Runescape opas, by Coiffe. Noobista Mestariksi!

Runescape opas, by Coiffe. Noobista Mestariksi!

Viesti Silakanreppana 31 Joulu 2007 16:35

Tervetuloa lukemaan Runescape opasta! Aloitetaanpa:

HUOMIO! Tässä oppaassa suosittelen aloittamaan kokonaan uuden tyypin tekemistä!

Tiedätkö mikä on Runescape? No aivan varmasti tiedät! Jos et tiedä, wikipedia auttaa! Nyt suunnataan nimittäin kohti runescapea ( http://www.runescape.com).

Runescapen etusivulla näkyy kaksi isoa ''nappulaa''. Klikkaa vasenta nappulaa, eli sitä, jossa lukee: ''Create a free account ( New user ). Tämän jälkeen sinulle avautuu sivu, jossa kysytään ensiksi sinun ikääsi. Näet pienen taulukon, josta valitset ikäsi. Jos olet alle 12 vuotias ja olet halukas pelaamaan runescapea, älä klikkaa vaihtoehtoa 12 and under, sillä se tarkoittaa ''12 vuotta tai alle'', ja klikattua tämän, Runescape ei ota alle 12 tai 12 vuotiaita henkilöitä peliinsä mukaan. Kannattaa pistää 13-17 iäksi, niin ainakin teen itse, oli ikäni sitten 13 tai yli. Tämän, kun olet tehnyt alla on taas taulukko, josta sinun pitää valita kieli. Mikäli haluat Suomen kieliset serverit, on suositeltavaa laittaa ''Finland''. Tämän jälkeen klikkaa alhaalla olevaa pientä ''Submit'' - nappulaa.

Tämän jälkeen avautuu taas uusi sivu, jossa on hieman opastusta, mutta itse en ainakaan vaivautunut lukemaan. Seuraavaksi tekstin alla on valkoinen taulukko, jonka vieressä lukee: Desired Username, eli sinun pitää valita käyttäjänimi itsellesi. Itse pistän käyttäjänimekseni Coiffe ja klikkaan ''Check Availablity'', eli ''Katso saatavuus'', klikkaa sitä. Jos nimi on varattu, sinulle tulee lista hahmoista, jotka voit luoda, esimerkiksi, jos nimi Hermanni on varattu sinulle tulee esimerkiksi Hermanni112, Helemanni, tai muita sen kaltaisia nimiä. Alhaalta voit vielä päättää nimen.

Uusi sivu avautuu taas, ja mikäli olet onnistunut, sivulla on teksti: ''The username Coiffe is currently available. To sign up to an account you must agree to our Terms and Conditions:'', eli tämä tarkoittaa: ''Käyttäjänimi Coiffe on vapaana. Tehdäksesi hahmon sinun pitää hyväksyä säännöt.'', tämän vain selaat alas, jos sinua ei huvita lukea mitään porsaanreikiä. Alhaalla on nappulat: ''I agree'' ja ''I do not agree'', klikkaa ''I agree ( minä hyväksyn )'', jos peliin haluat.

Tämän jälkeen tulee taas toinen sivu ja taulukkoja. Nyt pistän kuvan, että varmasti pysytte kärryillä.
Kuva

Tuon jälkeen avautuu taas uusi sivu, jossa lukee:
Click below to start playing:
ja jotakin muuta sälää sen lisäksi, mutta klikkaa tuon tekstin alapuolella olevaa isoa painiketta, jossa lukee: ''Play runescape ( Exiting user )''

Nyt on taas kaksi painiketta, jossa lukee ''High detail'' ja ''Low detail'', minusta on aivan sama, kumpaa klikkaa, low detailissa ei vain näy kattoja taloissa. Jos haluat kulkea oppaan mukana, klikkaa High detail.

Nyt tulee tärkeä! Etsi suomen lippu ja valitse oma serveri sille. Itse valitsin ''Server 136''. Sitten sinulla tulee varsinainen pelin sisäänkirjautuminen. Tästä pääset aina peliin sisään. Klikkaa ''Existing user''
ja pistä ''Username: ( Oma hahmon nimi )''. Minun hahmon nimihän on Coiffe, joten pistän siihen Coiffe.
Sitten tulee kohta: ''Password: ( ÄLÄ IKINÄ kerro tätä edes äitillesi tai parhaalle kaverillesi tai edes serkullesi! ) Tähän laitat oman salasanasi.'' ja klikkaa ''Login''.

Nyt olet pelissä. Näet jonkun kaljupäisen hahmon, ja sille saat valita sukupuolen ( Male = Mies - Female = Nainen ), itse laitan Male, eli mies. Sitten nuolista valitsemaan hahmon ulkonäköä! Tämän jälkeen kun hahmosi on valmis klikkaa ''Accept''.

Sitten mene puhumaan miehelle, jolla on punaiset hihat ja valkoinen paita. Hänen päällä on vielä keltainen nuoli, jotta tunnistat hänet. Kun puhut hänelle, sinun pitää vain klikata ''Click here to contiune''. Katso kuva!
Kuva ( Muista ruuduissa kirjaimet, eli klikkaa E ruutua kun olet puhunut hänelle! Jatka puhumista niin kauan, kunnes nuoli osoittaa ovea kohti. Kävele ovelle ja katso kartasta ( ylhäällä, pieni ), minne nuoli osoittaa. Puhu tyypille, jolla on aivan punaiset vaatteet. Klikkaa ruutua K ja saat vasaran ja tulitikku askin. Sitten klikkaa puuta ( sama, mitä puuta! ). Sitten klikkaa tulitikkuaskia ja puita, kunnes niistä tulee nuotio. Sitten klikkaa ruutua i. Sen jälkeen puhu taas tyypille, jolla on punaiset vaatteet ( Survical Expert ). Klikkaa ruutua K, mikäli haluat palata reppuusi. ( K ruutu on nyt reppu. Oma reppusi, laukku. ). Sitten klikkaa lammikossa kuplivaa kohtaa ( jos sitä ei ole, odottele hetki. ) Jos nuotio on ehtinyt haihtua, sytytä uusi ja laita kala sinne. Harmiksesi huomaat, ettei kala pala onnistuneesti. Kalasta uusi ja paista se. Nyt onnistuit! Sitten katso pientä karttaa ja kävele portille ja klikkaa sitä.

Nyt kävele talolle, jota kartan nuoli osoittaa. Klikkaa ovea. Puhu kokille, joka on talossa. Sen jälkeen klikkaa saamaasi jauhosäkkiä ämpäriin. Niistä tulee taikinaa. Mene laittamaan taikina uuniin, jonne nuoli osoittaa. Klikkaa G ruutua, joka sisältää musiikkivalikoiman. Musiikkia saat kun olet päässyt Tutoriaalin läpi ja matkustellut ympäri runea. Nyt mene talon ovelle. Nyt klikkaa F-ruutua, ja paina jotakin hahmoa siellä. Sitten laita juoksu päälle E-ruudusta. ( Tämä on nyt jakoavain -niminen ruutu! ). Sitten katso karttaa ja mene talolle, jonne nuoli osoittaa. Nytpä en neuvokkaan sinua! Mene niin pitkälle, kuin osaat. Neuvon sinua vasta luolassa!

Etsi luolasta henkilö, jolla on hakku ja hänen nimensä on: ''Mining Instuctor''. Juttele hänen kanssaan. Sitten mene harmaalle kivelle ja klikkaa siitä ''Prospect''. Sitten mene oransseille kiville ja tee sama. Tämän jälkeen juttele taas Mining Instuctorille. Nyt sinun pitää hakata kiviä. Hakkaa yksi harmaa ja yksi oranssi. Sitten mene sulatusuunille ja tee niistä harkko. Mene puhumaan Mining Instructorille. Saat vasaran ja mene alasimille ( kartta! ) ja klikkaa alasinta. Tee pieni ase jonka nimi on ''Dagger''. Nyt mene portille. Tämä onkin aika hankala kohta, mutta yritä selvitä siitä omin voimin, sillä tässä en aijo sinua auttaa! Nyt koitapa selvitä yksin vielä koko tutoriaali läpi, koska sitä ei enää kauaa kestä.

Nyt olet päässyt tutoriaalin läpi! Ajattelin hieman erilaisen oppaan, mutta tästä tuli, mitä tuli.

Hautaa 19 normaali luuta ( Bones ) ja saat prayer levelisi 2!
Hautaa 39 normaali luuta ( Bones ) ja saat prayer levelisi 3!

- Aijon jatkaa, mutta tässä välissä otan toivomuksia vastaan. Näytän kuitenkin, monta luuta tarvitsette haudata, mikäli uuden hahmon teette ja osaatte odottaa. Lisään vielä pari muutakin seikkaa, joita en tässä paljasta ( ellei aiheelle tapahdu jotakin odottamatonta. ). Nyt jonkinlaisia ''toivomuksia'' väliin?
Coiffe on jättänyt foorumin ja lähtee vittuun täältä.
Silakanreppana

Re: Runescape opas, by Coiffe. Noobista Mestariksi!

Viesti Halpahitleri 31 Joulu 2007 16:43

Hyötyä ainoastaan noobeille.
┏━━━━━━━━━
┏┫    |||┣┓   ┏┓
┗┫━━ ┃ ━━┣┛   ┣┫
 ┃ ━━━━━ ┃  ┏┳┫┣┳┓
 ┗━━━┳━━━┛  ┃    ┃
 ┏━━▇▇▇━━━━━┻━━━━━
Halpahitleri

Viesti 2Bear 31 Joulu 2007 16:51

Hahmon luomisen ja muut perusasiat osaa jopa oravakin joten tämä on turha opas.
2Bear

Viesti geforce 31 Joulu 2007 16:55

kyllähän tuo ihan hyvä on niille 8 vuotiaille.
Elä paremman elämän toivossa.
Käyttäjän avatar
geforce

Viesti Silakanreppana 31 Joulu 2007 16:58

En sanonut, että antaisitte nyt lopulliset päätöksenne oppaasta, vaan turhaa teen opasta, jos kukaan ei sitä lukisi. Tarkoitan sitä, että onko teillä toivomuksia jonkun suhteen? Esimerkiksi, mikä on helpoin tapa kehittää minig lvl tms.
Silakanreppana

Viesti |NorthStar| 31 Joulu 2007 17:00

Minun mielestä täysin turha opas.
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha omenaa ->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti Purgatory 31 Joulu 2007 17:01

Huono vielä, jatka tätä, tästä on tällä hetkellä hyötyä vain noobeille.
Käyttäjän avatar
Purgatory

Viesti Silakanreppana 31 Joulu 2007 17:02

|NorthStar| kirjoitti:Minun mielestä täysin turha opas.
Luitko äskeistä viestiä, vai tulkitsitko sen oikein? Luehan uudestaan, niin saa jotakin hohtoa tähän.

Silver, kyllä jatkan, mutta tarvitsen teidän osanottoanne tähän, mistä te tykkäisitte? Esim. kirjoitanko lisää siitä, miten saa helposti mining lvl mm?
Silakanreppana

Viesti pirate 31 Joulu 2007 17:25

tämä opas on oikein hyödyllinen kunhan vain jatkat oppaan tekemistä
tämä opas on hyödyllinen esim niille jotka eivät ole viellä tehneet ukkoa, hahmoa, accounttia, mihinkään
http://unmid.myminicity.com
painamalla tätä linkkiä autat minua (myminicity)
pirate

Viesti 9mm 31 Joulu 2007 18:00

Täys paska opas omasta mielestä. Skilleistä ei kerro paskan vertaa...
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
9mm

Viesti Silakanreppana 01 Tammi 2008 14:41

9mm kirjoitti:Täys paska opas omasta mielestä. Skilleistä ei kerro paskan vertaa...
Taas yksi heistä, joilla on ongelmia lukemisen suhteen tai erittäin vakava näkövamma. Pitää kai jatkaa omin nokkinen, mutta kysyisin teiltä, mitä haluatte oppaaseen?
Silakanreppana

Viesti Pentium 01 Tammi 2008 14:52

Jonnewebissä olen saanut 9 varoitusta
Jonnewebissä olen saanut 2 porttikieltoa
Pentium

Viesti Silakanreppana 01 Tammi 2008 16:26

Pentium kirjoitti:http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic18278.html
Onko teillä oikeasti jonkinlainen lukuhäiriö?
Silakanreppana

Viesti Plokoon 01 Tammi 2008 16:31

Turha opas koska samanlainen on jo.
[piilotettu kuva]
TON PITI OLLA YHDIKSEL MUT OLI NIIN HIENO ET LAITOIN ITTELLE ::D
Plokoon

Viesti Silakanreppana 01 Tammi 2008 18:02

Plokoon kirjoitti:Turha opas koska samanlainen on jo.
Tervetuloa, kerhoon, Plokoon! Tilanteen arviointi: ''Kyllä niitä lukuhäiriöisiä heppuja tulee lisää varmasti, ikävä kyllä. kärsivät vakavista ongelmista.
Silakanreppana

Palaa alueelle Pelioppaat