Yleinen metsästys keskustelu

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Re: Yleinen metsästys keskustelu

Viesti Peto 20 Elo 2008 18:37

Tänään sain 1 heinän, 2 tavia. Kun niin harvoin niitä lensi yli... Että aina jossain 100m lensivät. Eikä sinne pysty ampua. Oman haulikon hommaan pian niin saisi alkaa metästämään kunnolla. Kun sedän haulikkoa olen käyttänyt. Toivotaan että iltalennolla tulee 2 sorsaa lisää :D. Suolistaminen asian ärsyttävin kohta :/.
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti Sjage 20 Elo 2008 22:09

Peto kirjoitti: Suolistaminen asian ärsyttävin kohta :/.
Todellakin, vieläkin haisee kädet tavin paskalle ku päivällä suolistin, ja vaikka oon käyny pesulla :evil:

Kävin tässä iltalennolla eikä mitään, ja nyt tulin poies ku alako ramasee nii vietävästi, ja tuli biologisia tarpeita ja nälkä tuli , ja nyt siellä kuuluu olevan kauhea pauke päällä :cry:

E: Itse metsästän ukin haulikolla. Ja en tiiä hommaanko uutta jos sen saapi jonkinmoisena perintönä sitten aikanaan :roll:

E: Edittiä vielä sen verran, että on aika perseestä jos aseenkantolupa siirretään 18- vuoteen... Oon oottanu aseenkantolupaa 6-7 vuotiaasta, ja nyt kun se on ovella (täytän 15 marraskuussa) niin sitä ollaan veivaamassa 18- vuoteen...
When you know that you time is close at hand, maybe then you'll begint to understand, that life down there is just a strange illusiooonnnnnnn...
Käyttäjän avatar
Sjage

Viesti Peto 20 Elo 2008 22:36

Sjage kirjoitti:
Todellakin, vieläkin haisee kädet tavin paskalle ku päivällä suolistin, ja vaikka oon käyny pesulla :evil:

Kävin tässä iltalennolla eikä mitään, ja nyt tulin poies ku alako ramasee nii vietävästi, ja tuli biologisia tarpeita ja nälkä tuli , ja nyt siellä kuuluu olevan kauhea pauke päällä :cry:

E: Itse metsästän ukin haulikolla. Ja en tiiä hommaanko uutta jos sen saapi jonkinmoisena perintönä sitten aikanaan :roll:

E: Edittiä vielä sen verran, että on aika perseestä jos aseenkantolupa siirretään 18- vuoteen... Oon oottanu aseenkantolupaa 6-7 vuotiaasta, ja nyt kun se on ovella (täytän 15 marraskuussa) niin sitä ollaan veivaamassa 18- vuoteen...

Jep. Itse täytin kans 15v tässä jonkin aikaa sitten. Ja ammun Tikka 512 SG. Sedän päällekkäis piippu. Itse en saanut mitään iltalennolla. Huomenna menen itse jos jaksaa :D. Ja saan aseen, itellä löytyy joku rinnakkaispiippunen mutta saa huutaa kun potkii niin kovin. Suolistin jtn 7-8lintua, huomena olisi tarkoitus syyä nämä linnut :):
Peto

Viesti Sjage 22 Elo 2008 07:38

Peto kirjoitti:
Sjage kirjoitti:

Jep. Itse täytin kans 15v tässä jonkin aikaa sitten. Ja ammun Tikka 512 SG. Sedän päällekkäis piippu. Itse en saanut mitään iltalennolla. Huomenna menen itse jos jaksaa :D. Ja saan aseen, itellä löytyy joku rinnakkaispiippunen mutta saa huutaa kun potkii niin kovin. Suolistin jtn 7-8lintua, huomena olisi tarkoitus syyä nämä linnut :):

Voi jumalauta, mulla on varmaa paskin tuuri koko maailmassa -> Sairastuin heti torstaina enkä päässy iltalennolle, ja edelleenki oon kipee :cry:
When you know that you time is close at hand, maybe then you'll begint to understand, that life down there is just a strange illusiooonnnnnnn...
Käyttäjän avatar
Sjage

Viesti Peto 22 Elo 2008 13:50

Itselle tuli nuha kun kastuin pyynnissä. Kurkku kipeä, nenä vuotaa. Että en viitsi oikein liikkua ulkona paljoa että parantuisin nopeaa. Harmi kun sinäkin sairastuit :D. Eilen tosin kävin ja ammuin yhden tavin ja pari muuta lintua yritin mutta en osunut.
Peto

Viesti Viltszu 22 Elo 2008 22:57

Ja ammun Tikka 512 SG.

Itsekkin, isän Tikka 512 S ( Tietääkseni vain erilailla pinnoitetut metalliosat)

Ja juu, sorsametillä tullu käytyä, Hieman vaan omalta osalta huonosti/hyvästi menny , sorsat ammuttu ennenkuin minulle asti päässeet:D
[piilotettu kuva]
98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi.
Sentenced \,,/ R.I.P - Poisonblack-Getting better.
92% Nuorisosta on siirtynyt räppiin. Jos kuulut näihin 8% prosenttiin jotka kuuntelevat OIKEETA musaa niin laita tää sigiisi.
Käyttäjän avatar
Viltszu

Viesti Peto 23 Marras 2008 18:28

Itse olin taas tässä jäniksen pyynnissä lauantaina. Ikävä kyllä se pääsi pakoon kun ei saatu miehiä jokapaikkaan. 3 osallistujaa. Todella hauskaa oli kyllä, uudelleen täytyy mennä kyllä jonkin ajan kuluttua.

Myös teeren pyynnissä olin jonkin aikaa sitten ja saatiin me 5 teertä, aikahyvin minä ammuin 2 :). Taas olin Tikka SG 512. Ruostumatonta terästä piippu on, kiiltää hienosti kun hopenen vielä on.

Ensivuonna menen hirvenpyyntiin, aijemmin en ole siellä ollut mutta nyt tuumasin mennä. Sorsanpyynti, jäniksenpyynti, teerenpyynti ovat minun suosikkejani kyllä. Pitää ensivuonna käydä useammin kyllä pyynnissä.

Loukkuja olen myös ahkerasti käynyt katsomassa ja niitä on 3 kappaletta. Tänään viedään vielä parilisää. Onhan sieltä muutama minkki tullut :), loukkupyynti myös todella opettavaa ja hauskaa.

Radalla tuli myös käytyä ahkerasti tässä kesällä, ensivuonna käyn kyllä paljon useammin pyynnissä kuin tänävuonna. Sen verran hauska harrastus :).
Peto

Viesti Delta93 24 Marras 2008 22:43

Ammuin ensimmäisen jäniksen noin kolmisenviikkoasitten, aseena toimi winchester model 1300 pumppuhaulikko.

Edelleen kyllä vaivaa nuo eräveikkojen liitymismaksut, varmistunut hinta tuleeolemaan minulle noin 420e, mikä helvetti siinä oikein maksaa?
Kysyin Juvan kaikkien seurojen "johtajalta" ja senkin mielestä hinta on siinä kohtuuttoman puolella. Kehtaavatkin vielä ihmetellä sitä kun ei nuorisoa näy metillä kun pitävät tollaisia hintoja.
No pitää kysellä eräveikkojen sihteeriltä asiasta.
Pitäs tässä ensviikonloppuna käydä janistä kytäämässä tuolta hankien keskeltä.
Mutta pitäkää supi ja jänis kannat kurissa toveri metsästäjät öitä!
voe voe voe sentään...
Perkeleen äidinkieli kun hyppii silmille eikä google auta...
Käyttäjän avatar
Delta93

Viesti Peto 24 Marras 2008 22:59

joo. Tässä vietiin loukut kuten mainitsin jo.

Täälläpäin on nyt jäniksiä alkanut näkymään jo uhkaavan paljon joten niitä on hyvä mehtästellä. Yksin ei oikein pysty mennä, pitää odotella että setä tulee mikkelistä taas tänne kotikuntaan mummulle niin voidaan taas käydä jäniksen pyynnissä.

Viikonloppuna olen kyllä menossa katsomaan loukkuja. Oikeestaan rautoja. Nekun ovat parempia kun eläin kuolee heti niin ei tarvitse aina olla katsomassa loukkuja ja olla ase mukana. Nyt vain käydään katsomassa näkyykö siellä mitään :).

Kiväärillä menen myös ampumaan tässä ensiviikolla tai seuraavalla. Riippuu miten on aikaa. Ois kyllä mahtavaa jos pääsisi jälleen kerran ampumaan haulikolla kiekkoa. Mukavaa kun on hyvää seuraa ja kelit kohdallaan :).
Peto

Viesti Peto 09 Huhti 2009 20:48

Joo. Voisi herätellä aihetta taas. Alkaa kevät lähestyä. Ja sitten syksy ja pyynnit :).

Ollaan nyt monesti käyty kahtoo ketun/supi/mäyrän pesiä/koloja. Yleensä ei ole mitään ollut, pari kettua on ollut. Luolakoira on niin sinne vain koira, saadaan heti tietoon onko kolossa eläin. Yleensä kolo on ollut pieni. Mäyrän pesät ovat taas saatanan syviä. Ketun olemme saaneet pikkukoiran ansiosta. Toisella kerralla jäi kettu saamatta. Pistoolilla yleensä lopetetaan ne, riippuu ihan tilanteesta. Haulikko on myös mukana.

Ei ole tarvinut kertaakaan ruveta kaivamaan koloa isommaksi että saisi ammuttua. Yleensä ollaan pistoolilla ammuttu koloon niin onkin saatu kettu tapettua. Ei ollut kaukana luolan suusta.

Loukuista ei ole tullut mitään vielä :(. Tuskin tuleekaan. Haulikkoa tässä varmaan ruvetaan katteleen. Jos löytyisi sopiva kun nykynen on wanha. Hirvenpyyntiin en ole vielä ensisyksynä mene.

Innolla odottelen kyyhkyn ja sorsan pyyntiä :), sitten myöhemmin teerenpyyntiin. Jäniksen pyynnissä voisi taas käydä. Mehtästys on kyllä mukavaa hommaa, kannattaisi jokaisen ruveta harrastamaan. Tässäkun täysiikäiseksi pääsen niin käyjää varmaan virossa tai jossakin villisian pyynnssä. Isä ja sen veljet on ollu sielä monta kertaa.
Peto

Viesti Mursas 11 Huhti 2009 00:01

Peto kirjoitti:Joo. Voisi herätellä aihetta taas. Alkaa kevät lähestyä. Ja sitten syksy ja pyynnit :).

Ollaan nyt monesti käyty kahtoo ketun/supi/mäyrän pesiä/koloja. Yleensä ei ole mitään ollut, pari kettua on ollut. Luolakoira on niin sinne vain koira, saadaan heti tietoon onko kolossa eläin. Yleensä kolo on ollut pieni. Mäyrän pesät ovat taas saatanan syviä. Ketun olemme saaneet pikkukoiran ansiosta. Toisella kerralla jäi kettu saamatta. Pistoolilla yleensä lopetetaan ne, riippuu ihan tilanteesta. Haulikko on myös mukana.

Ei ole tarvinut kertaakaan ruveta kaivamaan koloa isommaksi että saisi ammuttua. Yleensä ollaan pistoolilla ammuttu koloon niin onkin saatu kettu tapettua. Ei ollut kaukana luolan suusta.

Loukuista ei ole tullut mitään vielä :(. Tuskin tuleekaan. Haulikkoa tässä varmaan ruvetaan katteleen. Jos löytyisi sopiva kun nykynen on wanha. Hirvenpyyntiin en ole vielä ensisyksynä mene.

Innolla odottelen kyyhkyn ja sorsan pyyntiä :), sitten myöhemmin teerenpyyntiin. Jäniksen pyynnissä voisi taas käydä. Mehtästys on kyllä mukavaa hommaa, kannattaisi jokaisen ruveta harrastamaan. Tässäkun täysiikäiseksi pääsen niin käyjää varmaan virossa tai jossakin villisian pyynnssä. Isä ja sen veljet on ollu sielä monta kertaa.

Joo-o, alkaa olla tämän kevään jahdit kohta purkissa. Kunhan jäät kunnolla sulaa metsälammilta niin majavaa olisi vielä tarkoitus käydä muutaman kerran kyttäämässä, ja sitten loppuu...
Pienpedot on omilta metsästysalueilta todella vähissä (hyvä niin), joten niitäkään ei tarvitse enää tälle keväälle pyytää.

Peto, mikäs syy se uuden haulikon hankkimiseen on se, että nykyinen haulikko on niin "wanha" :D
Itselläkin pyörii metsällä lähes aina mukana rinnakkaispiippuinen 12/70 haulikko, varustettuna sivulukoilla, kahdella liipaisimella, ja suoralla (eli englantilaisella) perällä; vuosimallia -62. Vanhassa vara parempi.. :lol: :lol: :lol:

Mutta tosiaan, kovalla innolla odotetaan ensi syksyn jahteja. Ensin kerran tai pari kyyhkylle ja sorsalle ja majavalle, ja sitten pääsee jänismetsälle koiran kanssa. Siitä pari viikkoa eteenpäin ja alkaa kanalinnun metsästys.. Kyllä metsästys on mukavaa hommaa!
Mursas

Viesti Qui 11 Huhti 2009 02:09

Itse harrastan jousiammuntaa ja metsällä olisi tarkoitus kesällä alkaa käymään taljalla, mutta tästä nyt en ole vielä aivan varma. Pitäisi kesällä uusi jousi hankkia kun alkaa pääsemään taas ulkoradoille, joissa on 100% parempi ampua mielestäni.. Kunnon ilmassa yms. Kohta nelisen vuotta harrastettu.

(Meni hieman offtopic)
Qui

Viesti Peto 11 Huhti 2009 13:00

Peto, mikäs syy se uuden haulikon hankkimiseen on se, että nykyinen haulikko on niin "wanha" :D
Itselläkin pyörii metsällä lähes aina mukana rinnakkaispiippuinen 12/70 haulikko, varustettuna sivulukoilla, kahdella liipaisimella, ja suoralla (eli englantilaisella) perällä; vuosimallia -62. Vanhassa vara parempi.. :lol: :lol: :lol:

Mutta tosiaan, kovalla innolla odotetaan ensi syksyn jahteja. Ensin kerran tai pari kyyhkylle ja sorsalle ja majavalle, ja sitten pääsee jänismetsälle koiran kanssa. Siitä pari viikkoa eteenpäin ja alkaa kanalinnun metsästys.. Kyllä metsästys on mukavaa hommaa!

On se ;).

Haulikko sen takia uusiks kun tuo vanha ei ole minun mieleen. Siinä tukki on paska, se kohta joka tulee olkapäähän on kärsinyt ja se on terävähkö yhestä kohtaa :D. Mukavasti tuntuu kun ampuu. Se on myös rinnakkaispiippunen (valmet). Olen nyt monta kertaa käyttänyt sedän päällekkäispiippua. Erittäin hyvä ase. Tikka SG 512 jos oikein muistan. Saman tapaisen aseen hommaan varmasti :).
Peto

Viesti Delta93 12 Huhti 2009 01:32

Tässä on tullut käytyä erikoisluvilla varista kyttäämässä, mutta mitään ei olla saatu vielä... Syksyllä jänis metille ja kahtoo jos pääsis linnustamaan.
Ja hyvää metsästys vuotta 09!(vähän myöhässä)
voe voe voe sentään...
Perkeleen äidinkieli kun hyppii silmille eikä google auta...
Käyttäjän avatar
Delta93

Viesti Peto 13 Huhti 2009 17:29

Tulevaa syksypyyntiä varten alotan radalla käynnin. Mutta vasta parin kuukauden päästä.

Tossa ykspäivä tuli ostettua trappi panoksia laatikollinen. Maksoi sen 50€, kiekkoja on kans paljon ja käsiheitin. Myös seuralla on hyvä heitin ja kiekkoja mutta kierrokseen sisältyy 24 kiekkoa ja se maksaa ~2-5€. Mikrofoniin voi huutaa aina milloin haluaa kiekon lähtevän.

Ensikesälle on mukavasti puuhaa :). Pitää saada sihti hyväksi että osuu sorsaan, teereen ja jänikseen. Lähinnä sorsan pyyntiä varten kun sorsa lentää kovaa. Teeri ei nyt ihan niin lujaa lennä ja pitää ottaa ennakkoa vähemmän. Hyvä saalis viimevuonna, toivottavasti tänävuonna on yhtä hyvä.

Patit ovat 12/70, ehkä se paras koko haulikolle. Haulikko tulee kans ostaa uusiks niin päästään nauttiin pyynnistä :). Ai että odotan sorsanpyyntiä. Lihakin on todella hyvää.
Peto

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset