1.Alkupuhe
2.Opas
3.Loppupuhe
1.Alkupuhe
Elikkä päätin nyt sitten tehdä ensimmäisen tutoni.
2.Opas
1.Tee uusi työ. Itse käytin kokoa 333x127pixeliä.
2.Etsi jostain joku sopiva kuva, liitä se työhösi ja skaalaa sopivan kokoiseksi (huom! ei render). Itse käytin tätä:

3.Kopioi taso johon liitit äskeisen työsi painamalla ctrl+j tai menemällä layer-->duplicate layer.
Smudgeta tasoa sopivalla brushilla ja asetuksilla ja kumita huonot kohdat pois. Itse käytin perus kova reunaista pyöreätä 16 pixelin brushia ja tämmöisillä
asetuksia:

Minulla näyttää nyt tältä:

4.Etsi ja liitä sopiva C4D render ja liitä se tyhjälle tasolle ja kumita huonot kohdat pois. Laita tason blending modeksi color dodge.
Itse käytin tällaista: http://planetrenders.net/renders/displayimage.php?pos=-20232
Näyttää nyt tältä:

5.Brushaa splatter brusheilla kivasti uudelle tasolle. Laita tämä taso pois näkyvistä ja mene layer-->new-->layer ja image-->apply image.
Sitten tee tästä uudesta tasosta clipping maski. Kuva:

Liikuta clipping mask layeriä vähän. Jos clipping mask ei jää kokonaan brushauksien päälle tee toinen.
Kumita splatter brusheista huonot kohdat pois.
6.Tee uusi taso ja täytä se mustalla. Brushaa pyöreällä pehmeä reunaisella brushilla ympyröitä työhösi sopivalla värillä ja smudgeta niitä samoilla asetuksilla kuin aikaisemmin. Laita blending modeksi color dodge. Pitäisi olla jotakuinkin tämän näköinen.

7.Tee uusi taso ja mene image-->apply image. Paina ctrl+t ja käännä tasoa 180 astetta. Laita blending modeksi lighten ja kumita huonot kohdat pois.
Näyttää tältä:

8.Tee uusi taso ja mene image-->apply image. Sitten filter-->distrot-->glass ja laita sopivast asetukset. Blending modeksi laita lighten.
9.Tee uusi taso ja lisää valonlähde brushaamalla valkoisella, pyöreällä ja pehmeä reunaisella brushilla ja laita blending modeksi soft light tai overlay.
10.Väritä työsi. Itse tein sen tekemällä curves, color balance ja photo filter layerit. Nämä kaikki löytyvät kun menet layer-->new adjustment layer.
11.Lisää teksti ja borderit ja se on siinä.
Lopputulos:

3.Loppupuhe
Toivottavasti opas oli selkeä ja ennen kaikkea opettavainen. En ehkä saattanut selittää kaikkia asioita tarpeeksi selkeästi, joten voitte kysyä jos joku jäi vaivaamaan. Lähettäkää tänne omia tuotoksianne ja kommentteja oppaasta.