånniå mutta olokoosa)

Eli perus setti:
Mikä mopo? oletko tyytyväinen? haluaisitko mopon? viritykset ja tuunaus?
myös kaikki moposta kysely!
Ettei nyt tule jokaisesta erillistä topikkia että tämmönen mopo mulla ja onko tämä hyvä kannattaako?
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Re: Yleinen mopo keskustelu (taas..)

Viesti Xerox 04 Helmi 2008 20:19

Jee ensimmäinen vastaus tähän aiheeseen!
Tallista joku keeway pony minimopo löytyy, ihan
kiva päristellä jossain nurmikolla aina välillä... :roll:
Harmi vain kun nyt eletään vielä kylmää helmikuuta jolloin
ei vielä kovin paljon mopolla ajeta.
EDIT: Joo ja en aio virittää koska en jaksa eikä oo osia.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Xerox

Viesti eetup 04 Helmi 2008 20:25

mulla on honda monkey ei oo viriä ja hurjat tuunaukset kromi vanteet :D olen ihan tyytyväinen 8)
*Click*
150 viestii
[piilotettu kuva]<-----By.UltimatuM!
[piilotettu kuva]<-----By.UltimatuM!
[piilotettu kuva]
eetup

Viesti urpo|| 04 Helmi 2008 20:36

Omistan pv:n vm 86. Vireistä ei ole varmaa tietoa, sillä ostin sen käytettynä. Mutta kulkee se silti 60-70km. Siitä oli mittari rikku kun ostettiin se eikä kyllä etuvalokaan toiminut.
Viimeksi muokannut urpo|| päivämäärä 07 Helmi 2008 21:29, muokattu yhteensä 1 kerran
assault kirjoitti:Snaipperillahan osuu helposti päähän mutta minä ammuin pistoolilla ainakin 20 metrin päästä.Mutta noita tapahtuu todella harvoin.

Mad skills of shooting
Dundan kirjoitti: Puhut vaan sille semmosista sioista mistä ite tykkäät ja vähän senkin luonteen mukaan, jos se on ujo ei kannata alottaa millään räväkällä :)

MULTIFAIL
Käyttäjän avatar
urpo||

Viesti geforce 04 Helmi 2008 20:40

Itse omistan suzuki pv -97. Aika uus :D. 125cc, ennen 80cc. 22mm kaasari, 36 takan, 16 ees. Iso rengas. Kulkee 110km/h.
Intel Core 2 Duo E8600 | Abit IP35 | Ati Radeon 4870| 4gt ddr2 800mhz | Antec P182 | Vista
geforce

Viesti LeeviON 04 Helmi 2008 21:05

Joo en oo viel mitää pyörää erityisempää kulkuneuvoo hankkinu ku oon vast 11v... Mikä ois muute sitte joku hyvä: Mahollisimman halpa, menee yli 50km/h, on ees melko hyvä ulkonäkö. Voisko joku kertoo jonkun merkin ja mallin ja laittaa kuvaaki... :D
Kopioi tämä sigiisi jos olet eläinkokeita vastaan

Googlen tapainen hakukone, todella hyvä!
Käyttäjän avatar
LeeviON

Viesti Maikkimaa 04 Helmi 2008 21:09

Skullboy kirjoitti:Joo en oo viel mitää pyörää erityisempää kulkuneuvoo hankkinu ku oon vast 11v... Mikä ois muute sitte joku hyvä: Mahollisimman halpa, menee yli 50km/h, on ees melko hyvä ulkonäkö. Voisko joku kertoo jonkun merkin ja mallin ja laittaa kuvaaki... :D

Minkä tahansa måpån saa kulkemaan yli 50km/h.
Itse olen ihastunut CPIn SM malliin. Komea mopo, mutta maski menisi heti vaihtoon.
Itse en ole mopoa hommannut näin talvella. Tallista kuitenkin löytyy Tyscon Bad Boy 110cc minicrossi, jos se lasketaa.
Antec Sonata 3
Intel Core Duo E8400
4GB DDR-2 800MHz A-Data
WinFast 8800GT 512Mt
Abit IP35P
320GB + 400GB
Maikkimaa

Viesti TruMaster 04 Helmi 2008 21:22

Joo mulla löytyy suzuki s1 80cc läppiksellä. Tyytyväinen olen kun sais 16" vanteen taakse. Tällä hetkellä maalauksessa :D 8)
Käyttäjän avatar
TruMaster

Viesti Bullshit 06 Helmi 2008 17:06

Suzuki PV, lähes täysin vakio. Pientä tuuninkia löytyy.. Ihan hyvä mopo on ollut. Talvellakin ekalla käyntiin. Ja vuosimalli oli '89.
Kuva
Toinen kuva
Käyttäjän avatar
Bullshit

Viesti Hemuli92 06 Helmi 2008 19:40

-88 vuoden paavo löytyy tallista purettuna. Siihen pitäs uudet kierteet tehä, et pinnapultit pysyis kiinni. Ei iso homma, mut en jaksais ruveta just nyt tekemää, ku pitäs eka jostain hankkia ne vehkeet, millä kierteet tehään. : /
Niin ja se kulkee ihan kivasti. Ei tietoa paljon ku ei oo mittaria. Mutta yli 60 menee.
Hemuli92

Viesti DareF 07 Helmi 2008 16:06

Huvittaa kun kaikilla on; susuki peevee. Minua ärsyttää suunnattomasti, että PVtä pidetään mopojen high endinä, vaikkei sellaista ole nähnytkään. En väitä PVtä huonoksi mopoksi, vain yliarvoistetuksi. Vaikka PV on kestävä niin ovat monet muutkin, esim. Derbi X-racet ja Extremet, Aprilian MXt ja monet muut. Esim. nuo olen todennut todella hyviksi mopoiksi. Hinta on melko korkea, mutta rahoilleen saa vastinetta.
Together we made it (you see we did it niggas)
We made it even though we had our backs up against the wall (c'mon)
Forever we waited (haha!)
And they told us we were never going to get it
But we took it on the road (through the riches)
Käyttäjän avatar
DareF

Viesti Laddy 08 Helmi 2008 17:58

"Suosi Suomalaista, Suosi Soliferia."
itse olen tällainen ihminen joka välittää enemmän wanhasta ja kestävästä, särmikkäästä, ja vahvasta moposta. Itse en halua mitään suurta Derbiä tai gasgassia, saati jammua, niin kuin jokaisella nuorella on. Toisin, en myöskään halua mitään massatuotannon suosimaa Monkeyta, jossa määrä korvaa laadun.
Minulle omaperäisyys ja laatu on 'pop', ja minkään mopon tunnelma ei voita sitä, kun ajaa lämpimänä ja aurinkoisena päivänä vanhalla suomimopolla pitkin raittia, Radar love soiden päässä. 2-tahdin räpätys ja ihana tuoksu kyllä voittaa sen inhan ininän mitä uusenskoista lähtee, ja sitä saa kuullakin talven jälkeen taas tuutin täydeltä.
-
Itelläni on vuoden 1976 Solifer Speed SM, ostohinta 60 €, nykyään siitä voisi jo vaatia noin 600. Huonosti varastoituna ulkona, ja 15 vuotta käyttämättömänä olleena se näytti aikas karskilta, mutta viime elokuussa sain rempan valmiiksi, ja pääsin vihdoin ajamaan tuoreena moponkortti-kokeen läpäisijänä.
kevät '06:
http://solifer.suntuubi.com/datafiles/gallery/12/Bild%20005.jpg
und...
Viime Joulukuussa:
http://soliferia.parasiitti.org/galkuvat/513.jpg

Täysin vakio, jos ei viidettä vaihdetta sekä säätö-suutinta lasketa mukaan. Viides vaihde on kuulunet ToMoksen moottoreihin alkuperäisesti, mutta poistettiin maahantuojan toimesta silloin aikanaan. Entinen omistaja on joskus pistänyt sen takaisin, enkä raaskinut ottaa pois. Säätösuutin on muuten vain aika hyvä omistaa mopossa, joten sellainen on kiinni.
Viimeksi muokannut Laddy päivämäärä 09 Helmi 2008 02:21, muokattu yhteensä 1 kerran
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Laddy

Viesti Rixu 08 Helmi 2008 21:28

Laddy kirjoitti:"Suosi Suomalaista, Suosi Soiferia."
itse olen tällainen ihminen...

Uuuhh <3 hemmetin hyvän näkönen solikka sulla ;)
Vanhat mopot kyllä on kovia vehkeitä.
Oma pappatuntskakin olisi kunnostettavaksi mutta aika/raha ei riitä nyt kun on yksi kiireinen ja kaksi hupi projektia.
Niin joo ja en ookkaan pitkään aikaan kertonut omista mopoista nykytietoja elikkäs:

Suzuki S1 -92 "tiemopo" klik
Kunto: ei niin hyvä, ruostetta löytyy, väljähkö pytty, kierot vanteet
Virit: 60cc p+, huonosti viilattu 16mm mikuni, gianellin tarvikeputki ja ilmansuodattimena pupisee piper crossi
Tulossa: 50cc vakio läpällinen, porattu vakio kasarist 15mm mikunista (ja porattu huolella).
Jep eli mopo on niiku stuntti- ja tiemopo samalla. Siitä vanteitten kierouskin johtuu ja pytyn väljyys koska huuatusta ja nykimistä on harrastettu ;)
Mopo on ruma kun mikä koska luoja ei minua pilannut maalaustaidoilla vaan jätti ne antamatta kokonaan. Maalaukset on suoritettu normi spray-maaleilla mutta ruisku oottaisi tallissa maalejaan.
Myös ruoste iskee putkeen ja alarunkoon näin talven aikana ehanasti.

Suzuki PV -88 "rässi" klik
Kunto: kohtalainen
Virit: vakio 50cc läpiskä, luhaoa putki, power tiltteri ja 16/46 välit piikistä.
Tulossa: 60cc läpiskä, 16-18mm kaasutin, 13/38 välit
Jep eli tämän ostin kesärässi mopoksi 200e pikkuvikaisena. Mopo ei käynnistynyt mutta se korjaantui puolan vaihdolla.
Sittemmin oli vähän aikaa kiinni 60cc normiläpällinen mutta se osoittautui erittäin laiskaksi ja vaihettiin takaisin 50cc:ksi.
Nyt sillä on sitten rällätty, poltettu nakkia, keulittu, endottu ja keitetty kahvia.

Pappatunturista en tiedä paljoa muuta kuin että se on täysin vakio, 2 vaihteinen käsivaiheilla ja polkimilla.

Edit: -> kuvat
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti TuoPeri 08 Helmi 2008 23:02

Tallista löytyy: Mana, menee sen 40km/h (vähä ruoska), ST PBR, 60km/h, Samu 110, ei tietoa paljoko menee.
Kone, Tinttel 9.9GHz rossu, ja AMD xx3780 X2 OC+++. 3dJerk06 3145 pojoo.
TuoPeri

Viesti Hemuli92 16 Helmi 2008 17:18

Tulipas muuten mieleen kysymys, että kuinka usein mopo pitäs huoltaa sillai kunnolla? Kunnolla tarkottaa raittaitten ja ketjujen vaihto yms yms.

Niin ja mikä ois hyvä tehari PV:seen? :D
Hemuli92

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet