Varoitus tietokalastelusta

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Re: Varoitus tietokalastelusta

Viesti Jii 06 Joulu 2007 02:29

Sleep-O kirjoitti:Kappas... Saksalaiset omat tämänkin pistäneet alkuun... Vai?

Ei, se vain sattuu olemaan saksalaisella palvelimella. NetDirekt on vuokrapalvelinpalvelu.
* is away: epäaktiivisuus ja rutiinejen siirto pois
Jii

Viesti Fyyheri 06 Joulu 2007 11:54

Levittääkö tuo "dont-miss-this" itse itseään? Sillä tuskin tuttuni mulle mitään paskaa ihan huvikseen lähettelisivät
ja aina tulee sama viesti tyyliin "www.dont-miss-this.com ; )"
Code is red... Long live the code!
Käyttäjän avatar
Fyyheri

Viesti Magic Eye 06 Joulu 2007 12:03

Matso kirjoitti:
Magic Eye kirjoitti:sain selville, että kysessä on tietokalastelusivusto, joka varastaa Messenger-tunnuksesi ja lähettää samaa linkkiä kavereillesikin. Kun kaverisi klikkaavat linkkiä, tapahtuu sama uudelleen ja uudelleen.

Lukekaa käyttöehdot:
blockdelete.com käyttöehdot kirjoitti:...We save your Passport username or password for further use of advertising from your MSN to your friendlist. You can change your password anytime to stop us sending messages these advertising messages...

Tallennamme Passport käyttäjätunnuksesi ja salasanan myöhempää käyttöä varten mainostaaksemme sinun MSN:lläsi kaverilistasi henkilöille. Voit vaihtaa salasanasi milloin vain lopettaaksesi meidän mainosviestien lähettämisen.

Okei, kokeilin. Tein uuden sähköpostiosoitteen, annoin tietoni tänne, tuloksena tyhjä sivu ja alle minuutin sisällä ruudulle ponnahti ikkuna: "Olet kirjautunut sisään Messengeriin toisessa paikassa. Kirjaudu uudelleen napsauttamalla tätä." Noh, kirjauduin uudelleen sisään. Hetken päästä tuli sama viesti, ja kun kirjauduin uudelleen sisään, salasanani oli vaihdettu. Hetken päästä kirjautuessani sisään Meebosta sain kummallisen viestin: "http://www.dont-miss-this.com/".

Siinä herralle pähkinää purtavaksi. Ja vielä lisäksi mese estää tällaisten linkkien lähettämisen.

Über Führer kirjoitti:Levittääkö tuo "dont-miss-this" itse itseään? Sillä tuskin tuttuni mulle mitään paskaa ihan huvikseen lähettelisivät
ja aina tulee sama viesti tyyliin "www.dont-miss-this.com ; )"

Tuo ainakin vaikuttaisi siltä, että kaverisi on saanut "tartunnan". Kehota häntä vaihtamaan salasanansa, niin tuo loppuu.
Käyttäjän avatar
Magic Eye

Viesti ThaBoss 06 Joulu 2007 15:12

Luulen, että nuo käyttävät lankaan menneiden ihmisten s-posti tunnuksia spammaukseen.
ThaBoss

Viesti Willly 07 Joulu 2007 00:56

Jii kirjoitti:
Sleep-O kirjoitti:Kappas... Saksalaiset omat tämänkin pistäneet alkuun... Vai?

Ei, se vain sattuu olemaan saksalaisella palvelimella. NetDirekt on vuokrapalvelinpalvelu.

Jaajaa... Minä kun en oikein näistä asioista tiedä, mutta pilkähti silmään siitä codesta tuo "60326 Frankfurt, Germany" kohta.
Willly

Viesti Matso 07 Joulu 2007 02:54

ja kun kirjauduin uudelleen sisään, salasanani oli vaihdettu. Hetken päästä kirjautuessani sisään Meebosta sain kummallisen viestin: "http://www.dont-miss-this.com/".
Miten kirjauduit sisään jos salasanas oli vaihdettu?
Tärkeitä linkkejä: Huuto.net ; Kahvi.ws ; matso.info ; KaLinks
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Magic Eye 07 Joulu 2007 08:20

Matso kirjoitti:
ja kun kirjauduin uudelleen sisään, salasanani oli vaihdettu. Hetken päästä kirjautuessani sisään Meebosta sain kummallisen viestin: "http://www.dont-miss-this.com/".
Miten kirjauduit sisään jos salasanas oli vaihdettu?

Siis kirjauduin sisään vanhalla tunnuksellani.
Viimeksi muokannut Magic Eye päivämäärä 07 Joulu 2007 22:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Magic Eye

Viesti urpo|| 07 Joulu 2007 18:01

5 kaveria on lähettänyt ton. Ite kuulin vuosi sitten siskolta että semmonen sivu on olemessa missä näkee kuka on estänyt. Onneks en laittanut salasanaa...
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
urpo||

Viesti Zyklon B 07 Joulu 2007 18:06

Kiitos inffosta.
[piilotettu kuva]
Varsin metka saitti
Käyttäjän avatar
Zyklon B

Viesti Veli Joosef 07 Joulu 2007 19:20

Mihinkään muualle ei kannata kirjoitella mesensä salasanaa, vain pelkästään Messengerin salasanapalkkiin. Tuollaiset sivut ovat huijauksia.
Käyttäjän avatar
Veli Joosef

Viesti Jii 09 Joulu 2007 14:16

Veli Joosef kirjoitti:Mihinkään muualle ei kannata kirjoitella mesensä salasanaa, vain pelkästään Messengerin salasanapalkkiin. Tuollaiset sivut ovat huijauksia.

Unohditko MSN.Fi:ssä ja joillakin Microsoftin sivuilla olevat Passport/Live Space palvelut?
* is away: epäaktiivisuus ja rutiinejen siirto pois
Jii

Viesti Skunk 09 Joulu 2007 17:17

Just äsken yks kaveri kirjautu meseen, lähetti ton "blockdelete" linkin ja kirjautu ulos. On tainu saaha tartunnan.
Skunk

Viesti Remember 29 Joulu 2007 17:34

Uh, itse olen tuolla käynyt, mutta onneksi tunnustani ei olla viety.Kävin juuri vaihtamassa salasanani.
Käyttäjän avatar
Remember

Palaa alueelle Yleinen keskustelu