Yleinen metsästys keskustelu

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Yleinen metsästys keskustelu

Viesti Viltszu 17 Marras 2007 16:39

Metsästätkö, tai metsästääkö kaverisi?Kerro siitä täällä.Itse metsästän, kesällä hommasin kortin,ja iskän kanssa käyn metillä.Riistapisteitäki pitäs hankkii,minkinloukun oon tehnyt,mutta se jumittui,kun oli ulkona.
[piilotettu kuva]
98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi.
Sentenced \,,/ R.I.P - Poisonblack-Getting better.
92% Nuorisosta on siirtynyt räppiin. Jos kuulut näihin 8% prosenttiin jotka kuuntelevat OIKEETA musaa niin laita tää sigiisi.
Käyttäjän avatar
Viltszu

Re: Yleinen metsästys keskustelu

Viesti Jusb-Kesb 17 Marras 2007 16:54

mä en mehtästä
JusbiiJusbiiJusbiiJusbiiJusbiiJusbii
Jusb-Kesb

Viesti offroad 17 Marras 2007 17:14

Juu tulee aktiivisesti harrastettua. Lähinnä pienriistaa: jänikset, pienpedot, riistalinnut.
Omilla(15 heht.) ja seuran(alle 100 heht.) tonteilla metsästelen, kortin hommasin viimevuonna.
Kertokaas ihmiset millaista kalustoa löytyy ja mihin painotatte metsästystänne?
itsellä Baikal IJ-12 ja legendaarinen Tikka M07 rihlakko.
Tällä hetkellä tarkoitus pienentää pienpetokantaa, jottei katoa kanalinnut kokonaan tonteilta.
Viimeksi muokannut offroad päivämäärä 17 Marras 2007 17:15, muokattu yhteensä 1 kerran
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
offroad

Viesti |NorthStar| 17 Marras 2007 17:14

Mun kaverini mettästää. Viime viikonloppuna se oli ampunu hirven :D Itseäni ei mätsästäminen juurikaan kiinnosta. Oon saanu semmosen kuvan siitä, että se olisi vaan semmosta puskassa kyttäämistä. :lol:
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!! 1337 VIESTIÄ 30.5.09!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti offroad 17 Marras 2007 17:17

|NorthStar| kirjoitti:Mun kaverini mettästää. Viime viikonloppuna se oli ampunu hirven :D Itseäni ei mätsästäminen juurikaan kiinnosta. Oon saanu semmosen kuvan siitä, että se olisi vaan semmosta puskassa kyttäämistä. :lol:

Niinhän se onkin :D

ps. kertokaapa saaliitanne menneeltä syksyltä yms. Itsellä 2 jänistä luvussa.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
offroad

Viesti Cohen 17 Marras 2007 17:37

Olen ajatellut jousimetsästystä, ei oikein huvittaisi epäreilusti ampua eläimiä epäreiluilla ampuma-aseilla, paljon kiinnostavampaa on saada saalista omien taitojensa ansiosta.
En siis ole metsästystä vielä harrastanut, mutta jousimetsästystä aion kokeilla joskus.
Käyttäjän avatar
Cohen

Viesti Viltszu 17 Marras 2007 17:46

Cohen kirjoitti:Olen ajatellut jousimetsästystä, ei oikein huvittaisi epäreilusti ampua eläimiä epäreiluilla ampuma-aseilla, paljon kiinnostavampaa on saada saalista omien taitojensa ansiosta.
En siis ole metsästystä vielä harrastanut, mutta jousimetsästystä aion kokeilla joskus.

Tuohonkin tarvitset luvan,sit et voi vain "kokeilla" ja jousimetsästys on erittäin,erittäin vaativaa.Joku punkero kaupunkilainen pelottaa kaiken pois muutaman kilometrin säteeltä.Pelkkä into/taito ei riitä,siinä pitää myös olla: Jousi+nuoli, erinomaiset varusteet +kasvovärit plussaa+kortti+oma maa/seura

Niin, itellä ei oo asetta,iskällä joku kivääri 5,7 cal. ja 12/70 Valmet puoliautomaatti(vanha,juuri nyt ei toimi,syöttö/laukaisu ongelma)+12/76 tikka 2 piippuinen,päällekkäiset piiput.(saatto mennä nimet väärin,iskä kun kutsuu niitä niin monel nimel,ku jokku on melkee samoja ku toiset)

Joo ja yhden kyyhkysen (hei,osuin,oon 13v,metsästää ensimmäistä vuotta,että älkää moittiko,oon kyl käyny metil,ei oo vaan näkyny/päässy ampumaa)oon saanu.Kokemusta ja hylsyjä lähinnä.(tämän vuoden aikana)
[piilotettu kuva]
98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi.
Sentenced \,,/ R.I.P - Poisonblack-Getting better.
92% Nuorisosta on siirtynyt räppiin. Jos kuulut näihin 8% prosenttiin jotka kuuntelevat OIKEETA musaa niin laita tää sigiisi.
Käyttäjän avatar
Viltszu

Viesti mongey 17 Marras 2007 18:15

mä metsästän oon ampunu viime viikolla pari teertä
aseena on vanha kunnon päälekkäis piippunen haulikko kalibeerina 12/76 magnum
toinen ase mulla on hirvi kivääri kaliberi 11/60
Jos pelaat counter strikeä tai battlefieldiä kopioithan tämän allekirjoutukseesi.
mongey

Viesti Underwater 18 Marras 2007 18:09

Isä käy paljon metsällä ja kuuluu metsästysseuraan. Siellä ammuskelevat mm. hirviä.
Itsekin olen ollut joskus mukana, olen jo harkinnut kortin suorittamista joku vuosi.
Teksticenter -Kuolemattomasti tekstipelien kannalla
http://www.pointshop.fi/oltsuh Help me, please!
Käyttäjän avatar
Underwater

Viesti Delta93 24 Marras 2007 23:06

juu kortin suoritan keväällä.seura on tiedossa.ja ase on vinchester pumppari tarkempaa en tiedä vielä.
jousi metästys olis mielenkiintoista,sai kytistää oikeen kunnolla.
voe voe voe sentään...
Perkeleen äidinkieli kun hyppii silmille eikä google auta...
Käyttäjän avatar
Delta93

Viesti geforce 19 Tammi 2008 17:08

Itse käyn ampuma rajalla aina kesäisin. Haulikkona minulla on Tikka ja lintukivääri tikka kans.
Pyydän Minkkiä loukuilla. Muutama minkki tullu tänä vuonna. 2 Ensimmäistä minkkiä on seinällä ja muut olen myynyt. Niistä saa ihan hyvin rahaa kun myy turkistarhoille.
Peltopyy, teeri, kyyhky nämä ovat minun metsästämis lintuja.
Koirani jouduin lopettamaan kun mäyrä puri käpälän irti ja teki muuta pahaa vahinkoa. :cry: .
Koiran kanssa oli hyvä mehtästää, haukkuu linnun puuhun sit yritän lähestyä haulikon kantama alueelle.
Kostan vielä sille mäyrälle. Jäniksen pyynnissä käyn myös talvisin.
ASDASDASDSDADSADSADSADAS
geforce

Viesti ShadowNet 19 Tammi 2008 20:22

Tuleehan tuota joka syksy käytyä metällä kanalintuja,hirveä mestästän useimmiten. Hirviä mestästän remington 700 varmintilla ja lintuja valmetilla ja sakon 222lla. Viime syskynä sain jopa ekan hirven,2teertä,jäniksen ja pyyn.
Käyttäjän avatar
ShadowNet

Viesti offroad 20 Tammi 2008 22:54

Quark kirjoitti:Olen ajatellut jousimetsästystä, ei oikein huvittaisi epäreilusti ampua eläimiä epäreiluilla ampuma-aseilla, paljon kiinnostavampaa on saada saalista omien taitojensa ansiosta.

Juu itseäkin kiinnostaa tuo jousimetsästys, mutta ei ole vielä kerennyt kattoa jousta.
Alkaa pikkuhiljaa naurattaa tuo kuinka painostetaan sanaa "taito" metsätysksessä.
Ei ole väliä onko kivääri/haulikko/rihlakko/tussari/jousi/keihäs taikka hammastikku, koska täsmälleen sama peruste on kaikessa metsästyksessä. Et pääse sen lähemmäs eläintä jousella kuin ampumaaseellakaan.
Jousella pitää olla ollä lähellä jos haluaa osua ja tehdä kivuttoman tapon, mutta ruutiaseilla läheltä ampuminen on suositeltavaa paremman osuman saavuttamiseksi.

Sitten sellainen juttu mikä on tullut eläinaktivisteilta käsitteeksi on eläinten avuttomuus.
"Iso paha metsästäjä menee ja murhaa "avuttoman???" eläimen"
Eihän ne eläimet olisi tähänasti koskaan selvinnyt, jollei niillä olisi jotai millä puollustautua. :D
Näin yleisesti: Vaikka ampumaan oppii ruutiaseella nopeammin ei se tee sitä eläimen löytämistä yhtään helpommaksi

kiitos.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
offroad

Viesti geforce 20 Tammi 2008 23:30

Se on oikeestaan sama metsästääkö haulikolla, kiväärillä taikka jousella. Jos jousella meet ampuun, hyvät käsilihakset. Ja kunnon jousi. Tähtäys pitää olla kunnossa tosi hyvin. Sillä on paljon vaikeampi ampua kuin kiväärillä taikka haulikolla. Paitsi että nuihinkin saa tähtäimmen :). Jousella säästyy ainakin pamahduksilta eikä säikytä eläimmiä pois. Jousi on hyvä olla sorsan pyynnissä, pitää ampua vain istuvaa lintua. Itse voisi kokeilla jousi metsästystä kun olis rahaa ostaa sellane 400€ jousi :D.
ASDASDASDSDADSADSADSADAS
geforce

Viesti Shagrath 22 Tammi 2008 23:02

Kyllä metsästän, löytyy Mosse 590 Military ja saalina tähän mennessä 16 riekkoa, ainakin 5 jänistä ja rusakkoa, 3 pyytä. Siinäpä ne sitten taisi olla, jos niitä paria oravaa ei lasketa. Niin, ja 4 teertä.<3
täytepaskaa
Käyttäjän avatar
Shagrath

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset