Minkälainen mopo?

Keskustelua erilaisista vempeleistä, esimerkiksi mopoista ja MP3-soittimista. Keskustelu tietokoneista kuuluu Hardware-alueelle.

Minkälainen mopo?

Viesti DJanne 12 Tammi 2008 19:52

Minkälainen mopo kannattaisi hankkia? Iskä tuossa äsken saunassa kyseli että minkälaisen mopon minä haluasin.
No haluasin sellaisen enduron näköisen mutta silti mopo, en tiedä mitä nimeä niistä käytetään.

Ja siis olen saamassa syksyllä mopokortin, eli olen nyt 14 vuotias.

E: Ja mulla on jo Honda Z-50, sellasta en tarvii.

E2: Olisiko automaattia?
Viimeksi muokannut DJanne päivämäärä 12 Tammi 2008 20:11, muokattu yhteensä 2 kertaa
Tuleva kone: Sapphire Radeon HD4870 512MB | Intel C2Q Q6600 | Abit IP35 Pro | SE16 500Gb | 2GB DDR2 800Mhz | Antec P190 | Logitech G5 & G15 | Acer AL2216WSD
http://img34.picoodle.com/img/img34/4/7 ... 0c378f.png Keskiviikkona tilattiin, nyt odotellaan, max. 2 viikkoa ;(
.oOo.
Käyttäjän avatar
DJanne

Re: Minkälainen mopo?

Viesti marge14 12 Tammi 2008 19:57

Juu ohan ne enduro mopoja ne mitä yleensä näkee. Jos uutena ostat ja aiot pitää vakiona nii sitte varmaan joku derbi x race se on jotain 2500e ja varmaanki paras vaihtoehto jos pidät vakiona. Ja jos virität nii kuulemma noi yamaha dt mopedit on hyviä siihen.
E:linkkiä http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mall ... a+r+x+race
Käyttäjän avatar
marge14

Viesti Kreator 12 Tammi 2008 20:05

Ittekki saan kohta mopon (loppukesästä 15 :P) mutta ite oon niin pätkä etten oikee tollasella enduro-mopolla voi ajaa (tai no, menee niin hyvin liikennevaloihim saakka) eli ittelläni on manki. Joku Derbi varmaa kannattaa ostaa.
[piilotettu kuva]
Suomipalsta - Suomalainen yleisfoorumi. Liity sinne nyt, saatana.
Liittykää sinne vitun palstalle, odotellaan siellä =)
Käyttäjän avatar
Kreator

Viesti Regalis 12 Tammi 2008 20:08

Ei noissa uusenduroissa mitään suuria eroja ole, joten kannattaa valita se joka eniten miellyttää omaa silmää.
Derbeissä ei ole IMO mitään muuta vikaa, kuin se että about joka toisella mopoilijalla on sellainen. Ja itse tykkään ajaa jollain mitä ei tule joka kadunkulmassa vastaan.

Kannattaa katella vaikka Motot.netin tietopankista noita mopomalleja.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti osoku 12 Tammi 2008 20:09

Kylmä suosittelen aprilia rx se on iha nlaatu vehe tai sitten peugeot XPS. Itse saan jo kevari kortin vajaan kolmen kuukauden päästä.
Arvatkaa kuka on palannut takaisin pelikentille...
Käyttäjän avatar
osoku

Viesti DJanne 12 Tammi 2008 20:09

Sanx kirjoitti:mie saan mopon vast ku 18, ku on rikosrekisteri :evil:

Ketä kiinnostaa? Kaikilla in rikosrekisteri mutta joillakin on siellä jotain, minulla myös.
Tuleva kone: Sapphire Radeon HD4870 512MB | Intel C2Q Q6600 | Abit IP35 Pro | SE16 500Gb | 2GB DDR2 800Mhz | Antec P190 | Logitech G5 & G15 | Acer AL2216WSD
http://img34.picoodle.com/img/img34/4/7 ... 0c378f.png Keskiviikkona tilattiin, nyt odotellaan, max. 2 viikkoa ;(
.oOo.
Käyttäjän avatar
DJanne

Viesti Rixu 12 Tammi 2008 20:17

Uusenskahan se sillon kannattaa hankkia.. Pirun kalliita ovat tosin :FF
Sekin kyllä vaikuttaa että ostatko käytetyn vai ihan uuden.
Niissäkin omat puolensa koska käytetty voi olla ruoskattu mutta jotkut taas sitten valmiiksi sisäänajettuja ja hyväkuntoisia. Uutena taas niin joudut ajamaan usseemman sata kilometriä hissukseen että se on sitten sisäänajettu.
Niin ja merkki tietysti niin..
Derbi ja Yamaha on kovassa suosiossa mutta Rieju ja Peugeot on kanssa aika kova sana.
ja sit vähän linkkei -> terbi , njamaha , riekku ja köpötti (xps on sit ainut enska/smoto)

Mistä tykkää ja mitä haluaa siinähän se on mutta tuossa vähän noita vaihtoehtoi...
Kaupasta voi tietysti kanssa käyä kyselemässä koska siellä näkee ja voi tunnustella että onko tää hyvä yms ja kauppiaat tietää (ainakin jotain..) niin voi yrittää kysellä.

mototti ja nettimoto on sitten kovia paikkoi kanssa. Mototistä löytää tietoa ja nettimotosta paljon käytettyjä pyöriä.

Toivottavati minusta oli nyt edes vähän hyötyä mutta onnee mopon etsintään ;)
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti Bullshit 12 Tammi 2008 20:48

Apriliaa suosittelen. Laadukas, hieno, eikä kovin yleinen. Derbeihin tulee yleensä nopeasti sähkövikoja.
Käyttäjän avatar
Bullshit

Viesti Rixu 12 Tammi 2008 22:23

Oli pakko vielä ehtiä mototista tämmönen lista mopomallien hyvistä ja huonoista puolista pikaisena mutta sitten kannattaa enemmän kun on tieto mikä mopo niin tuohon regaliksen antamaan linkkiin.
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti Hemuli92 12 Tammi 2008 23:03

Dante kirjoitti:Itse saan jo kevari kortin vajaan kolmen kuukauden päästä.

Nii ei enää mitää mopoja, ku kohta pääsee kevarilla :D
Mut mulla ol PV, oisin halunnu terbin, mut ei oikee ylttäny ajaa, lyhyt kun olen. :D Jammu tai Terbi. Ne on ihan siistejä, ja kuulemma ihan hyviä :D
Hemuli92

Viesti StandingInLine_ 12 Tammi 2008 23:07

Itse saan kohta kevarin... minulla on nyt Honda Z50J manki ja derbi x-race vm. 04. Derbis ei oo muuta viriä ku 14p eturatas, ja kulkee sen 60-65 sillä, eli vakiona hyvä peli tuo derbi. mankis on sit 14mm lortto, ohitin, 16/35 välit ja tällästä pientä :P

Derbi on kyllä tosiaa vakiopojulle hyvä valinta.
[piilotettu kuva]
StandingInLine_

Viesti Daega 12 Tammi 2008 23:13

Ahaa! 14 x ( unknown number ) =

- Kiitä minua, kun löysit tuon mahtavan vekottimen!
''Lähetetty: Eilen, 16:40
Lähettäjä: DareF
Vastaanottaja: Daega
Etkö arvaa naturligviksen kloonia? Fonzie! Fonzie on sen klooni!''

OlISHAN SE PITÄNYT ARVATA!
Käyttäjän avatar
Daega

Viesti DJanne 12 Tammi 2008 23:17

Ycbect kirjoitti:Ahaa! 14 x ( unknown number ) = http://www.it-autot.fi/mopo.jpg

- Kiitä minua, kun löysit tuon mahtavan vekottimen!

Juuri tuolaista hain, tuolla voisi vaikka haastaa kaverit. Minkä merkkinen tuo on? Pitää sanoa iskälle.

Kamedo kirjoitti:Itse saan kohta kevarin... minulla on nyt Honda Z50J manki ja derbi x-race vm. 04. Derbis ei oo muuta viriä ku 14p eturatas, ja kulkee sen 60-65 sillä, eli vakiona hyvä peli tuo derbi. mankis on sit 14mm lortto, ohitin, 16/35 välit ja tällästä pientä :P

Derbi on kyllä tosiaa vakiopojulle hyvä valinta.

En ole mikään "vakiopoju".
.oOo.
Käyttäjän avatar
DJanne

Viesti NeKe 13 Tammi 2008 02:28

No itse ostin tässä 2 päivää sitten Aprilia RX -00. Laiska kuin naapurin äijä vakiona (40km/h suoralla, 20km/h ylämäkeen :) ) mutta PELKÄSTÄÄN kuri pois nii se menee reippaasti yli 80km/h. Itselläni menee 70km/h pelkästään välien vaihdolla. :lol: Ehdotan siis Aprilia RXää -98 - -04. (Minarellin AM6 kone. Uudemmissa derbin kone, eli rahaa kuluu uuteen jos pistää kulkemaan kunnolla.)

Infoa vekottimesta:
http://koti.mbnet.fi/~joetail/moposivut/mallit/rx.html
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
NeKe

Viesti Apes 13 Tammi 2008 13:17

Miksei manki kelpaa? mullaki on ja pirun hyvä mopo :) Käyttöpelinäkin. Eipä oo vioista tietoakaan... Ja kulutus pieni eikä saastuta ja tuoksu :D

Mut jos automaattia tekee mieli nii osta skootteri, ei sitä halvinta kiinanjaskaa vaan kunnon laatumerkki!
Käyttäjän avatar
Apes

Palaa alueelle Värkit ja vekottimet