Todellakin, vieläkin haisee kädet tavin paskalle ku päivällä suolistin, ja vaikka oon käyny pesullaPeto kirjoitti: Suolistaminen asian ärsyttävin kohta :/.
Sjage kirjoitti:Todellakin, vieläkin haisee kädet tavin paskalle ku päivällä suolistin, ja vaikka oon käyny pesullaPeto kirjoitti: Suolistaminen asian ärsyttävin kohta :/.![]()
Kävin tässä iltalennolla eikä mitään, ja nyt tulin poies ku alako ramasee nii vietävästi, ja tuli biologisia tarpeita ja nälkä tuli , ja nyt siellä kuuluu olevan kauhea pauke päällä
E: Itse metsästän ukin haulikolla. Ja en tiiä hommaanko uutta jos sen saapi jonkinmoisena perintönä sitten aikanaan
E: Edittiä vielä sen verran, että on aika perseestä jos aseenkantolupa siirretään 18- vuoteen... Oon oottanu aseenkantolupaa 6-7 vuotiaasta, ja nyt kun se on ovella (täytän 15 marraskuussa) niin sitä ollaan veivaamassa 18- vuoteen...
Peto kirjoitti:Sjage kirjoitti:Todellakin, vieläkin haisee kädet tavin paskalle ku päivällä suolistin, ja vaikka oon käyny pesullaPeto kirjoitti: Suolistaminen asian ärsyttävin kohta :/.![]()
Kävin tässä iltalennolla eikä mitään, ja nyt tulin poies ku alako ramasee nii vietävästi, ja tuli biologisia tarpeita ja nälkä tuli , ja nyt siellä kuuluu olevan kauhea pauke päällä
E: Itse metsästän ukin haulikolla. Ja en tiiä hommaanko uutta jos sen saapi jonkinmoisena perintönä sitten aikanaan
E: Edittiä vielä sen verran, että on aika perseestä jos aseenkantolupa siirretään 18- vuoteen... Oon oottanu aseenkantolupaa 6-7 vuotiaasta, ja nyt kun se on ovella (täytän 15 marraskuussa) niin sitä ollaan veivaamassa 18- vuoteen...
Jep. Itse täytin kans 15v tässä jonkin aikaa sitten. Ja ammun Tikka 512 SG. Sedän päällekkäis piippu. Itse en saanut mitään iltalennolla. Huomenna menen itse jos jaksaa. Ja saan aseen, itellä löytyy joku rinnakkaispiippunen mutta saa huutaa kun potkii niin kovin. Suolistin jtn 7-8lintua, huomena olisi tarkoitus syyä nämä linnut
:
Ja ammun Tikka 512 SG.
Peto kirjoitti:Joo. Voisi herätellä aihetta taas. Alkaa kevät lähestyä. Ja sitten syksy ja pyynnit.
Ollaan nyt monesti käyty kahtoo ketun/supi/mäyrän pesiä/koloja. Yleensä ei ole mitään ollut, pari kettua on ollut. Luolakoira on niin sinne vain koira, saadaan heti tietoon onko kolossa eläin. Yleensä kolo on ollut pieni. Mäyrän pesät ovat taas saatanan syviä. Ketun olemme saaneet pikkukoiran ansiosta. Toisella kerralla jäi kettu saamatta. Pistoolilla yleensä lopetetaan ne, riippuu ihan tilanteesta. Haulikko on myös mukana.
Ei ole tarvinut kertaakaan ruveta kaivamaan koloa isommaksi että saisi ammuttua. Yleensä ollaan pistoolilla ammuttu koloon niin onkin saatu kettu tapettua. Ei ollut kaukana luolan suusta.
Loukuista ei ole tullut mitään vielä. Tuskin tuleekaan. Haulikkoa tässä varmaan ruvetaan katteleen. Jos löytyisi sopiva kun nykynen on wanha. Hirvenpyyntiin en ole vielä ensisyksynä mene.
Innolla odottelen kyyhkyn ja sorsan pyyntiä, sitten myöhemmin teerenpyyntiin. Jäniksen pyynnissä voisi taas käydä. Mehtästys on kyllä mukavaa hommaa, kannattaisi jokaisen ruveta harrastamaan. Tässäkun täysiikäiseksi pääsen niin käyjää varmaan virossa tai jossakin villisian pyynnssä. Isä ja sen veljet on ollu sielä monta kertaa.
Peto, mikäs syy se uuden haulikon hankkimiseen on se, että nykyinen haulikko on niin "wanha"
Itselläkin pyörii metsällä lähes aina mukana rinnakkaispiippuinen 12/70 haulikko, varustettuna sivulukoilla, kahdella liipaisimella, ja suoralla (eli englantilaisella) perällä; vuosimallia -62. Vanhassa vara parempi..![]()
![]()
Mutta tosiaan, kovalla innolla odotetaan ensi syksyn jahteja. Ensin kerran tai pari kyyhkylle ja sorsalle ja majavalle, ja sitten pääsee jänismetsälle koiran kanssa. Siitä pari viikkoa eteenpäin ja alkaa kanalinnun metsästys.. Kyllä metsästys on mukavaa hommaa!
Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset