Nörtit - Mielestänne ala-arvoisia?

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Nörtit - Mielestänne ala-arvoisia?

Viesti Anoterauk 07 Marras 2007 18:41

Eli päätinpäs ottaa aiheeksi nörtit, koska itse olen aika nörtti. Mitä mieltä olette nörteistä, ovatko nörtit mielestänne ala-arvoisia? Mielestäni eivät, koska tähän liittyy myös että jos sinulla on silmälasit, sinua haukutaan nörtiksi? Se on väärin! Eivät nörtit ole avaruusolentoja, vaan tavallisia ihmisiä. Tänne voi lähettää kommentteja nörteistä. Eikä se tarkoita että on nörtti jos jokin päivä vahingossa on kolme tuntia. Ja voihan sitä koneen ääreen mennä joku urheiluharrastajakin sadesäällä!
Käyttäjän avatar
Anoterauk

Re: Nörtit - Mielestänne ala-arvoisia?

Viesti Åpoåpoo 07 Marras 2007 18:48

Minäkin ihmettelen niitä, jotka sanovat nörtiksi kun on rillit. Itse sain silmälasit eilen, mutta minua ei ole sanottu ku kerran pilalla nörtiksi. Ja siihenkin vain nauroin. Sama joka sanoi minua pilalla nörtiksi, on haukkunut veljeäni nörtiksi kun hänelle tuli rillit. Mutta se joka haukkui oli veljeni hyvä kaveri, ja hän sanoi sen pilalla. Ei minusta nörtit ole mitenkään ala-arvoisia. Ihan samalla lailla kun ''tavalliset'' ihmiset. Jotkut vaan vasiten haukkuu nörtiksi ihan huvin vuoksi. Eli nörtit, lihavat, hevarit, hipit ja kaikki muutkin ovat ihan tasa-arvoisia.
Åpoåpoo

Viesti Whiplash 07 Marras 2007 18:50

Nörtit on hyviä tyyppejä, nehän vain kunnioittavat "arvonimeä".
Andrealine starts to flow
Käyttäjän avatar
Whiplash

Viesti Alter 07 Marras 2007 18:55

Ainakin yhden kovan luokan tietokone nörtin kanssa kannattaa ystävystyä, sillä ne osaavat korjata koneestasi pahimmatkin viat veloituksetta.
Käyttäjän avatar

Viesti J0nez 07 Marras 2007 18:58

Nörteillä ei ole välttämättä pyöreitä silmälaseja, eikä nörtti ole välttämättä ylipainoinen. Nörtiksi haukkuminen silmälasien takia kuuluu mielestäni enemmän 80-90 lukujen puolelle. Itse olen luokan nörtein (minulla ei ole silmälaseja), ja kun minua sanotaan nörtiksi, otan sen kohteliaisuutena. Minun ystävääni on joskus haukuttu nörtiksi hänen silmälasiensa takia, vaikka hänellä ei ole edes tietokonetta. Minun mielestäni nörtti on sellainen, joka koodaa, irkkaa, pelaa tosi paljon. Eli olen itsekin nörtti - sanon sen suoraan. Häpeän vasta, kun ylipainoa alkaa kertyä. :)
[piilotettu kuva]
@ Jonneweb since 21.2.2005
Käyttäjän avatar
J0nez

SNICKERS

Viesti ineartic 07 Marras 2007 19:12

Itsekin olen suhteellisen nörtti, eikä kukaan ole minua haukkunut asiasta. Johtunee siitä, että luokallani on yksi poika, joka on vähintäänkin yhtä taitava (ellei taitavampikin) tietokoneissa kuin minä, mutta hän painaa yli 2 x enemmän kuin minä, painoksi arvioisin noin 120 kiloa, josta häntä varsinkin ala-asteella haukuttiin, ja silloin tällöin eräät tekevät sitä vieläkin. Itse tosin en tätä harrasta, sen verran hauska tyyppi. Muttajuu, tämä voisi olla yksi syy, miksei minua haukuta nörttiydestä juuri ollenkaan.
ineartic

Viesti Aban 07 Marras 2007 19:19

Nörtit on hyviä tyyppejä, nehän vain kunnioittavat "arvonimeä".

Heh heh hauska juttu :D

Asiaan! Mielestäni nörtit ei ole "ala-arvoisia" vaan tulevia koodaajia (jos on)

Ilman nörttejä ei olisi tietokoneita ja pikku ja iso pelejä ei tulisi tiuhaan tahtiin kuten nykyään. Jos "nörtti" rupeaa koodaajaksi tai hakkeriksi (Ellei toisin sanota niin hakkeri etsii aukkoja yms tieto turvista ja korjaa ne toisinkuin kräkkeri) niin se on aika varmasti isona rikas :)
Sori jos haittaa se että olen rakastunut airsoftiin :)
Käyttäjän avatar
Aban

Viesti Anoterauk 07 Marras 2007 19:29

SivuVäärä kirjoitti:Ainakin yhden kovan luokan tietokone nörtin kanssa kannattaa ystävystyä, sillä ne osaavat korjata koneestasi pahimmatkin viat veloituksetta.

Hahahha. Luuletko että tuo naurattaa? Tuo ilmaisee tavalla tai toisella, että inhoat/kadehdit/vihaat nörttejä.
Käyttäjän avatar
Anoterauk

Viesti Echo 07 Marras 2007 19:32

Hailee jos joku on nörtti. Mä enemmäkin välitän luonteenlaadusta.
Jos joku on kauhea kaunopuheinen neiti niin en pidä siitä yhtää.
Kun taas joku nörtti ei ookkaan mitenkään kaunopuheinen ja rassaa vaikka mopoa pihalla, mutta silti tietää koneista paljon, nii se on hyvä tyyppi (kai)
KUNINGAS MAMMONA!!!!!!!!!!!!!
Käyttäjän avatar
Echo

Viesti Alter 07 Marras 2007 19:45

Hahahha. Luuletko että tuo naurattaa?

En, katsos alunperinkään kirjoittamallani viestillä ei ollut hauskuuttaa ketään millään tavalla.

Tuo ilmaisee tavalla tai toisella, että inhoat/kadehdit/vihaat nörttejä

Nyt ei kyllä edes SivuVäärälle aukea, että mitenhän tuo osoittaa, että inhoan/kadehdin/vihaan nörttejä? Olen ystävystynyt kovan luokan tietokonenörtin kanssa, tyyppi osaa korjailla vaikka minkalaisia vikoja tietokoneista ja osaahan hän toki kaikkea muuta jännää. Muutamia kertoja fiksaillut konettani, ei ystävänä peri rahaa, kun ne viat oli vain "pikkujuttuja."

Joten väärin meni Sherlockin häpeällinen.
Käyttäjän avatar

Viesti EveningStar 07 Marras 2007 20:12

Pyh, itselläni on pari "nörttiä" ystävänä ja ihan fiksua porukkaa he ovat. Seurassakin viihtyy hyvin niin kauan, kun eivät puhu WoWista... silloin tuntee itsensä niin ulkopuoliseksi. Mieluummin nörtti kuin omaa ideologiaansa sokeasti puolustava anarkisti, joka ampuu kavereitaan.
[piilotettu kuva]
Jokelan ampumavälikohtauksen uhrien muistolle
Se on ohi nyt minun osaltani.
Käyttäjän avatar
EveningStar

Viesti Amadeus 07 Marras 2007 21:19

SivuVäärä kirjoitti:Ainakin yhden kovan luokan tietokone nörtin kanssa kannattaa ystävystyä, sillä ne osaavat korjata koneestasi pahimmatkin viat veloituksetta.

Yhdyn tähän täysin. Eräs pitkäaikainen ystäväni on haka koneiden ynnä muun elektroniikan kanssa, ja hän on auttanut minua näissä hardware-asioissa erittäin paljon. En itse tosiaankaan ole edes lähellä eksperttiä, vaan lähinnä noviisin oppipojan tasoa. Ja kyllä, jos ette vielä sitä kuvaa saaneet, niin ystäväni on todella kovan luokan tietokonenörtti. Henkilökohtaisesti vihaan käyttää tuota sanaa, joten käyttäisin mielummin vaikkapa ilmaisua "paljon tietokoneiden/elektroniikan kanssa puuhaava henkilö". Fiksu hän on tietenkin muissakin asioissa. Kerran tarjosin hänelle pientä maksua jostakin pikku palveluksesta, mutta hän kieltäytyi, joka on toisaalta ihan mukava juttu. :)

"Paljon tietokoneiden/elektroniikan kanssa puuhaavat henkilöt" eivät mielestäni ole, kuten jo ehkä saitte selville, ollenkaan ala-arvoisia. Mikä heidät meistä erottaa? Omistautuminen jollekin tietylle asialle? Liika on tietysti aina liikaa, mutta kukapa täydellinen olisi.
Viimeksi muokannut Amadeus päivämäärä 07 Marras 2007 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Amadeus

Viesti Leipis 07 Marras 2007 21:28

Nörttejä kestää niin kauan ennen kuin ne rupeavat puhumaan jostain Wowista tai käyttämään sitä ihme kieltä, esmes rolflmao, se jos mikä ärsyttää.
You spin me right round, baby right round like a record, baby right round, round, round!
Leipis

Viesti Ailerssi 07 Marras 2007 21:29

Itse määrittelen nörtin tietokoneista yms. kiinnostuneeksi heppuliksi. Luokallamme olevaa himopelajaa sanotaan 'nörtiksi', tämä arvonimi ei mielestäni tosiaan sovi hänelle.

Ja ei, nörtit eivät tosiaan ole ala-arvoisia.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Ailerssi

Viesti Katepillar 07 Marras 2007 21:55

Nörtit eivät ole ala-arvoisia. Olen nörtti, ja ylpeä siitä.
Revolution is coming...
Katepillar

Palaa alueelle Yleinen keskustelu