Formula 1-kausi 2008

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Formula 1-kausi 2008

Viesti Jupi 01 Tammi 2008 15:12

Potkaistaanpas jälleen tällainen kehiin. Toivotaan loistavaa suomalaiskautta ja paljon onnen hetkiä!

Uutisrintamalla vielä vähän hiljaista, mutta kyllä se siitä kun autoja julkaistaan
Paras irkkaaja | Mukavin käyttäjä | Paras moderaattori | Eniten logeja | Olen viettämässä sapattia
Käyttäjän avatar
Jupi

Re: Formula 1-kausi 2008

Viesti geforce 01 Tammi 2008 15:29

paras kuski on alonso! siis onks F eri ko F1??
Elä paremman elämän toivossa.
Käyttäjän avatar
geforce

Viesti frot knox 01 Tammi 2008 15:30

uusi ferrarihan on kuulema nopeampi mutkissa kuin viimekudella joten ferrarin ei siis pitäisi hävitä enää hitailla radoillakaan Mc Larenille
http://tienaus.blogit.fi/kilpailu-voita-jopa-6-dollaria/ <-- KILPAILU VOITA JOPA 6 DOLLARIA

http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic60253.html <-- HENTAIMIHIRVIÖ (おかび) BOIKOTTIIN
Käyttäjän avatar
frot knox

Viesti Pentium 01 Tammi 2008 15:49

Kimi Räikkönen on lima paskiainen, haisee kuin mun hiki :lol:.
Jonnewebissä olen saanut 9 varoitusta
Jonnewebissä olen saanut 2 porttikieltoa
Pentium

Viesti Silence 01 Tammi 2008 22:57

odotan innolla että alkaa MAXilta näkymään. Edellinen kausi oli melko täydellinen(siis taistelu, salajuonet, Likainen peli jne.) ja toivottavasti tämäkin kausi tulee jonkinverran samanlainen olemaan. On myös mahtavaa nähdä että onko Piquetti perinyt isänsä taidot vai käykö hällekkin niin kuin Nico Rosbergille(ei hän huono kuski ole, muttei isänsä veroinen, tosin eihän sitä tiedä vaikka alkaisi pärjäämään...).

Luistoneston poisto myös lisää Dramatiikkaa, ja tietysti onnettomuuksia. minä itse asiassa pidän Formuloissa sattuneista pikkuonnettomuuksista, mutta en halua mitään uutta Imolan mustaa viikonloppua. Ja jos ensi kaudella siirrytään vielä Slikseihin, voin kuvitella jo että seuraan Formuloita 24/7

Sitten nämä tallit. Kun Kovalainen menee McLarenilla, uskon että hänellekkin alkaa voittoja tulemaan. Ellei sitten tule Schumi-Barrichello taktiikkaa eli Kovalainen joutuisi päästämään Hamiltonin ohi. Piquetin ajotaidoista en oole saanut vielä minkään näköstä tietoa joten innollaa hänen ajoaan odotetaan. Timo Glockkihan sitten luultavasti tulee olemaan ihan keskivertokuski, luulisin. Vaikkei hänkään huono ole. Sitten ex-Spyker eli Force India. Toivon suuresti ettei siitä tule samantasoista kuin Spyker ja Minardi. Nostan hattua myös jos Rodriguez pääsee ajamaan kilpaa. Hänhän olisi jo ties mones Formula 1 kuski Rogriquezin suvusta.

Eli innolla odotan uutta kautta,kuskeja sekä tallia. Keskustelua poijjat!
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Silence

Viesti Jupi 02 Tammi 2008 13:33

Silence kirjoitti: Sitten ex-Spyker eli Force India. Toivon suuresti ettei siitä tule samantasoista kuin Spyker ja Minardi. Nostan hattua myös jos Rodriguez pääsee ajamaan kilpaa. Hänhän olisi jo ties mones Formula 1 kuski Rogriquezin suvusta.

Itse asiassa ensimmäinen. Hänhän on espanjalainen, kunt aas Pedro ja Ricardo olivat meksikosta
Paras irkkaaja | Mukavin käyttäjä | Paras moderaattori | Eniten logeja | Olen viettämässä sapattia
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti Akame 02 Tammi 2008 22:49

Aah, kyllä tätä kautta odotan kuin kuuta nousevaa! Mutta pitäis vielä malttaa nuo tammi- ja helmikuu pois alta..

Heikki Kovalaisen siirtyminen McLarenille - loistava haastaja Räikköselle. Mahtava homma, vaikka eniten pidänkin Ferrarista ja Räikkösestä mutta kunnon suomalaiskamppailua, sitä tässä on odotettu. Uskon että Kovalainen ja Hamilton tulevat hyvin juttuun ja toivon että McLaren antaa tasavertaiset lähtöasetelmat joka kisaan. Kovalainen ajoi ihan hyvin Renaultilla, mutta Renault ei vain ollut viime kaudella kilpailukykyinen, ei sitten alkuunkaan. Nyt käännetään Kovalaisen elämässä uusi sivu, sillä McLaren antaa mahdollisuuden Heikille MM-taisteluun.

Tapaus Hamilton. Viime kauden yllättäjä, uskomaton kuski joka uskoo voittavansa ensi kaudella mestaruuden. Mielestäni vähän yliarvostettu kuski, vaikka todella ammattitaitoinen onkin. Hyvä haastaja myös, mutta uskon että tällä kaudella ei aja niin ylivoimaisesti alkukaudesta. Mestaruusehdokas, epäilemättä.

Renault on syntynyt uudestaan lähtien uuteen kauteen uusilla kuskeilla. Toivon ja luulen että Renault tulee olemaan kova pala purtavaksi muille talleille ja kuskeille tällä kaudella. Odotan mielenkiinnolla Piquet Juniorin suorituksia.

Ferrari - tällä kertaa puolustavassa asemassa ja tiedän että Ferrari tekee sen kiitettävästi. Räikkönen pärjää luultavasti tällä kaudella hyvin, mutta helppoa hänelle ei tule kuten ei muillekkaan kuskeille. Toivottavasti Räikkönen ja Massa jatkavat varmoilla otteilla halliten tätä(kin) kautta, ehdottomasti suosikkitallini.

Luistonestosta poistosta en lähde mitään tarinaa kertomaan, katellaan miten vaikuttaa ajajiin, loppujen lopuksi silti ihan hyvä muutos vaikka ois sitä luistonestollakin voitu ajaa..

Tuossa nyt lyhyesti muutamista kuskeista ja talleista ensikaudelta, todella mielenkiintoinen kausi tulossa. Prodrive-talli ois ollu tosin vielä mukava lisä.. :wink:

Ps: Suunnitelmissa ois lähtä kattomaan Monzan kisaa syyskuussa, katellaan miten "projekti" etenee..
E: Hyvä huomio, Jupi! :wink:
Viimeksi muokannut Akame päivämäärä 03 Tammi 2008 01:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Akame

Viesti Jupi 03 Tammi 2008 00:53

Mutta pitäis vielä malttaa nuo tammi- ja huhtikuu pois alta..

Meinaat vissiin helmikuu?

Tekniikan kieltäminen oli loistava veto. Vaikka autoja on edelleen helpohko ajaa, on kuskin oltava nykyään entistä tarkkaavaisempi, erityisesti mutkein ulostuloissa. Ja sadekeli onkin sitten asia erikseen. Viime vuonna taisi olla 3 sadekisaa, ja oikeastaan vain Sepang oli normaali. Fujissa ja Nürrella voidaan puhua monsuunista
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti Akame 03 Tammi 2008 01:24

Helmikuuhan siinä piti olla, totta tosiaan. Onkos kukaan muuten menossa ensi kaudella katsomaan jotain GP:tä tai onko joku joskus ollut?
Käyttäjän avatar
Akame

Viesti Silence 03 Tammi 2008 20:33

Setäni on joskus '70-luvulla käynyt katsomassa Ruotsin GPtä mutta itse en ole käynyt ikinä mitään katsomassa.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Silence

Viesti Jupi 06 Tammi 2008 00:33

Formula ykkösten aika-ajojärjestelmää hienosäädetään ensi kaudeksi. Näkyvin muutos on aika-ajon päätösosion lyheneminen kymmenen minuutin mittaiseksi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /01/597123

Oikea ratkaisu. Nyt pääsemme eroon tylsästä polttoaineen säästämisajosta
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti Jupi 06 Tammi 2008 18:27

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /01/597260

Uusi Ferrari. Eipä suurempia muutoksia viimevuotisesta.

*Vaikka tämä onkin tuplaposti, on viestien aikaväli tarpeeksi suuri, ja viestien sisällöt ovat eroavaisia
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti Akame 07 Tammi 2008 15:08

Komee on Ferrari, niin kuin aina. 8) Toivotaan että kilpailukyky pysyy viime vuoden tasolla nopeilla radoilla vaikka akseliväli lyhentyikin.

Aika-ajo uudistus on todella hyvä uudistus, tarvitaan entistä parempia aika-ajo taktiikoita sekä tylsyys vähenee.
Käyttäjän avatar
Akame

Viesti Jupi 07 Tammi 2008 17:59

Uusi McLaren. Ei suurempia eroavaisuuksia viimevuotiseen malliin. Kimi ajeli jo ensimmäiset kierrokset uudella Orhilla
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti Jupi 13 Tammi 2008 23:26

Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtaja Max Mosley ehdottaa kaikille F1-talleille 150 miljoonan dollarin (noin 101 miljoonan euron) vuosittaista budjettikattoa auton kehittämiseen ja ajattamiseen vuodesta 2009 lähtien. Rikkaimmat tallit käyttävät nykyisellään jopa tuplasti sen verran rahaa.
Moottorista aiheutuvat kustannukset jäisivät ehdotuksen mukaan budjettirajoituksen ulkopuolelle.

Talleista ainoastaan Ferrari vastustaa budjettikattoa. Ferrari tukee Mosleyn edellistä kustannussäästöehdotusta, jonka mukaan tuulitunnelin ja tietokonesimulaatioiden käyttöä rajoitettaisiin.

Lähde: Maikkari

Mielenkiintoista. Tämä tasoittaisi peliä mutta veisi oman charmikkuutensa lajilta
Käyttäjän avatar
Jupi

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset